کد خبر 983349
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
ثروت داعش در حال حاضر چقدر است؟

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که گزارش پنتاگون درباره تعداد عناصر داعش که در مرزهای سوریه و عراق حضور دارند، نادرست و شمار واقعی عناصر داعش، ده‌ها نفر است، نه ۱۴ هزار نفر.

به گزارش مشرق، فرماندهی عملیات مشترک عراق به گزارش مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) واکنش نشان داد.

پنتاگون اخیرا مدعی شده بود که بیش از ۱۴ هزار عنصر گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی مشترک بین عراق و سوریه حضور دارند.

«یحیی رسول» فرمانده عملیات مشترک عراق به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که در گزارش پنتاگون درباره حضور عناصر داعش در مناطق بیابانی و مرزی بین عراق و سوریه، شدیدا اغراق شده است.

بیشتر بخوانید:

«حشدالشعبی» نقشه داعش در عید قربان را خثنی کرد

چرا آمریکا تهدید به آزادسازی عناصر داعش در اروپا می‌کند؟

رسول تأکید کرد که فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره این گزارش ملاحظاتی دارد و این آمار نادرست است.

وی تصریح کرد که «عناصر داعش که در این مناطق حضور دارند، بیش از دهها نفر نیستند و [این عناصر] در قالب گروه‌های کوچک سه تا پنج نفره، پنهان شده‌اند».

فرمانده عملیات مشترک عراق خاطر نشان کرد که تحرکات عناصر داعش در مناطق مرزی و بیابانی، بیشتر جنبه دفاعی دارد، نه هجومی.

رسول همچنین اعلام کرد که در جریان سه مرحله از عملیات‌های اراده پیروزی، شمار زیادی از مقرها و مخفیگاه‌های داعش منهدم شد و ده‌ها عنصر از این گروه تروریستی کشته شدند.

وی در پایان خاطر نشان کردند که عملیات اراده پیروزی، در قالب چند مرحله، تا زمان نابودی تمامی عناصر داعش و هسته‌های پنهان این گروه ادامه خواهد داشت.

نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق به همراه ارتش عراق ۱۴ مرداد ماه جاری مرحله سوم عملیات اراده پیروزی را آغاز کردند.

الحشد در پایان این مرحله که دو روز به طول انجامید، اعلام کرد که مأموریتش در مرحله سوم اراده پیروزی به پایان رسیده است.

مرحله دوم عملیات اراده پیروزی ۲۹ تیر ماه گذشته با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و نظارت فرماندهی عملیات مشترک عراق آغاز شد.

هدف از مرحله دوم اراده پیروزی، افزایش امنیت و ثبات در مناطق شمالی بغداد و مناطق اطراف آن در استان‌های دیاله، صلاح الدین و الانبار بود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین ۱۶ تیر ماه جاری از آغاز مرحله نخست عملیات اراده پیروزی برای پاکسازی سه منطقه محصور میان سه استان در غرب عراق خبر داد.

هدف از مرحله نخست اراده پیروزی، پاکسازی مناطق مشترک میان سه استان صلاح الدین، نینوی و الانبار تا مرز عراق با سوریه بود که محقق شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
    0 0
    یاد لشکر شام که می گفتن داره میاد سمت کوفه میافتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس