عراق.jpg

نیروهای عراقی از اواخر تیرماه امسال عملیاتی را در شمال استان بغداد، شرق استان الانبار و جنوب استان صلاح الدین آغاز کردند و ضربات مهلکی را به عناصر مخفی داعش وارد آوردند.

به گزارش مشرق، بیش از ۱۰ هزار تن از نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس فدرال و رزمندگان بسیج مردمی عراق از صبح روز بیست و نهم تیرماه امسال عملیات گسترده را علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش آغاز کردند.

محدوده و دامنه عملیات نیروهای مسلح عراق در شمال استان بغداد، شرق و شمال شرق استان الانبار و جنوب استان صلاح الدین تعیین شد و به صورت مشخص پاکسازی منطقه مهم و راهبردی «الطارمیه» در دستور کار قرار گرفت.

به گفته منابع میدانی، عناصر مخفی داعش در منطقه الطارمیه با کمک برخی جریان های سیاسی در حال تجدید قوا بودند و همین مسئله باعث شد نیروهای عراقی برای پاکسازی و تامین امنیت آن وارد عمل شوند.

اعلام الحربی

از منطقه الطارمیه در شمال استان بغداد به عنوان غده سرطانی جدید یاد می شود و قدرت گیری هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در این منطقه به معنای ایجاد ناامنی در مناطق مرکزی عراق است.

به گزارش مشرق، نیروهای مسلح عراق در مجموع در مرحله نخست عملیات که تا پایان تیرماه به طول انجامید موفق شدند امنیت را به بیش از ۴۸ منطقه در شمال استان بغداد، جنوب استان صلاح الدین و شمال و شرق استان الانبار بازگردانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان این عملیات و در جست و جوی منطقه به منطقه چند تونل، مقر و انبار تسلیحات عناصر مخفی داعش توسط نیروهای عراقی شناسایی و منهدم شد.

به گفته منابع میدانی، مرحله دوم عملیات نیروهای مسلح عراق در شمال استان بغداد، مناطق شرقی استان الانبار و جنوب استان صلاح الدین از اوایل مردادماه امسال آغاز و مساحتی در حدود هزار و ۳۷۰ کیلومتر مربع پاکسازی شده است.

خبرها حاکیست، در مرحله دوم عملیات نیروهای عراقی بیش از ۱۱۰ منطقه به همراه ۴۵۰ خانه، ۷۰ باغ و مزرعه به طور کامل پاکسازی و ۱۲ مقر هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش شناسایی شد.

مناطق مهمی از جمله «جزیره الکرمه، جزیره الخالدیه، ناظم القسیم، الثرثار و ...» در مناطق شرقی استان الانبار و مناطق «بنی زید، الزغارید، خزرج، البوعاید، کصیبه، الزجانیه» و گذرگاه های «بنی زید، الناهض، الشیحاوی و السالم» در جنوب استان صلاح الدین پاکسازی شدند.

اعلام الحربی

منطقه الطارمیه که دروازه ورود به شهر بغداد از محور شمالی به شمار می آید در مرحله دوم عملیات نیروهای عراقی تا حدود زیادی پاکسازی شده است و همین مسئله خشم حامیان تروریست های داعش را به دنبال داشته است.

نیروهای مسلح عراق در این عملیات چند قایق و مقادیر قابل توجهی مواد منفجره را هم کشف و ضبط کردند و همچین نیروهای یگان مهندسی توانستند  چند تله انفجاری را در محورهای مختلف خنثی کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی درصدد هستند با پاکسازی مناطق شمال استان بغداد، شرق استان الانبار و جنوب استان صلاح الدین امنیت را به طور کامل به قلب عراق بازگردانند و از نفوذ هسته های خاموش داعش به پایتخت جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    9 2
    مگه داعشی ها چقدن که هر چقدر ازشون می کشن باز تموم نمیشن؟
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    3 7
    داعش مگه همون سری که شیرینی پخش کردید تموم نشد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس