کد خبر 98279
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷

بایکوت و تحریف رسانه‌ای اصلی‌ترین راهکار رسانه‌های حامی غرب در مورد وقایعی است که به نوعی منافع بلوک استکباری را در سطح جهان زیر سئوال می‌برد و برگزاری راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب نیز به عنوان نمادی از تداوم حمایت مردم ایران اسلامی از انقلاب اسلامی نیز از جمله وقایعی است که شامل همین رویه شده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سانسور و انحراف از متن به حاشیه ؛ دستور کار رسانه های غربی در پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن. بایکوت و دروغ‌پردازی رسانه ای اصلی ترین راهکار رسانه های حامی غرب در مورد وقایعی است که به نوعی منافع بلوک استکباری را در سطح جهان زیر سئوال می برد.

برگزاری راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب نیز به عنوان نمادی از تداوم حمایت مردم ایران اسلامی از انقلاب اسلامی نیز از جمله وقایعی است که شامل همین رویه شده و اغلب نیز با وجود انتشار تصاویر حضور گسترده مردم در این راهپیمایی سخن از حضور کم شمار و یا جذب حاضران  با استفاده از هدایای مادی می رود.

* توصیف حضور دهها هزار نفری از جمعیت میلیونی

خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" طی خبری در پوشش سالگرد پیروزی انقلاب ایران نوشت که تصاویر نشان می دهد که دهها هزار نفر در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشارکت کردند.

البته این در حالی است که تصاویر مخابره شده از تهران نشان از حضور میلیونی مردم در مسیرهای راهپیمایی دارد و شاید قرار است همیشه جمعیت راهپیمایی خبرگزارهای غربی  از چند دهها هزار نفر فراتر نرود.

البته این خبرگزاری نوشت که یک مدل از هواپیمای آمریکایی RQ170با ابعاد واقعی که در دسامبر گذشته توسط ایران سرنگون شده بود در میدان آزادی به نمایش گذاشته شده است.

آسوشیتدپرس نوشت که ایران اعلام کرده که دستیابی به این هواپیما یکی از بزرگترین موفقیت هایش در مقابل غرب است.

خبرگزاری فرانسه نیز طی  خبری نوشت که ایرانی ها روز شنبه که برخی از آنها تابلوهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 را با راهپیمایی گسترده و سخنرانی محمود احمدی نژاد بزرگ داشتند.

این خبرگزاری غربی نوشت که ده ها هزار نفر در شهرهای مختلف ایران در هوایی زمستانی به راهپیمایی پرداختند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: نقطه مرکزی تظاهرات در تهران بود، جایی که احمدی نژاد برای مردمی که جمعیت آنها حدود 30 هزار نفر بودند سخنرانی کرد.

*سانسور به روش انگلیسی

رویترز تا ظهر امروز هیچگونه پوششی از راهپیمایی گسترده مردم ایران به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مخابره نکرد و تنها به پوشش بخشی از سخنرانی "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران پرداخت.

خبرگزاری رویترز که کوچکترین اعتراضات علیه ایران در فتنه ۸۸ را چندین بار روی تلکس خبری خود مخابره می کرد و در قالب خبر و تحلیل و گزارش روی خروجی خود قرار می داد تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ خبر و یا گزارشی در خصوص تظاهرات میلیونی مردم ایران در سی و سومین سال چشن پیروزی انقلاب منتشر نکرد.

این خبرگزاری انگلیسی حتی بدون اشاره به میدان آزادی محل سخنرانی رئیس جمهور ایران و اجتماع گسترده مردم تهران در این میدان نوشت که "محمود احمدی نژاد" اعلام کرد که "به زودی دستاوردهای بسیار مهمی در زمینه هسته ای اعلام می شود.


انفعال در رسانه‌های انگلیسی فقط به اینجا ختم نشد. شبکه دولتی انگلیس بی‌بی‌سی با رها کردن متن به حاشیه پرداخت و بدون اشاره به حضور میلیونی مردمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نمایش مدل هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را محور انتشار خبر خود قرار داد.

خبرگزاری یونایتدپرس نیز همانند همکار انگلیسی خود به طور کامل خبر راهپیمایی مردم ایران را در بخش انگلیسی خود  نیز سانسور کرد.

*اذعان به حضور میلیونی

البته در این میان برخی خبرگزاری ها به ناچار به انعکاس حضور میلیونی مردم ایران در این راهپیمایی پرداختند.

خبرگزاری چینی "شینهوا" طی خبری نوشت که صدها هزار ایرانی با حمل پرچم ایران و نشان هایی در حمایت از نظام اسلامی، سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

شینهوا نوشت که تلویزیون ملی ایران مردم را در تهران پایتخت ایران و دیگر شهرها نشان می داد که مملو از جمعیت بودند و تصاویر بنیانگذار جمهوری اسلامی "آیت الله سید روح الله موسوی خمینی" و جانشین وی، "آیت الله سید علی خامنه ای" را در دست داشتند.

خبرگزاری آلمان نیز از پیش بینی خود مبنی بر حضور میلیون ها ایرانی در راهپیمایی بیست و دوم بهمن خبر داد.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نیز در پوشش خبر راهپیمایی امروز مردم ایران به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پوشش بخش های از سخنان "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران پرداخت.

هاآرتص نوشت که احمدی نژاد اعلام کرده است که کشورش به زودی دستاوردهای بسیار مهمی را در زمینه هسته ای اعلام خواهد کرد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که رئیس جمهور ایران در مراسم سی و سومین سالگرد انقلاب ایران سخنرانی می کرد و ده ها هزار نفر از ایرانیان در این راهپیمایی سراسری مشارکت کردند.

بر اساس گزارش هاآرتص، تظاهرات کنندگان پرچم های ایران و تصاویر "آیت الله علی خامنه ای" رهبر ایران را حمل می کردند و فریاد "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" سر می دادند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز با انعکاس راهپیمایی مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نوشت: مردم ایران با در دست داشتن تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس