جنوب ادلب (3).jpg

نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را برای آزادسازی شمال استان حماه آغاز کرده اند که به «اُم المعارک» معروف شده و تروریست ها را در شوک فرود برده است.

به گزارش مشرق، دوشنبه شب (پانزدهم مرداد ماه) نیروهای ارتش سوریه مرحله سوم عملیات را در شمال استان حماه علیه گروهک های تروریستی آغاز کردند و در همان گام نخست پاکسازی شهرک «اربعین» را در دستور کار قرار دادند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در شمال استان حماه دنبال می کند به مشرق اعلام کرد: اصرار گروهک های تروریستی به خارج نشدن از منطقه عاری از سلاح و نقض مداوم آتش بس باعث شد کاسه صبر نیروهای سوری لبریز شود.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای ارتش سوریه عملیات آزادسازی شهرک «اربعین» را از محورهای «حصرایا و مشیرفه» شروع کردند، گفت: یگان های موشکی و توپخانه همزمان مواضع تروریست ها را به شدت هدف قرار دادند.

وی با توضیح این مطلب که جنگنده ها و بالگردهای سوری و روسی در این عملیات نقش ویژه ای ایفا کردند، افزود: نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند خطوط دفاعی تروریست ها را در هم بشکنند و شهرک «اربعین» را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی از تسلط نیروهای ارتش سوریه بر مزارع و ارتفاع «البان» خبر داد و گفت: دهها تن از تروریست ها در جریان آزادسازی شهرک «اربعین» و مناطق اطراف کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

وی با بیان این که تعدادی از خودروهای نظامی و مجهز به دوشکا تروریست ها در جریان پاکسازی شهرک اربعین هدف قرار گرفتند و منهدم شدند، افزود: شهرک اربعین دروازه غربی شهرک مهم و راهبردی «کفرزیتا» و دروازه شمال غربی شهرک «الزکاه» محسوب می شود.

این منبع میدانی تصریح کرد: با آزادسازی و پاکسازی شهرک «اربعین»، فشار بر گروهک های تروریستی در شهرک های «کفرزیتا و الزکاه» چند برابر شد و از سویی دیگر امنیت مناطق تازه آزاد شده «مشیرفه و حصرایا» تامین شد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه صبح روز سه شنبه (شانزدهم مردادماه) پس از تثبیت مواضع در شهرک «اربعین»، عملیات را در شمال استان حماه علیه تروریست ها ادامه دادند و به سمت شهرک مهم و حساس «الزکاه» پیشروی کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته در این محور نیز توانستند تروریست ها را عقب برانند و شهرک «الزکاه» را از اشغال خارج و به کنترل درآورند و یک پیروزی میدانی قابل توجه دیگری را به نام خود ثبت کنند.

با آزادسازی شهرک «الزکاه» مسیر کمک رسانی گروهک های تروریستی در حدفاصل شهرک های «کفرزیتا - لطمانه» تا حدود زیادی مسدود و همچنین امنیت شهرک های تازه پاکسازی شده «ابورعیده شرقی و غربی» تامین شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر جاده «کفرزیتا - لطمانه» که برای گروهک های تروریستی بسیار مهم است و اهمیت دارد زیر آتش سنگین یگان های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه است.

با بازپس گیری شهرک های «اربعین و الزکاه»، نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی و پاکسازی شهرک های «لطمانه و کفرزیتا» وارد عمل شده اند؛ این دو شهرک به غده های سرطانی در شمال استان حماه معروف شده اند و از پایگاه های مهم تروریست ها به شمار می آیند.

به گزارش مشرق، اگر نیروهای سوری در ساعات آینده موفق شوند شهرک های «لطمانه و کفرزیتا» را به کنترل دربیاورند، تمامی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی در شمال استان حماه به صورت دومینوار سقوط می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پری مجرد48ساله IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    96 15
    درود بر محور مقاومت
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    35 6
    این هفت هشت سال جنگ سوریه رو سی چهل سال عقب انداخت...
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    40 20
    الله اکبر ،الحمدلله رب العالمین
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    51 9
    اگر پایداری کنند حتما پیروزند
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
      34 18
      مردم مریضی منفی دادن گرفتند. به سخنان درست هم منفی میدن. یه مشت بیشرف داریم. مشرق منتشر کن لطفاً
  • iranianbigshow IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    21 71
    به امید نابودی سوریه و تمام خاورمیانه
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
      61 12
      به امید نابودی خودت و خاندان کثیفت منافق
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      14 13
      اشتباه به این احمق مثبت دادم
    • قاسم IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
      19 6
      انشاله توتودام این اسغالگران به صورت خودش گیربفتی بعدخودت متوجه میشی کی بایدنابودبشه.
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
      1 0
      نابود باد ادمهای وارفته وپوسیده ای همچون تو توباید برای اربابت ترامپ دم بجنبانی
  • LU ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    5 8
    جنگ جنگ تا رفع فتنه
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    4 4
    خداوند پیروزشان گرداند
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    3 1
    ایکاش کار ادلب یکسره بشه برای آزادی کامل سوریه لحظه شماری میکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس