کد خبر 982024
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
فشار خون را با تلفن همراه بگیرید

براساس یک گزارش پژوهشی، نظارت بر فشار خون ممکن است یک روز به راحتی گرفتن یک ویدئو سلفی با تلفن هوشمند باشد.

به گزارش مشرق به نقل از شینهوا، براساس یک گزارش پژوهشی که روز سه شنبه در یک ژورنال تخصصی در ایالات متحده منتشر شد، نظارت بر فشار خون ممکن است یک روز به راحتی گرفتن یک ویدئو سلفی با تلفن هوشمند باشد.

این مطالعه که در مجله «American Heart Association journal Circulation» منتشر شد  نشان داد که ابزاری در تلفن هوشمند می‌تواند فشار خون را با تشخیص تغییرات جریان خون در فیلم‌های صورت اندازه گیری کند و یک روش کنترل فشار خون بدون تماس و غیر تهاجمی را ممکن کند.

بیشتر بخوانید:

محققان دانشگاه تورنتو با ضبط فیلم های دو دقیقه ای با استفاده از آیفون های مجهز به نرم افزار تصویربرداری نوری transdermal، جریان خون یک هزار و 328 بزرگسال کانادایی و چینی را اندازه گیری کردند.

طبق این مطالعه، نور به لایه بیرونی پوست آنها نفوذ می کند ، این امر به حسگرهای نوری دیجیتال در تلفن های هوشمند اجازه می دهد تا الگوهای جریان خون را تجسم و استخراج کنند.

نتایج این پژوهش همچنین نشان داد  به طور متوسط ​، تصویربرداری نوری transdermal فشار خون سیستولیک را با دقت نزدیک به 95 درصد و فشار خون دیاستولیک با دقت نزدیک به 96 درصد پیش بینی می‌کند.

محققان همچنین در تلاشند تا طول فیلمبرداری مورد نیاز را از دو دقیقه به 30 ثانیه کاهش دهند تا این فناوری کاربرپسندتر شود.                                                            

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی کاظمی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 0
    نرم‌افزار iCare Blood Pressure هم دقت خوبی داره اینجور نرم‌افزارها که از شما خواسته می‌شود انگشت دست را به طور همزمان روی دوربین و فلاش قرار دهید، اینگونه عمل میکنن که وقتی فلاش روشن می‌شود و به دلیل چسبیدن انگشت روی دوربین، دوربین بازتاب نور فلاش از دست شما را (که خون است) مشاهده می‌کند. به دلیل نبض انگشت شما، رنگ قرمز انگشت شما، به صورت تناوبی کم و زیاد می‌شود و نرم‌افزار با استفاده از آن، ضربان قلب شما را می‌تواند محاسبه کند. برای محاسبه فشار خون هم میزان تغییر رنگ ملاک محاسبه است و هر چه این تفاوت رنگ قرمز بیشتر شود فشار خون بالاتر است.
  • شهرام IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام چرا فرا جناحی عمل نمیکنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس