تصادف در آمریکا

دو کشتار پیاپی توسط «تروریست‌های داخلی» در آمریکا به مرگ ۳۴ نفر انجامید و این تردید را ایجاد کرد که آیا قتل مسلحانه به یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در آمریکا تبدیل شده است!؟

سرویس جهان مشرق - دو کشتار بیرحمانه توسط «تروریست‌های داخلی» در آمریکا به مرگ ۳۴ نفر انجامید و این تردید را ایجاد کرد که آیا قتل مسلحانه قرار است به یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در آمریکا تبدیل شود؟ نگاهی به آمار ۱۰ عامل اصلی مرگ در ایالات متحده نشان می‌دهد در همان ۴۸ ساعت صدها آمریکاییِ دیگر بخاطر عواملِ قابل پیشگیری جان خود را از دست داده‌اند.

خودکشی 

از هر ۱۰۰۰ نفر، چهار نفر در سال اقدام به خودکشی می‌کنند،  اگر چه در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۷ هزار نفر از آنها موفق شدند خود را بکشند یعنی روزانه ۱۲۲ نفر.  باقی نجات یافتند. مردها سه برابر و نیم زنها بخاطر خودکشی می‌میرند و سفیدپوستان، مخصوصاً میان‌سالان ۷۰ درصد از مرگ و میر ناشی از خودکشی را در آمریکا به خود اختصاص می‌دهند.

با توجه به وفور اسلحه گرم در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، نیمی از خودکشی‌ها با اسلحه گرم انجام می‌شود.

تصادفات جاده‌ای

تلفات تصادفات جاده‌ای در دهه‌اخیر نسبت به گذشته کمتر شده اما همچنان رقمی بیش از ۳۵ هزار را به خود اختصاص می‌دهد یعنی روزانه ۱۰۰ نفر. این رقم برای سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۷۱۳۳ نفر بوده است به علاوه سه میلیون نفری که سالانه در این تصادفات مجروح می‌شوند.   حدود ۶ درصد از تصادفات جاده‌ای در ایالات متحده منجر به مرگ و ۲۷% منجر به جراحت می‌شود. سه عامل اصلی تصادف منجر به مرگ در آمریکا، مصرف الکل، سرعت غیرمجاز و رانندگی خطرناک است.

آمار تلفات تصادفات جاده‌ای از ۱۹۷۵ تا کنون در ایالات متحده آمریکا

دیابت

دیابت از جمله قابل پیشگیری‌ترین بیماری‌ها و در عین حال کشنده‌ترین بیماری‌ها در ایالات متحده است. سه درصد از مرگ و میرها در آمریکا به این بیماری تعلق دارد یعنی بیش از ۸۰ هزار نفر در سال یا به عبارتی ۲۱۸ نفر در روز. چاقی، مصرف بیش از حد برخی مواد غذایی و البته سابقه ارثی از عوامل اصلی دیابت به شمار می‌آید.

آنفولانزا و ذات الریه

برخلاف تصور، آنفولانزا می‌تواند از کشنده‌ترین بیماری‌ها باشد. کودکان، سالمندان و زنان باردار در صورت ابتلا به آن بیش از بقیه در معرض مرگ قرار می‌گیرند. ۱.۸۸ درصد از مرگ و میر در ایالات متحده به همین بیماری مرتبط است یعنی بالغ بر ۵۱ هزار نفر در سال و ۱۴۰ نفر در روز.

سایر عوامل اصلی مرگ و میر: سکته و تروریسم داخلی!

بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته، مشکلات کلیوی، آزایمر و سرطان از دیگر عوامل مرگ و میر در آمریکا هستند که البته همه آنها به افزایش سن نیز مرتبط است. اما در سال‌های اخیر به عامل دیگری برخورده‌ایم که ربطی به سن ندارد:‌ کشتار مسلحانه. دو کشتار بیحرمانه در دِیتون و ال‌پاسو توسط آنچه برای اولین بار از سوی مقامات آمریکایی به «تروریست‌های داخلی» نسبت داده شد، طی دو روز ۳۴ کشته روی دست آمریکاییان گذاشت. واقعه ال‌پاسو با ۲۰ کشته هشتمین کشتار بزرگ در سال‌های اخیرِ آمریکا را به خود اختصاص داد.

تازه چند روز قبل از آن نیز یک جوان ۱۹ ساله، سه نفر از جمله دو کودک را به رگبار بست و همه اینها جدا از قتل اشتباهی سه نفر در هر روز به دست پلیس آمریکا است. قتل با سلاح گرم اعم از خودکشی و دیگرکشی در سال ۲۰۱۷ به اوج خود نزدیک به ۴۰ هزار نفر رسید، ‌ یعنی بیش از ۱۰۰ نفر در روز.

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که تروریسم داخلی را نیز به عوامل مرگ و میر آمریکاییان اضافه کنیم!

منابع

https://afsp.org/about-suicide/suicide-statistics

https://www.healthline.com/health/leading-causes-of-death#influenza-and-pneumonia

https://www.statista.com/statistics/۱۹۱۵۲۱/traffic-related-fatalities-in-the-united-states-since-۱۹۷۵

https://www.marketwatch.com/story/there-have-been-۴۷۲۲۰-gun-incidents-in-the-us-in-۲۰۱۸-and-here-they-all-are-on-one-map-۲۰۱۸-۱۰-۲۷

https://lawcenter.giffords.org/facts/gun-violence-statistics

https://www.cnn.com/۲۰۱۹/۰۸/۰۴/us/three-shootings-el-paso-mississippi-gilroy/index.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • جمعیت روشنفکر IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    مشرق دهنتو ببند ما آرزوی بردگی و نوکری آمریکایی های خوشبو را داریم
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      13 65
      شما آزادی که در حد لیاقتت به عنوان فرچه توالت شور در خدمت آمریکایی ها باشی
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      6 88
      مثبت دادن به این کامنت از چه جور موجودی سر زده؟!!!
    • خاک بر سرت IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      2 54
      اشتباه مثبت دادم
    • علی راشدی IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      3 63
      توی بدبو که همچین آرزویی داری.چرا گورتو از این مملکت گم نمیکنیو برای کاسه لیسی اربابت و توالت شوریشون اونجا نمیری.البته این حرف مال یک ایرانی آزاده نیست.قطعا یکی از .... وابسته به آمریکا و اسرائیلی در لباس یک ایرانی.
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      0 0
      واقعا خاک بر سرت
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    10 93
    افرین که مطالبتون رو با لینک منبع قرار میدید ، البته دهن بی سواد ها و همینطور منافقین در آلبانی بسته نمیشه ، ولی شما حرفه ای گری تون رو در بین خبرگذاری های داخلی نشون دادید.
  • ناشناس IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    129 6
    مال ايران هم منتشر بفرماييد.
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      2 72
      یکی از شاخص ترین هاش نجفی بقیش هم به تاریخ مستند فتنه گری ها و جنایات افسادطلبان و گروهک تروریستی منافقین مراجعه کن
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    88 4
    خیلی رو دارید شما !
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      2 77
      شما هم خیلی کله پوک تشریف دارید
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    92 7
    آمریکا اینقدر بد نیست. کشوری مدرن و سرزمین شکوفایی
  • ضدآمریکایی IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    5 71
    بیچاره ها! این هم از رویاها(توهم ها!)ی آمریکایی!
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    76 0
    تعداد کشته های جاده ای سال قبل ما سی هزار نفر بود و آمریکا هم تقریبا همینقدر کشته داشته با این تفاوت که آمریکا 320 میلیون نفر جمعیت داره و ایران هشتاد میلیون نفر
  • پیشنهاد جالب IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام خدا قوت این خبرهایی ک در مورد مشکلات در آمریکارو میذارید رو بصورت یک فیلم مستند 1ساعته با نام از آمریکا چ خبر؟ تهیه کنید و منتشر کنید تا مردم ایران همه اقشار اعم از مذهبی، روشن فکرنماا، غربزده ، تحصیلکرده، حوزوی و دانشگاهی بیشتر با واقعیتهای غرب متمدن آشنا بشن.فکر نکنن اونجا بهشته ایران جهنم. شما ک مسئولیت خبرگزاری دارید باید بکنید من هم کاری از دستم بر بیاد در خدمتم صدیقی تهران 32سال. شماره تماس ...6681

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس