اعتیاد

350 هزار نسخه برای فروش حدود 32 میلیون قرص حاوی مواد مخدر توسط شبکه‌ای از پزشکان و کادر پزشکی در اختیار بیماران قرار می‌گرفته است.

سرویس جهان مشرق- ظاهراً پرونده‌های جدید در نظام پزشکی آمریکا روز به روز داغتر می‌شود. این بار نوبت به پزشکانی رسید که به صورت غیرقانونی برای بیمارهایشان (بخوانید مشتری‌هایشان) مواد مخدر تجویز می‌کرده‌اند و برخی از آنها در قبال این نسخه اعلا، خدمات جنسی دریافت می‌کرده‌اند!

بنجامین گلسمن دادستان سنسیناتی می‌گوید این یکی از بزرگترین پرونده‌های تجویز مخدر به شمار می‌آید. میلیون‌ها قرصِ مخدر در نسخه‌های این پزشکانِ متخلف عملاً فروخته شده است و بهتر است این پزشکان را به قول دادستان شرق کنتاکی، «ساقی‌های یقه‌سفید» بنامیم.

طبق مندرجات اولیه پرونده، ۳۵۰ هزار نسخه برای فروش حدود ۳۲ میلیون قرص حاوی مواد مخدر توسط شبکه‌ای از پزشکان و کادر پزشکی در اختیار بیماران قرار گرفته است. ۳۱ پزشک، ۷ متصدی داروخانه، ۸ پرستار متخصص و ۷ نفر دیگر از کادر درمانی که مدرک و مجوز داشته‌اند، پایشان گیر است.

هنوز اسمی از این پزشکان بیرون نیامده است اما ظاهراً پزشکان، دارای مأموریت از یک ارگان فدرال بوده‌اند که دستگیر شده‌اند.

یکی از دستگیرشدگان، پرستار متخصصی است که به روی خودش نیاورده تجویز فنتانیل و اکسیکدون چه فاجعه‌ای به بار می‌آورد. دیگری مطبی در تِنِسی داشته با شعار «سخت کار کن، سختتر بازی کن» اما نسخه‌ای که تجویز می‌کرده، بسیار اعتیادآور بوده است. در عوض، مشتریانش باید پول یا خدمات جنسی به او ارائه می‌دادند! یک دکتر دیگر نیز همان غرب تِنِسی متهم است که اگر مشتری حاضر به ارائه خدمات جنسی بوده، برایش «جنس» فراهم می‌کرده است.

اَمی هِس دستیار اجرایی مدیر اف‌بی‌آی در مورد پرونده تاریخی پزشکان و کادر درمانیِ متخلف گزارش می‌دهد.

یکی که کمی از این کارها عذاب وجدان داشته، حاضر نبوده خودش چنین چیزهایی را در نسخه بنویسد؛ در عوض نسخه سفیدامضا در اختیار کادر درمانی قرار می‌داده تا به بیمارانی که مشتری هستند، رسیدگی کنند!

از آن جالبتر دکتری است در کنتاکی که برای افراد در فیسبوک نسخه می‌نوشته و به تدریج آنها را به خانه می‌کشانده تا خدمات مورد نظر خود را دریافت کند. یک دکتر جالب نیز در آلاباما بوده که به عکسِ این روند را اجرا می‌کرده است: ابتدا با فاحشه‌ها رابطه داشته و سپس اجازه می‌داده در کلینیک و منزل وی از مواد مخدرِ دارویی بهره ببرند.

بیشتر دستگیرشدگان در آلاباما، کنتاکی، اوهایو، تنسی و ویرجینیای غربی فعالیت می‌کرده‌اند که برخی از این ایالات‌ها آمار بالای مرگ و میر معتادان را نیز به خود اختصاص داده‌اند. آسوشیتدپرس گزارش کرده است سالانه بیش از ۷۰ هزار مرگ بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده رخ می‌دهد، یعنی ۲۱.۷ نفر در هر ۱۰۰ هزار.

منابع

https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2019-04-17/60-people-nabbed-in-illegal-prescription-opioid-crackdown

https://www.cnbc.com/2019/04/17/60-doctors-charged-for-illegally-dispensing-painkillers.html

https://www.drugabuse.gov/related-topics/trends-statistics/overdose-death-rates

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    26 21
    فکر میکنید در ایران از این خبرها نیست؟
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      12 10
      پر روی گستاخ
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      12 4
      ما مثل امریکا بهشت نیستیم :)
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      10 15
      امان از تجربه ...
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      0 6
      خفه بابا
  • بهلول IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    12 17
    غربه دیگه
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    35 11
    تازه شدن مثل بعضی از پدرهای ایرانی
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      11 5
      پدر ایرانی از بهترین پدران دنیاست که در این تنگنای معیشتی که هدیه تکرار عناصر مدعی است خود را فدای خانواده می کند و جمع بستن چند عنصر پلید که در همه جای دنیا نظیر دارد با جامعه شریف پدران ایرانی غیر عقلانی است
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    34 4
    یه سری به بیمارستان های همین تهران بزنید بعضی بیمارستان های دولتی ها واقعاً سلاخ خانه شده خصوصی ها هم بیشتر شبیه هتل های لاکچری شده
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    4 11
    بهشت دنیای غرب . همه چیز گل و بلبل
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    12 7
    تو ایران خدمات جنسی در برابر نون هست، تن در برابر نون ، اونوقت اومدی از دکل آمریکا بالا میری!!!!!!!!؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس