کد خبر 979556
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
افسردگی نمایه

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: افسردگی زنان نسبت به مردان ۱.۵ برابر بیشتر است.

به گزارش مشرق، نشست کمیته شهرسازی شورای شهر با موضوع زنان، معماری و فضاهای شهری عصر امروز با حضور زهرا نژادبهرام رئیس کمیته شهرسازی شورا، زینب نصیری مدیرکل حوزه سلامت شهرداری، محسن فیضی عضو هیئت علمی دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت و عباسیان پژوهشگر دکترای علم و صنعت در شورای شهر تهران، برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

عامل اصلی افسردگی در جوامع چیست؟

در این نشست به ارتباط بین افسردگی و محرک‌های محیطی اشاره و تاکید شد، با کاهش محرک‌های بیرونی و محیطی می‌توان افسردگی افراد را بهبود بخشید. چرا که به اعتقاد کارشناسان این نشست محرک‌های محیطی در واکنش‌های بلندمدت افراد تاثیرگذار هستند.

زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به این که آمارهای مختلفی در موضوع مربوط به افسردگی اعلام می‌شود، اظهار کرد: براساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده ۱۶.۸ درصد زنان و حدود ۱۰ درصد مردان دچار افسردگی هستند. این در حالی است که در حوزه سلامت سالمندی نیز زنان با ۴۰.۹ درصد بیشترین وضعیت افسردگی را دارند.

وی با بیان این که وضعیت افسردگی در زنان ۱.۵ برابر بیشتر از مردان است، تصریح کرد: حوزه سلامت کالبدی و معماری شهری مورد غفلت قرار گرفته است اما خوشبختانه در برنامه سوم شهری اتفاق خوبی رخ داده و برای نخستین بار به محیط‌های حامی سلامت پرداخته شده است.

محسن فیضی عضو هیئت علمی دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: بسیاری از نهادهای اجرایی کشورهای دنیا، سازمان و پژوهشکده‌ای ندارند و به دانشگاه‌های خود تکیه می‌کنند، اما در کشور ما هر سازمان و نهادی یک پژوهشکده دارد و سراغی از دانشگاه‌ها نمی‌گیرند.

وی افزود: از دانشگاه‌ها این سوال پرسیده نشده که نیاز امروز جامعه چیست و بعد از دو دهه تربیت دانشجویان در حوزه معماری از علم و دانش آنها استفاده نمی‌شود، اما اکنون از شما می‌خواهیم از این ظرفیت استفاده کرده و از ما مطالبه‌گری داشته باشید.

عضو هیئت علمی دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: ما در بخش دکترای معماری منظر پیشگام هستیم و این در حالی است که درصد بالایی از پژوهشگران ما بانوان هستند و در افزایش کیفیت فضاهای شهری پژوهش‌هایی انجام داده‌اند.

فیضی با اشاره به این که در حوزه ارتقاء خلاقیت کودکان نیز اقداماتی صورت گرفته و این امر یکی از رسالت‌های معماران شهری است، گفت: اتصال ما با کشورهای غربی اینگونه نیست که نسخه‌های آنها را برای خودمان به پیچیم اما به طور حتم از روش‌ها و نکات آنها بهره‌مند می‌شویم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در پارک‌های‌مان اصلا به موضوع عدالت در فضای شهری توجه نشده و نکته جالب دیگر این است که حتی در پارک‌های بانوان نیز برخی موارد نادیده گرفته شده است. ما از برابری حرفی نمی‌زنیم بلکه معتقدیم باید عدالت برقرار شود و به دنبال برقراری عدالت بین مردان و زنان باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 0
    ایران کشور مردهاست
  • DE ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    0 0
    افسردگی زنان ۱.۵ برابر بیشتر از مردان است // بیکاری چشم و همچشمی و افسردگی میاره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس