کد خبر 979481
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵
خودروی برقی

شرکت نفتی انگلیسی بریتیش پترولیوم قصد دارد زمان لازم برای شارژ کامل خودروهای برقی را به زمان سوخت گیری خودروهایی که سوخت فسیلی میسوزانند، نزدیک کند.

به گزارش مشرق، به نقل از دریون، شرکت بزرگ نفتی انگلیسی بریتیش پترولیوم قصد دارد زمان لازم برای شارژ کامل خودروهای برقی را به زمان سوخت گیری خودروهایی که سوخت فسیلی میسوزانند، نزدیک کند.

بیشتر بخوانید:

برادران فول و مینی؛ هیوندای آزرا بخریم یا سوناتا

 دیوید ایتون، سرپرست بخش تکنولوژی بریتیش پترولیوم در جدیدترین مصاحبه خود گفت قصد دارد تا 2021 باتری‌هایی برای خودروهای الکتریکی فراهم کند که فقط در 5 دقیقه 100 درصد شارژ شوند.

 بریتیش پترولیوم مانند شرکت‌های شل و کالتکس می داند به زودی شیوه حمل و نقل الکتریکی می‌شود و باید همگام با آنها سرمایه گذاری های استراتژیک برای به دست آوردن بخشی از بازار زیرساخت‌های شارژ انجام دهد.

 در زمینه خودروهای الکتریکی ، بریتیش پترولیوم طی 12 ماه گذشته دو سرمایه گذاری مهم انجام داده است:  خرید بی پی چارجمستر، تامین کننده زیرساخت های شارژ در انگلستان و سرمایه گذاری در یک سازنده باتری های لیتیومی در رژیم صهیونیستی

 خرید بی پی چارجمستر که در حال حاضر 6500 ایستگاه شارژ را در سراسر انگلستان مدیریت می کند بخشی از هدفی بزرگتر برای حفظ جایگاه خود به عنوان یک  تأمین کننده اصلی سوخت جهانی است. بریتیش پترولیوم در حال نصب شارژرهای سریع 60 کیلوواتی در چین و شارژرهای 150 کیلو واتی در آلمان و انگلستان است.

 ایتون می‌گوید تمرکز بریتیش پترولیوم برای خودروهای الکتریکی بر سرعت شارژ شدن آنهاست.

«  یک شارژر 150 کیلوواتی می‌تواند در 5 دقیقه انرژی لازم برای یک مسیر 100 کیلومتری را تامین کند .  ما میخواهیم در این پنج دقیقه بردی بیش از 100 کیلومتر را به شما بدهیم».

«این تکنولوژی اکنون از نظر اقتصادی در دسترس نیست ولی ما در شرکتی با نام استار دات در رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری کرده ایم که می تواند باتری های جدید لیتیومی بسازد که سریع شارژ می شوند».

« امروزه این شرکت باتری های گوشی همراه می سازد که در چند دقیقه شارژ میشوند».

 هدف ما این  است که تا 2025 باتری‌هایی داشته باشیم که در پنج دقیقه کامل شارژ می‌شوند و بیش از 100 کیلومتر برد دارند». 

 اگر بریتیش پترولیوم بتواند به این هدف خود برسد، نه تنها تبدیل به تکیه گاهی برای حمل و نقل الکتریکی می شود، بلکه جایگاه خود را به عنوان تامین کننده باتری خودروهای الکتریکی به دست می‌آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 0
    بعد تو این شرایط ما شیشه ها رو دادیم بالا و دنده عقب با حداکثر سرعت میریم. نماینده های مجلس باید بعد از واگزاری ایرانخودرو و سایپا به بخش خصوصی انحصاراتشو لغو کنن. بسه دیگه هر چی کشور و مردم هزینه دادن.
  • سید حبیب IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    2 0
    لعنت بر کسانی که نگذاشتن مخترع عزیز جناب جمشید آرین که سال 82 خودرو برقی رو اختراع کرد در کشور تولید داشته باشد لعنت بر معصومه ابتکار که باعث تعطیلی کارخانه این مخترع عزیز شد اگر این غربگداها گذاشته بودن ایشون در کشور خودرو برقی تولید کند الان ما با بجای پراید ارابه مرگ خودرو برقی های جمشید آرین سوار می شدیم که با 5 دقیقه شارژ 650 کیلومتر طی می کند خودرو برقی که بتونه 5 دقیقه شارژ بشه و 650 کیلومتر طی کنه جمشید آرین چند سال پیش تولید کرد ، تازه این غربی ها دارن برای چند سال آینده برای 5 دقیقه شارژ 100 کیلومتر طی مسیر برنامه ریزی می کنند وگرنه چند سال ما جلو بودیم لعنت بر خائنین مردم باید مطالبه کنند خودرو برقی حق مسلم مردم است و تولید هم حق هر ایرانیست یعنی چه فقط ایران خودرو و سایپا باید تولید کنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس