اخبار ویژه روزنامه ها

روزنامه همشهری در واکنش به اعتراض اصلاح‌طلبان به مصاحبه با شکوری‌راد و تصریح بر نارضایتی مردم از عملکرد دولت، نوشت: چاره‌ کار، شنیدن نقد و چاره‌جویی برای کاستی‌هاست، نه مدارا و سکوت.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

سقوط اعتبار کشتیرانی انگلیس پس از اقدام تلافی‌جویانه ایران

وزیر خارجه جدید انگلیس می‌گوید درباره توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران شتابزده تصمیم‌گیری نمی‌کند. این سخنان همزمان با انتشار خبری مبنی بر افت اعتبار جهانی انگلیس در کشتیرانی بازرگانی عنوان شده است.

دومینیک راب که از سوی بوریس جانسون به عنوان وزیرخارجه جدید معرفی شده، گفت: با توجه به حساسیت بسیار زیاد موضوع توقیف نفتکش ما توسط ایران، نیاز هست درباره آن، شتابزده تصمیم‌گیری نکنیم.

وی که با اسکای نیوز گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: در سال‌های 2000 تا 2006 زمانی که در وزارت خارجه مشاور بودم روی موضوع ایران کار می‌کردم و درباره تحولات اخیر به طور کامل رایزنی خواهم کرد.

نیروی دریایی سپاه جمعه گذشته به تلافی توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل‌الطارق، یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرد.

در همین‌حال گزارش‌ها حاکی است توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران، موجب سقوط اعتبار جهانی انگلیس در عرصه کشتیرانی شده است. به گزارش راشاتودی اقدام ایران در توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی تردیدهایی را درباره توانایی انگلیس برای حفاظت از کشتی‌هایی ایجاد کرده است که با پرچم این کشور تردد می‌کنند.

یک فرمانده نیروی دریایی سابق در انگلیس ابراز نگرانی کرده است که مالکان برخی کشتی‌های بازرگانی شاید تصمیم بگیرند پرچم قرمز رنگ مشهور انگلیس را کنار بگذارند!

خبرنگار شبکه تلویزیونی راشاتودی به کنایه می‌گوید: وقتی که پای کشتیرانی بازرگانی به میان می‌آید، عملکرد انگلیس بسیار عالی است!

هر ساله شش میلیون تن محموله و پنج میلیون کانتینر از بنادر انگلیس جابجا می‌شوند یعنی بیش از 90 درصد تجارت انگلیس از طریق کشتی‌ها مبادله می‌شود.

راشا تودی گفت: از روزهای امپراطوری انگلیس یعنی زمانی که شرکت ایست ایندیا (هند شرقی) محموله‌های چای، ادویه، پنبه و ابریشم را با کشتی‌ها به قاره اروپا می‌آورد، ناوگان کشتیرانی بازرگانی انگلیس با پرچم قرمز رنگ این کشور، برای مدت‌های مدیدی نشانه افتخار برای کاپیتان کشتی‌ها محسوب می‌شد.

حدود چهار هزار و پانصد کشتی یا مستقیماً در انگلیس ثبت شدند یا از طریق جبل‌الطارق، کیمن آیلند و ویرجین آیلند (به صورت غیرمستقیم) در انگلیس ثبت شدند. در واقع پرچم مشهور و قرمز رنگ انگلیس به عنوان یکی از معتبرترین ناوگان کشتیرانی بازرگانی در جهان محسوب می‌شود که از بهترین حفاظت‌ها برخوردار است اما احتمالاً از این به بعد اینگونه نباشد و این خبری بد برای انگلیس است.

دریاسالار الکس برتون فرمانده سابق نیروی دریایی سلطنتی انگلیس می‌گوید: افول جایگاه انگلیس به عنوان قلب کشتیرانی بازرگانی، افولی فاجعه‌آمیز و غیرمعقول خواهد بود و جایگاه انگلیس به عنوان کشور پیش‌تاز جهان در عرصه دریایی را تضعیف خواهد کرد.

کارشناسان کشتیرانی می‌گویند با توجه به تنش‌های خلیج فارس بسیاری از مالکان و بهره‌برداران کشتی‌ها قصد دارند پرچم کشتی‌های خود را تغییر دهند و نمی‌خواهند که به وسیله قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توقیف شوند!

مارک گری (Mark Gray) مؤسس و مدیر شرکت ام‌ان‌جی مریتایم در گفت‌وگو با راشا تودی گفت: تغییر دادن پرچم کشتی‌ها نسبتاً آسان است. شما پرچم کشتی خود را تغییر می‌دهید تا از مزایای پرچم جدید استفاده کنید. در اکثر موارد تغییر پرچم به علت این موضوع است که پرچم جدید هزینه کمتری دارد اما در زمان بروز تنش‌ها، شاید شما به پرچم خاصی تغییر دهید تا از حفاظت بیشتری برخوردار شوید یا اینکه خطر برای کشتی‌های خود را کاهش دهید.

اکرمی: ناطق نوری علاقه‌ای برای بازگشت به سیاست ندارد

یک عضو جامعه روحانیت از قول ناطق نوری گفت او قصد بازگشت به عرصه سیاست را ندارد.

به گزارش نامه‌نیوز، چندی پیش محمدرضا باهنر اعلام کرد «حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری برای بازگشت به عرصه سیاست احساس تکلیف کرده است».

محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفت «بزرگانی که امروز در رده‌های دوم نسبت به آقای ناطق نوری قرار دارند مقدمات بازگشت او را به صورت شکوهمند و مورد توافق همگان از ناحیه اصولگرایان فراهم خواهند کرد.

قرار آنها بر آن نیست که آقای ناطق نوری در عرصه رقابت بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، یک قطب سومی را ایجاد کند. آقای ناطق نوری عملاً اگر به صحنه رقابت‌ها برگردد، نقش پیشکسوت و محوری جریان اصولگرایانی را عهده‌دار خواهد بود که اکثریت قریب به اتفاق اصولگرایان دور ایشان جمع خواهند شد.»

صادق زیباکلام هم گفت «ای کاش که آقای ناطق نوری چهارسال پیش احساس تکلیف می‌کرد اما جلوی ضرر را از هر جا بگیریم، منفعت است.»

اما سیدرضا اکرمی روایت دیگری را از تصمیم ناطق نوری بیان کرد؛ روایتی که کاملاً با نقل‌قول محمدرضا باهنر تفاوت داشت.

روزی که باهنر از بازگشت ناطق نوری به عرصه سیاست‌ورزی خبر داد، با سیدرضا اکرمی تماس گرفتیم او گفت هفته بعد اعضای هیأت رئیسه مجلس چهارم گعده‌ای با ناطق نوری خواهند داشت و او نیز در آن جلسه شرکت می‌کند و صحت ماجرا را از خود آقای ناطق جویا می‌شود.

این دیدار انجام شد و سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز درباره خبر بازگشت آقای ناطق نوری به عرصه سیاست گفت: هیچ خبری نیست. آقای ناطق میل و علاقه‌ای برای حضور در عرصه سیاست ندارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: از آقای ناطق موضوع بازگشتش را به سیاست پرسیدم و او پاسخ داد «خیر این‌طور نیست، این مصیبت برای یک قافله کافی است که بیایم در سیاست حضور پیدا کنم». در مجموع فعلاً آقای ناطق تصمیمی برای نقش‌آفرینی در انتخابات ندارد.

دولت بولیوی از ایران پهپاد می‌خرد

یک نشریه نظامی و دفاعی جهانی گزارش داد دولت بولیوی از ایران پهپاد می‌خرد.

نشریه تخصصی جینز که در انگلیس منتشر می‌شود، نوشت: بولیوی قصد دارد از ایران پهپاد خریداری کند.

به دنبال دیدار هیئت‌های عالی رتبه ایرانی و بولیویایی، بولیوی تصمیم دارد از ایران پهپاد خریداری کند.

«دیگو پاری» وزیر امور خارجه بولیوی، بعد از دیدار «محمد جواد ظریف» با «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی، امضای یادداشت تفاهم در زمینه مبادله‌های دانشگاهی و فناوری به ویژه در حوزه‌های فناوری دفاعی بین دو کشور را اعلام کرده بود. این مقام ارشد بولیویایی، همچنین ایجاد یک آزمایشگاه تحقیقاتی در زمینه فناوری نانو در دانشگاه «اسکوئلا میلیتاردو اینگنیرا»(EMI) و همچنین تبادل دانشجو در سطح کارشناسی ارشد را اعلام کرد.

پاری افزود: «طی ماه‌های آینده نشست‌هایی بین وزرای دو کشور ایران و بولیوی برگزار خواهد شد تا بولیوی همچنین بتواند به پهپادهای (ایرانی) دست یابد، پهپادهایی که هدف اصلی استفاده از آنها در موضوع مقابله با قاچاق مواد مخدر است.»

نقشه فرابرجامی دموکرات‌ها بدتر از بازی ساده ترامپ بود

در حالی‌که بزک‌کنندگان دموکرات‌ها در ایران مدعی‌اند با رفتن ترامپ و آمدن دموکرات‌ها، آمریکا به برجام برمی‌گردد، نامزد موکرات‌ها قائل به تحمیل محدودیت‌های فرا هسته‌ای جدید به ایران است.

به گزارش رجانیوز؛ تبلیغات انتخابات آمریکا نشان می‌دهد هر دو نامزد اصلی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به‌دنبال گسترش توافق هسته‌ای در مقیاس منطقه‌ای و موشکی و درصدد فریزکردن و مادام‌العمر کردن محدودیت‌ها هستند.

رجانیوز نوشت: تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (در 13 آبان 1399) زمان زیادی باقی مانده است، در میان حدود بیست نامزد دموکرات نهایتاً یک نفر باید با ترامپ رقابت کند اما در روزهای اخیر نام جو بایدن معاون اوباما بیشتر جلب‌ توجه می‌کند.

براساس نظرسنجی‌ها تاکنون وی توانسته محبوبیت بیشتری کسب کند.

یورونیوز در خصوص نطق انتخاباتی بایدن نوشت: «جو بایدن مطرح‌ترین نامزد حزب دموکرات آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده این کشور در تازه‌ترین نطق انتخاباتی خود از «بازگشت مشروط ایالات متحده به برجام» در صورت پیروزی در انتخابات سخن گفت.»

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا البته خبر از تصمیم خود برای آنچه «تقویت» و «گسترش برجام» معرفی می‌کند داده وگفت من همچنین به طرفداران خود وعده داده‌ام که با همکاری متحدان آمریکا نسبت به «تقویت» و «گسترش» برجام اقدام خواهم کرد.

جو بایدن اما در توضیح «تقویت و گسترش برجام» به شروط بعدی خود برای بازگشت به برجام که امتیاز دادن‌های منطقه‌ای و امنیتی است اشاره می‌کند و منظور خود از گسترش برجام را شفاف می‌کند: «در واقع او با اشاره به کافی‌ نبودن ابعاد فعلی برجام تأکید کرده که همزمان باید به‌طور مؤثرتری ایران را به عقب‌نشینی از اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه وادار کرد، اقداماتی که به گفته آقای بایدن در چارچوب توافق هسته‌ای، انجام آنها از سوی آمریکا و متحدانش مجاز شده بود.»

بایدن چند روز قبل هم در بخشی از برنامه‌های خود که روی وب‌سایتش قرار داده، گفته در صورت بازگشت به برجام، توافق را «تقویت» کرده و برخی مفاد آن را «تمدید» خواهد کرد. هدف از این گفته بایدن مبنی بر تمدید برخی مفاد همان بند موسوم به غروب برجام است که فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تا سال 2025 محدود می‌کند و به‌نظر می‌رسد بایدن در پی تمدید سقف زمانی این محدودیت است.

به‌رغم تبلیغات داخل ایران صحبت‌های آقای بایدن نشان می‌دهد او به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها دقیقاً همان راهبرد و سیاستی را در سر دارد که رقیب وی یعنی ترامپ. هر دو به‌دنبال گسترش توافق هسته‌ای در مقیاس منطقه‌ای و موشکی و هر دو به‌دنبال فریزکردن ایران و مادام‌العمرکردن محدودیت‌ها هستند.

یادآور می‌شود «جان کری»- شهریور 97- با اشاره به این مسئله که اگر ما- دموکرات‌ها- در کاخ سفید بودیم، به وقتش از برجام خارج می‌شدیم، تأکید کرد که ترامپ می‌توانست امتیاز بیشتری از ایران بگیرد و سپس از برجام خارج شود. کری گفت: «شما این توافق را نگه می‌دارید و به ایرانی‌ها می‌گویید ببینید، ما به شما گفته‌ایم که باید این چیزها [فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای] را متوقف کنید. من به شما دو سال یا یک سال یا هر زمان دیگری، وقت می‌دهم. ما حاضریم درباره این چیزها مذاکره کنیم. اما اگر شما مذاکره نکنید، اگر تا آن زمان این‌کار را نکنید، من از این توافق خارج می‌شوم»

کری در تشریح راهکارش افزود: «ما در مذاکرات برجام تحریم‌های حقوق بشری را حفظ کردیم، تحریم‌های آزمایش موشکی را حفظ کردیم، تحریم‌ها علیه انتقال سلاح به یمن را حفظ کردیم و ما این تحریم‌ها را حتی در زمانی‌که در حال مذاکره درباره برجام بودیم افزایش دادیم اما ما معتقدیم ایران بدون مسیری برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در شرایط بهتری برای مذاکره درباره سایر مسائل است و نظریه ما درباره این پرونده این بود که وقتی شما به برجام رسیدید سپس تمام آن مسائل دیگر را روی میز قرار دهید، بنابراین شما برجام را در جای خود نگه می‌دارید و به ایرانی‌ها می‌گویید ما به شما گفتیم باید این مسائل را متوقف کنید.»

شاید باورش کمی سخت باشد اما عبارت «دموکرات‌ها برنده شوند؛ آمریکا به برجام برمی‌گردد» تیتر روزنامه‌های زنجیره‌ای بوده است که ظاهراً براساس یک خط تبلیغی رسانه‌ای مشخص فریب افکار عمومی را این‌بار با ترویج دوگانه دموکرات- جمهوری‌خواه انجام داده‌اند.

اساساً در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا، سخت‌ترین تحریم‌های چندجانبه و یک‌جانبه علیه کشورمان اعمال شد.

همچنین در نخستین روز اجرای برجام دی ماه 94 و در مقطعی که همین اصلاح‌طلبان و برخی دولتمردان تأکید داشتند که «تحریم‌ها به تاریخ پیوست»، دولت اوباما با تصویب تحریم‌های ضد ایرانی، نقض برجام را کلید زد. پس از آن، سریال نقض برجام توسط دولت اوباما با غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران، تمدید قانون تحریمی آیسا، تصویب قانون محدودیت‌ ویزا، تصویب بیش از 80 طرح ضدایرانی در کنگره آمریکا و پابرجا ماندن تحریم سوئیفت و... ادامه یافت.

فشار اصلاح‌طلبان به همشهری چرا نوشتی مردم از ما ناراضی‌اند؟!

روزنامه همشهری در واکنش به اعتراض اصلاح‌طلبان به مصاحبه با شکوری‌راد و تصریح بر نارضایتی مردم از عملکرد دولت، نوشت: چاره‌ کار، شنیدن نقد و چاره‌جویی برای کاستی‌هاست، نه مدارا و سکوت.

همشهری اخیراً با شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت مصاحبه کرد و از قول وی نوشت: مردم از دولت و اصلاح‌طلبان ناراضی‌اند، چون معیشت خوبی ندارند... من بخشی از مشکلات را به حساب سیاست‌های اشتباه دولت می‌گذارم. وی همچنین گفته بود روحانی در چینش کابینه دچار عقبگرد شد و کابینه اقتصادی ضعیف‌تری چید.

انتشار این اظهارات از سوی همشهری، با نگرانی و اعتراض برخی از اصلاح‌طلبان مواجه شد.

همشهری در واکنش این انتقادها نوشت: فهم کاستی‌ها، کژی‌ها، دردها و نیازهای جامعه مهم‌ترین فاکتورهایی است که یک روزنامه‌نگار باید به‌درستی از پس آن برآید و با ابزار نقد و مطالبه‌گری که در اختیار دارد، واسط میان ملت و حاکمیت باشد.

اصلاحات و اصلاح‌طلبی دایره وسیعی را شامل می‌شود و حد و مرز مشخص برای آن نمی‌توان قائل شد و به ذاته همه افراد می‌توانند اصلاح‌طلب باشند و میل به بهترشدن اصلاح رویکردها در جامعه بشری امر عام و غیرقابل حصارکشی است.

از سوی دیگر نیز در قریب به 22 سالی که از تولد این جریان گذشته است تاکنون عیار مشخصی برای سنجیدن و محک‌زدن اصلاح‌طلبی افراد حاصل نشده است که براساس آن بتوان گفت جریانی نسبت به جریان دیگر اصلاح‌طلب است یا وزنه اصلاح‌طلبی فردی نسبت به دیگری سنگین‌تر یا حتی او در میان اصلاح‌طلبان دلسوزتر است. در هیاهوی مدعیان اصلاحات تنها اصالت فکری، اعتقادی و عملی افراد است که میان اصلاح‌طلبان خیرخواه و اصیل با علمداران مدعی و بدلی حائل قائل می‌شود، بدلی‌هایی که در نبود حزبی استخواندار و تشکیلاتی به آفت اصلی این جریان بدل شده و عامل رویگردانی مردم از جریان اصلاحات شده است.

اصلاحات زمانی توانست عنوان قوی‌ترین جریان سیاسی کشور را از آن خود کند که شعار «زنده باد مخالف من» را سر داد. شعاری که به‌نظر می‌رسد در لابه‌لای هیاهوسازی طالبان حضور در مناصب و جایگاه‌ها به حاشیه رانده شده است و جمعی کوچک در این جریان نه تنها تحمل عیان‌شدن حداقل کاستی‌ها را ندارند، بلکه گوش‌شان را بر حداقل نقدها بسته‌اند و دل به مدح و ثناهای دایره کوچک و نه چندان مقبول خودی‌ها سپرده‌اند و در مقابل کوچک‌ترین نقدی با شعار «خودزنی نکنیم» به مصاف منتقدان می‌روند این درحالی است که شنیدن نقد و چاره‌جویی برای کاستی‌ها در عیان عاملی برای باز جذب امید است؛ نه سکوت و مدارا در برابر ناکارآمدی‌ها!

ایران

توصیه های پناهیان برای اداره جهان پسا ظهور

  خبر اول اینکه،حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در بخشی از سخنان خود در دومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی گفت:  بعد از ظهور ما صاحب قدرت می‌شویم این یعنی چه؟ این قدرت موجود در دنیا از بین نمی‌رود بلکه به دست مذهبی‌ها می‌افتد و یک زمانی متمول شدن فخر یاران امام زمان است و مردم با ثروت زندگی می‌کنند. به گزارش فارس، وی ایجاد عدالت را تنها یک درصد ماجرای ظهور دانست و گفت: اینکه تمام ثروت را در اختیار تو قرار دهند و یک قدم خلاف برنداری این کاری بعد از ظهور است. پناهیان متذکر شد: بعد از ظهور به طور طبیعی صاحب قدرت می‌شوی و باید کسانی را تربیت کرد که توان رئیس شدن داشته باشند. استاد اخلاق با بیان اینکه تنها انجام کار فرهنگی برای امام زمان کافی نیست، گفت: اینکه ما فقط کار فرهنگی انجام دهیم و در انجام امور مالی، اقتصادی و سیاسی با هم اتحاد نداشته باشیم در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) دچار مشکل می‌شویم. وی اظهار کرد: ما باید نیروها را برای پولدار شدن و رئیس شدن تربیت کنیم، کسانی که ریاست طلب هستند برای ریاست زمین مناسب نیستند و کسانی که تشنه قدرت هستند هم مناسب پولدار شدن نیستند، پس قدرت و پول زمان امام زمان(عج) روی زمین بماند؟ پناهیان متذکر شد: جوانان مهدوی مدیریت و اصول تجارت بخوانند چراکه می‌خواهند زمین را اداره کنند، شمایی که نمی‌توانی اقتصاد شهر را نجات دهید، چگونه می‌خواهید اقتصاد زمین را اداره کنید.

جانسون برخلاف عربستان، از ایرانی‌ها خوشش می‌آید!

خبر دیگر اینکه،روزنامه الاخبار به دو سند شامل ارزیابی‌های عربستان و اردن از بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس و نشست وی با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس پرداخت. این ارزیابی دیپلماسی عربی از جانسون به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد اما به مراحل حضور وی در پست‌های شهردار لندن و وزارت خارجه می‌پردازد. به گزارش ایسنا، عادل الجبیر، وزیر خارجه وقت عربستان نتایج منفی را از مواضع جانسون در نشستی که در مقر اقامت نماینده دائم انگلیس در نیویورک برگزار شد به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مخابره کرد. براساس ارزیابی‌های الجبیر، جانسون مواضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در قبال ایران را نادیده می‌گیرد و در اینکه این پرونده مشکل اصلی در خاورمیانه باشد شک دارد و در عین حال به واسطه فیلم‌های ایرانی که می‌بیند از مردم ایران خوشش می‌آید. براساس ارزیابی‌های عربستان و اردن، نخست‌وزیر جدید انگلیس با ماندن بشار اسد، رئیس ‌جمهوری سوریه در قدرت و مداخله روسیه در سوریه نیز مشکلی ندارد. براساس این ارزیابی‌ها، جانسون توجهی به نزاع اعراب و اسرائیل ندارد و تنها به گوش دادن اکتفا می‌کند.

تکذیب فرار بابک زنجانی

  دست آخر اینکه، سخنگوی قوه قضائیه شایعه فرار بابک زنجانی از زندان را تکذیب کرد. به گزارش فارس، در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر فرار بابک زنجانی از زندان اوین، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه ضمن تکذیب این خبر، گفت: نامبرده در زندان و در اختیار مأموران مربوطه است. رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی نیز گفت: انتشار شایعه فرار موکلم از زندان کذب است و حاکی از این است اشخاص و گروه‌هایی همچنان منافع خود را در خبرسازی کذب و جریان‌سازی سیاسی در مورد این پرونده قضایی می‌دانند.

خراسان

ترمز خرید لوازم اداری را بکشید

یک نهاد مهم دولتی در ابلاغیه خود خطاب به روسای همه سازمان ها و شرکت های دولتی، متذکر شده با توجه به ضرورت استفاده بهینه دستگاه ها از امکانات موجود، مدیران مخاطب این دستور باید توجه داشته باشند، خرید تجهیزات و ملزومات اداری مانند انواع رایانه، نمابر، تلفن، چاپگر، وسایل صوتی و تصویری، میز و صندلی، کمد و مبلمان اداری صرفا با تشخیص مقامات مجاز و اصلی دستگاه ها و با رعایت همه جانبه صرفه جویی در هزینه ها مجاز خواهد بود.

کاغذبازی برای گرفتن پول های خزانه ممنوع شد

طبق بخشنامه روزهای اخیر یک مقام مسئول اقتصادی به مدیران مالی سازمان ها و وزارتخانه ها، اعلام شده، با پیشرفت برنامه های شفاف سازی و هوشمندسازی عملیات های مالی دولت و استقرار خزانه داری الکترونیکی، از این پس انجام و پیگیری هرگونه درخواست وجه از محل وجوه سپرده در خزانه داری کل کشور، به صورت دریافت فیزیکی یا پیگیری غیر آنلاین متوقف شده و امکان پذیر نخواهد بود و مسئولان مربوط صرفا از طریق سامانه امن طراحی شده برای این موضوع چنین امکانی را خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس