صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۱ تیر

جریان اصلاح طلب همچنان مشغول هراس افکنی با سایه جنگ است و برای اجرای برجام های بعدی، در نقش بلندگوی ترامپ در ایران، فضاسازی می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*****

** اگر با آمریکا مذاکره نکنیم، ایران تبدیل به ویتنام می‌شود!

«محسن امین زاده» معاون وزارت خارجه در دولت اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «تقریباً اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد که ایران باید دیر یا زود به ارتباط فعال و برابری با آمریکا دست یابد و به مذاکره دوجانبه با آمریکا بنشیند...ایران در منگنه بزرگ‌ترین تحریم‌های تاریخ قرار گرفته و خروج از آن مستلزم مذاکره با آمریکاست... آمریکا سال‌هاست که دنبال مذاکره مستقیم و بی‌واسطه با ایران است و ایران است که از مناسبات مستقیم با آمریکا سرباز می‌زند. این در حالی است که چنانکه گفته شد هر بار که ایران به مذاکرات مشروط و چندجانبه با آمریکا تن داده، به‌دلیل دیپلماسی موفق و قدرتمندش به نتایج با ارزشی رسیده است».

امین زاده در ادامه گفت: «روی تداوم راهبرد پرهیز از جنگ آمریکا نمی‌توان حساب کرد. در آمریکا تندروها و بهره‌مندان از اقتصاد جنگ، شدیداً مشتاق حمله آمریکا به ایران هستند و تحولات منطقه و منافع آمریکا ممکن است این کشور را به سوی حمله به ایران سوق دهد...طبق آخرین ارزیابی‌ها همچنان آمریکا با حدود ۷۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی، بزرگ‌ترین قدرت نظامی جهان است و ایران به لحاظ قدرت نظامی با بودجه نظامی حدود شش میلیارد دلار به رتبه درخورتوجه سیزدهم ارتقا یافته است. ایران قدرت نظامی بزرگی است؛ اما بودجه نظامی آمریکا بیش از صد برابر ایران است...در صورت حمله آمریکا، مردم ایران مانند ویتنامی‌ها درس بسیار تلخی به نظامیان آمریکا خواهند داد؛ اما خسارات عظیمی نیز متحمل خواهند شد و طرفین خسارات عظیمی خواهند دید. توجه داشته باشید که حمله آمریکا به ویتنام از ابتدا مخالفان زیادی در میان نخبگان و حتی مقامات آمریکا داشته است و نهایتاً هم تحت فشار افکار عمومی در سال ۱۹۷۵ به پایان رسید. در طول جنگ ویتنام حدود ۶۰ هزار آمریکایی کشته و بیش از ۳۰۰ هزار آمریکایی زخمی شدند؛ اما این جنگ که امروز جنگی بیهوده و بی‌خردانه توصیف می‌شود ۲۰ سال طول کشیده و بیش از چهار میلیون نفر در جنگ کشته شده‌اند».

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که هر جا مستقیم و بی‌واسطه با آمریکا مذاکره کردیم، به نتایج ارزشمندی رسیدیم. یک نمونه آشکار در مذاکره بی واسطه با آمریکا، برجام است؛ حال سؤال این است که آیا برجام برای ایران نتایج ارزشمندی در پی داشت؟!

آیا اینکه دلار ۳ هزارتومانی تا ۲۰ هزارتومان افزایش یابد، نتیجه ارزشمند است؟! آیا اکنون که دلار از حدود ۳ هزارتومان در قبل از برجام به ۱۳ هزارتومان رسیده، نتیجه ارزشمند است؟! آیا پراید ۵۰ میلیونی و سکه ۵ میلیونی و افزایش ۱۳۰ درصدی قیمت مسکن و افزایش افسارگسیخته قیمت اجاره بهای مسکن و لوازم خانگی و...از نتایج ارزشمند برجام است؟!

این فعال اصلاح طلب، ایران را با ویتنام مقایسه کرده و مدعی شده است که اگر با آمریکا مذاکره نکنیم به سرنوشت ویتنام دچار می‌شویم. این در حالی است که در روزهای گذشته یک پهپاد فوق مدرن و گران قیمت آمریکایی توسط غیورمردان سپاه پاسداران منهم شد و در آخر ترامپ از ایران تشکر هم کرد.

رسانه‌های غربی و از جمله مشهورترین رسانه‌های آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که آمریکا شغالی است که ادای پلنگ را در می‌آورد. برخی تحلیلگران نیز وضعیت آمریکا در حوزه بین الملل را به یک ببر کاغذی تشبیه کرده‌اند.

اما در این سو، جریان اصلاح طلب همچنان مشغول هراس افکنی با سایه جنگ است و برای اجرای برجام های بعدی، در نقش بلندگوی ترامپ در ایران، فضاسازی می‌کند.

** اینستکس در شأن ملت ایران نیست، اما ناچاریم قبول کنیم!

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «آغاز عبور از بن بست تحریمی» به قلم «فریدون مجلسی» نوشت: «بی‌گمان سازوکار مالی با اروپا نقطه آمال و در خور شأن و منزلت ملت ایران نیست اما باید با واقعیت‌ها جلو رفت و شرایط را عاقلانه تحلیل کرد. اینستکس در شرایط کنونی گذرگاهی برای ورود ایران به سامانه مالی جهانی است و به سهم خود می‌تواند در خنثی‌سازی بعضی سیاست‌های تحریمی‌ترامپ منشأ اثر و تحول باشد. برای همین نباید نگاهی آرمان‌گرا یا آمیخته به دلواپسی به این سازوکار داشت».

مجلسی در ادامه نوشت: «اینستکس هر چند محدود است اما اروپایی‌ها طی یک سال اخیر نشان دادند که باطناً دنبال حفظ برجام هستند... باید توجه داشت که فرصت‌ها در صورت بی‌توجهی به تهدید بدل می‌شود. از این رو باید اینستکس را با همه ضعف‌ها و محدودیت‌هایش پذیرفت و به سهم خود با سازگاری و تعامل دیپلماتیک در جهت تقویت آن گام برداشت».

وظیفه اصلی طرف اروپایی در برجام، خرید نفت از ایران، انجام تبادلات بانکی و مبادله کالاهای تحریمی با ایران است. اما اعضای اروپایی برجام بدون توجه به این تعهد مهم، یک کانال پرداخت توهین آمیز با عنوان «اینستکس» را راه اندازی کرده‌اند.

بر این اساس، طرف اروپایی به هیچ عنوان از ایران نفت نمی‌خرد و تبدلات بانکی را نیز برقرار نمی‌کند؛ بلکه صرفاً از طریق این کانال، در ازای خرید نفت ایران توسط کشورهای غیراروپایی، به جای پرداخت پول، در اقدامی توهین آمیز صرفاً غذا و دارو در اختیار ایران قرار می‌دهد!

مقامات آمریکایی صراحتاً اعلام کرده‌اند که اینستکس هیچ تداخلی در تحریم‌های آمریکا علیه ایران ایجاد نمی‌کند.

حال طیف اصلاح طلب ضمن اذعان به توهین آمیز بودن این کانال پرداخت، مدعی است که هیچ چاره‌ای جز پذیرش آن نداریم!

** باید افرادی وارد مجلس شوند که اهل مچ گیری نباشند!

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «محسن غرویان» نوشت: «باید افرادی وارد مجلس شوند که اهل دعوا، نزاع و درگیری نباشند. روحیه همکاری و معاضدت در آنها باشد. اهل مچ‌گیری و مقصریابی نباشند».

یکی از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نظارت بر عملکرد دولت و مطالبه گری از اعضای کابینه است. اما متاسفانه برخی نمایندگان با بی توجهی نسبت به این وظیفه مهم، نقش خود را در حد «وکیل الدوله» تقلیل می‌دهند.

این طیف، به هرگونه «مطالبه گری از دولت»، برچسب «مچ گیری» می زند و آن را مصداق کارشکنی علیه دولت جا می زند و به طرق مختلف، تقصیرها و قصورهای دولت را توجیه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 118
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 37
  • مهدی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    از ونزوئلا شدن در اومدیم داریم میشیم ویتنام اخه چقدر شما ها احمقین
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      23 6
      نه دیگه یا باید نیورزلند بشویم یا زلاند نو
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      62 61
      هدف این افسادطلبان غربگدا و پیروان تقی زاده بی وطن فقط یک چیزه که بگن ایرانی بودن مایه ننگه باید غربی باشیم حتی یک غربی دسته چندم
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      31 22
      ونزوئلا که شدیم اگه جنگ بشه میشیم ویتنام
    • محسن121 IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      48 5
      مرگ بر آمریکا و سگاش و البته کاسه لیس هایش
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      32 8
      قطعا بیشتر از شما به فکر آینده مملکت و فرزندانشان هستند و احمق تر از شما نیستند.
    • یونس IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      27 47
      با افتخار می جنگیم و می میریم ولی ترسو و بزدلانه و با خواری زندگی نمی کنیم...
  • ناشناس IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    این هشتادو هشتی ها هنوز تز میدن.. کی روی اینا کم میشه پیش خدا که روسیاهند .. بابا شما مسئول خونهای زیادی هستید
    • سید IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      64 34
      قابل توجه اصلاح طلبان تهوع آور و بزدل! ای آن که مذاکره شعارت/ استخر فرح در انتظارت! انشاءاللّه!
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      12 2
      استخر فرح کار خدا بود
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    23 10
    این چی میگه محسن امین زاده را میگم
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    26 19
    «اینستکس هر چند محدود است اما اروپایی‌ها طی یک سال اخیر نشان دادند که باطناً دنبال حفظ برجام هستند چرایش را نمیدانم اما یه چیزی براشون داره حتما این برجام
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      17 6
      خیلی ساده است،سران فتنه باهاش مردم ایران رو گول می زنند بعد میگن باید برای جزییات بیشتر مذاکره کنیم و بعد میگن طرف خارجی حاضره درقبال موشک غذا بده و سرانجام میگن رهبر نمی خواد مردم غذا بخورن و فتنه ۹۸ البته انشالله مردم هوشیار باشن و گول نخورن
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      6 6
      خیلی ساده است،سران فتنه باهاش مردم ایران رو گول می زنند بعد میگن باید برای جزییات بیشتر مذاکره کنیم و بعد میگن طرف خارجی حاضره درقبال موشک غذا بده و سرانجام میگن رهبر نمی خواد مردم غذا بخورن و فتنه ۹۸ البته انشالله مردم هوشیار باشن و گول نخورن
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    44 13
    آقایانی که از اجرانشدن اینستکس میترسندبروند آمریکا تاایران ویتنام نشده نظرملت هم مهم است ملت میخواهنداینستکس راپاره کنند
  • AT ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    29 40
    حالا مگر ویتنام بد شد؟ الان مایه تحسین همه دنیا است و آمریکا جرات ندارد با زبان تهدید با او سخن بگوید
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      24 10
      برو نگاهی به سوغات آمریکا در ویتنام و تعداد حرامزادگی در آنجا نگاهی بینداز تا بفمهی چی دادن چی گرفتن
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      15 14
      جنگ آمریکا و ویتنام دعوای میان کفری بود و خدا وعده پیروزی کافری بر کافر دیگه رو نداده اما وعده نصرت ناصران دینش رو با تاکیدات داده است و خدا خلف وعده نمی کند .
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    16 9
    افساد طلبان یه دفعه هرچی اگر ومگر دارید بریزید رو میز خیال خودتان را راحت کنید .خودتان را دار هم بزنید اجازه نمی‌دهندمسئولین بصیر نظام مذاکره بشود.
  • علی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    15 11
    ویتنام که با مقاومت خودش پدر امریکا را در اورد و انها را فراری داد بی وجدانها که مردم را از ببر پوشالی می ترسانید
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 1
      شما ویتنام نیستی که عمو شما یه ملت فرومایه بی غیرتی که دیو و دد رو بر خودت سوار کردی فکر می کنی فرشته در اومده واست!
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    20 9
    اگر شما خاعنین. نبودید وضع مملکت. خیلی بهتر بود.تا کی میتونید خودتان پشت این حرف های فریبنده قایم کنید..تا بیشتر ازین رسوا نشده اید.. دست این غوغاساری بردارید.. واین همه نوکری برای شیطان نکنید خفت وخواری آن برای خودتان است از تاریخ عبرت بگیرید خاندان. پهلوی. آن همه نوکری. برای غرب کردند آخرکار. تو کشورشان. راهشون ندادند
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    25 8
    آخه کشور چقد تاوان نادانی عده ای رو باید بده.عراق و افغانستان و لیبی و ... برای شما عبرت نشد بازم دم از دوستی با گرگ می زنید
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    14 5
    این حضرت امین زاده دیگه از کجا پیدا شد اگه می ترسی برو بچه ترسو
    • AE ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      6 17
      با اول شلیک منور فرار می کنی ، فکر کردی تو جنگ حلوا پخش می کنن ، اینایی که عاشق جنگ هستند فقط بازی کامپیوتری کردند وگرنه شب تنهایی خودشون خراب می کنن انقد جنگ جنگ نکنید جنگ مرد می خواد شماها مردش نیستید
    • به AE ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱ IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      14 3
      کافر همه را به کیش خود پندارد. شهدای جبهه و حرم هم تا دیروز در کوچه ها فوتبال بازی می کردند!
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      4 0
      با اولین شلیک منور ؟ باران انواع و اقسام گلوله و ترکش و ... فرزندان حقیقی خمینی تجربه کردند ... البته شمر مسلکها هم بوده اند که زمانی در رکاب علی و چندی بعد روبرو و قاتل فرزند معصومش
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    7 5
    جواب امین زاده خخخخ
  • بهنام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 7
    درودها. اینکه اینستکس توهین به ایران و ایرانیست شکی نیست ولی بیایید یک درصد امکان وقوع جنگ رو بدهیم آیا اون موقع توهین به ایران و ایرانی و ارزشها و هنجارهای جامعه ایرانی به مراتب بیشتر از پذیرش اینستکس نخواهد بود
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 3
      ۱ درصد ؟ شما همین الآن فکر میکنید رو سرتون نشستند !
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    13 13
    لعنت بر اصلاح طلبان
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    5 0
    نامرد شما که تمام اطلاعات را به ارباباتون دادید ومیدهید اینبار هم دارید کد تازه ارسال میکنید خدائی استاد حقه بازی ودریوزگی هستید
  • غلامسعود IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    5 3
    ایشان بییایند ان مذاکره را که چندین سال ازوقت مسائل دیپلماسی مارا هدر داد دوستان ما را ناراحت کر د نگه دارد تا مذاکره دومی ; ; بیسواد مسائل سیاسی
  • غلامسعود IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 3
    ایشان بییایند ان مذاکره را که چندین سال ازوقت مسائل دیپلماسی مارا هدر داد دوستان ما را ناراحت کر د نگه دارد تا مذاکره دومی ; ; بیسواد مسائل سیاسی
  • علی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 1
    خداییش به این جور حرف زدن نمیگن خائن
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    7 4
    نتیجه مذاکرات برجامی تورم 300 درصدی حتی بیشتر بود و ترامپ به قیافه ریش رنگی کلی خندید . افساد طلبان احمق چرا عبرت نمی گیرند ؟؟؟
    • SG ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      2 4
      یکسری درایران دلشان میخواهند که اتش جنگ را روشن کند به نظرم بهترین کار مذاکره رو دررووبی واسطه ومستقیم با امریکاست
  • کارشناس سیاسی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    13 2
    این موضوعات عوام فریبی را کنار بگذارید مگر ایران افغانستان یا عراق و سوریه است آمریکا تجاوز کند از باتلاق خاورمیانه شکست خورد خارج میشود. تکنولوژی ساخت ناوهای آمریکا مربوط به بیست سال قبل است اما تلکنولوژی ساخت موشکهای ایران بروز و قادر است از پس آنها بر بیاد نباید دشمن را دستکم گرفت اما پنچ تا بزنه دوتا میخوره واین واسش گران تمام میشه
  • CA ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    45 8
    اصلاح طلبان چندش آور و بد بو هستند
  • مجید IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    9 28
    من یه فرد عادی ام نه دولتی ام نه حکومتی ، تاجر و دلال و پولدار هم نیستم ، از جنس خود مردمم ؛ وضعیت معیشتی ما مردم بسیار بد شده اقتصاد ایران در حال فروپاشیه فقر تورم بی عدالتی موج میزنه ، نه دولت قادره کاری بکنه و نه حکومت چون اگر میتونستن تابحال انجام میدادن ، پس مجبوریم مذاکره کنیم چون در غیر اینصورت ما مردم از گرسنگی یا خواهیم مرد یا طغیان خواهیم کرد .
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      4 1
      کاش یه زره اعتقاد به خدا داشتی ، شیعه در طول تاریخ اکثرش نه حکومت داشته و نه دولت ، اما هماره بر اساس اعتقاد درست رشد کرده الآن هم همین طوره ، سد کرج پر از آب شده نمی دونند چکار کنند ، خودمون به خودمون ظلم می کنیم چاره کار رفتن زیر سایه ظالمیست که به خون تک تک مون تشنه است اصلا طرف مذاکره کیه ؟ چه شخصیتی داره ؟ مذاکره باهاش کردی آخرش مثل آفریقاییهایی که سالها غارتشون کردند و بعد هم ولشون کردن سرتون در میارن آفریقا فقیر بود یا فقیرش کردند ؟ اگر روند غارت نفت دوران پهلوی ادامه می یافت وضعمون چطور بود ؟
  • امید IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    18 12
    هرچی مصیبت و بلا سر این مملکت اومده تو این چهل سال از همین به اصطلاح اصلاح طلبان واداده بوده و بس.وادادگی تا کی ؟ آخه شرم نمی کنید بعد از این همه جلسات و مذاکرات مکرر با آمریکا یی ها و دست آخر هم دبه در آوردنشون . باز می خواهید به زور ملت رو بندازید تو آغوش شیطان بزرگ.بابا سنگ پای قزوین هم پیش شما کم میاره.
  • آریا IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    10 0
    بابا حمارهای مدرن ویتنام با دست خالی بعد از چند سال آمریکائیها را مجبور کرد شبانه فرار کنند حالا این وسط شما چی بلغور می‌کنی ما که متوجه نشدیم.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    19 4
    تنها چیزی که الآن پوست از سر مردم کنده تورم سه رقمی و شدیدیه که اصلاح لجنها ایجاد کردن
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    17 2
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    23 0
    امام باقر (ع) می فرماید: «لایکون المؤمن جبانا و لاحریصا و لاشحیحا؛ انسان با ایمان نه ترسوست و نه حریص و نه بخیل» ! (15)
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    4 4
    اصلاح طلبان حقیر
  • هاشم IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    11 4
    ایران جای آدمهای بزدل و وطن فروشی مثل امین زاده نیست ،دولت خیانت کار اصلاح طلب هم روزی به این نتیجه خواهد رسید که تا کنون جز لعن و نفرین برای خود هیچ چیز دیگری بدست نیاورده
  • دلواپس IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 2
    ب دریا رفته میداند مصیبتهای طوفان را اون چیزی که آدم عاقل میبینه هزار احمق درک نمیکنه وآخر هم لقمه را دور سرگرداندن کاش مدارک دانشگاهی مسواین ازنو چک میشد من اله توفیق
  • ا IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 1
    محسن غرویان! تعجب می کنم انسان ها چقدر عوض می شوند . مجلس اگر مچ گیری می کرد اقتصاد کشور به این وضعیت دچار نمی شد .
  • تراب IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    10 1
    ننگ ابدی بر افساد طلبان کودن
  • AE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 3
    خدایا این اصلاح طلبان چقدر بی عقل اندوتا کی میخواهند نوکر امریکا باشند بی شرفی تا کی حیا هم که ندارند امریکا واروپا اینقدر به ملت ایران توهین میکنند ولی اینها ماله کشی می کنند خاک بر سر بی غیرتتان
  • علی نژاد IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    6 14
    شما غلط کردید که میگی مذاکره نکنیم واقعآ نمیفهمی
    • پویا IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      1 0
      غلط رو شما کردید که دارید ناموستون رو عریان میکنید تا اربابتون آمریکائیها بیان لذتشو ببرند بیچاره های احمق
  • علی اصغر IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    11 3
    با سلام ویتنام هم اگه بشه بهتر از با گرگ همچون ترامپ همدست شد پس با افتخار راه شهدا ادامه دارد اگر به قیامت ایمان داریم و خداوند با یاریگرانش هست شنهای طبس یک معجزه ی خداوند بود
  • احمد IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 3
    لعنت بر اصلاح طلبان ترسو وسازشکار
  • AE ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    7 6
    هر کی میترسه شب فرار کنه تا اخرین نفس می جنگیم با امریکا
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    8 2
    شرایط ویتنام با ایران فرق داره!! از معدودی واکنش های ایشان به نظر میرسه این به ظاهر اصلاح طلبان خیلی سواد سیاسی بالایی ندارن و از خود کم بینی رنج می برند و این باعث شده خودشون رو کوچک کنند و حقوق مردم ایران رو واگذار کنند این خیلی بده و باید به خرد جمعی احترام بگذارند و مردم رو با سفاهت به باتلاق دشمن هدایت نکنند؟! مگه مذاکره نکردن؟ خوب گربه را دارن می رقصانند! مذاکره کنند فایده ایی داره؟ باید دید درد اصلی اونا چیه؟ نابودی مردم ایران و تاراج اون یا یک گفتگوی منصفانه!
  • ایرانی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 16
    تا بیایی حرف حق بزنی یه مشت احمق تو رو خائن معرفی میکنن این فعال اصلاح طلب راست میگه ما باید مذاکره کنیم تا تحریم ها و فشارها برداشته بشه از روی دوش ملت اینایی که مخالف هستن و خاهان جنگن اینا وطن فروشن
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      4 0
      تو ایرانی هستی ؟! جناب از مذاکره قبلی چه گلی ... ؟! شما واقعا خائنید و حرف جز تشویق به خیانت بلد نیستید ، از رئیس تکراریتون ترس ...
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    7 10
    بیخود اصلاح طلب واصولگرا و از این دست شر و ورا به مردم تحویل ندید مردم دیگه دستتونو خوندند اصلاح طلب واصولگرا هیچ فرقی باهم ندارند سگ زرد برادر شغاله.
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      2 0
      معلومه کیا قاطی می کنند !
  • طاها IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    5 3
    سلام-این اصلاح طلبان خائن بفهمند که یه روزی می رسه اگر از نوکری مستکبران دست نکشند گروههای ترور براشون تشکیل میشه ها . بهتره کمتر با اعصاب مجاهدان راه حق بازی کنن . خیال نکنند اگه افتادند به بختشون و یکی یکی نیستشون کردن از اعدام میترسن ها
  • بی بی زینلی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 4
    میشود این اصلاح طلبها بروند گم بشن ودیکگه حرف از مذاکره نزنند
  • بی بی زینلی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 3
    میشود این اصلاح طلبها بروند گم بشن ودیکگه حرف از مذاکره نزنند
  • بدر US ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 2
    سلام الله چه بسیار سپاه اندک که به سپاهیان بزرگی فائق آیند.
  • علي IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 2
    چه غلطی
  • علی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    14 2
    نه اربابتون می تونه غلطی بکنه نه خودتون
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 1
    اگر سست عنصرها اجازه حرافی پیدا کنند جامعه را ذلت پذیر میکنند
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    9 3
    در دوره قلقل میرزاها هم سودجویان خودکامه وطن فروش زهر ترس از روس و انگلیس را به جان مردم میریختند تا منافع گروهی خود را تامین کنند و بر گرده مردم سوار شوند درست مانند کاری که امروز اصحالات و مجرمین فتنه 88 میکنند
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    4 3
    خاک برسر حقیرتون..
  • علی IN ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    8 5
    همین الان هم ویتنام بدتریم با سیلی صورتمان را سرخ نگه داشته ایم
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      4 4
      الان مگر ویتنام چه؟ کشوری است آباد که کسی جرات ندارد تهدیدش بکند.
  • امیری IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    13 1
    بابت درج این مطلب چقدر پول از آمریکا گرفته این ذلیل
  • LV ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 11
    کربلا منتظر ماست بیا تا برویم میدونید یعنی چه کلی معنی تو این بیت شعر نهفته است اگر بفهمیم یعنی آنها که از جنگ استقبال ودعوتنامه وهارت پورت میکنند درزمان نیاز نتنها پشتت را خالی میکنند بلکه جلوت صف آرایی هم میکنند وبرای اینکه سرت را از تنت جدا کنند از یکدیگر صبقت میگیرند
  • رضا ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 12
    خاک ب سرتون با این تحلیلتون
  • حسن خسروی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    4 3
    ایران عزیز باتنوع زیستی وخاکی که دارد اگر بهینه استفاده وتخصصی بهره برداری شود هیچ وقت محتاج نامردان نخواهیم شد
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    7 3
    مذاکره با آمریکا هیچ دستاوردی برای ایران نداره
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    5 6
    از فعالین فتنه 88 انتظاری بیش از این نیست
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    12 2
    تقی زاده های جدید
  • طاهر سپهوند GB ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    23 2
    کسی نیست این روزنامه وطن فروش که دقیقا از اسراییل دشمن تر است جلوشو بگیره خیانت از این بیشتر که دل ملت را خالی کنی و آب به آسیاب دشمن بریزی و مهمتر گرا بدی
  • علی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    4 2
    وطن فروشی در روز روشن ساعت دوارده ظهر،متاسفم برای انسانهای ترسو و بی خرد.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    کی از دست این جماعت اگر به دست خلاص میشیم؟
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 0
    «محسن امین زاده» قبل از این که جنگ شود فرار کن و برو بغل اربابت انگار نمیفهمی که اینجا ایران است و پر از جوانان غیور و شجاع و شهادت طلب آمریکا غلط میکند که به ایران حمله کند آنوقت باید جنازه های سربازانش را افقی برگرداند و اما تو احمق مزدور ترسو باید بدانی که در ایران جایی نداری و همانطور که گفتم برو پیش اربابت البته اگر اجازه خروج داشته باشی
  • اهل دریا IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 3
    ویتنام؟؟؟ خیلی بدار از ویتنام شدیم شماها خبر ندارید؟؟؟ بعد جهت اطلاع الان قدرت اقتصاده،ارتباطه،سیاسته،فرهنگه،علمه نه موشک من که میدونم پیام‌من منتشر نمیکنید ولی جهت اطلاع خودتون فقط
  • اهل دریا IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 3
    البته طبیعی هست که مخاطبان شما اینجور نطر بدن منم روزی مثل شما بودم متعصب و متحجر و به دور از همه واقعیات ولی رفتم تحقیق کردم واقعیات را دیدم الان دیگه اونجور نیستم
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 0
    چرا حرف بی ربط می زنید اینستکس مثل اینکه شما برید فروشگاه..پول یک عسل بدهید .فروشنده بیا یک آب نبات به شما.بده.. اروپا باید به تعهد های برجامی خودش عمل کند. نه اینستکس.. برجام کلاه بزرگی بود.که دولت منفل سر مردم گذاشت.. برجام دست بندی بود که دست. پای ایران رابست...وانگار بنا نیست دست ازسر ایران بردارد..
  • علی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    آتش بگیر تا که بدانی چه می کشم احساس سوختن به تماشا نمی شود التماس تفکر
  • رضایی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 0
    هر کشوری تنها با اقتدار و اتکا به تولید داخلی می تواندبه استقلال واقعی برسد و امنیت داخلی خود راتامین کند و انان که خارج از این جهار چوب حرکت کنند یا وابسطه و مزدورند یا نا اگاه بتمام معنی
  • جعفر IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 0
    به خداقسم جلوی استعمار اگر کوتاه بیای وذلت قبول کنی باید مرگ روهم قبول کنی که بازهم استعماراز شمارازی نمیشه .قبل از توافق برجام رهبر فرمود من انقلابی هستم واهل سازش باامریکانیستم اماشمابرسازش باامریکاپافشاری دارین برین .رفتندوهمه چیز رودادند وبادست خالی برگشتند .حالاهم بعضی افراد تاایران رو بدبخت نکنند ولکن نیستن!نمیدونم که اشتباهات این افراد عمدی هست یا سهوی است؟سازش باامریکا یعنی خودکشی
  • مرتضی IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    7 0
    نمیدونم بخدا چجوری اینا رفتن شدن یک کاریه مملکت ک رو از ج تشخیص نمیتونن بدن بعد در مورد چیزای دیگه بحث میکنن....ویتنام سال 1955 رو دارین خدایش با ایران الان مقایسه میکنین یعنی میگین ما الان ویتنام 1955 هستم که امریکا بهش حمله کرد اقا زشته این حرف رو جایی دیگه نزنین بهتون میخندن..همون ویتنام که میگن جنگش از سال 1955 تا 1975 طول کشید اخرشم امریکا با اون همه صنعت عظیم جنگی نتونست تسلیم کنه کسی رو و مجبور به عقب نشینی شد...الان فقط میتونم بگم ایران قدرت همزمان جنگ نه فقط با امریکا بلکه با امارات عربستان و اسراییل رو هم داره...امریکا بخواد حمله کنه به ایران خودش رو 200 سال برمیگردونه به عقب..و باید از اونجا شروع کنه دوباره وکشور هایی مثل چین و مخصوصا روسیه سرجاشون واینستادن که امریکا بخواد هر کاری دوست داشته باشه بکنه به محض حمله امریکا به ایران روسیه حمله خودش به اروپا رو شروع میکنه چون میدونه اگر این کار در این لحظه که دیگه امریکا توان دفاع از اروپا رو نداره (به دلیل اینکه امریکا برای تصرف خاک ایران به 90 درصد از توان ارتش ش نیاز داره) و هم اینکه اگه این کارو نکنه دیگه فرصت ش پیش نمیاد برای روسیه و قدرت خودش رو باید به امریکا تقدیم کنه چون امریکا خاورمیانه رو دیگه در دستش داره و روسیه از این به بعد دیگه توان رویارویی اقتصادی واستراتژیک رو با امریکا ندار برای همین بهترین فرصت نه تنها برای روسیه بلکه برای خیلی از قدرت های دیگه فراهم میشه و امریکا خودش هم این رو میدونه ...یعنی حمله به ایران کلید اغاز جنگ جهانی سوم هست بدون هیچ شک و تردید
  • محمد IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 3
    اگر خائنيني مثل امين زاده ها كه با دستور صريح ولايت فقيه مخالفت علني دارند بدون برخورد قاطع به جرم خيانت رها شوند ، انتظاري جز ايجاد شكست در مقابل امريكا رقم نميخورد. به لطف خدا تا پاي مرگ پشت ولايت و حرف ولايت ايستاده ايم ... انشاالله
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    نظر بنده را قبلا ثبت می کردی،،،ی مدت دیگه بی خیال ماشدی هدفم ایجاد وحدت است ،سربلندی میهن وبس
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 2
    از ملخ های اسلاحتلب به عنوان طعمه در جنگ استفاده شود
  • عبدالله ستمدیده IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 2
    بر پدر و مادر ترسو لعنت
  • محسن IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 3
    بترسین از روزی که امریکا بابامون را در بیاره
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    می گفتیم ترامپ امید واهی از توی ایران داره بعد از آن همه ... الآن معلوم میشه مسحورانی هم داره که از طرف کار رو دست گرفتند و این دست و اون دست کردند و از طرف دیگه به اربابشون علامت میدن سر آخرم برای رد گم کنی می گند اصلاح طلب و اصولگرا و ... همه چه
  • رضایی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 2
    استقلال. ازادی و امنیت فقط و فقط در سایه اقتدار و تولید داخلی بوجود می اید ولا غیر و پر واضح است به فرض محال اگر کشور ما با ایجاد رابطه حسنه با امریکا تازه شاید میرسید به دولت پهلوی مشابه حکومت سعودی یعنی یک کشور صد درصد وابسطه ومصرفی با کمی تفکروبصیرت در حال حاضر 40سال جلوتریم با امید خودکفایی روز افزون کشورمان انشاالله در سایه اقتدار
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    4 3
    به کوری چشم ولایت معاشان و موشک پرستان مذاکره خواهیم کرد
  • ناشناس IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 2
    انگار بوی تعفن سازشکارها تمومی نداره هرچه زودتر باید برن زیر خاک خاک برسرها
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 2
    بی شرف ها خاک تو سر احمق تون بز دلای ترسو دست از سر نظام بردارید بی شعور ها
  • US ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 0
    این عقب نشینی شما نیست که از حمله دشمن جلوگیری میکنه، این قدرت بازدارندگیست. و گر نه آمریکا تا همه چی‌ ازتون نگیره و تسلیم محض نباشید فشار را بر نمیداره.
  • US ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 2
    نه به اینکه اول انقلاب که میگفتن "جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم،" نه به الان که میگن "ای وای، می‌خواد جنگ بشه، زودتر تسلیم بشیم!"
  • DE ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 0
    اگر با آمریکا مذاکره نکنیم، ایران تبدیل به ویتنام می‌شود!// بعد مجوریم باز شعار معروف آنسالها را بخوانیم: »امریکا توخالیست ویتنام گواهیست «
  • US ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    11 0
    خجالت میکشن بگن تسلیم بشیم، میگن مذاکره کنیم.
  • نهالوند IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 2
    بهترین پهبادشون را زدن زرت افتاد هیچ غلطی نکردن یک عده متوهم میگن ایران ویتنام میشه. بیاین بیرون از تخیل چندتا کارخانه پوشک بزرگ سال بزنید وقتی امریکائی ها اسیر شدن زندانهامون را کثیف نکنن.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 2
    هر بار که ایران به مذاکرات مشروط و چندجانبه با آمریکا تن داده، به‌دلیل دیپلماسی موفق و قدرتمندش به نتایج با ارزشی رسیده است».هه هه هه ....
  • علی قلم IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 2
    خاک برسرترسویتان اصلابویی ازصلابت نبرده اید.شمالایق همان جورج بوشی هستیدکه درفته88 برایتان آرزوی موفقیت کرد.
  • ایتالیا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 0
    باید افرادی وارد مجلس شوند که فقط حقوقشان را بگیرند کاری به چیز دیگه ای نداشته باشند واقعا مسخره است
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 3
    چرا هیچکس تحمل شنیدن حرف دیگری را ندارد او نظرش را گفته شاید میلیونها نفر در کشور با او هم عقیده باشند و میلیونها نفر هم با نظر او مخالف باشند به هر حال ادامه وضع موجود به نفع کشور نیست و کشور نیاز به پیشرفت دارد جهان در حال پیشرفت است و انرژیهای نو در حال ظهور است رقابتی سخت بین قدرتهای اقتصادی در جریان است و ما فرصتهای زیادی را در 40 سال گذشته از دست داده ایم ما باید کاری می کردیم که به بزرگترین صادر کننده فرآورده های نفتی در دنیا تبدیل می شدیم و حتی وارد کننده نفت نیز می شدیم و ...
  • جلال IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    6 0
    البته جنگ بشود طبق معمول مردم ایران بخصوص فقرا ضرر می کنند و اقا زاده ها خارج از کشور به خوشی و خرمی مشغول خواهند بود
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 3
    آقا فرمودند نه جنگ میشود ونه مذاکره می‌کنیم .والسلام.
  • علی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 1
    من شک دارم این فسادطلبها ایرانی تبار باشند در یک کلام ما در جنوب ایران یعنی لارستان و بوشهر و بندرعباس و هرمزگان فرزندان ریسعلی و دلیران تنگستان برای کل نقشه ها و ناوها آمریکایی کافی و وافی هستیم اینقدر هراس افکنی نکنید ایران تا بوده یک کاسه زهر بوده بر سفره ای رنگین اگر شکست پذیر بود به شما بی لیاقتها نمی رسید حالا هم بالاغیرتا هرچه چپاول کردید فرستادید آنطرف پیشکش دیگر حیثیت کشور را نفروشید
  • بهرام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    این اصلاح طلب احمق که گفته هرجا به مذاکره با امریکا روی اوردیم نتایج ارزشمندی بدست اوردیم. با این اظهارات پوچ و بی مصداق ، سطح حماقتش را چندین برابر افزایش داد. اخه احمق حداقل یک مصداق برای نتایج ارزشمند مورد ادعاتون می اوردین.
  • مهیار IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 4
    این آقا هر کسی که هست و هر کاری کرده... خطر جنگ را برای کشور دیده و دلسوزانه راه حل را در مذاکره دیده... ممکن است مذاکره به این شکل و در این شرایط به منفعت کشور نباشد.... اما این روند هم نمی تواند زیاد طولانی شود... اگر جنگ نمی خواهیم که بیشتر مردم نمی خواهند باید راه حل دیپلماتیک یافت
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      1 0
      تو برو یک مدت آنتالیا بگذار بمبهای آمریکا بر سر من فرود بیاید.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    1 0
    آخه ذلت تاچه حد شرم هم خوب چیزیه والا
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    لعنت بر این همه ذلت و عقب نشینی د. برابر شیطان حالا میشود خوب تحلیل کرد که چرا اسراییل ،اصلاح طلبان سبز پوش را سرمایه خود معرفی کرد... ۵ سال عقب نشینی و مذاکره برای تجربه کافی نیست؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس