صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت

مستندات متعدد حاکی از آن است که گزینه جنگ روی میز مقامات آمریکایی نیست؛ اما متاسفانه طیف اصلاح طلب در نقش سخنگوهای ترامپ در ایران، با هراس افکنی و ایجاد رعب و وحشت در افکار عمومی، نسخه ذلت می‌پیچند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید ۱۲ شرط آمریکا را قبول کنیم، وگرنه جنگ می‌شود!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «مراقب باشیم اشتباه نکنیم» به قلم «یوسف مولایی» نوشت: «اخبار منتشره روزهای اخیر بیانگر بالاگرفتن سطح تنش بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده است و نمونه‌هایی مثل حرکت ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» به‌سمت خلیج فارس و مطالبی که از سوی طرفین رد و بدل شده، حاکی از این است که ما وارد یک مرحله جدید از بحران بین ایران و آمریکا شده‌ایم. اینکه این بحران ممکن است به جنگ یا عملیات نظامی بینجامد، قابل اظهارنظر نیست ولی می‌توانیم بگوییم ظرفیت یا امکان درگیری نظامی دارد بیشتر می‌شود و تحقق آن هنوز به متغیرهای زیادی مثل رفتار دوطرف، کشورهای دیگر و سازمان ملل بستگی دارد و عوامل متعددی می‌توانند تاثیرگذار باشند که ما وارد آن فاز نشویم. در هر صورت آرایش نظامی در حال شکل‌گیری است. آمریکایی‌ها قبلاً از زبان جان بولتون و مایک پمپئو به‌نوعی اعلام کرده‌اند که تمام گزینه‌ها در برخورد با ایران روی میز است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «چشم‌انداز روشنی وجود ندارد ولی وقتی بحران از حدی شدیدتر شود دو گزینه فعال است؛ یک گزینه مصالحه است که به‌معنای مذاکره برای پایان‌دادن به این تنش‌هاست و اگر مذاکره صورت نگیرد ما هرچه بیشتر به‌طرف یک درگیری نظامی نزدیک می‌شویم. قصد آمریکا در شروط ۱۲ گانه پمپئو و دیگر مقامات این کشور اعلام شده که خواهان تغییر رفتار ایران در حد اساسی است، یعنی ایران بخش عمده‌ای از سیاست خارجی و سیاست‌های منطقه‌ای خود را کنار بگذارد که از طرف ایران پذیرفتنی نیست؛ بنابراین انگیزه آنها مشخص است و می‌خواهند حداکثر فشار را وارد کنند تا ایران در همان مسیر حرکت کند. با توجه به امکاناتی که آمریکا به لحاظ قدرت اقتصادی و نظامی و سیاسی دارد، می‌تواند هرچه بیشتر به ما فشار وارد کند و ایران هم تحت فشارها، اشتباهاتی انجام دهد که دوباره آمریکا همین اشتباهات را علیه خودمان برگرداند و به‌سمت ایجاد اجماع جهانی و فعال‌کردن تحریم‌های شورای امنیت سوق دهد».

آرمان در ادامه نوشت: «آمریکا می‌خواهد ما را تحریک کند که اشتباه کنیم و یک اقدام نسنجیده احساسی مرتکب شویم تا آن را بهانه قرار دهد برای اینکه گام‌های دیگر را برای اعمال فشار بیشتر بردارد. آمریکا ما را تست می‌کند تا ببیند در مقابل تهدیدات و آرایش نظامی چه چیزی را می‌خواهیم رو کنیم. درواقع وارد مرحله‌ای شده‌ایم که طرفین هم دارند زورآزمایی می‌کنند و هم همدیگر را به‌نوعی تهدید می‌کنند و هم می‌خواهند همدیگر را به اشتباه وادارند تا از آن بهره‌برداری کنند. از آنجا که آمریکا امکانات قدرتی بیشتری دارد و از قدرت مانور بیشتری برخوردار است، ما باید خیلی هوشمندانه و با رعایت همه جوانب احتیاط و با بهره‌گیری از خرد جمعی و مشورت عمومی طوری عمل کنیم که اشتباه نکنیم. ما هر اشتباهی انجام دهیم، آمریکا در موقعیتی است که از آن بهره‌برداری کامل خواهد کرد».

در روزهای گذشته «ریچارد کلارک» از مقامات ارشد سابق پنتاگون در مقاله‌ای در «نیویورک دیلی نیوز» با اشاره به اعزام یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه نوشته بود: «نیروهای آمریکایی در سوریه، عراق و افغانستان و همچنین آنهایی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند به شدت در برابر حمله نیروهای ویژه ایرانی و نواب کاملاً آموزش‌دیده این کشور آسیب‌پذیر هستند. ناوگان آمریکا در خلیج فارس نیز می‌تواند مورد حمله قایق‌های کوچک و سریع ایرانی قرار گیرد که چنین عملیاتی را تمرین کرده‌اند. متحدین آمریکا در منطقه از جمله عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین نیز می‌توانند با آسیب‌های جدی ناشی از حملات ایران مواجه شوند. تاسیسات نفتی امارات و عربستان، تاسیسات فراساحلی، خطوط لوله انتقال نفت، بنادر و تانکرها همه می‌توانند مورد حمله قرار گیرند».

این مقام ارشد سابق آمریکایی در پیان این مقاله تاکید کرده است که هیچ پایان خوشی برای جنگ آمریکا با ایران متصور نیست.

در روزهای گذشته همچنین سرلشکر قاسم سلیمانی گفته بود: «سازمان‌های امنیتی آمریکا به ترامپ گفته‌اند "هرگونه جنگ نظامی با ایران خطرناک و نابودکننده است و ما را به جنگ بی‌پایانی می‌کشاند و همه منافع ما را به خطر می‌اندازد." این اطلاعات است که می‌گویم؛ نه تحلیل».

مستندات متعدد حاکی از آن است که گزینه جنگ روی میز مقامات آمریکایی نیست؛ اما متاسفانه طیف اصلاح طلب در نقش سخنگوهای ترامپ در ایران، با هراس افکنی و ایجاد رعب و وحشت در افکار عمومی، نسخه ذلت پیچیده و مدعی هستند که باید شروط خفت بار مقامات آمریکایی برای مذاکره را بپذیریم!

در روزهای گذشته «استفان والت» استاد دانشگاه هاروارد و از نظریه‌پردازان مشهور حوزه روابط بین‌الملل در آمریکا گفته بود: «چرا ایران باید با دولتی که به عهدشکنی فخر می‌فروشد مذاکره کند؟».

** برجام دارای منافع اقتصادی است، ناشکری نکنید!

روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت: «به دو دلیل برجام همچنان دارای منافع اقتصادی است. اول آنکه همچنان امتیازات ناشی از رفع تحریم‌های شورای امنیت مانند کشتیرانی، بیمه و موشکی پابرجاست. ثانیاً اقدامات یکجانبه دولت آمریکا استقلال و حاکمیت سایر دولت‌ها را نشانه رفته و بدیهی است آمریکا همدلی این دولت‌ها را در اجرای تحریم‌های یکجانبه خود ندارد؛ چیزی که قبل از برجام در بالاترین میزان خود وجود داشت. چنین وضعیتی امکان "مقاومت مدنی جهانی" را در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکا قطعی می‌کند. اینستکس نمود علنی این "مقاومت" و "اغماض" های پنهانی نسبت به معاملات تجاری با ایران است. این مقاومت، فرصت‌ها و گریزگاه‌های اقتصادی فراوانی را برای دورزدن تحریم‌ها در اختیار کشور قرار خواهد داد».

اعتماد در ادامه نوشت: «بزرگ‌ترین منفعت سیاسی و راهبردی برجام...بسترسازی برای بازگشت ایران به جامعه بین المللی بود که متاسفانه قربانی کشمکش‌های جناح‌های رقیب در ایران شد».

این روزنامه اصلاح طلب، کانال تحقیرآمیز «اینستکس» را که علیرغم وعده و وعیدهای فراوان اروپایی‌ها همچنان در مرحله رونمایی متوقف شده است را دستاورد جا زده و آن را مصداق مقاومت مدنی جهانی مقابل آمریکا نامیده است!

این روزنامه اصلاح طلب همچنین بزرگترین منفعت راهبردی برجام را بازگشت ایران به جامعه بین الملل جا زده است. این در حالی است که در پسابرجام و به اذعان مقامات دولتی هم فروش نفت کاهش یافت و هم دامنه تحریم‌ها گسترده‌تر شد.

طیف اصلاح طلب با توهین به شعور مردم مدعی است که برجام دارای منافع اقتصادی بوده است. این در حالی است که در پسابرجام ارزش پول ملی کشورمان به شدت کاهش پیدا کرد و سفره مردم نیز کوچک شد.

گویا اصلاح طلبان، پراید ۵۰ میلیونی و سکه ۵ میلیونی و دلار ۱۴ هزارتومانی را دستاورد اقتصادی می‌داند!

** فقدان سخنگوی دولت سبب می‌شود شایعات جای واقعیت را بگیرد

روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم «فرزانه ترکان» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران نوشت: «مهارت ارتباط درست با مردم از طریق نهادهای مختلف یکی از مهمترین مسائلی است که همواره باید در دستور کار باشد. یکی از بزرگ‌ترین روش‌های موفقیت آمیز ارتباط با جامعه، داشتن اطلاع رسانی مناسب دولت‌ها و خصوصاً داشتن یک سخنگوی توانمند برای انتقال اطلاعات و اخبار به مردم است. متاسفانه بیش از یکسال است که دولت آقای روحانی علیرغم تلاشی که برای رفع مشکلات موجود در جامعه انجام می‌دهد، از ضعف عدم ارتباط مناسب با مردم برخوردار است، یعنی دولت سخنگو ندارد و نحوه اطلاع رسانی به مردم درباره مسائل اجتماعی و اقتصادی عملاً نحوه غیراستاندارد و خارج از ضابطه است...فقدان سخنگوی دولت سبب می‌شود شایعات جای واقعیت را بگیرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «درخصوص قوه قضاییه این مشکل وجود ندارد. در آنجا اخبار حتی با تاخیراتی هم که اتفاق می افتد، سخنگوی جدید به مردم معرفی می‌شود و در گفت و گوی رسانه‌ای شرکت می‌کند و آخرین اطلاعات را به مردم انتقال می‌دهد».

اکنون حدود ۱۰ ماه است که دولت سخنگو ندارد. چندی پیش «غلامحسین کرباسچی» گفته بود: «اینکه دولت سخنگو ندارد یعنی دولت سخنی ندارد که بگوید. وقتی که کسی نیست تا حرف دولت را بزند، مردم هم حرف دولت را نمی‌فهمند. دولت سخنی برای گفتن داشته باشد، سخنگو را پیدا می‌کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    78 3
    نفوذی هارا کی اعدام می کنید
  • امین IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    60 6
    غلط کردی که از مذاکره دم میزنی اگه برا کارخونه ها و سرمایه های شخصی نگرانی که هیچ ملت تو این شرایط مشتاق مرگ هستن حتی حتی به اندازه سر سوزن از مرگ فراری نیستیم
    • مهیار IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      43 15
      ما در جنگ پیروز میشویم همانطور که طالوت و داود پیروز شدند. حتی اگر برخی مردم بر اثر حرام خوری ترسو شده باشند
  • DE ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    52 7
    باید ۱۲ شرط آمریکا را قبول کنیم، وگرنه جنگ می‌شود!/ همین پیام های ضعف و نوکری و حلقه بگوشی جاسوسان و مزدوران و وطنفروشان بود که دشمن را جری و پررو نمود و برجام را به بن بست کشاند . چرا این افراد را محاکمه نمیکنید مگر جنگ روانی و وطنفروشی جریمه ندارد.
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    38 3
    برجام واینکتکس چی هست اصلا؟ ازقدیم هم گفتن سگ زرد برادر شغاله اروپا وآمریکا سروته یه کرباسن. حیف وقت که برای مذاکره با اینا بزاریم
  • AE ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    49 4
    از طرف ۸۰ میلیون تصمیم گیری نکنید برجام بهانه است هدف اصلیشون خلع سلاح ایران نباید حتی یک شرطشونم را قبول کرد جنگ هم شود سلاح به دستیم تا آخرین نفس...بسم الله
  • محمد IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    37 2
    خاک بر سر آدم های ترسو
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    36 0
    اگر برجام دستاوردی داشته لابد به نفع شما بوده ، ما که چیزی جز ضرر و سرمایه سوزی ندیدیم .
  • رحیم IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    34 0
    نباید مذاکره کنیم اینها چیزی به ما نمیدهند همش سرکاریه اگر محکم بایستیم آنها کوتاه میآیند در غیر این صورت فشار را بیشتر میکنند قیمت اجناس هم توسط عوامل داخلی آنها بالا میرود. ایران همه چیز دارد اما نفوذی و خائن مسول شده
  • رحیم IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    9 41
    باید مذاکره کنیم قیمت اجناس اللخصوص خودرو وموبایل وازهمه مهم تر مسکن داره سربه فلک میکشه اینجوری پیش بریم از گرسنگی ممیریم دیگه توان خرید یک کیلوگوشت هم نداریم بخدا بریدیم این مسله هسته ای را باید به ایندگان سپرد .
    • علی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      23 1
      به ایندگان بسپاریم که دم از ترسو بودن امثالهم بزنن مث دوره قاجار
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      7 2
      ادم از گشنگی بمیره اما زیر بار ذلت و زور نره چه بدبختند شکم پرستان ترسو شبیه همان کسانی اند که در کربلا امام را تنها گذاشتند برای دو روز دنیا
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    22 35
    اون کسانیکه مشتاق مرگ هستند برند زودتر بمیرند
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      20 6
      خیلی ازجوانان پیش از این برای دفاع از این مرز و بوم رفتند و شهید شدند .پس ما را از مردن نترسانید . ترسوها شما هستید که از ترس جان خود را خیس کرده اید .عاقبت زبونی در انتظار شماست .
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      16 8
      آدم بمیره بهتره تا مثل تو بی غیرت باشه
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      3 1
      ولله مشتاق مرگ نیستیم ولی میشه اجازه بدیم چهارتا سرباز از اون سر دنیا بیان توکشورایران؟
    • DE ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      4 1
      اون کسانیکه مشتاق مرگ هستند برند زودتر بمیرند.مرگ دونوع است مرگ با ذلت که تو وامثال تو لایق اون هستید و مرگ سرخ وشهادت که فهمش خارج از قوه عاقله توست.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    20 1
    مدیر مطول و سردبیر و مقاله نویسهدی روزنامه آرمان بهتر است بروند پیش اروپا که از ترس جنگ نمیرند ایران جاطی ترسوها نیست دوم این که ایرا جای نوکران آمریکا نیست شما نفوذیها بهتر است فرار کنید
  • دهه شصت IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    21 2
    تمام هدف دولت ما این هست که ریاست جمهوری ترامپ تمام شود و بادولت بعدی مذاکره کنیم اما این یک تحلیل کاملا اشتباه است اولا فعلا دوسال از ریاست جمهوری ترامپ مانده وفکر نمیکنم مردم دیگر بتوانند گرانی و تورم وبیکاری راتحمل بکنند دوما به احتمال زیاد ترامپ دوباره رای میاورد چون هم به وعدهایش خوب عمل کرده وهم کشورهای عربی را دوشیده وهزینه انتخاباتی خوبی جمع کرده سوما حتی اگر امریکا با ماجنگی هم نکند باید انتظار اختشاشات داخلی باشیم که حتی اگربتوانیم اعتراضات مردم را سرکوب کنیم کار درستی نکردیم و از سرکوب کردن انتظاراتشان نباید خوشحال شویم چون چون درواقع به مردم مردم گفته ایم خفه بشید همینه که هست .
  • ناشناس RO ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    17 2
    فلاحت پیشه گفته شک نکنید مذاکره میکنیم یعنی چی مگر رهبری نفرمودند نه جنگ میشه نه مذاکره میکنیم اینها باخودشون چند چندن خوابن منگن خدای ناکرده ترسیدن حتما باید رهبرچندین بار بیایند پشت تریبون تذکر بدهند
    • FR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      14 2
      با مجلس فرمايشى اصلاح طلبان انتظار اطاعت از مقام معظم رهبرى را داريد ؟
    • FR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
      8 2
      با مجلس فرمايشى اصلاح طلبان انتظار اطاعت از مقام معظم رهبرى را داريد ؟
  • عباس IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    20 1
    خداییش اینهایی که طرفدار مذاکره هستند یا اسکل هستند یا رفیق دشمنند. بر فرض هم مذاکره کردند و خواسته هاشونو قبول کردند دوباره اونا بهانه میارن ما باید پایگاه بزنیم تو ایران و تمام اقتصادتون رو کنترل کنیم و اخرشم تسلیم محض رو میخوان. به نظر من بدون جنگ نباید تسلیم شد
  • AE ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    13 0
    همین دیگه افساد طلب ها دائم جنگ جنگ می گند.جنگی درمیان نیست.اونوقت همین افساد طلب ها میخواند بجنگند.؟؟؟؟؟؟بگیرید همه شون رو اعدام کنید خیال همه رو راحت کنید.
  • AE ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    21 6
    نه۱۲شرط را می پذیریم .نه جنگ پیش میاد .افساد طلب ها برند بمیرند زودتر .خائن ها.
  • سینا IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    16 0
    کم کم یه عده دارن روی سیاست مدارای عهد قجر و پهلوی را سفید میکنن. جالب است یه روایت تاریخی هم اشاره کنم. در جریان فتح هرات و تادیب حاکم سرکش و یاغی اون شهر توسط سپاه ناصرالدین شاه که به سادگی هم اتفاق افتاد، دولت خبیثه بریتانیا آشفته شد و تلگرام فوری دادند که ما با توپ های جدیدمان از محمره (خرمشهر) تهران را خواهیم زد! لافی که هنوز که هنوز امکانش وجود نداره و هیچ توپی بالای 50 کیلومتر نمیزنه چه برسه به آن روز و مشتی سیاست مدار مزدور و خائن به سردستگی میرزا حسین خان سپهسالار آنقدر بر شاه فشار آوردند و همه را از فاجعه ترساندند که شاه به اجبار فرمان ترک هرات را صادر کرد. لطفا از تاریخ درس بگیریم
    • DE ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      3 0
      انگلیسها تلگرام فوری دادند که ما با توپ های جدیدمان از محمره (خرمشهر) تهران را خواهیم زد!//اگر آنروز یه بچه آبادان فرمانده لشکر بود به انگلیسی ها پیغام میداد ماهم با توپ برگردون تمام گلوله ها رو برمیگردونیم طرف خودتون.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    23 5
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    21 6
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • ابراهیم IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    11 0
    اصلاح طلبان خائنین به ملت هستند هرچند حائز اکثریت باشند. هیچ وقت ته دل انها با جمهوری اسلامی نبوده ونخواهد بود. اگر در جاهایی هم حرف ظاهر الصلاح میزنند در جای دیگر از حرف خود برمیگردند.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    15 0
    بنویسید اصلاح طلب ، بخوانید ترامپیسم !
  • DE ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    12 4
    کسانی که از قبول 12 شروط شیطان بزرگ دم میزنن خائنین به ایران و اسلام هستند.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    13 8
    دلار شد15500تومن یکی نیست بگه اخه بی عرضه تورو چه به شاخ وشونه کشیدن واسه امریکاواروپا
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      2 3
      بيشعور كي شاخ و شونه كشيدن ؟ اتفاقا هر چي اونا خواستن داديم و الان به اميد نان آوردن همسايه به اين روز مونديم
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 0
    یوسف مولایی تو قبل از هر اقدامی خودکشی کن .
  • حقیقت IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 1
    این فساد طلبها اگر منعشون نکنی ناموس هاشون رو با برجام معامله میکنن
  • مهماندار هواپیما IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    6 0
    منافع اقتصادی را که 4 درصدی ها ببرن همان بهتر که جنگ بشود
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    8 1
    12 شرط پمپئو یعنی تسلیم ایران.شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    6 0
    آمریکا همین الان مثل خر تو گل گیر کرده
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    3 0
    دل قوی دارید این جماعت ترسو بهتر است خود بترسند و از طرف ملت ساحشور ایران نترسند ضمن آنکه امسال سال یعرف المجرمون بسیماهم و یوخذ بالنواصی والاقدام است
  • SE ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    8 1
    آرمان بلاهت، آرمان خیانت و آرمان نوکری ابلیس چه بد آرمانی است. اما ملت فریب شما مزدوران پلید را نمی خورد و به فاضلاب راهیتان میکند
  • حسن IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    7 0
    وقتی بولتون را می بینم یاد فرعون قرن 21 می افتم . دوازده شرط فرعونیان ؟
  • رضایی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    5 0
    به نظرم دولت اینکار را بایستی یکسال قبل انجام میداد. ما الان در حال تحریم کامل هستیم پس بحث فقط در رابطه با منافع ملی ماست که تا کنون نادیده گرفته شده و باید به سرعت احقاق گردد
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    7 0
    اصلاح طلبای وطن فروش
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      0 1
      و تهوع آور
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    3 3
    ۱۲ شرط آمریکا را نباید قبول کرد ولی همیشه باید راه مذاکره بازباشد.از جنگ نمیترسیم ولی نباید بهانه هم به دست دشمن داد چون نتیجه جنگ چیزی جز ویرانی و بدتر شدن شرایط وفشار بیشتر به مردم نیست.
  • DE ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    6 11
    مجبور به پذیرش خواهید شد
    • DE ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
      1 0
      زیادی زور نزن آئورتت پاره میشه . امریکا با دیدن یک مشت افراد بدبخت ترسو نوکر چشم و گوش بسته نفهم مانند تو و امثال توست که فکر میکنه میتونه به ایران فشار بیاره .
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    2 7
    خیلی میترسم جنگ بشه باید تمام شروط کدخدا را قبول کنیم
  • AE ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    5 5
    ۱۲شرط شیطان بزرگ را نپذیریم هیچ اتفاقی نمی افته .بلکه اقتدار ما ثابت میشه.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    8 0
    مرگ یک بار شیون هم یک بار. یک بار برای همیشه باید نسخه غربی ها را بپیچیم تا بقیه حساب کار خودشان را بکنند. البته از افرادی که دو تابعیتی هستند انتظار مبارزه با وطن اصلیشان یعنی غرب را نداریم. از وزرای حرام خور چندین هزار میلیاردی دارای انحصار های متعدد هم همچنین.
  • مسعود US ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    7 0
    در صورت پذیرفتن ۱۲ شرط عملا نشون میدید که ارمان هاتون بی ارزش بوده و این مردم هستند که باید بین شما و دیگری یکی را انتخاب کنند
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    5 0
    ترسوها میخوان زیر بار ذلت تسلیم شدن بروند زهی باطل امریکا از ایران جوان هراس دارد
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    5 1
    گیریم که جنگ شد کدام افساد طلبی جربزه جنگیدن دارد جزمستضعفان موحد اگر جنگی هم رخ دهد مثل سابق ،ماموریت شما خیانت و ستون پنجمی است
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    3 2
    یکی از روسای جمهور امریکا گفته که باید دشمن را در دوراهی قرار داد که هر راهی را انتخاب کرد به زیانش تمام شد
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    4 2
    ناو آمریکایی رو هدف قرار بدین اول صبح ساعت ۴ .بعد از موشک باران قایق ها رو بفرستین براش .
  • DE ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    2 10
    ویکتوریا کوتس، مقام کاخ سفید: پیشنهاد ترامپ برای برگزاری یک نشست با ایران صادقانه است؛ امیدوار است مقامات ایران نیز بپذیرند
  • DE ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    2 1
    کسی که 12 شرط را میخواد قبول کنه یعنی اینکه ناموس نداره.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    2 0
    امریکا مس االومینیوم و آهن را هم تحریم کرد
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    3 0
    تمامی قدرت اقتدار وزور ورزیمان را داده ایم وحالا التماس میکنیم
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    3 0
    دولت احتیاج به سخنگو ندارد . قیمت کالاو ارز بهترین سخنگویان دولت هستند
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    2 2
    اصلاح طلبان یعنی خائنان به کشور و ملت یعنی همان گروهی که فتنه های سال 78 و 88 را برای ساقط کردن نظام ، چند ماه کشور را دچار درگیری و ناامنی و آتش سوزی و.. کردن و حال با وسوسه های شیطانی سعی می کنند مردم را در اقدام انقلابی و مقاومت در برابر آمریکا و اروپا منصرف کنند . گویا اینها سربازان آمریکا و اروپا هستند .
  • ناشناس IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    4 0
    گفتند اگر تحریم کردند میریم گام ۲ خوب دیروز دوباره تحریم کردند .. خوب برین گام ۲ ..... میخواهین ۶۰ روز صبر کنید .. پس باید کلی تحریم دیگر هم داشته باشید.. این مماشات بازی ، این جانی ها رو از میدون بدر نمیکنه
  • جواد IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    1 1
    امیدوارم جنگ تمام عیارشه
  • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    1 1
    مردم یمن دارن برگ درخت میخورن و4ساله با این کشورها درگیرن ما که هنوز وضع مملکتمون به اون خرابی نیست ی کم از غیرت یمینها داشته باشیم .مگریادتون رفته سربازان گرفته شده توشلوارشون خیس کردن اینها سربازان همان ابرقدرتن اگه دست به حرکتی بزنن همه انها درچنگال سربازان ایران زمینن پس توکل برخدا حتما ما پیروزیم
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    1 0
    حالا ما که اینجا داریم سختی اش رو به دوش میکشیم، بازی رو برای اونها هم شما سخت کنید بلکه یه خیری ازش دربیاد! دیگه از این بدتر که نمیشه؛ تعلل کنید قافیه رو باخته اید
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    0 0
    وعده دادن و وقتش که رسید، عمل نکردند. اخلاق و فرهنگشان را بشناسید
  • افشین IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    2 1
    برو بمیر .برجام چه سودی داشته به غیر از بدبختی .اول هم نباید وارد مذاکره میشدیم
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    2 1
    کسی که به مملکت خیانت کرد امثال شما هستید جای مسئولین بودم خائن در هر سمت بودند برخورد شدید میکردم نان ملت را می خورند هار شدند جنگ شود امثال شما بیلط یکسره دارید بعد میشوید کارشناس لجن پراکنی
  • رضا US ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    2 1
    مرگ بر ذلت پذیر
  • RO ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    2 1
    اصلاح طلبان دروغگو
  • مجتبی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    2 0
    هیهات من الذله
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    منتظر بودیم شما دستور بدید قربان تا اجرا کنیم.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    0 0
    گاندوها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس