صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۵ تیر

واقعیت این است که طیف اصلاح طلب در مقابل کشورهای غربی دچار «خودتحقیری حاد» است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: حقوق بشر برای اروپایی‌ها خیلی مهم است!

«صادق زیباکلام» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «واقعیت آن است که مساله حقوق بشر برای اروپایی‌ها بسیار حائز اهمیت است».

برخلاف ادعای این فعال اصلاح طلب، اروپایی‌ها کارنامه سیاهی در زمینه حقوق بشر دارند. آیا تجهیز صدام به سلاح شیمیایی در جنگ تحمیلی علیه ایران، نشانه اهمیت دادن به حقوق بشر است؟! آیا تجهیز گروهک تکفیری تروریستی داعش و دیگر کروهک های مشابه در منطقه، نشانه اهمیت قائل شدن برای حقوق بشر است؟! آیا حمایت تسلیحاتی از آل سعود در کشتار مردم مظلوم یمن، نشانه پایبند بودن به حقوق بشر است؟! آیا حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل، نشان دهنده حمایت از حقوق بشر است؟! اکنون گروهک تروریستی منافقین که ۱۷ هزار ایرانی را به شهادت رسانده‌اند، تحت حمایت همه جانبه فرانسه قرار دارد. آیا جنایات متعدد اروپایی‌ها در ایران، عراق، سوریه، یمن، بحرین، افغانستان، پاکستان و…نشانه اهمیت دادن به حقوق بشر است؟!

اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در گذشته رنگین‌پوستان و بومیان کشورهای مستعمره خود را برای سرگرمی در باغ‌وحش‌هایی کنار حیوانات دیگر نگه‌داری می‌کردند! در حال حاضر نیز این باغ‌وحش‌ها در قالب نمایشگاه در اروپا برگزار می‌شود! علاوه بر این، اروپایی‌ها در آفریقا جنایات متعددی انجام داده‌اند.

کشورهای اروپایی حتی به مردم خود نیز رحم نمی‌کنند. در حال حاضر نیروهای مسلح فرانسه در پاریس، وحشیانه به مردم حمله کرده و آنان را کور می‌کند!

واقعیت این است که طیف اصلاح طلب در مقابل کشورهای غربی دچار «خودتحقیری حاد» است.

** سانسور «تشکر روحانی از سپاه» در روزنامه‌های اصلاح طلب

روحانی- ۴ تیر ۹۸- در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت بهداشت با اشاره به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکایی توسط سپاه پاسداران گفت: «اگر این پهپاد به وسیله سامانه‌ای مانند اس ۳۰۰ مورد هدف قرار می‌گرفت آنقدر اقدامی حائز اهمیت بشمار نمی‌رفت اما این سامانه، موشک و رادار آن ساخت ایران است و من دست همه آنهایی که این صنعت داخلی را در وزارت دفاع ساخته و آنهایی که از این ابزار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خوبی استفاده کردند، می‌بوسم».

نکته قابل تأمل اینجاست که قدردانی رئیس جمهور از اقدام غیورمردانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط روزنامه‌های دولتی و همچمنین روزنامه‌های اصلاح طلب سانسور شد. روزنامه‌های ایران، همشهری، شرق، اعتماد، سازندگی، ابتکار، اطلاعات، جمهوری اسلامی، آرمان، آفتاب یزد، همدلی، مردم سالاری، دنیای اقتصاد، صدای اصلاحات و جهان صنعت، تشکر روحانی از سپاه را سانسور کردند.

برخی از روزنامه‌های اصلاح طلب در روزهای گذشته، مدعی شده بودند که اقدام اقتدارآفرین سپاه در سرنگون کردن پهپاد جاسوسی آمریکا، اقدامی تنش آفرین است! این طیف حتی انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا را نیز دستاورد برجام جا زدند!

روزنامه‌های اصلاح طلب، پیش از این نیز تشییع شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم و شهدای مرزبان را نیز سانسور کرده بودند. سانسور راهپیمایی سراسری مردم ایران در محکومیت اغتشاشگران در دی ۹۶، سانسور راهپیمایی سراسری ۹ دی در محکومیت فتنه ۸۸، سانسور اظهارات ضدآمریکایی مقامات ارشد دولت و…از دیگر اقدامات تأمل برانگیز رسانه‌های اصلاح طلب است.

** اصلاح طلبان هیچ طرح و برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند

«فرزانه ترکان» از اعضای حزب کارگزاران در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: «اصلاح طلبان در چهار دوره انتخابات گذشته – دو ریاست جمهوری و یک مجلس و یک شورای شهر- در تهییج مردم برای شرکت در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی مؤثر بوده‌اند…اما اکنون پیمانه صبر مردم لبریز شده است زیرا در قبال آن تهییجات، طرح و برنامه مناسبی برای بهبود وضعیت مردم نبوده و مشکلات همچنان باقی است».

پیش از این «صادق خرازی» از فعالین اصلاح طلب گفته بود: «من جریان اصلاحات را فاقد هدف و برنامه می دانم».

طیف اصلاح طلب هیچگاه در آستانه انتخابات-ریاست جمهوری، مجلس؛ شورای شهر- طرح و برنامه‌ای ارائه نمی‌کند. این جریان در مقطع رقابت‌های انتخاباتی صرفاً به هراس افکنی و لولوتراشی از رقیب می‌پردازد. اگر اصلاح طلبان در انتخابات شکست بخورند، با دروغ تقلب کشور را به آشوب می‌کشند و اگر هم در انتخابات پیروز شوند، با بهانه‌های مختلف مدعی عدم اختیارات کافی می‌شود و تقصیرها و قصورهای خود را به گردن دیگران می‌اندازد!

در حال حاضر کارنامه دولت روحانی به حدی خالی است که اصلاح طلبان به هر طریق ممکن در پی جداکردن سفره خود و انکار حضور در دولت هستند.

عملکرد فراکسیون امید مجلس نیز به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. چندی پیش «محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس گفته بود: «فراکسیون امید نتوانسته ساختاری ایجاد کند و نمایندگانش را به بدنه کارشناسی وصل کند و با برنامه عمل کند».

شورای شهر اصلاح طلب تهران نیز در قریب به دو سال اخیر که از آغاز به کار آن سپری شده است، صرفاً مشغول «انتخاب شهردار جدید»! و «اسم و فامیل بازی در انتخاب نام خیابان‌های تهران»! بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    30 2
    آخر در ماندگی افساد طلبان.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    13 2
    شرافت دُرّ گرانی است به افسادطلبان ندهندش
  • احمد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    7 1
    تو مستعمره های اروپایی ها که هنوز هم وجود دارن میشه فهمید چقدر به حقوق بشر اهمیت می‌دهند.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    11 1
    زیبا کلام تو من و تو بهاییها،زیبا کلام تو ایران نشنال سعودیها،زیبا کلام تو بی بی سی ملکه،زیبا کلام تو شبکه وهابی کلمه، زیبا کلام اینجا زیبا کلام اونجا زیبا کلام همه جا!!!!!!
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    5 1
    یک تشکر خشک. وخالی.. چگونه تیم مزاکره. برجام.مدال وتشویقی. گرفتند. اما حافظان امنیت. کشور نه.... کدام اقتدارش وعزتش بیشتر است
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    2 1
    زیبا کلام.... کعبه آرزوهاش همان هایی است. که گفتی. ‌..این طایفه. بااقتدار آقایی مخالف اند.. ودوست دارند نوکری کنند
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    2 1
    زشت ترین کلام ها را زیبا جلوه میدهد.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    2 1
    بخاطر حرفهاش باید گفت زشت کلام .چون زیبایی در کلامش دیده نمیشه.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    2 1
    این سامانه ساخت وزارت دفاع نیست بلکه ساخت هوافضای سپاه است.
  • FR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
    0 0
    مشرق تو خدا تو دیگه سانسور سانسور نکن دست تمام سایت های دنیا را از پشت بستی برای چرت وپرت وبرعکس جلوه دادن خبرا!!!!!!!!!!!!
    • ابوحسام IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      0 0
      میکروب گرامی اصلا خبرو خوندی که نظر میدی؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    از اصلاح طلبان بیشتر از این توقع نبوده و نیست.
  • روح اله IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    0 0
    امیدوارم این بار منتشر شود. چون حاوی تهمت و توهین نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس