پرو پئیچ

مهاجمی که این روزها به استخوان در گلوی استقلال تبدیل شده بازیکنی است که پرویز مظلومی اعتقادی به او نداشت ولی با کارنامه‌ای درخشان به این تیم پیوسته بود و بعد از رفتن از استقلال هم آقای گل شد!

سرویس ورزش مشرق - چندی پیش فیفا در تاریخ ۱۳ می نامه‌ای به باشگاه استقلال ارسال کرد که در آن تاکید شده بود آبی‌ها دو ماه فرصت دارد تا طلب ۳۶۰ هزار دلاری پروپئیچ ( Pero Pejić) را پرداخت کنند، در غیر این صورت با کسر امتیاز مواجه شده و از پنجره نقل و انتقالات محروم خواهند شد.

کامران منزوی در گفت و گوی تلویزیونی گفت: «وقتی بازیکنی مثل پروپئیچ می‌آید که به درد نمی‌خورد، حداقل زمان جدایی با او تسویه حساب کنیم». البته او در ارتباط با این بازیکن که امروز به استخوان در گلوی استقلال تبدیل شده به این موضوع اشاره نکرد پرویز مظلومی اعتقادی به او نداشت با این همه در هر بازی که به میدان می‌رفت پایه گذار گل‌های این تیم می‌شد یا گل می‌زد.

پروپئیچ در حالی به استقلال آمد که در تیم‌های قبلی اش یا آقای گل بود یا حداقل بین ۳ نفر اول جدول گلزنان اما در استقلال بیشتر اوقات یا نیمه دوم به زمین می‌رفت یا در ۱۰، ۱۵ دقیقه پایانی بازی، که البته دلیل این موضوع را باید از کادر فنی همان استقلال تیم پرسید!

این بازیکن کروات از سه فصل پیش از حضور در استقلال روند خوبی را در امر گلزنی در لیگ آلبانی آغاز کرد.

- او در فصل ۱۳-۲۰۱۲ عضو تیم اسکندربیو آلبانی بود که در ۲۳ بازی ۱۲ گل زد و تیمش در همان فصل عنوان قهرمانی را به دست آورد. پروپئیچ هم در آن سال رده سوم جدول گلزنان لیگ آلبانی را از آن خود کرد.

- پرو در فصل ۱۴-۲۰۱۳ با همان تیم بار دیگر قهرمانی لیگ آلبانی را کسب کرد و این بار با ۲۰ گل زده عنوان آقای گلی را هم از آن خود کرد.

- این بازیکن بلندقامت فصل ۱۵-۲۰۱۴ به تیم کوکسی پیوست و با اینکه در پایان فصل با این تیم به عنوان نایب قهرمانی رسید ولی با ۳۱ گل زده باز هم آقای گل شد.

** نکته جالب اینکه او در فصل ۱۲-۲۰۱۱ نیز بار دیگر تجربه بدی در خاورمیانه داشت. وقتی به تیم الفیصلی عربستان پیوسته بود در ۸ بازی و تنها ۳۶۴ دقیقه به میدان رفت و فقط یک بار گلزنی کرد. این در حالی بود که فصل قبل از آن در سال ۱۱-۲۰۱۰ در تیم تیرانا لیگ آلبانی در ۲۸ بازی ۱۴ بار گلزنی کرده و تیمش پنجم شده بود.

- پروپئیچ فصل ۱۶-۲۰۱۵ به استقلال آمد ولی خیلی مورد استقبال پرویز مظلومی قرار نگرفت. تا آنجا که در کل فصل تنها در ۱۳ بازی آن هم به اندازه ۴۹۷ دقیقه یعنی چیزی در حدود هر بازی ۳۸ دقیقه به میدان رفت! او در همان فصل ۳ گل در لیگ برتر زد و ۲ گل در جام حذفی به ثمر رساند.

-او در فصل ۱۷-۲۰۱۶ از استقلال جدا شد و بار دیگر به لیگ آلبانی برگشت. او در بازگشت به تیم کوکسی در ۳۵ بازی ۲۸ گل زد و بار دیگر آقای گل آلبانی و همراه همان تیم قهرمان شد.

-پروپئیچ در فصل ۱۸-۲۰۱۷ در سن ۳۶ سالگی به تیم اسلاون کوپریونیکا در لیگ کرواسی منتقل شد و در ۲۲ بازی به میدان رفت و تنها ۳ گل به ثمر رساند و پس از آن هم تیمی نداشت و احتمالاً بازنشسته شده است.

این بازیکن کروات که از نگاه منزوی به درد استقلال نمی خورده حتی در یورو لیگ (۳ بار) و در لیگ قهرمانان اروپا نیز یک بار گلزنی کرده است.

اتفاق جالب‌تر در ارتباط با فصلی که پروپئیچ در استقلال توپ می‌زد این است که در همان فصل که این بازیکن ۳ بار برای استقلال گلزنی کرد امید ابراهیمی هافبک دفاعی تیم با ۱۰ گل زده برترین گلزن تیم بود! ابراهیمی این تعداد گل را در ۲۸ بازی با بیشترین دقایق حضور در میدان به ثمر رسانده بود. پس از او جابر انصاری با ۸ گل در ۲۸ بازی و شهباززاده با ۷ گل در ۲۶ بازی برترین گلزنان استقلال بودند. آرش برهانی و بهنام برزای همان فصل هر یک تنها ۲ گل زده بودند! فصلی که یعقوب کریمی و مهدی مؤمنی دیگر مهاجمان استقلال هیچیک گل نزده بودند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    17 22
    مرده شور سایت لنگی شما رو ببرن ...
    • مرتضایی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
      12 9
      آخه یعقوب کریمی کی مهاجم بود تو استقلال... واقعا مشرق یه لنگی تمام عیاره
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    5 7
    آخرش 360 هزارتا از بیت المال میدین بهش
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    5 8
    آخرش 360 هزارتا از بیت المال میدین بهش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس