میدا پهپاد آمریکایی شکار شده توسط سپاه، کشور امارات بوده است

سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سامانه بومی پدافند هوایی کشورمان بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌های عربی پیدا کرده است.

سرویس جهان مشرق - در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی که در حال تعرض به حریم هوایی کشورمان بود توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد. ساعاتی پس از اعلام خبر ساقط شدن پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها در بیانیه ای اعلام کردند که پهپاد ساقط شده از خانواده گلوبال هاوک و از سری BAMS-D بوده است.

با این پهپاد بیشتر آشنا شوید:

سپاه یکی از دو «خدای دریاها» را شکار کرد / پهپاد ویژه آمریکایی که حتی از جنگنده اف -۳۵ هم گران‌تر است +عکس

این اقدام قاطعانه سپاه پاسداران با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان و به خصوص رسانه‌های منطقه همراه شد.

وب سایت الخلیج آنلاین در گزارشی نوشت: «هواپیمای بدون سرنشین آر کیو ۴ که توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران سرنگون شد ابداً یک پهپاد معمولی نبوده است بلکه ساخت هرکدام از آن ۲۲۰ میلیون دلار هزینه برداشته و هرساعت پرواز این پهپاد ۲۷ هزار دلار خرج دارد.»

الخلیج آنلاین درباره اهمیت هدف قرار دادن این پرنده آمریکایی، با تاکید براینکه آر کیو ۴ از سامانه پارازیت برای به خطا انداختن پدافندهای دفاعی برخوردار است، می‌نویسد که این پهپاد در جنگ افغانستان و عراق و همچنین در جمع آوری اطلاعاتی درباره رهبران القاعده نقش داشته است.

از سوی دیگر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم هم عنوان کرده که هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی که از برجسته‌ترین تسلیحات آمریکا به شمار می‌آید، پنتاگون را در شوک فرو برده است.

رای الیوم ادامه می‌دهد که «سرنگونی این هواپیمای بدون سرنشین را می‌توان نقطه عطفی در ضربه وارد کردن به وجهه تسلیحات نظامی آمریکایی برشمرد.»

از طرفی"عبدالباری عطوان" سردبیر رای الیوم در سرمقاله این روزنامه می‌نویسد: «بعید نیست شراره جنگ بزرگی که سید حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود بدان اشاره کرد، شعله ور شود. مطمئناً این جنگ محدود به مرزهای ایران نخواهد بود و همه منطقه را به آتش خواهد کشید.»

در این یادداشت آمده است: «چیزی که ترامپ نمی‌داند این است که ایرانی‌ها اجازه نخواهند داد تحریم‌ها و منع صادرات نفتی آنها را خوار و ذلیل کند.»

المیادین اما به نقل از خبرنگار خود در واشنگتن اظهار داشت که جلسه مجلس امنیت ملی آمریکا شاهد دودستگی شدیدی درباره چگونگی واکنش به اقدام ایران در هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی بود.

هشام جابر کارشناس نظامی المیادین هم با اشاره به اینکه به جز جاسوسی، پهپاد آمریکایی به دنبال تست سامانه پدانفد موشکی ایران بوده، خاطر نشان می‌کند: «سرنگونی این پهپاد کلیه محاسبات کاخ سفید را به هم ریخت.»

این کارشناس نظامی همچنین می‌نویسد: «جنگنده‌های اف ۲۲ و اف ۳۵ هم از همین سامانه راداری و رادارگریزی استفاده می‌کنند.»

روزنامه القدس العربی چاپ لندن به نقل از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران تصاویری از هدف قراردادن پهپاد آمریکایی و همچنین لاشه هواپیما را به نمایش گذاشته و نوشته است که این هواپیما از پایگاه هوایی الظفره امارات به پرواز درآمده است و ایرانی‌ها به دلیل آنچه نقض حریم هوایی خود می‌نامند آن را سرنگون کرده اند.


وب سایت خبری الجزیره قطر با تیتر "عقب نشینی ترامپ از اقدام نظامی علیه ایران" به استقبال این خبر رفته و به نقل از نیویورک تایمز نوشته است: «مشخص نیست که ترامپ خودش تغییر نظر داده یا دستیارانش به دلایل لوجستیک و استراتژیک او را از این تصمیم منصرف کرده اند.

صفحه الجزیره در توئیتر هم یک نظرسنجی برگزار کرده و پرسیده است آیا به نظر شما پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی، ترامپ تهدیدهای خود را عملی کرده و ایران را هدف خواهد گرفت؟ در پاسخ به این پرسش ۶۷ درصد از نظردهندگان معتقد بودند که ترامپ تهدیدهای خود را عملی نمی‌کند.

در همین راستا هم فیصل قاسم، مجری مطرح الجزیره دونالد ترامپ را به باد تمسخر گرفت و در صفحه شخصی خود در توئیتر عنوان کرد: «ایران یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرده. آمریکا واکنش نشان می‌دهد؟ بعید است. (آمریکا) ساکت خواهد شد. جرات زدن ایران را ندارد. تنها امکان دارد که ترامپ جملات تهدید آمیزی در توئیتر بنویسد تا خشم خود را خالی کند. ها ها ها»

روزنامه الاخبار لبنان در این رابطه تیتر "سردرگمی ترامپ" را انتخاب کرده و افزوده است: «کسی که برتری نظامی و تکنولوژیک دارد لزوماً حرف آخر را نمی‌زند. تحولاتی که دنیا در مفهوم قدرت و عناصر آن شاهدش است معادلات جدیدی را ایجاد کرده است.»



الاخبار ادامه می‌دهد: «قدرت و هزینه دو المانی است که به تنهایی سرنوشت و مسیر جنگ‌ها را مشخص می‌کند. این همان قاعده‌ای است که طرف‌های قدرتمند بیشتر از نیروهای ضعیف به آن می‌اندیشند. درست همان چیزی که امروز واشنگتن در تعامل با تهران در پیش گرفته است.»

شبکه اسکای نیوز عربی که از امارات پخش می‌شود پس از ناامیدی از اقدام ترامپ علیه ایران مدعی می‌شود که ترامپ به ایران فرصت داد تا به پیامش مبنی بر دعوت به گفت‌وگو پاسخ بدهد!

طارق فهمی از کارشناسان اسکای نیوز ادعا می‌کند که اگر آمریکا اقدامی را علیه ایران انجام دهد امکان دارد که ایرانی‌ها از طریق نیروهای نزدیک به خود در منطقه پاسخ آن را بدهند.


العربیه در وب سایت عربی خود انبوهی از اخبار را درباره هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی منتشر کرده است و آن را به اقدامات این روزهای یمنی‌ها علیه عربستان سعودی مرتبط دانسته است.

این شبکه سعودی به نقل از خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان مدعی شده است که وی در دیدار با برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران تاکید کرده که عربستان از افزایش تحریم‌های جدی آمریکا علیه ایران حمایت می‌کند.

العربیه در گزارش دیگری خبر به نمایش گذاشتن اجزای هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در تلویزیون ایران را منتشر کرد و به نقل از امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه نوشت: «پیدا کردن لاشه‌های پهپاد نشان می‌دهد که این پرنده آمریکایی بر فراز آب‌های ایران سرنگون شده است.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    امارات به عنوان مبدا این پرواز نباید از پاسخ های دیپلماتیک و ... ِِ ایران مصون بماند.
    • US ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      ایران باید از تنش بیشتر جلوگیری کنه جنگ اصلا خوب نیست ما وضعیت اقتصادیمون واقعا خراب هست به خاطر بی کفایتی مدیران
    • نام DE ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      80 65
      خفه شو وگرنه بمب اتم ميزنيم .
    • مرتضی RO ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      60 95
      شما اتم بزنید ماهم محوتون میکنیم ملعون
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      31 88
      اگه جرئت دارید بمب اتم بزنید اون وقت من خودم با همین دستام خفت می کنم
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      اسباب بازی های شما امریکاییها توانایی رقبات با تسلیحات فرازمینی ما رو نداره
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      12 94
      مدال افتخار فراموش شه . همونطور که اونها به منهدم کننده ی هواپیمای مسافربری ما مدال دادند
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    40 90
    فقط پول .. هوا و اکسیژن هم برای پولدارهاست. البته خود مردم هم به این چیزها و برتری قشر پولدار رای داده اند همیشه
  • فرهمند IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    57 69
    از سایت محترم مشرق خواهش میکنم موقعیت مکانی سقوط و مسیر پروازی از داخا امارات به سمت داخل هرمزگان را مشخص و اعلام نمایند. ایران باید از طریق دیپلماتیک و حقوقی از امارات شکایت کند
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    هواپیماش رو ما می زنیم فرودگاهش با برادران یمنی
    • tabrok IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      اره .هزینه های بعدیش مثلمردم عراق به عهده مردم بدبخت ایران.
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      نیروگاههای برق امارات و عربستان در گرمای تابستان در اولویت باشند!!!
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    62 92
    سوال اصلی اینه الان روحانی کجا است به مرزهای ایران تجاوز شده یا نه؟
  • TR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    شاهنامه آخرش خوشه! خیلی کشورها قدرت زدن پهپاد یا هواپیمای آمریکا را دارند اما تحمل وقوع جنگ احتمالی را ندارند.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      خب میزدن ! زدن متجاور آن هم در حریم هوایی هر کشوری، کاملا عقلانی و قانونیست. تخمش را ندارند بزنند چون مثل شما از امریکا وحشت دارند.
    • مرتضی RO ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      کاش امثال تو برای همیشه خفه شن!
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      باده آمریکا خوابیده اونوقت شما پریدی وسط قدقد میکنی
    • سعید IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      خطاب به 12:50 : حرف مفت نزن ، خیلی از کشورها عرضه چنین کاری را ندارند ، چون این نوع پهپادها توان ایجاد پارازیت و انحراف سیستم های پدافند هوایی را دارند و حتی قرار بوده جایگزین جنگنده پنهانکار یو دو شوند، آمریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند ، ایران بارها پهپادهای مختلف آمریکا را یا سرنگون کرده و یا به غنیمت گرفته است.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      جمهوری اسلامی ایران از آخر شاهنامه شروع شد وقتی کل دنیا با ایران هشت سال جنگید و قدرت خدا را دیدیم...اینقدر که از امریکا میترسی از خدا هم میترسی؟
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      44 77
      امرییکا رو بزرگ نکنید همه جا حمله کرده با کشورهای منحد خودش بوده امریکا یک گلوله هم بسوی کشوری قوی شلیک نمیکنه مثل کره شمالی و ایران
    • محمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      64 88
      نمی دانم چرا هر وقت ایران کاری می کند عدهای وطن فروش داخلی سعی می کنند ارزشش را پایین بیاورند اینها همان هایی هستند که با رای غلط خود به نفع دشمن و در ست کردن فتنه ها موجب شرلیط و مشکلات اخیر شده اند
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      30 52
      محمد 13:47، اونایی که میان منفی میدن تو آمریکا یا جاهای دیگه فارسی یاد گرفتن برای جنگ روانی در عین اینصورت چرا ایرانی برای قدرت دفاعی کشورش باید بیاد منفی بده؟
    • CA ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      46 7
      امثال شما و اون افردی که منفی میدند باید بهشون بگم متاسفانه از اون افراد ایرانی که تو روایات اومده بیشترشون از یاران امام زمان هستند و از دشمن نمیترسند و مثل تکه های آهنن و از برترین مردمانن نیستن. وعده هلاکت شما داده شده!
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      10 27
      خطاب به عوامی که به 12:50. توهین کردند. مشکل شما اینه که اعتماد به نفس شما بیشتر از عقلتان هست. البته از شما ساندیس خورهای احمق بیشتر از این انتظار نمیره.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    آمریکایی ها برند پدافند خودشون رو امتحان کنند .پدافند ما خیلی قوی و آمریکا متوجه شده ولال شده .
    • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      آمریکا پهپادهای ساده یمنی و موشک های ساده تر غزه را هم نمی توانند با سیستمهای مثلا پیشرفته شان شکار کنند چه برسد به موشکها و پهپادهای پیشرفته و رادار گریز ایرانی اما ایران پیشرفته ترین پهپاد آمریکایی را رهگیری کامل کرده و در اوج اقتدار فقط با یک شلیک نابود می کند این یعنی شکست تکنولوژی آمریکا
    • بهداد IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      48 11
      جقدر ما خوبیم
  • شهریار IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    56 58
    با عرض سلام. یک موضوع در خور توجه این است که دشمن در حال انجام اقداماتی بود که ما را به آن متهم کند و انتظار داشت ما موضع منفعلانه اتخاذ کنیم. مثل ماجرای انفجار نفتکش ها. و سفارت آمریکا در عراق و.. اما شکار پهباد، مسخره بودن روند طراحی دشمن را آشکار کرد. به این مفهوم که زمان زدن برسد ما بدون ترس و بدون پنهان کاری می زنیم. و... و نکته بعد این که : این همه از قدرت و هزینه سخن گفتن شاید بیراهه ای بیش نیست. آنچه مسلم است ما توانمند هستیم و توانمند تر خواهیم شد. و دشمن پس از درگیری با ما هرگز در خاور میانه نخواهد توانست حضور داشته باشد چون هر پایگاه و هر مکان که دو نفر از آن باشند ویران خواهد شد ما می توانیم این بلا را سر آنها بیاوریم. امروز ایران در دست شجاعان است. 3. تسلیم و تمکین در برابر دشمن نتیجه ای جز عراق و سوریه نخواهد داشت. 4. ضعیف بودن جسارت دشمن را زیاد می کند و بهترین شرایط در وضعیت ضعیف سوریه و یمن است. 5. راه درست و صراط مستقیم اطاعت محض از سید علی است . 6. اگر کسی تا حالا هنوز خواب مانده دیگر بیدار نخواهد شد.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      7 8
      شهریار الان بعضیها میان بهت منفی میدن میخوای بشناسی کین؟ راهنمایی تو ایران ژنی نمیکنن
  • 卐افسر جوان نازی卐 IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    با شما ایرانیان همراهی خواهیم کرد. در این اطمینان داشته باشید.
    • محمد IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      12 57
      هرگز بین خوب و بد همکاری نخواهد بود ما همکاری شما جنایتکاران را لارم نداریم شما بروید با همان آمریکا که صد بار از شما جنایتکارتر است همکاری کنید ما خودمان می دانیم چگونه ملت های محروم را از دست استعمار گران نجات بدهیم
  • رضا IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    23 78
    این شیوخ کودن شبه جزایر خلیج فارس بدانند اگر دست از پا خطا کنند وغلط اضافی ازشون سر بزنه خلیج فارس( آل یهود وآل زایش) گورستان نیروهای تروریستی اونها وامریکای جنایتکار وترویست پرورخواهد شد وتخت وتاجشان را از دست خواهند داد
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    61 26
    ما هم در شوک فرو رفتیم پس از دیدن اخبار اختلاس بابک زنجانی ، مه آفرید خسروی ، بانک سرمایه و هادی رضوی
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      43 92
      اتفاقا دار و دسته ی همینهایی که اسم بردی به همراه خودت مثل اربابای امریکاییتون هنوز توی شک هستن
  • احمدخواجوند IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    20 74
    نه تنها پنتاگون توشوک فرورفته درداخل کشور هم هنوز مغرشون شوکه شدن نمیدونند چه اتفاقی افتاده حالااگرموضوع برجام بود چه هیجانی برپامیشد.
  • DE ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    24 85
    متاسفانه این واژه انگلیسی تست دارد جای واژه فارسی اصیل آزمون را می گیرد. فهرست/سیاهه شده لیست. بایگانی شده آرشیو و... کمی به فکر زبان فارسی باشیم. وقتی شما رسانه ها رعایت نکنید چه انتظاری از مردم است.
  • مردم IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    19 92
    شاید رواست صحیح این شکلی بوده : ترامپ پرسیده در این حمله چقدر ایرانی کشته میشه بهش گفتن حدود 100 نفر بعد گفته بعدش چی میشه ؟ بهش گفتن تمام مراکز نظامی ما در خاورمیانه مورد هدف قرار میگیره و هیچکس امنیت جانی نداره بعد پرسیده چقدر آمریکائی کشته میشه بهش گفتن احتمالا 1500 نفر و البته یک قطره نفت هم دیگه نمیشه از خلیج فارس صادر کرد و چاههای نفت عربستان و امارات هم اتش میگیره .و مطمئناً دور بعد دیگه تو رئیس جمهور نیستی .ترامپ گفته خب بیخیال
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    مر گ بر آمریکا افول آمریکا نزدیک است . به امید ظهور منجی عالم بشریت ...
  • مردم IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    29 3
    آمریکا اینقدر فشار آورده که تقریباً وضعیت شبهه جنگیه مردم هم براشون عادی شده این شرایط سخت .دیگه آمریکا میخواد چیکار کنه بعدش .ما هر چی از دست بدیم آمریکا و مخصوصاً ترامپ بیشترشو از دست خواهد داد .آمریکا میدونه اگه عراق براش یک باتلاق بوده ایران حتماً یک فاجعه وحشتناکتر خواهد بود . ضمن اینکه بر فرض محال ایران رو از نظر نظامی شکست بده .قدرت مرکزی بعدی اینقدر قدرت نداره ایرانو کنترل کنه و ایران یه چیزی بدتر از سوریه میشه نیروهای داعش جدید تند روها و حرج و مرج .چه کسی باید تاوان بی نظمیها رو بده اروپا و منطقه و آمریکا باید تاوان بدن
  • Ali DE ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    23 83
    شما آن روزی را نیز خواهید دید که سپاه پاسدارانی انقلابی اسلامی ناو های هواپیماهبری آمریکای را یا بغنیمت و یا آنها را نابود خواهد کرد.
  • NL ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    4 63
    چه جوری میخوای محو کنی با تیر کمان !!!!!!!!
    • GB ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      17 4
      یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ کسانی که به دست یاری خداوند ایمان دارند با همون به قول شما* تیر و کمان* غول شکار میکنند
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    2 37
    مواظب حملات سایبری باشید حمله نظامی قابلیت پاسخگویی سریع داریم ولی در خصوص حمله سایبری توانمندی ما فاصله زیادی دارد و آسیب پذیری ما بالا ست.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    8 105
    یه مدت دیگه پنتاگون به ما پیشنهاد خرید میده
  • سید رضا IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    بله برخی از این کشور های اسیایی میتونن مثل ایران اهداف امریکایی بزنن ولی جرات ندارن همین پاکستان که ادعاش میشه تو مسائل نظامی سالی نیست 700 الی 800 نفر از مردم عادیشو تو حملات پهپادی امریکا از دست نده تا به حالم جرات نداشته بگه بالا چش امریکا ابرو ولی این ایرانه که چپ و راست فاتحه امریکا و امریکایی پرست میخونه
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    17 64
    این اقدام سپاه پاسداران از چند نظر در خور اهمیت است: 1- به لحاظ فنی شناسایی و رهگیری چنین پهبادی که رادارگریزی از ویژگی های بارز آن است ارزش بسیار بالایی دارد. 2- شکار و انهدام آن به لحاظ تکنولوژیکی بسیار مهم است. 3-جسارت حمله به هواپیمای آمریکا را شاید هیچ کشوری نداشته باشد. 4- پیام سیاسی آن بسیار در خور تأمل است. 5- وقتی این رخداد را کنار چند واقعه دیگر می گذاریم در مجموع شکست آمریکا بیشتر خودنمایی می کند(مانند برخورد رهبر انقلاب در جلسه با شینزو آبه، شناسایی شدن و متلاشی شدن شبکه جاسوسان آمریکایی، پوچ بودن تبلیغات گنبد آهنین اسرائیل در برابر حملات حماس، ورود مجاهدان یمنی از فاز دفاع زمینی به فاز حملات پیاپی پهبادی به نیروگاه های برق و فرودگاه های عربستان و ناتوایی پدافند عربستان و ...)
    • موبین IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      یک نکته مهم: (این کارشناس نظامی همچنین می‌نویسد: «جنگنده‌های اف ۲۲ و اف ۳۵ هم از همین سامانه راداری و رادارگریزی استفاده می‌کنند.») همون F35 که نوکرهای آمریکا می‎گفتند بی صدا میاد بالا سرتون و...؟؟؟ با این شرایط آمریکا باید با قاطر حمله کنه به ایران D;
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    30 5
    سایبری ما خیلی قوی .
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    48 5
    سایبری ما خیلی قوی .
  • مرتضی NL ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    42 49
    فیک های سعودی .تیرانا واسرایلی امدند هی منفی میدهند البته جماعت اصلاح طلب هم سرمایه ای اسرایل هستند..
  • امیر IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    به عنوان یک مشروطه خواه تمامیت ارضی ایران خط قرمز من است و هرکسی که بخواهد نگاه چپ به ایران و سربازان ایران بکند من نیز اسلحه به دست می گیرم. صنایع موشکی و قدرت منطقه ای و انشالله در آینده قدرت اتمی متعلق به ایران است و برای حفظ و ارتقای این دستاورد ها سر ها خواهیم داد. پاینده ایران
  • هادی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    11 4
    من که کیف کردم .آفرین برسبزپوشان
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    3 1
    سرتون سلامت.
  • محسن FR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    حماقت محض ایران پشتوانه ی اقتصادی و لجستیکی و سیاسی لازم برای یک جنگ تمام عیار رو نداره.
    • هموطن IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
      14 0
      بنظرم اینگونه مطالب برای مغز کوچک شما بزرگ است پیشنهاد میکنم در این امور ورود نکنید چون برای سلامتیتان مفید تر است
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
      12 0
      ایران در خاک خودش جنگ کنه خرج داره یا امریکا که از اونطرف جهان نیرو باید هلی برن کنه و در پایگاهها اسکان بده؟
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    4 0
    ایران به طور تمام عیار آمادگی مقابله با دشمن را دارد ولی بدنبال صلح نه جنگ.
  • رضایی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    1 0
    زدن پهباد فوق پیشرفته امریکا برای کشور عزیز ما یک اقتدار و امنیت بالا ایجادکردو حقیقتا عبرتی شد برای متجاوزان جنگ طلب و حالا وظیفه دولت ماست که با کشور امارات که شریک این تجاوز اشکار ا ست با شدید ترین وجه برخورد کند تا کشور های نوکر صفت جرعت همکای با متجاوز را برای همیشه فراموش کنند متاسفانه در جنایت عربستان به مردم کشور ما بعلت اهمال مسئولین ذیربط در نهایت مردم مظلوم ما بهکار کشور جنایت پیشه عربستان شد
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    0 0
    به درک که توی شوک فرو رفتن ای کاش می شد آمریکا رو روی سرشون خراب کنیم حیف که فعلا نمی شه
  • رضا IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    13 0
    از سپاه ایران حمایت میکنیم
  • رضا IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    12 0
    تازه این اول راهه وهشداری به تخت وتاج این شیوخ شترچران عرب که بیوت شان به مثابه بیوت عنکبوت است مواظب حرکات حماقت آمیزشان باشند.اینجا ایران است وسرزمین شیران ودلاورمردان وشهیدان والامقام چمران، خرازی. باکری. همت،کاظمی،جهان آرا،تهرانی مقدم ،همدانی.نامجو.صیادوبابایی، ستاری، و..... است وآماده هستند تا با اوامر ولی امرمسلمین شان هرنوع حماقت این شیوخ احمق وشترچران جزیره العرب حاشیه خلیج همیشه فارس وتروریستهای امریکایی در منطقه را در نطفه خفه کنند وکاخ های پوشالی اونهارا به آتش بکشند وبساط تاج وتختشان برای همیشه برچیده شود. انشاء الله.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    2 0
    سوم خرداد هم باید به عراق سوریه یمن و افغانستا ن برود خودش میرود .
  • احسان IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    3 0
    کاش همراه این قدرت نظامی عالی و بالا مدیران با شرف و لایقی هم تو مملکت داشتیم تا معیشت واقتصاد مردم هم روبه راه میشد اونوقت شاهد این بودین ک اروپاییها التماس پناهنده شدن به ایران میکردن ولی هزار افسوس ک اقازاده ها و اختلاس گرا و مدیرا و مسولای دزد همه چیز مملکت رو دارن فدای منافع خودشون و توله هاشون میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس