سوریه (2).jpg

گروهک‌های تروریستی در ۴ هفته گذشته تلاش زیادی کردند معادلات را در شمال سوریه به سود خود تغییر دهند اما به بن بست خوردند و یک آبروریزی بزرگ به بار آوردند.

سرویس جهان مشرق - شمال استان حماه در هفته‌های گذشته روی آرامش را به خود ندیده است و گروهک‌های تروریستی با ادامه حملات ضد مواضع نیروهای ارتش سوریه، شعله درگیری‌ها را در این محور روشن نگه داشته اند.

عناصر تروریستی با حمایت‌های کم سابقه و دست و دلبازی های حامیان فرامنطقه ای و برخی رژیم‌های مرتجع منطقه، چندین حمله بزرگ را علیه نیروهای سوری در شمال استان حماه انجام دادند اما به در بسته خورده اند.

تروریست‌ها در ۴ هفته گذشته تلاش زیادی کردند تا شکست‌های نیمه دوم اردیبهشت امسال را در شمال استان حماه جبران کنند اما با وجود کوهی از مهمات، نیرو و تجهیزات مدرن چیزی جز سرافکندگی در میدان نبرد دشت نکرده اند.

آرشیو

اگرچه تعداد عناصر تروریستی در مناطق اشغالی شمال سوریه به دهها هزار نفر می‌رسد و مشکلی از جهت تأمین نیرو برای انجام عملیات در شمال استان حماه ندارند اما تعداد تلفات آنان به قدری زیاد بوده که یک افتضاح در میدان نبرد به بار آورده اند.

شکست‌های دومینوار یک نتیجه منفی بزرگ هم برجای گذاشته و آن خستگی شدید و ضعیف شدن روحیه تروریست‌ها است و این مسئله روز سه شنبه (بیست و هشتم خردادماه) به صورت کامل و واضح در میدان نبرد دیده شد.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی روز سه شنبه حملات سنگینی را از دو محور علیه نیروهای ارتش سوریه برای اشغال شهرک «جمله» در شمال استان حماه انجام دادند اما باز هم با واکنش قاطع و محکم مواجه شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌های جبهه النصره از حومه شهرک «تل ملح» و عناصر گروهک‌های تروریستی «حراس الدین، انصار التوحید و کتائب العزه» از محور «وادی عثمان» حملات را علیه نیروهای سوری انجام دادند.

عناصر تروریستی حملات خود را با سناریوی تکرار و شکست خورده یعنی ارسال خودروهای انتحاری به سمت مواضع نیروهای ارتش سوریه آغاز کردند که در همان گام نخست و قبل از رسیدن به مواضع هدف قرار گرفت و منهدم شد.

درگیری‌ها با عناصر گروهک‌های تروریستی در حومه شهرک «جمله» سنگین و نفس گیر بود و در نهایت نیروهای سوری با پشتیبانی یگان‌های هوایی، موشکی و توپخانه ای موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

آرشیو

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری‌ها در حومه شهرک «جمله» حدود ۶۵ تن از عناصر تروریستی را کشته و زخمی کردند و خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، به شماره افتادن نفس تروریست‌ها در مناطق شمالی حماه و جنوب ادلب فقط به شکست‌های روزهای گذشته آنان خلاصه نمی‌شود چرا که حملات جنگنده‌های روسی و سوری، یگان‌های موشکی و توپخانه ای در لحظه جریان دارد.

حملات دقیق و متوالی هوایی، موشکی و توپخانه ای امان گروهک‌های تروریستی را در مناطق اشغالی شمال سوریه بریده و تعداد تلفات آنان به حدی افزایش یافته است که دیگر قابل سانسور نیست.

تروریست‌ها پیشتر برای نیروهای ارتش سوریه رجزخوانی می‌کردند اما مرور صفحه‌های در شبکه‌های مجازی و مشاهده آمار و لیست کشته شدگان به خوبی میزان فاجعه تحمیل شده به آنان را نشان می‌دهد.

شهرک‌های اشغالی «کفرنبل، ترملا، معره حرمه، الشیخ مصطفی، کفرسجنه، لطمانه، جبین» و شهر «خان شیخون» از جمله مناطق به شمار می آیند که هدف حملات شدید هوایی، موشکی و توپخانه ای قرار گرفتند.

براساس اطاعات به دست آمده، دهها تن از تروریست‌ها در جریان این حملات به هلاکت رسیدند و خسارت‌های زیادی به مواضع آنان وارد آمد و خبرها حاکیست نیروهای ارتش سوریه خود را برای بازپس گیری شهرک‌های «تل ملح و الجبین» آماده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
    2 3
    درود بر مقاومت اسلامی. درود بر شهدای مدافع حرم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس