تحلیل روزنامه آمریکایی از دلایل بعید بودن جنگ با ایران

در حالی که عده‌ای تندرو در کاخ سفید دست به دامن هر بهانه‌ای برای عملیاتی‌شدن حمله به ایران می‌شوند، چه کسانی شکم خود را برای سود این جنگ صابون می‌زنند و چه کسانی باید منتظر ضرر باشند؟

سرویس جهان مشرق - روزنامه معاریو به نقل از دیپلمات‌های سازمان ملل نوشته که دولت آمریکا در حال بررسی یک جنگ محدود علیه ایران، احتمالاً بمباران یکی از پایگاه‌های هسته‌ای به تلافی حمله‌ای است که ادعا شده از سوی ایران در خلیج عمان علیه دو نفتکش انجام شده است.

اگر چنین حمله‌ای از سوی آمریکا به روش پرچم دروغین صورت گیرد، هیچ بعید نیست که دامنه آن به خلیج فارس کشیده شود و اینجا است که یک موضوع سیاسی و امنیتی، تبعات اقتصادی‌اش از اصل جنگ مهمتر می‌شود، زیرا افزایش بهای نفت، تأثیر مستقیم در ضرر دولت‌های مختلف در جهان و سود شرکت‌های بزرگ نفتی خواهد داشت، یعنی یک بحران اقتصادی وسیع دیگر در جهان.

این موضوع گزارشی تحلیلی است که جان روبینو در پایگاه Dollarcollapse منتشر کرده است و دو دلیل برای نگرانی خود دارد:

۱- پیش از این نیز چنین جنگ‌هایی به بحران اقتصادی انجامیده بود

در دهه ۱۹۷۰ میلادی قدرت‌گرفتن اوپک و جنگ اعراب و اسرائیل به شوک اقتصادی منجر شد. قیمت گاز بالا رفت و افراد عادی به ویژه رانندگان ترابری دیگر نمی‌توانستند هزینه سوخت خود را از سود شغل خود تأمین کند. در نتیجه سرعت رشد اقتصادی دچار وقفه شد و در حالی که فقط شرکت‌های نفتی و گازی داشتند جیب خود را پر می‌کردند، همه ضرر کردند.

حالا نیز وقوع یک جنگ در خلیج فارس عملاً همان کارویژه را انجام می‌دهد. فروش نفت و گاز محدود شده و قیمت آن سر به فلک می‌کشد.

جنگ اعراب و اسرائیل در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در کنار تشکیل اوپک به یک شوک بزرگ نفتی و گازی منجر شد که دولت‌های زیادی را متضرر کرد.

۲- کاهش اعتبار قدرت مسلط بر غرب آسیا بر اثر عملیات پرچم دروغین

تصور کنید زمانی که ایالات متحده همه تلاش خود را برای بی‌ثبات‌کردن ایران و محدود کردن اقتصاد آن انجام می‌دهد، تهران تصمیم بگیرد با چند حمله مکرر به نفتکش‌ها به اهداف ایالات متحده کمک کند و آشکارا از افزایش بی‌ثباتی، خصومت با همسایگان و به هم ریختن روندهای اقتصادی استقبال کند!

اینکه بسیاری فهمیده‌اند چنین عملیاتی یک عملیات پرچم دروغین بوده است، اعتبار قدرت مسلط بر خاورمیانه یعنی ایالات متحده را تضعیف می‌کند و این کاهش اعتبار، امکان کنترل بحران اقتصادی را در زمان وقوع از بین می‌برد، به ویژه در زمانی که شخص ترامپ به دلیل تاریخچه زندگی و تغییر مواضعش آدم قابل اعتمادی تلقی نمی‌شود.

روبینو از نیویورک تایمز نقل می‌کند که همینجوری نیز به دلیل اثبات دروغگویی بوش در ماجرای سلاح کشتار جمعی عراق و ابهامی که در ادعای اوباما در مورد استفاده بشار اسد از تسلیحات شیمیایی وجود داشت، ادعای ترامپ در مورد بندر فجیره و خلیج عمان زیر سوال هست، چه برسد به اینکه او خود رئیس‌جمهوری است که پرونده‌های مشکوکی مانند ارتباط با زنان و عدم پرداخت مالیات دارد.

جمع‌بندی

وقتی مردم و دولت‌های جهان در مورد منطقی‌بودنِ جنگ علیه ایران توجیه نشوند، و در کنار آن، تحت فشار قیمت‌های فزاینده نفت و گاز قرار بگیرند، تصور می‌کنید از اعتبارِ باقی‌مانده ایالات متحده چه چیزی باقی می‌ماند؟

روبینو می‌نویسد «سیستم مالی بر اساس پولِ مجوزداری است که برای حفظ ارزش خود به اعتماد مجموعی ما بر افرادی وابسته است که آن را مدیریت می‌کنند.» حالا با از بین رفتن این اعتماد، دست آنها در مدیریت بازار مالی بسته می‌شود و نتیجه‌اش اتفاقی است که اخیراً در اروپا پس از اعلام سیاست‌های ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا رخ داد و تا برکناری او پیش رفته است. اکنون روزهایی آغاز شده که بازار مالی برخلاف انتظار مدیرانش عمل می‌کند چون به آنها اعتماد ندارد.

اگر جنگی با ایران آغاز شود، آیا اتفاق مشابهی در مورد خزانه‌داری آمریکا رخ خواهد داد؟ فعلاً احتمالش از بقیه گزینه‌ها بیشتر است.

منبع

https://www.rt.com/news/462086-us-iran-israel-tactical-assault

https://www.dollarcollapse.com/false-flag-iran-war

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    تا وقتی از جنگ می ترسید خطر جنگ وجود خواهد داشت.
    • مذاکره برد - برد IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      من از جنگ میترسم تو چطور نمیترسی ؟ وقتی یه صد هزار تا سربازی پیاده کردن وسط شهر اونوقت قیافت دیدنیه خخخ .
    • AE ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      کاملادرسته ،ساده تر بگم ،من یادمه هم تو مدرسه هم تو محلهمون و هر جایه دیگه زور گوها ترسوها اذیت میکردن ،از این ساده تر ، یه جوری گفتم که بچه 7 یا 8 ساله که خوندن نوشتن بلده بفهمه حالا اگر کسی قبول نمیکنه به خودش مربوطه . ترس برادر مرگه.
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      5 12
      شینزو برگرد، نرو . خواش میکنم. شینزو تو میتونی
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      13 2
      ترسو بروند یک مدت آنتالیا بمانند. اما ما از ویتنامیها کمتر نیستیم.
    • به مذاکره برد برد IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      من از ته دل آرزوی جنگ دارم. چرا که در جنگ نامردها را می شود رو ریخت. ضمنا ترجیح می دهم که اگر قرار است جمهوری اسلامی نابود شود به دست دشمن خارجی نابود شود به جای اینکه خودش از درون استحاله شود. اما مطمئنم که ناتو و آمریکا و همه قدرتهای پفکی دنیا هیچ گاه جرات حمله به هیچ کشوری را ندارند مگر آنکه آن کشور در مقابلشان ضعف نشان داده باشد یا بخشی از ملت جلوی آنها ابراز ضعف کرده باشند یا اپوزوسیون چراغ سبز به آنها نشان دهد. نگاه کنید به حملات و جنگهای آمریکا. چرا آنها هرگز جرات حمله به کره شمالی و حتی کوبا را نداشتند؟ چون وقتی دشمن احساس کند ملتی مستحکم است و نمی توان بر آن سلطه یافت هرگز حمله نمی کند. حتی تحریمهای نفتی و بانکی آمریکا علیه ایران هم وضع نشد مگر بعد از فتنه 88، یعنی وقتی که به شنیدن صدای مخالف و تغییر در ایران امیدوار شدند. پس تنها تقاضای ما از شما ترسوها و جان دوستها این است که اگر واقعا کشورتان و جانتان را دوست دارید الکی دلسوزی نکنید و خفه شوید و بگذارید تا صدایی جز صدای اتحاد و اقتدار و اعتماد به نفس از ایران و ایرانی شنیده نشود. در آن صورت جنگی هم در کار نخواهد بود و شما هم می توانید به زندگی بی ارزش خود ادامه دهید.
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      5 8
      من از صبح مداوم این خبر و نظرات رو چک میکردم تا یه ساعت قبل نظراتی که ترسی نداشتن مثبت میگرفتن بعد یهو منفی دادنها شروع شد، به نظرتون چرا؟ ایرانی ترسو نیست.
    • امیر IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      11 37
      آقای مذاکره برد برد : تا 100 هزار بلدی بشمری شما اگه میترسی از خونه بیرون نیا وقتی 100 هزارتااااااااا شونم کشتیم میگیم بیا بیرون. اصلا فک کردی صد هزارتا با چی میخون بین وسط شهر حتما با مترو میان خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • حیدر صالح IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      3 22
      پاسخ به "مذاکره برد - برد" هیچ جنگی رخ نخواهد داد فقط قدرت موشکی لازم است موشک موشک تا پیروزی
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    ایران سه ماهه که آماده است. موعد کشتن ضد انقلاب داخلی فرارسیده. وای بر فتنه گران و بهایی ها و مزدوران داخلی استکبار.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      ها مگر اینکه زورت به داخلی ها برسه. همتون همین طورید
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      1 1
      مگر زورتون به یک مشت بدبخت و بچاره داخلی برسه، اگر مردی برو تو خلیج فارس پیش ناوهای جنگی ایالت متحده امریکا تا استخوان هات را بشکنن و بفهمی دست بالای دست بسیار است.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    «ما را از محاصره اقتصادی نترسانید که ما فرزندان رمضانیم و ما را از جنگ نترسانید که فرزندان محرمیم» امام خمینی
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      پشت سیستم نشستی زیر کولر داری شاخ و شونه میکشی
    • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
      1 0
      به نظرت همین الان چرا داری بحث جنگ میکنی.چون شیر بچه های سپاه تو خلیج فارس پهپاد 220 میلیون دلاریشون رو پودر کرده .نترس عزیزم
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    حمله به ایران یعنی، جواز صدور قتل ضدانقلاب به هر اسمی. شامل فتنه گران، سلطنت طلبان، محتکران، گرانفروشان، سرمایه داران زالو صفت، مدیران نجومی بگیر، پادوهای آمریکا و هنجارشکنان بهایی مسلک. یک نفر از مومنین به انقلاب اسلامی کشته شود ده نفر ضد انقلاب رو می کشیم. حالا ترامپ احمق بزن ببین چی میشه.
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      اگر جنگی رخ دهد اولین نتیجه ان اتحاد داخلی برای مبارزه با دشمن خارجی است مگر امریکا دوست کسی در ایران است وقتی دزد به یک خانه وارد می شود اختلافات داخلی به کنار رفته اولویت با دزد است این نوع سخن شما که می کشیم یکی به ده از افرادی که خود شما دشمن تشخیص داده اید بدون توجه به نظر سپاه پاسداران یا قوه قضاییه یا سازمان های اطلاعاتی کشور در صورتی که مملکت رهبری دارد نوعی بازی در میدان ترامپ برای سوریه سازی ایران است. (چه دانسته چه ندانسته )
    • محسن IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      بعضی اشخاص، که بیشتر، معاندان و ضد انقلاب هستند، می گویند در صورتِ وقوعِ حملۀ نظامی به ایران، جنگِ داخلی هم شروع خواهد شد. بنده همواره دوست دارم این حرف را دروغ و ناشی از همان بدخواهی های آن اشخاص بدانم؛ اما متاسفانه چنین کامنتهایی نشان می دهد که در داخلِ کشور و در جبهۀ انقلاب هم بعضی چنین طرز تفکری دارند.
    • US ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      داعشی نیستی؟!
    • FR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      من هر چی فکر می کنم نمی تونم کسی رو بکشم ولی شایدم اینهایی که گفتی امثال تو کشتن!
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      6 62
      رباتها برای منفی دادن فعال شدن
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    والله از زندگی و این وضع راضی نیستیم جنگ شروع بشه اصلا اولین بمبم بخوره تو خونه ما
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      نا امیدی مهمترین و کاریترین سلاح شیطانه، پس میتونه کاریترین سلاح دشمن هم باشه.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      کاربر ۱۰:۲۲: عزیزم یه کم کمتر تو نت چرخ بزن برو دنبال یه لقمه نون حلال
  • محسن IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    مگر رهبری نفرمودند جنگ نمی شود؟ پس چگونه شما احتمالِ جنگ را مطرح می کنید؟ چگونه کامنت گذاران نوشته اند اگر جنگ بشود چنین و چنان خواهیم کرد؟ وقتی رهبر می گویند جنگ نمی شود، دیگر «اگر جنگ بشود» و امثالِ این حرفها به معنای زیر سوال بردنِ پیش بینیِ ایشان است.
  • US ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    دوست عزیر : شیطان بزرگ سر دریای خون بنا شده است و از کشتن ملتها ابائی ندارد! ایالات متحده آمریکا کشوری است که حدود 250 سال از تاریخ حیاتش می‌گذرد و نکته جالب اینکه حدود ۹۳ درصد از این عمر خود را در جنگ، تجاوز و درگیری در کشور‌های مختلف سپری کرده، جنگ‌هایی که از سال ۱۹۰۱ آغاز و تا همین امروز ادامه داشته است. تاریخ جنگ‌های ایالات متحده در جهان شامل لیست بلند بالایی است که در برگیرنده جنگ مستقیم یا دخالت مخفی نظامی می‌شود، نبرد‌هایی که تاریخ نشان می‌دهد همواره آمریکا آغازگر آنها بوده که البته در هیچ کدام به اهداف خود نرسیده است. کارنامه‌ای پر از سیاهی : همانطور که گفته شد برای کشوری که تنها 239 سال از تاریخ حیاتش می گذرد و 93 درصد از این عمر خود یعنی 222 سال آن را در جنگ و تجاوز به کشورهای مختلف در سرتاسر جهان سپری کرده، این آمار یک آمار پر از سیاهی است. 1901 — ورود مستقیم نیروهای آمریکایی به کلمبیا 1902 — حمله به پاناما 1904 — ورود نیروهای آمریکایی به کره و مغرب 1905 — ورود نیروهای آمریکایی به هندوراس علیه انقلاب این کشور 1905 — حمله به مکزیک (در کمک به دیکتاتور وقت بورویریو دمازبرای سرکوب قیام مردمی این کشور) 1907 — حمله به نیکاراگوئه 1907 — ورود نیروهای آمریکایی به دومینیکن برای سرکوب انقلاب این جمهوری 1907 — نیروهای آمریکایی در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه مشارکت کردند 1908 — نیروهای آمریکایی در خلال انتخابات پاناما در این کشور مداخله کردند 1910 — آمریکا نظامیان خود را برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه به این کشور گسیل داشت 1911 — ورود نظامیان آمریکایی به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رئیس جمهور منتخب میگل داویا 1911 — سرکوب قیام ضد آمریکایی در فیلیپین 1911 — مداخله در چین 1912 — حمله و اشغال کوبا 1912 — حمله به پاناما 1912 — حمله به هندوراس 1912 — 1933 — اشغال نیکاراگوئه 1914 — 1934 — هائیتی. نیروهای آمریکایی پس از وقوع چندین انقلاب در هائیتی وارد این کشور کرد و به مدت 19 سال هائیتی تحت اشغال آمریکا در آمد 1916 — 1924- اشغال جمهوری دومینکن به مدت 8 سال 1917 — 1933 — اشغال کوبا. 1917 — 1918 — مشارکت در جنگ جهانی اول 1918 — 1922 — مداخله در روسیه 1918 — 1920 — ورود نظامیان آمریکایی به پاناما 1919 — ورود نظامیان آمریکایی به کاستاریکا 1
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      7 0
      تمام این کشورها آنهایی بودند که از آمریکا ترسیدند یا آمریکا به وابستگان خودش در آن کشور امید داشت. اما آمریکا هرگز نتوانست به کره شمالی یا کوبا حمله کند. به لیبی هم حمله نکرد الا بعد از فتنه اصلاح طلبان در آن کشور.
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      0 0
      ورود در گرانادا و جنگها با مکزیک از یادنون نره
  • وطن دوست IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    اول سراغ منافقان داخلی می ریم که قدرت هسته ای ما را فروختند امام علی ع اول با طلحه و زبیر و همسر پیامبر جنگ کرد و انهایی که خون به دل بچه هی حضرت زهرا س کردند و مسخره کنندگان مدافع حرم بعد ریختن خون انها به سراغ یهود یان اسراییل و اعراب وهابی و سلفی البته نه برادران سنی عزیزمان الان هم سکوت کردیم فقط و فقط به خاطر این هست که گوش به فرنان رهبریم وگرنه هر روز دعا و کریه به درگاه خدا که انتقاممان را بکیریم
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    7 73
    با جنگ روسیه و چین سود میبرن.برای ما، زیر ساختها از بین میره.از لحاظ اقتصادی فرقی نمیکنه.الانم حالمون خوب نیست.در عوض میشه زیرساخت عربستان و امارات را نابود کرد به عقب راند.برای ما اشتغال زایی میشه.برای غرب هم درآمد زایی از ساختن کشورهای عربی.اسراییل هم حساب کار دستش میاد یا شاید هم این بره.یعنی با مهاجرت معکوس.نهایت کار قدرت بیشتر برای ما.کداخایی منطقه برای ما.فقط در روز اول جنگ باید ضربات له کننده را بزنیم وگرنه آنها میزنن.نباید فرصت نفس کشیدن به حریف ها داد.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    دلخوش به این مقدار نباشیییید
  • US ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    29 24
    عراق پیش و پس از جنگ! شاید بد نباشه ما هم جنگ رو تجربه کنیم!
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      عراق عددی نبود. مارو قطعا تجزیه میکنن. ولی بازم به نظرم به نفع نسل های آیندس
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    12 71
    جناب مذاکره برد-برد، صدهزار کجا هشتادو سه میلیون کجا، ما یه ملت بزرگ، کهن وبا عزتیم مثل تو هم ترسو نیستیم.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      6 8
      توی جنگ ایران و عراق که یک سال نبود از جنگ گذشته بود و هنوز ملت انقلابی بود یک ربع مردم هم درگیر مسئله جنگ نبودند. ( تازه اغراق کردم) الان اانتظار داری 83دمیلیون نفر پای کار باشند ؟ اونم جنگ ؟
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      0 0
      جناب 14:27، حتی 10 درصد جمعیتم که بیان تو میدون باز هم از صد هزار نفر خییییییییلی بیشتر.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      3 0
      جهت اطلاع تو از 50 میلیون جمعیت ایران فقط دو میلیون پایشان به جبهه رسید و حداکثر 5 میلیون در تدرکات پشت جبهه همکاری داشتند. برای بقیه جنگ مهم نبود. الان حداقل ده میلیون پای کار جبهه خواهند بود. بقیه بروند آنتالیا.
  • سیدرضا IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    7 155
    جنگی در درکار نخواهد بود. دلاور مردان ایرانی امنیت ایران راتضمیم کرده اند. وزمان بزن درو تمام شده امریکا اگرحماقت کند. وحمله کنه..ابهت پوشالی ابرقدرتی اش شکسته خواهدشد
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    7 94
    اینقدر جنگ جنگ نکنید! ما مرد جنگیم و در میدان نشون دادیم، نمونه اش مبارزه با شاه در جریان انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، جنگ با داعش، آمریکا و اذنبابش در سوریه و همین الان جنگ و درگیری با اشرار و تروریست ها در مرزها، پس ما را از جنگ نترسانید! کاری به روزگار آمریکا در خلیج فارس بیاریم که اسمش مثل شوروی برای همیشه از صفحه روزگار حذف بشه!
  • LU ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    3 98
    جنگ جنگ تا رفع فتنه باید فتنه در منطقه خشکانده شود مرگ یک بار شیون هم یک بار
  • LU ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    100 3
    ما که از زندگی چیزی ندیدیم هنوزهم از ترکشهای جنگ هشت ساله یادگاری دارم تو بدنم این هم از زندگینامه با یک ونیم میلیون تومان در ماه یعنی چیزی نداریم از دست بدیم پس ای موشک ها بر ما بیارید لحظه شماری میکنم برای در آبگوشت کشیدنت
  • LU ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 84
    دوست دار جنگم ولی بیشتر از اون دوست دارم ژنهای خوب و توی جنگ زیر بمبارانها و موشک بارانها ببینم
  • محمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    4 121
    قیمت نفت بالا نمیره..تحلیل های ابکی را کنار بگذارید ..با تحربم ایران قیمت نفت سقوط کرد ..دنیا مثل قدیم به نفت محتاج نیست ..
  • کارشناس IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    49 7
    برجام مذاکره خوبی بود ولی کاسبان تحریم با موشک هواکردن همه چیز را به هم ریختند. بگذارید جنگ شود خیلی ها 40 سال است دم از شهادت طلبی میزنند اماده باشند. اولین هدف ترامپ حزب الله لبنان است
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      7 108
      ان شاء الله جنگ شود. اول از همه شما را ستون پنجم دشمن را تیرباران خواهیم کرد.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      3 145
      میزان وفاداری اصلاح طلبان برای آمریکا از وفاداری خود ترامپ و پمپئو به آمریکا بیشتر است. ترامپ خودش چنین بهانه ای برای خروج از برجام نیاورد!
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    5 6
    کارشناس نوکر اجنبی. این شما غرب زده ها بودید. اقتدار ملی ایران با برجام. خدشه دار کردید ودشمن انفعال امثال شما را دید که از برجام خارج شد. وباپرویی دم از مزاکره دوباره میزند تا ایران خلع سلاح کند. اما کرخونه شما دیگر نمیتونید مردم فریب بدید
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    5 6
    ملتی که امیدش به خداست.. به جز ازقدرت لایزال الهی. ازهیچ قدرت.مادی ودنیوی نمی ترسد.ایا فکر کرده اید چرا امام. خمینی ازقدرت شاه واربابش هراسی نداشت. ایافکرکرده اید که علت پیروزی حزب الله درجنگ سی وسه روز چه بود
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 0
    آمریکا به فکر گرفتن کل کشور نیستند، فقط بخش جنوبی ایران و کردستان را با جنگ می خواهند جدا کنند. اگر این اجتماع جهانی برای حمله شکل بگیرد، با جدا کردن این بخش ها عملا هیچ وقت ایران قدرت نخواهد گرفت. بدون بخش های جنوبی و نفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس