image-20191007115048-1.jpeg

ریشه مشکلات کشور،سوءمدیریت در دولت و گره زدن معیشت مردم به وعده های سرخرمن آمریکا و اروپا است. اما اصلاح طلبان با پاک کردن صورت مسئله در پی تعمیم خسارت محض برجام به دیگر مولفه های قدرت کشورمان هستند.

سرویس سیاست مشرق -  روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛  با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر به آل سعود امتیاز بدهیم،تحریم ها می‌رود!

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «روابط ایران و عربستان؟» به قلم «فریدون مجلسی» نوشت:«جمهوری اسلامی باید برای مواجه شدن با تحولات آتی آمادگی داشته باشد و بتواند با دادن امتیازاتی، منافع کشور را هم حفظ کند. در همین بحران یمن؛ منافع دو طرف بسیار متفاوت است. باید منافع سایر جریان‌های سیاسی در یمن را هم در نظر گرفت و به معادل‌های پایدار برای حل ریشه‌ای این بحران با حفظ ثبات به آرامش یمن رسید».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «زمان آن است که با راهبردی عقلانی و عزت‌مندانه این معضل و بن‌بست حل و فصل شود. طبیعی است که تنش‌زدایی با عربستان که به سود هر دو کشور و منطقه است، مستلزم تعاملی است که برای هر دو کشور هم هزینه و هم بها دارد و برای ایران می‌تواند آغاز مناسبی برای حل چالش‌های تحریمی باشد».

در روزهای گذشته، «علی بیگدلی» از فعالین اصلاح طلب و از حامیان برجام در مطلبی نوشته بود:«لازم است که در یک دیپلماسی محرمانه با عربستان ضمن مطرح‌سازی نقاط قوت کشور در مواردی چون نفوذ در برخی کشورهای عربی و مواردی از این قبیل در یک اقدام موازی نسبت به شدت حمایت از شیعیان بحرین و عربستان و نیز دامنه حضور در سوریه، تجدید نظرهایی صورت گیرد...این مساله حتی می‌تواند به حفظ موقعیت موشکی ایران و پایان یافتن فشارهای کشورهای خارجی در این باره بینجامد. در نهایت این مساله موجب کاستن موج فشار از روی ایران و بازگشت آن به سوی آمریکا خواهد بود».

این روزها فعالین اصلاح طلب و رسانه های این طیف درباره لزوم تعامل ایران با عربستان مطالب متعددی منتشر کرده اند که فصل مشترک آنها، امتیازدهی یکطرفه ایران در مورد قدرت منطقه ای است.

اظهارات اصلاح طلبان درباره نحوه تعامل با عربستان، همان برجام منطقه ای است.

نکته قابل تأمل اینجاست که اصلاح طلبان با توهین به شعور مردم، مدعی هستند که اگر با آل سعود تعامل کنیم، مشکل تحریم ها رفع می شود.

این در حالی است که همین طیف در سال های گذشته مدعی بود که اگر درباره صنعت هسته ای ایران مذاکره صورت گرفته و به توافق برسیم، تحریم ها به تاریخ می پیوندد.

ریشه مشکلات کشور، سوءمدیریت در دولت و گره زدن اقتصاد و معیشت مردم به وعده های سرخرمن آمریکا و اروپا است. اما اصلاح طلبان با پاک کردن صورت مسئله در پی تعمیم خسارت محض توافق هسته ای به دیگر مولفه های قدرت کشورمان هستند.

**عبدی: پرداخت یارانه به مردم، بی معنی است!

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق با اشاره به موضوع پرداخت یارانه به مردم گفت:«اصولا اینکه پولی در بودجه باشد و به مردم داده شود، بی‌معنی است...یارانه‌های غیرمستقیم هم خیانت و هم اتلاف منابع است».

عبدی چندی پیش با اعتراض نسبت به حذف یارانه ثروتمندان گفته بود:«من کلا مخالف این هستم که کسی حذف شود...اگر یارانه‌ها را بطو کلی مساوی کنند کار خیری انجام داده‌اند».

اصلاح طلبان از یکسو پرداخت یارانه به مردم را مصداق هدررفت منابع می نامند و از سوی دیگر به دفاع تمام قد از مفسدان دانه درشت اقتصادی می پردازند و افزایش افسار گسیخته قیمت ها را نیز اقدامی مناسب جلوه می دهند!

این طیف در اقدامی تأمل برانگیز پرداخت یارانه به مردم را «مصیبت عظما» نامیده و در مقابل، مفسدان دانه درشت اقتصادی را «ذخایر نظام» می نامد!

اکنون به دلیل مدیریت نادرست از سوی دولت، میزان نقدینگی به رقم سرسام آور 2000 هزارمیلیاردتومان رسیده است. پیش از این کارشناسان تاکید کرده بودند که تنها با 20 درصد رقم نقدینگی می توان به مقدار قابل توجهی مشکل بیکاری و رکود را رفع کرد.

**حق مسلم مردم، رفع مشکلاتشان است نه تعیین محل برای فریاد زدن

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «حق مسلم برگزاری تجمعات» نوشت:«بعید است کسی با اصل تعیین مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات مردمی مخالف باشد. چون منطقا امکان مخالفت با این موضوع وجود ندارد. به هر حال اصل برگزاری تجمعات در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است. اینکه مکان‌های خاصی برای به ظهور رسیدن این حق قانونی جامعه تعیین شود، رویکردی است در راستای گسترش نظم و کمک به اجرایی شدن این قانون. اینکه آیا مشکل ما در موضوع تجمعات صرفا تعیین مکانی قانونی برای این امر است یا چیز دیگر، محل بحث است. به شخصه معتقدم مشکل برگزاری تجمعات قانونی در کشور، مکان آن نیست بلکه وجود یک اراده سیاسی محکم برای عملیاتی شدن و محقق شدن این حق قانونی است».

چندی پیش روزنامه اعتماد با اعتراض به جنجال اصلاح طلبان در موضوع تعیین محل تجمعات اعتراضی در مطلبی نوشته بود:«لازم نیست ما به مردم بگوییم بروید فلان‌جا و فریاد بزنید، باید مشکلاتی که باعث می‌شوند مردم نیاز به فریاد زدن داشته باشند را کم کنیم...به مسوول عزیز در شورای شهر توصیه می‌کنم که به جای پیگیری محلی برای اعتراض، پول این پروژه را صرف این کنند که برای صد نفر از آن کسانی که نیاز به فریاد زدن دارند، کار پیدا کنند. کارگران را سر کار برگردانند، زمینه‌ای فراهم شود که پدران از فرزندان‌شان شرمنده نباشند و این عصبیت و سرخوردگی در خانواده کاهش پیدا کند».

اصلاح طلبان به جای مطالبه گری از دولت و پیگیری وضعیت وعده های مطرح شده از سوی دولتمردان، با جنجال آفرینی و مطرح کردن موضوعات دست چندم، زنگ حساب دولت را به حاشیه می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    45 14
    این عبدی واقعا هیچ کاری برای مملکت نکرده همیشه زبانش هم درازه و اگر رهایش هم بکنی برای فوری سرش را در اخور بیگانه می کند . اصلا نمی فهمد که فقر و بدیختی یعنی چی نمی فهمد که در روستاهای ما خیلی ها با همین یارانه امرار معاش می کند لعنت خدا و پیامبرش بر هر کس خیانت کار مفت خور که سی سال از بیت المال مسلمانان چپ و راست بالا کشید هر روز هم صد من حرف می زند ولی نه باوری به جمهوری اسلامی دارد نه به امام نه به دین .
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      26 13
      شهرت عبدی بخاطر جاسوسی برای بیگانگان است که بابتش محاکمه و محکوم هم شد
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      11 44
      درود بر عبدی.بر بدخواهاش لعنت
    • سید IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      19 20
      روش اصلاح طلبان تهوع آور در سیاست خارجی، انجام مذاکره برای پیشبرد مذاکرات! ارواح عمه شان راه گفتگو با دنیا را بلدند!
  • SE ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    42 27
    غلط کرده کسی که گفته به آل سعود امتیاز بدهیم
  • US ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    16 18
    منم موافقم یارانه رو ندین .. پول نفت رو هولوپی بذارین توی جیب خودتون .. میگن همیشه از نخورده بگیر بده به خورده تا خورده دونش دربیاد اینجاس.. به شما چه یه عده دارن یا عده ندارن .. پول نفت مال همه است. والسلام
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
      1 0
      ای جووونم آ فرین عالی بود
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    28 22
    جناب عبدی فقط شما بخور بخور کنید خوب است
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    27 48
    شما دیگه از عزت حرف نزنید لطفا، به بتن کردنتون ادامه بدین تا وقتش.. . بتن ریزی برادران بنفش.
  • DE ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    27 67
    «فریدون مجلسی» اگر به آل سعود بدهیم، تحریم‌ها می‌رود!/ مگر غیر از این هم شما لیبرالهای وا داده کار دیگری بلد هستید همه چیز را دادید رفت. چطور تا حالا حاضر نشده اید یک ریال از جیب خودتان بدهید.صدای هالاف و هولوفِ خوردنتان گوش عالم را کر کرده است.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    25 30
    افساد طلبان لطفاً خفه بشید.!!!
  • mahdi IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    خاک بر سر ما اگه به این عربستانی که یک فوت کنی محو میشه امتیاز بدیم و دوم جناب عبدی شما و هم مسلک های اصلاح طلبتون به فکر مردم نیستین که به فکر امریکا و نوکری برای اربابان ستمگرتون هستین بیشتر این مردم دارن با یارانه زندگی شون میچرخونن لطف کنید در مورد یارانه صحبت نکنیدادمین لطفا بچاپ
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    اقایان اصلاح طلب توروخداهمه گی بروید امریکازندگی کنید دست ازسر ملت بردارید عبستان نوکر امریکاست حالا بریم به عربستان التماس کنیم بروید گورتان راگم کنید ملتی راحت میشوند
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      8 22
      اگر کُل جریان اصلاحات بروند امریکا ...که امریکا نابود میشود و از نقشه جهانی محو میگردد این جریان هر جا که باشد باخودشان نکبت را به انجا میبرند بقا این جربان بستگی به سرسپردگی و خیانت دارد
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    11 35
    میشود شما به همان عذر خواهی خودتان مشغول باشید و دلغشه بگیرید
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    14 90
    چه خائنینی پیدا می شوند.مونده به آل سعود. امتیاز. بدهند.این مزدوران وطن فروش
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    8 174
    *- اَللّهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیْهِمُ اللَّعْنَ مِنْکَ وَ الْعَذابَ (الاَْلیمَ) اَللّهُمَّ اِنّی اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ فی هذَا الْیَوْمِ وَ فی مَوْقِفی هذا خدایا پس چندین برابر کن بر آنها لعنت خود و عذاب دردناک را خدایا من تقرب جویم بسوی تو در این روز و در این جائی که هستم *- وَ اَیّامِ حَیاتی بِالْبَراَّئَهِ مِنْهُمْ وَاللَّعْنَةِ عَلَیْهِمْ وَ بِالْمُوالاتِ لِنَبِیِّکَ وَ آلِ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ اَلسَّلامُ و در تمام دوران زندگیم به بیزاری جستن از اینها و لعنت فرستادن بر ایشان و بوسیله دوست داشتن پیامبرت و خاندان پیامبرت که بر او و بر ایشان سلام باد پس می گوئی صد مرتبه : *- اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ خدایا لعنت کن نخستین ستمگری را که بزور گرفت حق محمد و آل محمد را و آخرین کسی که او را در این زور و ستم پیروی کرد *- اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتی جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلی قَتْلِهِ اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً خدایا لعنت کن بر گروهی که پیکار کردند با حسین علیه السلام و همراهی کردند و پیمان بستند و از هم پیروی کردند برای کشتن آن حضرت خدایا لعنت کن همه آنها را
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    اصلاح طلبان ازدوران سر گردنه هم بدترند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    12 67
    مشکل بعضی از سیاسیون متاسفاته عدم درک صحیح آنها در منطقه میباشد خوب است که در کنار سیاست از شعور سیاسی خوبی بر خوردار باشیم
  • شهریار IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    7 29
    سلام. کسانی که اینقدر ... هستند که در زمان قدرت و اینکه دشمن مرعوب قدرت نمایی ماست و سیاست ولایت فقیه به استکبار دیکته شده قلم از امتیار دادن می زنند اگر ضعف می دیدند چه خاکی به سرمان می کردند. بعضی ها بهتر است چیزی ننویسند شما فعلا بخوانید و احیانا زیر نویس هم بخوانید بد نیست.
  • سید رضا IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    12 44
    پستی و زبونی این افراد ؛ حدی ندارد !!
  • حمید IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    11 63
    خاک عالم تو سر هرچی آدم بی بصیرت!!!
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    7 91
    چه منافق هایی بخدا توی این مملکت سم افشانی میکنن! متکبر متکبر زاده، منافق پسر کافر این صحبتهای حضرت امیر در مورد اشعث بن غیث بود که چه منافقی بود این لامصب دیگه!
  • ع IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    5 95
    حرف نزن ناکافی
  • محسن IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    9 171
    نظر توله سگ ال سعودی رو هم شنیدیم.خفه شو توله سگ کفتار
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    5 129
    اگر بتوان سازمان مالیاتی کشور را تقویت کرد نیازی به افزایش کالاها نیست با یک هدف مشخص می توان گزینه تقسیم ؟؟؟؟ را انجام داد ونیازی به هیچ بند وتبصره و لایحه نیست که به چه کسانی یارانه تعلق می گیرد ویا نمی گیرد ویا نرخ بنزین را بالا ویا پایین ویا طلا ودلار را به نقطه حباب برسانند این وظیفه سازمان مالیاتی کشور است که وارد کارزار شود ودست تمام ابر اختلاس گران را از مچ ببند
  • خسرو US ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    6 1
    این آقای عبدی نفسش از جای گرم بلند میشود مردی حسابی ۷۰ درصد مردم فقیرند سیستان بلوچستان نرفتی و خیلی جاهای دیگر راحت دهنت را باز می کنی میگویی یارانه بی معنی است
  • خسرو US ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    9 14
    برادرانی که نظر دادید یک کلام بگوییدخر هم عرعرکرد
  • سید رضا IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    10 86
    اوج ذلت و حقارت و نوکری افساد طلبان دون صفت ؛ برای چریدن دو روزه دنیا ، به هر قیمتی !!
  • DE ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    7 160
    خدا رو شکر دست این جماعت پیاده نظام شیطان بزرگ نیست وگرنه شیعیان یمنی مظلوم و همه شیعیان...رو به چند دلار میفروختند تا توسط ظالمین از بین بروند.مثل یزیدیان که امام حسین(ع) رو برای عیش و نوش و دنیا طلبیشون فروختند.هرچی هم مطلب از این فریدون مجلسی دیدیم فقط میگه بریم بدیم امتیاز به آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی و حالا هم آل سعود یا همون آل یهود!
    • ایثارگر IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      3 49
      عبدی حان بو غاز بچرون تورا چه به حرف ها
  • فرزاد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    9 86
    اینقدر که اینها برای دشمن سنگ به سینه میزنند اگر برای مردم کار کرده بودند الان تیران گلستان بود اما هر وقت رائحه‌ای از پیروزی در حوزه سیاسی و اقتصادی به مشام می رسد می‌زنند خراب می‌کنند و نمی گزارند پیروزی کامل شود آخر در حالی که عربستان در همه حوزه‌ها شکست خورده و به التماس افتاده جای چنین مقاله‌ای است شاید اگر چهار سال قبل حرف می‌زدی می‌گفتند آدم دلسوزی هستی اما الان جز خیانت کار دیگری نمی‌کنی
  • حسین IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    4 98
    باز هم این فاسد طلبان نظر بی خود دارن میدن تنها امتیاز به ال سقوط اینه که خود معرف کشور عربستان رو ترک کنن وبرم تو گاوداری اربابشون خونه خدا وسرزمین وحی باید از وجود این کثافتهای خبیث باید پاک شود ویک دولت اسلامی به تمام معنا رکی کار بیاید ولا غیر..
  • ناشناس IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    3 95
    خفه شید منافقان پسر منافق نوبت شما هم میرسه .جرات دارید این زرزر هاتون رو در جمع مردم بگید .از سگ کمترید اگر نیایید
  • ... IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    4 94
    راست میگه عبدی و امثال عبدی اینقدر خوردنو بردن دیگه چیزی نمونده الانم چشمشمون دنبال چندر غازه که جمشع ببرن از قدیم گفتن شکم سیر از گشنه خبر نداره خلاصه حرفای قشنگی واسه خود بی لیاقتش میزنه وقتی ما پول خریدن یه جفت کفش یا یک کیلو مرغم نداریم خاک بر سرش انگار تو توهمه
  • GB ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    7 759
    به نظر من باید تمام مسولان رو چه اسلاطلب چه اطولگرا رو همرو جمع کرد وبه دریا ریخت و تا چند سال اداره کشور رو به سپاه یا ارتش سپورد بعد از چند وقط خواهید دید چجوری مشکلات حل میشه
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      1 0
      مسئول خوب ودلسوز به درد مملکت میخوره.مثل حاج آقا رئیسی.خدا زیادشون کنه.!
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      1 0
      همه مسئولان عبارت مناسبی نیست.بیشتر دقت کن.!
  • مجتبی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    عبدی دیگه کیه
  • افسانه PL ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    خیلی مردم از سر نداری بی پولی بیکاری دلخوش به این چندرغاز یارانه هستند
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    2 0
    مرگ بر آل سقوط مرگ بر رژیم فاسد و قاتل آل سقوط
  • علی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    2 0
    مرگ بر اصلاح طلب خاین
  • بهنام شادمند GB ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    2 0
    اصلاح طلبان ترجمه رفرمیستها هست که معمولا در کشورهایی که انقلاب شده و جهتی مخالف امریکا وغرب دارد بهر بهانه ای می خواهند به غرب وامریکا امتیاز دهند واصلا به قدرت برسند در سایه حمایت امریکا و کشورشان را یک کشور وابسته کنند اما خود جزو سردمداران باشند به مزد خیانت به کشور رسیدن به قدرت
  • بینام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    2 0
    مرگ بر ال سعود
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    1 0
    اما حقوق های آنچنانی برای امثال شما معنادار است
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    آقای عبدی از عربستان چقدر گرفتی که این مزخرافات را ببافی
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    درود بر سپاه و ارتش، جاااااانم ایران. مرگ بر آل سعود
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    ما به آل سقوط باج نمیدهیم.عبدی یارانه برای توچیزی نیست .مردمی هستند که فقط باهمین یارانه زندگیشان می گذرد‌.یک کم به روستاها ومناطق محروم سفر کن برات خوبه وواقعیت را میفهمی.!!!
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    1 0
    خدا را شکر که این اشخاص ساده لوح و خوش باور رهبری ایران را بر عهده ندارند.
    • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
      0 0
      خدا رهبر مقتدر وبصیرمان حضرت آیت الله امام خامنه ای را حفظ فرماید .ومارا سرباز خوبی برای حضرتشان قرار دهد.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    آل سقوط کیه ؟؟؟!!!عبدی کیه؟؟؟!!!
  • علی IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    1 0
    سلام ما یارانه نمیخواهیم ولی قیمتها را به قبل یارانه برگردانید وکلاه بزرگ از سرمردم برداریم.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    آل سعود باید بابت فاجعه منا جواب پس بده
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    دیپلماسی التماسی
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    عبدی یک ایرانی اثیل نیست هیچ ایرانی نمی تواند تحمل کند هم وطنش گرسنه بماند.
  • DE ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    کدام احمقی می گویدبه عربستان امتیاز بدهیماحتیاجی نیست شمانظربدهید
  • علی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    برجام منطقه ای و باج به سعودی اصل اصل فلاکت است آن هم بعد از رسیدن به عزت لطفا با اطلاع رسانی بیشتر جلوی این حماقت را بگیرید
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 0
    برجام فقط خسارت داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس