ویژه های مشرق 27 اردیبهشت

تا زمانیکه آمریکا و اروپا مطمئن باشند که دولت روحانی در فاز انفعال قرار دارد، نه تنها هیچ گشایشی در برجام ایجاد نشده، بلکه بر حجم و گستره اقدامات ضدایرانی نیز خواهند افزود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** دولت روحانی مشغول آواربرداری از دولت قبل است،عجله نکنید

«شهربانو امانی» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «نزدیک به ۷ سال از پایان کار دولت دهم گذشته و فکر نمی‌کنید شهروندان انتظار تغییراتی اساسی و نمودی روشن‌تر از حضور اصلاح‌طلبان درقدرت دارند؟» گفت:«زمانی که آقای روحانی و دولت تدبیر و امید که با حمایت تمام‌قد اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ روی کار آمد، بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند که اگر همه‌چیز هم در دنیا و هم درکشور به‌صورت عادی پیش برود، دست‌کم ۱۶ سال زمان لازم است تا کشور به وضعیتی بازگردد که وقتی احمدی‌نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت، حاکم بود».

امانی در ادامه گفت:« هدف اصلاح‌طلبان به‌طور کلی پیگیری مطالبات بر زمین مانده تاریخی مردم ایران است...اصلاح‌طلبان تا به این زمان به عهد و پیمانی که با مردم بسته‌اند، وفادار بوده‌اند».

شهربانو امانی در مصاحبه مذکور مدعی شده است که «تحلیلگران معتقد بودند که اگر همه‌چیز هم در دنیا و هم درکشور به‌صورت عادی پیش برود، دست‌کم ۱۶ سال زمان لازم است تا کشور به وضعیتی بازگردد که وقتی احمدی‌نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت، حاکم بود».

چندی پیش روزنامه آرمان در مطلب مشابهی نوشته بود:«دولتِ مظلومِ روحانی...آگاهانه پای به زمین سوخته احمدی‌نژاد گذاشت تا کشور را از لبه پرتگاه برگرداند...همین امروز اگر بجای روحانی، عارف یا جلیلی رئیس‌جمهور شده بودند، کشور چه وضعی داشت؟ روزگار پر تشنج اصلاحات یا روزگار شعارهای بی‌حاصل احمدی نژاد؟ حتی اگر آقای رئیسی که شخصیت نسبتا معتدلی است رئیس‌جمهور شده بود با کدام کارنامه می‌خواست در سیاست خارجی عرض اندام کند؟».

پیش از این «محمد عطریانفر» فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به بهانه تراشی های حامیان دولت برای توجیه کارنامه خالی گفته بود:«جامعه وقتی پوست‌اندازی کرده و دولتی را تغییر می‌دهد، در مقطع زمانی کوتاهی مثلاً سه ماه تا ۶ ماه می‌پذیرد که دولت پیشین نقد شده و اشکالات آن مرتفع شود. با این حال نمی‌توان تا پایان دولت دوم با چنین رویه‌ای پیش رفت و دولت قبل را به صورت همیشگی به نقد کشید».

«مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸- اسفند ۹۵- در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «اگر روحانی نبود...هر دلار ۱۲ هزار تومان بود. سکه به جای یک میلیون تومان، سه تا چهار میلیون شده بود. پراید ۲۰میلیونی به ۵۰، ۶۰ میلیون رسیده بود و قیمت مواد خوراکی، میوه، نان، برنج، چای و لبنیات سر به فلک کشیده بود

اصلاح طلبان در سال ۹۶ مدعی بودند که اگر آقایان رئیسی و قالیباف به ریاست جمهوری برسند، وضعیت کشور بحرانی شده و دلار به مرز ۵ هزارتومان خواهد رسید.

دولت روحانی اکنون در هفتمین سال فعالیت خود است. اصلاح طلبان در هفت سال اخیر تمامی پست های کلیدی دولت را در اختیار گرفتند. این طیف بخش قابل توجهی از مجلس دهم و همچنین شورای شهر و شهرداری پایتخت را نیز در اختیار گرفت.

نتیجه این شد که ظرف مدت ۷ سال از پراید ۱۷ میلیونی رسیدیم به پراید ۹۰ میلیونی و از دلار ۳ هزارتومانی و سکه یک میلیونی رسیدیم به دلار ۱۷ هزارتومانی و سکه قریب به ۷ میلیونی!

** نباید تهدید به «خروج از برجام» کنیم، آمریکا عصبانی می‌شود

«کوروش احمدی» دیپلمات سابق و فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«تهدیدهای ضمنی یا صریح مقامات ما به خروج از برجام یا خروج از ان‌پی‌تی یا غنی‌سازی بالا و... ممکن است اتفاقا این تیم تندرو، ایدئولوژیک و مسئولیت‌نشناس در آمریکا را بیشتر علاقه‌مند به پیگیری تلاش‌های‌شان کند؛ چراکه هدف آنها نابودی برجام است؛ به نحوی که اگر کسی غیر ترامپ پیروز انتخابات آینده شد، بازگشت آمریکا به برجام واقعا مشکل شود».

یکی از علت های اصلی بی دستاوردی برجام، رویکرد منفعلانه دولت در مقابل عهدشکنی طرف مقابل و امتناع از اجرای اصل «اقدام متقابل است». «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در دولت اوباما- شهریور ۹۷- (۴ ماه پس از خروج آمریکا از برجام) در مصاحبه با شبکه «سی.بی.اس» با ذوق زدگی گفت:«واقعیت این است که این توافق(برجام) دارد کار می‌کند و بدون ایالات متحده هم دارد کارش را می‌کند».

طرف آمریکایی و اروپایی همواره مطمئن بودند که دولت روحانی کوچکترین واکنش متقابلی در پاسخ به نقض عهد آنها انجام نمی‌دهد. برای همین آمریکا بدون هیچ هزینه ای از برجام خارج شد. اروپا نیز هیچگاه به تعهداتش عمل نکرد.

تا زمانیکه آمریکا و اروپا مطمئن باشند که دولت روحانی در فاز انفعال قرار دارد، نه تنها هیچ گشایشی در برجام ایجاد نشده، بلکه بر حجم و گستره اقدامات ضدایرانی نیز خواهند افزود.

برای همین بود که «عباس عراقچی» معاون ظریف چندی پیش صراحتا اذعان کرد که «یکی از درس های برجامی این بود که مقاومت بهتر از رویکرد فعلی دولت در سیاست خارجی جواب می دهد».

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز چندی پیش در اعترافی دیرهنگام با انتقاد از رویکرد دولت روحانی در سیاست خارجی گفته بود:« رویکرد دولت با سیاست واقع‌گرایانه منطبق نیست و روابط بین‌الملل به گفت‌وگو و صلح‌خواهی تقلیل داده شده است و فاکتور بسیار مهمی به نام قدرت و اقتدار نادیده گرفته شده است».

** قتل همسر دوم نجفی،افکارعمومی را جریحه دار نکرد

«عبدالصمد خرمشاهی» حقوقدان اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان با اشاره به پرونده قتل «میترا استاد» همسر دوم «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق اصلاح طلب تهران نوشت:«قانونگذار این اختیار را به محاکم داده که در موارد خاص و در پاره‌ای از پرونده‌ها به ضرورت در اجرای سریع‌تر مجازات در وقت فوق‌العاده به خاطر جریحه‌دار شدن افکار عمومی به موضوع رسیدگی و حکم لازم را صادر نمایند، که البته دراین پرونده چنین ضرورتی به نظر نمی‌رسید».

خرمشاهی در ادامه نوشت:«معمولا در پرونده‌های پرسروصدا و جنجالی در کنار دادگاه‌ها و به موازات آن هیات منصفه بزرگی به نام افکار عمومی وجود دارد که تشنه اجرای عدالت و کشف واقعیت است. اگرچه این هیات منصفه بزرگ بعضا به خاطر انتقال ناصحیح اخبار همیشه نگاه صحیحی نمی‌تواند نسبت به متهم یا پرونده داشته باشد، اما در اغلب مواقع و بعضا به لحاظ مرور زمان و طرح پاره‌ای مسائل ناگفته سرانجام نگاه خود را نسبت به قضیه تصحیح خواهد کرد».

«محمد علی نجفی» سیاستمدار مشهور اصلاح طلب که در دولت های سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید، در پست هایی چون معاون رئیس جمهور و وزیر فعالیت می کرده است و در سال ۹۲ یکی از گزینه های اصلی اصلاح طلبان برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بود، در سال گذشته با سلاح غیرمجاز، همسر دوم خود که ۳۰ سال از او جوانتر بود را به قتل رساند.

این مسئله افکارعمومی را به شدت جریحه دار کرد. اما اصلاح طلبان که بارها ژست دفاع از حقوق زنان به خود گرفته بودند، «قاتلِ یک زن» را در حد قهرمان بالا برده و او را انسانی پاکدست، شریف و جنتلمن معرفی کردند. این طیف که به رفتار قبیله ای مشهور است، در اقدامی غیراخلاقی، مقتول را آماج توهین و تهمت قرار دادند.

حالا علیرغم اینکه دادگاه روند قانونی خود را طی کرده و حکم نیز صادر شده است، فعالین اصلاح طلب طلبکار شده و مدعی هستند که این اقدام جنایتکارانه، افکارعمومی را جریحه دار نکرده است.

لازم به ذکر است که شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران در رسیدگی مجدد به پرونده قتل میترا استاد، محمد علی نجفی را به اتهام قتل عمد به ۶،۵ سال حبس محکوم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    48 3
    دولت روحانی غلط کرد با تو
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      17 2
      بیچاره دولتی که قراره بعد از روحانی بیاد با این همه مین گذاری ای که روحانی براش کرده
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      3 13
      نجفی خوب کاری کرد
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      13 11
      سکه 7400000 علی برکت الله
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      9 0
      در دولت قبل دلار فقط 2 هزار تومان گران شد اما حالا 14000 تومان گران شده و این از نتایج تدبیر است !
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      4 0
      سفرهای خارجی مردم در دولت روحانی نسبت به دولت قبل 70 درصد کاهش داشته و این نشانه فقیرتر شدن مردم است.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      7 0
      در دولت قبل جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا تقریبا"هیچ !
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      4 0
      پراید 100 میلیون سکه 7 میلیون خانه متری 20 میلیون دلار 17000 تومان این دولت ملت را به خاک سیاه نشاند این دولت 6 برابر دولت قبلی نرخ ارز را افزایش داد و 6 برابر دولت قبلی بدبختی و فلاکت نصیب ملت کرد.
    • بی طرف IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      1 0
      هتاکی و دریدگی هنر نبست ! اخلاق مداری و و پیروی از سیره ائمه ، محبوب و مقبول است و آدم را به درجه حاج قاسم سلیمانی می رساند .
  • US ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    19 0
    خیلی دیگه چرت وپرت بود دولت روحانی ضعیف ترین دولتی بود که درایران روی کارآمد
    • سید IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      11 2
      کیست که نداند هرچه نادان تر، بی لیاقت تر و هرچه بی لیاقت تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      7 0
      دوران ریاست جمهوری روحانی را باید جزو سیاه ترین روزها و سالهای ایران توی تقویم ثبت کرد.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    42 0
    دولت اقای روحانی را باید دولت انتقامی نامید تا دولت تدبیر وامید .اگر هدف خدمت باشد.این همه تخریب علیه کاری ترین دولت درتاریخ ایران عزیز یعنی اقای احمدی نژاد برای چیست.هرکس باتخریب دیگران ازنردبان سیاست وقدرت بالارود درطول دوران قدرتش باضربات کاری وعدم توانایی اداره کشورودرنهایت باتخریب فرود خواهد امد.دمکراتها وجمهوری خواهان هدف مشترک دارند.هدف اوباما باورود به برجام و فریب رفع تحریم خلع سلاح صنعت هسته ای بود. و هدف ترامپ بعداز خلع سلاح بازگرداندن تحریمها باشدت بیش از گذشته این سیاست کل حکومت امریکا می باشد.امریکایها گفته اند ایالات متحده نه ایالات متفرقه ونه جمهوری رای گیری درامریکا فریب است .بنیان گذار حکومت امریکا که یک فرد نظامی بوده است گفته ماباید دو حزب داشته باشیم ولی یک هدف.ایا درکشور عزیزمان ایران احزاب وگروهای سیاسی هدفشان یکی وپیشرفت کشوراست یا کوبیدن یکدیگر است.
    • صحبت نادری IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      2 11
      دولت احمدی نژاد کاری بود واقعا میچ اطلاعاتی از خسارتی که احمدی نژاد به کشور وارد کرد ندارید یک مثال از خسارت هاش البته به آمار و اطلاعات موجود نگاه کن محصول گندم سالانه بر اساس تورم و قیمت جهانی افزایش می یابد که ایتمی مثل هزینه های کاشت و داشت و برداشت در نظر گرفته می شود در دوره احمدی نژاد ما به بدترین دوره رسیدم افزایشی در قیمت خرید تضمینی نداشتیم و همین باعث شد که بدلیل عدم صرفه و هزینه بالای تولید کشاورزان تولید گندم را متوقف کنند تا جایی که به دو و نیم میلیون تن تولید کاهش پیدا کرد در حالیکه مصرف کشور ۱۲میلیون تن بود و بقیه مصرف را از خارج با قیمت یک و نیم برابر خرید می کرد پولی که بایستی به جیب کشاورزان داخلی وارد میشد صرف خرید گندم از اروپا میشد حالا این یک خسارت تز هزاران خسارت احمدی نژاد به قشر ضعیف جامعه است عزیزم ما همه تلاش در رفاه بیشتر ایران کار می کنیم احمدی نژاد رئیس جمهور خوبی نبود
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      4 0
      اصلاح طلب ها حقیقتا بیشتر از منافع ملی روی منافع شخصی و جریانی خود سرمایه گذاری کردند متاسفانه بازنده اصلی مردمی بودند که فریب نیرنگ و تزویر این حضرات را خورده اند
    • مرتضی اشرفزاده IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      0 0
      از اصلاح طلب اصلاح طلبی نفرت پیداکردیم.مرموزترین انسانها دوروترین انسانها پست ترین نشان این اصلاح طلبان هستن .همین خانمی که نامش امانی باشه من می شناسمش همشهری ماست کاش نبود با چه مردمو زد رای جمع کرد الان فرارکرده رفته پس .شده تهرانی همه میدانند
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      0 0
      سلاح؟!!!!مگه شعار ما این نیست که ما صرفااز انرژی هسته ای برای تولید دارو وبرق و... استفاده می کنیم شما دارید از سلاح هسته ای صحبت می می کنید؟!شما اصلا درجریان عمق مباحث سیاسی کشورنیستید.اول اطلاعات درست به دست بیاروروشون فکرکن بعد بیا تو تحلیل ها شرکت کن
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    12 0
    شهر بانو کسی عجله نمیکنه شما راحت باشین خخخخخ . دولت اصلاحات غربگدا به خوبی داره اوار بر سر ملت میریزه شما راحت باشین. اصلا کسی عجله نداره فقط فعلا مجلس رو خالی کنین تا سال بعد دولت رو هم تحویل بدین برین تو زباله دان تاریخ
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      4 0
      در رقابت انتخاباتی سال 84 فیلم تبلیغاتی هاشمی گویای وضعیت اسفبار دولت خاتمی بود.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 9
    نمیدونم چرا یه پرونده اختلاس به اسم اصلاح طلبان پیدا نمیشه
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      9 0
      پس برادر جهانگیری و حسین فریدون و مرعشی و .... وبابک زنجانی و پسر مهاجرانی که دکل نفتی را گرفته بود چی هستند افساد طلب یا افسادگرا
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      3 0
      نمیدونی یا کلا نفهمی؟!
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      3 0
      صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه، حقوق های نجومی، بانک رفاه، بانک ملت و...
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      0 0
      بی سواد
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    7 0
    خانم امانی 16 سال رو با چه فرمولی این به اصطلاح تحلیلگران که احتمالا امثال عبدی و حجاریان و زیبا کلام هستن به دست آوردن ؟ جالبه که شماها سال 95 که تورم تک رقمی و رشد دو رقمی داشت می گفتید ایران از اقتصادهای برتره
    • IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      0 0
      این اصلاح طلب هارو باید اسمشان را عوض کرد.چون به هر چیز دیگه ای بیشتر نزدیک هستند تا اصلاح طلبی
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    9 0
    چرا کسی گیر نمیده که این ۱۰میلیارد وجه المصالحه نجفی از کجا هزینه شده ؟؟؟ اینا از بیت المال رفته !! از جیب خاتمی و تاجزاده و حجاریان و زیباکلام نیست که به خدا نیست !!! قوه ی قضاییه کجاست ؟؟ شماها در برابر هر ریال بیت المال مسئولید تو رو به خدا این پول رو از حلقوم این حرامیان بکشید بیرون !!
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      0 0
      به نظرت ۱۰ میلیارد الان پول حساب میشه؟! یعنی نجفی خودش به اندازه ده میلیارد، پول نداره؟! کجایی بابا تو مثل اینکه از خواب کهف بیدارشدی
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    6 0
    این نجفی قاتل عوضی باید تا آخر عمر در زندان بمونه تا بپوسه که در آموزش و پرورش چه جنایتهایی که در حق معلمان نکرد.
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      4 0
      نجفی هفت تیرکش آبروی نداشته اصلاح طلبان را بُرد.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    7 0
    دولت برجام و تلگرام
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      5 0
      دولت برجام و تلگرام و کنسرت و توییت
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      3 0
      دولت سلبریتی پرور
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    7 0
    خدایا سال 1400 را زودتر برسان
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      3 0
      آمین
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 0
    یعنی اگه منم ده میلیارد داشتم میتونم هر کسی رو دلم خواست بکشم
  • NL ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 0
    سیاستمدار مشهور کجا بود؟ تا قبل از دادگاه و این جریانات کسی این بابا رو از روی عکس شناسایی نمیکرد چه برسه به نام خانوادگی، اصلا برای کسی اهمیتی نداره داستان این بابا چیه، ملت خودشون هزار جور مشکل دارند، نجفی باید مثل یک شهروند عادی محاکمه بشه، نه کمتر نه بیشتر!
  • FR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 0
    ظاهرا یک آواری روی سر اصلاح طلبان و اعتدالیون خراب شده که باعث تخته شدن دکان این سیاست بازان حرفه ای ست
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 1
    دولت روحانی با حمایت تمام قد اصلاح طلبان و مدیران جریان اصلاح طلب غربگدا ایران را به اواخر هرج و مرج ( قاجاریه ) سوق دادند حالا مجلس یازدهم و دولت سیزدهم مجبوراند به آوار برداری همراه با تعفن ،،که ای کاش فقط آوار برداری بود سالها مردم باید بوی مشمئز کننده تعفن ندانم کاری بی تدبیری نا امیدی را تحمل کنند .
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 0
    انقدر نظریه های به اصطلاح این احمق های اصلاح طلب که مردم را فریب دادند به رای برای دولت روحانی حال بهم زنک میباشد که صدای اربابشان اقای محمد خاتمی را هم در آورده است
  • مجید IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 0
    از اول هم قرار نبود این وزرا کار کنند اسپانسر بودند وتوانستند.......
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 0
    این جماعت اصلاح طلب همیشه طلب کار از مردم واقعا نمیفهمند یا خودشان را بخواب زده اند خب مردم به شما اطمینان کردند رای به دولت پیشنهادی شما دادند آیا وضعیت امروز جامعه را نمیبینید؟؟این دست پخت دولت منتخب شماست با این یاوه گویی ها و قبول نکردن و شانه خالی کردن از وضعیت بوجود آمده توسط شما مجلس یازدهم را باختید این جواب مردم بود به شما مطمئن باشید بخاطر همین نوع موضع گیرهای طلب کارانه از مردم دولت سیزدهم را هم از پیش باخته اید به شعور مردم توهین نکنید
  • رضا IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    2 0
    خدا لعنت کند ناکسان و بد ذاتان را که عین... دروغ میگن و ...
  • سالم US ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 0
    جون مادرت اصلاح طلبا وروانی دیگه تو کشور کاره ای نشید واوار برداری نکنیدکه پراید میشه 200 میلیون ما همون مملکت خراب احمدی نژاد رو قبول داریم
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    6 0
    این دولت تدبیر بعد از دولت اقای ابوالحسن بنی صدر ضعیف ترین دولت جمهوری اسلامی ایران میباشد متاسفانه ضرباتی که از نا مدیریتی وبی تدبیری دولت اقای حسن روحانی با حمایت تمام قد جریان اصلاحات ایران خورد حداقل طی پنجاه سال آینده قابل جبران نخواهد بود
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 0
    دولت تحریم و تمدید
  • علی IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    1 0
    خدا به داد رییس‌جمهور بعدی برسه اگه این آوار برداری کرده اون بیاد کلا تونل بزنه
  • محمدایوب IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    دولت روحانی درحال اواربرداری ازدولت احمدی نژاد است تازه فهمیدیم که چرا اینقدر کشورفشل است گرانی بیداد میکند هرج ومرج اقتصادی کمر مردم راشکسته پس عمله ها سرکار درحال اواربرداری هستند
  • حسين DE ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    1 0
    روزنامه (شرق )اسم جالبى است،نام (شرق )است ولى هويت صد در صد غربى است.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    این اوار کرونا هم کار احمدی نژاد بود ، این دولت هنوز دارد اوار بر میدارد .. یا شاید اوار بر سر مردم خراب کند .. اگر درست پیش نرود
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    1 1
    زنده باد اصلاحات، زنده باد خاتمی ده درصد این تحریم‌ها توی دولت قبل بود کل مردم ایران مرده بودن تحریم تحریم تحریم نه بی کفایتی اصلاحات
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      2 0
      تورم ۴۹ درصدی زمان رفسنجانی چی بود پس اون زمان که انقد تحریم نبودیم ! اینا همش از بی خیالی و بی تدبیری در دولت تدبیر هس نه از تحریم، بهترین عملکرد رو دولت احمدی نژاد داشته از همه نظر.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    2 0
    فقط احمدی نژاد، اینا به فکر مردم نیستند.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      2 0
      فقط احمدی نژاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس