روزنامه

متاسفانه جریان اصلاح طلب به دلیل آلودگی شدید به رفتار قبیله‌ای، همچنان در پی تطهیر جنایت یک قاتل است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عبدی: آماردادن پارتی مختلط شبانه و خانه‌های فساد، مردم را عصبانی می‌کند!

«عباس عبدی» در یادداشتی در روزنامه اعتمادبا عنوان «بازنگری در فلسفه جرم» نوشت: «خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد که "سرپرست این دادسرا از شهروندان اخلاق‌مدار تهرانی خواسته است که به محض مشاهده هرگونه «کشف حجاب در خودرو»، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره‌خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و…»، «اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا»، «انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و...» موضوع را پس از جمع‌آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات محل و زمان وقوع جرم به شماره... در پیام‌رسان‌های سروش، ایتا و... ارسال نمایند"».

عبدی در ادامه نوشت: «پس از انتشار این خبر واکنش‌هایی در نقد آن دیده شد. عموم آن‌ها بر این محور قرار داشت که چرا مردم را در برابر مردم قرار می‌دهید؟ …یا چرا مردم را وادار به سرک کشیدن به امور دیگران می‌کنیم؟ و این منشأ اختلال فرهنگی خواهد شد و از این قبیل نقدها که نوشتند».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر کسی دروغ بگوید ما از آن متنفر می‌شویم ولی به پلیس اطلاع نمی‌دهیم. یا در مورد حجاب، افراد زیادی هستند که طرفدار سفت و سخت حجاب هستند و بی‌حجابی را قبول ندارند، ولی به لحاظ عرف اجتماعی و در حد متعارف آن را جرم نمی‌دانند، هرچند به لحاظ رسمی و قانونی جرم است و آن‌ها حاضر نمی‌شوند که در این مورد اقدام به خبرچینی کنند، یا مثلاً شادی‌های دسته‌جمعی از این نوع است که افراد بسیاری وارد این برنامه‌ها نمی‌شوند ولی آن را زشت نمی‌دانند یا محکوم نمی‌کنند. حتی اگر زشت هم بدانند آن را جرم که شایسته مجازات باشد و نظم اجتماعی را مختل کند نمی‌دانند».

عبدی در ادامه نوشت: «مبنای جرم‌انگاری باید نظم و عفت عمومی باشد. حد و حدود این را می‌توان از طریق ارجاع به عرف عمومی پیدا کرد. تا فلسفه جرم و مجازات مورد بازنگری قرار نگیرد، همچنان دچار این مشکلات خواهیم بود و دستگاه‌های رسیدگی‌کننده را دچار فرسایش و مردم را عصبانی خواهیم کرد».

درباره یادداشت مذکور گفتنی‌هایی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اول اینکه، عبدی در این یادداشت، گزارش مردمی از «خانه‌های فساد و فحشا» و «پارتی‌های مختلط شبانه» و «مراسم رقص در سفره خانه و رستوران» و «سرو مشروبات الکلی» و «کشف حجاب در اماکن عمومی» را «خبرچینی» جا زده است.

دوم اینکه، عبدی، همکاری مردم با دستگاه‌های ذیربط در جهت برخورد با مواردی همچون خانه‌های فساد و فحشا را عاملی در جهت ناراضی کردن مردم نامیده است. سؤال این است که دقیقاً چه کسی از این اقدام ناراضی می‌شود؟! آیا برچیده شدن خانه‌های فساد و فحشا مردم را ناراضی می‌کند؟! آقای عبدی از ناراضی شدن عوامل خانه‌های فساد و فحشا نگران است؟!

سوم اینکه، عبدی، پارتی مختلط شبانه و برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکن عمومی را صرفاً یک «شادی دسته‌جمعی» نامیده است! البته از فردی که مدعی است باید استعمال مواد مخدر و مشروب خواری در کشور آزاد شود، این اظهارنظر اصلاً عجیب نیست.

چهارم اینکه، آقای عبدی گفته است «مبنای جرم‌انگاری باید نظم و عفت عمومی باشد». گویا از نظر این فعال اصلاح طلب، خانه‌های فساد و فحشاء و موارد دیگر ذکر شده در یادداشت مذکور خللی در نظم و عفت عمومی ایجاد نمی‌کند!

و پنجم اینکه، طیف اصلاح طلب با دهن کجی به احکام اسلام و گردن کشی مقابل قانون، هر آنچه موجب سقوط جامعه می‌شود را تمجید و هر آنچه موجب پیشرفت در کشور می‌شود را تحقیر و تضعیف می‌کند.

** حیف است شخصیتی مثل آقای نجفی اعدام شود!

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «بسیار حیف است که شخصیتی مانند دکتر نجفی به اتهام قتل در انتظار اعدام باشد…باید از قوه قضاییه بخواهیم که با حوصله و دقت و وسواس بیشتری پرونده ایشان را بررسی کنند. به هر حال نباید حقی از هیچکدام از طرفین زایل شود. از سوی دیگر من خودم این روزها در خلوت خود توسل می‌جویم و دعا می‌کنم که فرصت دوباره‌ای به آقای نجفی برای زندگی داده شود».

متاسفانه جریان اصلاح طلب به دلیل آلودگی شدید به رفتار قبیله‌ای، همچنان در پی تطهیر یک جنایت است.

در روزهای گذشته، «عبدالله مؤمنی» فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به ماجرای نجفی در مطلبی نوشته بود: «جریان اصلاحات بیش از کاهش و زوال سرمایه سیاسی‌اش و کاسته شدن از حضور موثرش در جامعه، با سقوط و زوال و انحطاط اخلاقی نیز مواجه شده است».

«علی القاصی مهر» دادستان تهران- ۱۳ خرداد- گفته بود: «کیفرخواست محمدعلی نجفی، متهم به قتل همسرش صادر شده است. نجفی در سه مورد متهم شناخته شده است: الف- قتل عمد خانم میترا استاد ب- حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی). با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص آقای نجفی، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال می‌شود».

** پروژه اصلاحات برای فتنه ۹۸؛ استعفای روحانی و آشوب خیابانی

«ابراهیم اصغرزاده» در مصاحبه با روزنامه سازندگی گفت: «من می گویم دولت باید مقتدر باشد. اگر دولت مقتدر باشد اصلاح طلبان می‌توانند سرشان را بالا بگیرند…دولتی که قدرت دارد و حرف می زند و کارشکنی هم در مقابل آن صورت می‌گیرد. در این صورت است که ما اصلاح طلبان همچنان می‌توانیم دوگانه تعامل یا تقابل با دنیا را برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به کار بگیریم؛ یعنی به جامعه بگوییم بین جنگ و صلح باید انتخاب کنند».

اصغرزاده در ادامه تعریف خود از دولت مقتدر را اینگونه بیان می‌کند: «به نظر می‌رسد این دولت نمی‌تواند مقتدرانه عمل کند؛ یعنی دولت در حال گدایی اقتدار است و می‌گوید به من اختیار بدهید…روحانی باید شرط بگذارد که اگر این اقتدار به من برنگردد و من نتوانم در حوزه اقتصاد، فرهنگ، رسانه، جامعه و سیاست و به خصوص سیاست خارجی به عنوان رئیس دولت و نفر دومی که از مردم رأی گرفته انجام وظیفه کنم، استعفا می‌دهم؛ من با این روش موافق هستم».

این فعال اصلاح طب در ادامه گفت: «دولت اگر بخواهد این اقتدار را به دست نیاورد و دولت فرسوده و رنجوری باشد، اصلاح طلبان باید موازنه قدرت را به سمت جامعه مدنی ببرند؛ یعنی باید به سمت جامعه مدنی برگردند و با جامعه گفت و گو کنند. باید توده‌های مردم از جمله کارگرانی که ماه‌ها حقوق نگرفته‌اند، معلمان، پرستاران، دانشجویان و… همه گروه‌های اجتماعی را که به دلیل شرایط موجود اقتصادی و سیاسی آسیب می‌بینند، نمایندگی کنند و بلندگوی آنها باشند...هنوز می‌شود از جنبش دانشجویی و از خیل زیاد زنان حرف زد که آنها به دلیل تحقیری که می‌شوند حاضرند به مسیری که منافع آنها را تأمین کند بپیوندند...این وضع پارادوکسیکال خواهد شد. اینکه اصلاح طلبان با یک دولت ضعیف زاویه پیدا کنند و با دولتی که توجیه کننده وضع موجود است و اقتدار خود را از هسته سخت قدرت گدایی می‌کند، هم نوا نشوند آیا در نهایت منجر به یک درگیری خواهد شد یا باعث به خیابان آمدن مردم و ساقط کردن دولت خواهد شد؟ واقعاً نمی‌دانم».

طیف اصلاح طلب پیش از این تلاش کرد تا پروژه «استعفای روحانی» را به منتقدین دولت منتسب کند؛ اما این اصلاح طلبان هستند که این پیشنهاد مغایر با منافع ملی را هر روز تکرار می‌کنند. یک روز «سعید حجاریان»، روز دیگر «اسماعیل گرامی مقدم» -مشاور یکی از سران فتنه- و دیگر روز «ابراهیم اصغرزاده»

اصلاح طلبان تاکنون بارها اذعان کرده‌اند که دولت اختیارات ویژه‌ای دارد، اما اراده و اهتمامی برای استفاده از این اختیارات وجود ندارد؛ اما با اینحال این طیف با دهن کجی به مردم و با بی توجهی به مطالبات معیشتی جامعه، دو پروژه را برای کلید زدن فتنه ۹۸ طراحی کرده است. اول، تشویق دولت به فرافکنی و اظهارات و اقدامات جنجالی و ساختارشکن و دوم تحریک مردم به آشوب خیابانی.

به عبارت دیگر طیف اصلاح طلب می‌داند که دولت دارای اختیارات ویژه است. از سوی دیگر می‌داند که مطالبات اصلی مردم در حوزه معشیتی است. با اینحال دولت را به استعفا و مردم را به آشوب خیابانی تحریک می‌کند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • امیرخان IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    31 5
    کاملا با حرف اقای مرعشی موافقم نجفی نه تنها نباید اعدام بشه بلکه باید بهش مدال افتخار و میهن پرستی داده بشه و با توجه به این موضوع که شاید زندگی در ایران دیگه براش سخت باشه یه مقدار کمکش کنیم که به کشور دوست و برادر کانادا مهاجرت کنه.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    28 3
    مرعشی با نجفی همزاد پنداری می‌کند!
    • سید IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      23 1
      اولاً خیلی بهتر می شود اگر مرعشی سطح اظهارنظرهایش را در سطح تحصیلات و دانشش تنزل می داد تا احترامش حفظ شود! ثانیاً به نظر می آید عباس عبدی بیشتر نگران به هم خوردن این محافل فساد است تا رویارویی مردم با هم! شاید علتش به خودش برمی گردد! مگر قرار بوده است که اگر کسی مجلس فسادی را که آرامش یک محله را به هم میزند، آن را به نیروهای امنیتی گزارش دهد، نامش را فاش کند؟! ثالثاً فراموشمان نشود که اصلاح طلبان همگی تهوع آورندو این یک اصل خدشه ناپذیر است!
  • جبهه اصلاحات IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    16 1
    نجفی را باید از زندان فراری دهیم لذا به فردی مانند مایکل اسکافیلد احتیاج داریم . اگر کارمان نشد نیز باید به صورت دسته جمعی زندان حمله کنیم .
  • علی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    25 1
    حیفه اعدام بشه!!!! حیف این مملکت که آدمایی مثل این توش مسئولن
  • DE ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    25 1
    مرعشی: حیف است شخصیتی مثل آقای نجفی اعدام شود! // آیه قصاص مخصوص دهک پایین و فقیر و مستمند است چون اگه بنا به اعدام باشه که خیلی از وطنفروشان لیبرال و ستون دشمن و جاسوس ...دانه درشت های بیلیاردر ...اعدام میشوند میشیم تنهای تنها!!
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    22 2
    آخه یکی نیست به این عباس عبدی بگه اولا این شادی دسته جمعی نیست و پارتی مختلط است گیریم که شادی دسته جمعی اگه خوبه تو هم برو ناموست رو ببر تا فیض بره . ظاهرا بدت نمیاد یه سری بهشون بزنی !!!!!!
  • مجید IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    14 1
    من با نظر آقای مرعشی موافقم بهتر است بجای آقای نجفی محترم آقای مرعشی محترم را اعدام کنند!
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    9 1
    مستر مرعشی خود کرده را تدبیر نیست!!!!!!!!!
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    7 2
    این حرف ها و نوع نظر آقای عبدی بوی نگاه دین جهانی ناشی از اخلاق امانیستی بدون توجه به جنبه ماورائی ماهیت دین الهی را می دهد یعنی تفکر فراماسونری به جای احکام و حدود نوامیس الهی حاکمیت پیدا کنند
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    6 0
    اگه ناموس شما هم بازیچه دست این هوس باز بود دیگه دهنتو باز نمی کردی و تقاضای ترحم بر گرگ تیز دندان را نمی کردی
  • علی اکبر IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    9 1
    مرعشی : حیف است شخصیتی مثل آقای نجفی اعدام شود! واقعا حیف است چون قانون مال انسانهای ضعیف است مثلا اگر یک کارگر چنین جرمی می کرد اعدامش مهم نبود خاک بر سر اصلاحات با این نگاه ونگرش
  • حسین آقا IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    23 0
    بنام خدا. ............اقای عبدی شما ناراحتید که یک قاتل و مجرم بخاطر جرم مشهودش حیفه اعدام بشه.. بفرمائبد چکار کنیم .. اگه لازمه با سلام و صلوات ایشان را ازاد کنیم و یکی از اعضای خانواده مقتول را بجای ایشان زندانی کنند چطوره!!! راضی میشید.. یعنی چه چکار کنیم شما بفرمائید .. ایا اگر قاتل شخصی غیر از ایشان (نجفی قاتل هوسران) بود باز هم همین جمله را میگفتید.. اقای عبدی مواظب جملاتت و حرفات باش که با این نوع حرف زدن به خانواده مقتوله شدیدا توهین کرده ای . و دل انان را بدرد اورده ای..شما اگه خیلی دلت میسوزد..بفرمائید خودتان را بجای نجفی قاتل معرفی کن و بجای او اعدام بشو تا شخص شخیصی همانند محمد علی نجفی و بقول شما نابغه ریاضی حیف که اعدام بشه و به سزای اعمالش برسه..امیدوارم شما که سنگ نجفی قاتل را یه سینه میزنید در ان دنیا هم در هنگام دادن نامه اعمالتان . با نجفی نامه هایتان را عوض کنید و نتیجه اعمال ثواب وخیر و احسانتان را ببینید.. انشا الله
    • SE ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
      6 1
      نبوغ ریاضی ایشان خرج پادویی اصحالات برای به پیراهه بردن انقلاب شده چه خاصیتی برای علم ریاضی داشته؟!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    9 1
    از قدیم همین بوده مخالفان علی(ع) هم وقتی عدالت علی(ع) رو دیدن نتونستن تحمل کنن و میگفتن حیفه نسبت به چهره های مشهور و رئسای قبایل سختگیری بشه... شما فقط نجفی رو در ملاء عام اعدام کنید تا ببنید چطور حال ملت بهتر میشه
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    7 1
    اقای اصغر زاده امثال شماها و اصلا طیف اصلاح طلب چکاره نظام هستید که میگی باید بلندگوی مردم باشید؟ خیال می کنید در دهه70بسر می برید؟تاکی می خواید طبل توخالی تون رو به صدا در بیارید؟ مطمئن باشید مردم نیاز به بلندگویی مثل شما شکم سیرها ندارند.برید تو امریکا و در اون جامعه مدنی مدل های فرسوده و گندیده خوددتون رو ارائه کنید.یه مشت راحت طلب مفت خور که فقط چاک دهان شون بازه
  • ناشناس IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    5 1
    جناب مرعشی همیشه مرگ برای همسایه بود و حالا نوبت ....هرچند برای دیگران هم به قول شما حیف بود !!!!
  • سید رضا IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    9 2
    خب میشه تو رو بجای نجفی اعدام کرد ! یه ضد انقلاب کمتر !!
  • SE ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    3 1
    إصحالیستها وقتی قاتل خود اقرار کرده را اینگونه علنی تطهیر میکنند، با دزدان بیت المال و رانتخوار و چپاولگران منابع ملی گروه خود که در خفا هم است چگونه رفتار میکنند
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    9 2
    یک‌مادر با گلوله کشته شده و پسرش تا انتقام نگیره ولتون نمی کنه بنابراین بزارید تا ام بشه
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    4 1
    یعرف المجرمون بسیماهم و یواخذ بالنواصی و الاقدام
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    5 3
    من همیشه عباس عبدی رو با اکبر عبدی اشتباه می گیرم.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    9 1
    مردم را عصبانی نمی کند فاسدان را عصبانی می کند. حالا شما عصبانی نشو!
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    3 0
    سلام حیف ان تیرهایی بود که قتل میترا را رقم زد
  • محسن نصیروند IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    0 0
    سلام.واقعا چرا نباید خبر مختلطین دختران و زنان بدحجاب و نیمه برهنه در پارتی شبانه در سفارت ایتالیا و...و شرب خمر و خبرهایی از این قبیل انتشار شود چرا نباید خبر اختلاسهای دههاهزا
  • حسن IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    1 0
    توبه گرگ مرگه. چاره قاتل اصلاح طلب اعدامه ما منتظریم
  • علی US ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    2 0
    اقای مرعشی به جای نجفی بیا اعدام شو .........
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    1 0
    نجفی جنایتکار به دستور : خاندان هاشمی رفسنجانی بدلیل اینکه مرحومه می خواسته مسائل زیادی را افشاگری بکند به قتل رسانده شده است .
  • عفت مرعشی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    1 0
    اگر نجفی قاتل را خواستند اعدام بکنند ملت باید بریزند توی خیابونها .
  • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    0 0
    جناب اظهارات شما و همفکران شما بیشتر مردم را عصبانی می کند راستی از گلابی های برجام و تضمین امضای کری چه خبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس