نجفی

فعالیت پر حجم رسانه های زنجیره‌ای و خبرنگاران اصلاح طلب برای تبرئه نجفی در چند روز گذشته قابل توجه و مهم است.

به گزارش مشرق، هنوز دو سه روزی بیشتر از قتل «میترا استاد» توسط محمد علی نجفی نگذشته و فضا برای یک تحلیل عمیق از این ماجرا به طور کامل شفاف نشده است. با این حال نفس خبر قتل همسر دوم نجفی به عنوان یک چهره سیاسی که چندی پیش تصاویر منتشر شده این ازدواج باعث جنجال‌هایی شده بود و همچنین اعتراف سریع وی به انجام این قتل و دیگر حواشی مرتبط در این باره حائز نکات مهمی است که در ادامه خواهید خواند:

بیشتر بخوانید:

حواشی و شایعات قتل پر سر و صدای این روزهای پایتخت


۱. برخورد خونسرد، بدون استرس و حتی خوش رویانه همراه با لبخند نجفی در تصاویر و فیلم‌های منتشرشده از اداره پلیس و یا دادسرای جنایی تعجب بسیاری را برانگیخته است. رفتار نجفی به شکلی است که گویا نه آدمی کشته و نه او اکنون به عنوان قاتل در بازداشت به سر می‌برد و حتی ظاهراً در قامت یک مسئول -حتی در لباس متهمان پلیس آگاهی- به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد. اما این خونسردی و خیال راحت شاید ناشی از این موضوع باشد که در قاموس فکری جریان فتنه، جان مردم اهمیت چندانی ندارد که این موضوع را می‌توان از پس پرده درگیری‌های خیابانی مانند فتنه ۷۸ و ۸۸ که برخی اصلاح طلبان علمدار این آشوب‌ها بودند و یا سخنانی از جنس «خون خواستن» را بهتر متوجه شد. عمق این موضوع را آنجا می‌توان فهمید که نجفی از قتل همسر محبوبش فقط متاسف است، تا چه رسد به قتل مردم بی گناه در کوچه و خیابان.

درباره خونسردی نجفی تحلیل دیگری می‌توان مطرح کرد. شاید بتوان گمان کرد که این فعال سیاسی که برخی به وی لقب هوشمندی را داده‌اند، امروز آسوده است که دیگر فرد به نام «میترا استاد» که قرار بوده مسائلی از زندگی وی را در اختیار رسانه‌ها بگذارد و عملاً تهدیدی برای زندگی سیاسی وی باشد، زنده نیست.

۲. در یک نگاه مبنایی می‌توان معتقد بود که نهایت سبک زندگی اشرافی گری، خودبرتربینی، مفاسد اقتصادی و … که توسط برخی چهره‌های شناخته شده جریان اصلاحات و کارگزاران پیش گرفته شده می‌تواند در این نقطه یعنی «عدم عاقبت بخیری» به پایان رسد.

۳. طی دو سه روز گذشته کلیدواژه اصلاح طلبان «اخلاق مداری» بوده است. عبارتی که بسیاری اصلاح طلبان پایبندی به آن را ندارند و در رهگذر مسائل مختلف شدیدترین بی اخلاقی‌ها که اکثریت قریب به اتفاق آن تهمت بوده را مرتکب شدند. برای مثال فرض کنید اگر این قتل توسط رقبای این جریان انجام شده بود، تریبون داران جریان اصلاحات چه می‌کردند؟ اصلاح طلبان بخواهند یا نخواهند سیاستمدار برجسته جریان متبوعشان دست به قتل زده و این موضوع به سوابق سیاه این جریان مدعی اضافه شد. وقت و امکان آن نیست که انتساب نجفی به اردوگاه اصلاحات را منکر شوند و نجفی هم کسی نیست که بخواهند به پرونده قتل همسر وی مانند یک فردی عادی نگاه شود.

۴. نجفی که روزگاری در شهرداری تهران به دنبال ایجاد یک شهر امن برای زنان و دختران بود، همسر محبوب خود را خانه به قتل رسانده است. خود این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که برخی چهره‌های اصلی اصلاح طلبان تا چه میزان در شعارهای خود برای مردم جدی هستند و در چه تناقضات بزرگی به سر می‌برند. همچنین باید منتظر بود که فعالان فمنیستی و یا خشونت علیه زنان که اغلب منتسب به جریان اصلاح طلب هستند در این باره سخن می‌گویند و یا همچنان منافع قبیله‌ای برای انها در اولویت است.

۵. فعالیت پر حجم رسانه‌های زنجیره‌ای و برخی خبرنگاران اصلاح طلب برای تبرئه نجفی در چند روز گذشته قابل توجه و مهم است. از نسبت دادن شدیدترین تهمت‌ها به فرد کشته شده تا تلاش برای مظلوم نمایی از نجفی، محور فعالیت این افراد بوده تا جایی که حتی شبکه‌های ضدانقلاب به تمسخر اصلاح طلبان پرداخته و پیش بینی کرده اند تا در آینده یک خیابان هم به نام نجفی زده شود! از سوی دیگر خود نجفی از عباراتی نظیر «شنود» و یا «دخالت یک نهاد امنیتی» استفاده کرده و سعی نموده تا این کلیدواژه را به سطح جامعه انتقال دهد. می‌توان اینگونه تصور کرد که به نجفی پیشنهاد داده‌اند تا این پرونده را به سمت سیاسی و امنیتی شدن برده تا بتوانند از رهگذر آن اطاله دادرسی و ماهیگری سیاسی حاصل کنند و عملاً بازی دو سر باخت قتل را حداقل در یک سر به برد تبدیل کنند. شاید همین موضوع یعنی پروژه رسانه‌ای مظلوم نمایی از یک سو و امنیتی نمودن موضوع به همراه مواردی نظیر معرفی داوطلبانه به پلیس باعث شده تا نجفی از خودکشی پشیمان شود و حتی به تبرئه هم امیدوار شود.

۶. آن چیز که در این میان مهم بوده جریانی است که نجفی و نجفی‌ها را به عنوان سیاستمدار و مدیر تحویل جامعه داده و امروز باید پاسخگو باشند. تفکری که در سال ۹۲ نجفی را برای تصدی وزرات آموزش و پروش معرفی می‌کند و در همین یک سال پیش علی رغم مخالفت دستگاه‌های امنیتی، با یک مهندسی عیان تمام گزینه‌های رقیب نجفی برای شهرداری را حذف می‌کند تا این فرد ۶۰ و اندی سال را به عنوان یک ژنرال به مردم تهران تحمیل کنند. همین جریان پس از استعفای نجفی و بعد از بازنشستگی افشانی، به سراغ حناچی رفت که نزدیک ترین اعضای خانواده وی در بین گروهک منافقین حضور دارند و مصر می‌شوند که علی رغم مخالفت وزارت اطلاعات او را برای مدیریت تهران برگزینند و در نهایت هم این مانع را با پادرمیانی رئیس جمهور حل می‌کنند!

۷. فارغ از مقتولی به نام «میترا استاد» و قاتلی به نام محمدعلی نجفی، این موضوع مهم است که در امپراطوری رسانه‌ای دشمن، نام افرادی نظیر نجفی و دیگر مدیران آلوده سیاسی یا اقتصادی و… -که البته تعدادشان معدود است- به عنوان مدیران جمهوری اسلامی مطرح می‌شود. فارع از آنکه سبک زندگی تاسف بار نجفی‌ها تا چه حد با مدیران شایسته نظام اسلامی سنخیت دارد؟ این افراد خروجی کدام جریان فکری هستند؟ اعتقاد نجفی به انقلاب و نظام اسلامی چه میزان است؟ نقش وی در فتنه ۸۸ علیه همین جمهوری اسلامی چه بود؟

منبع: جهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 84
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    57 90
    چون دلش خنک شده دیگه ، آزاد شده . یکساله شکنجه روحی میشده و کارد به استخوانش رسیده بوده ، زنه را کشته همچین دلش خنک شده و جیگرش حال اومده !
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      52 20
      اصلا زن نجفی فرض کنید که پرستو و جاسوس بوده... اما مگر چه چیزی فهمیده که می خواسته افشا کند؟ و اگر نجفی ریگی به کفش نداشت از چه می ترسید که از قاتل شدن بدتر بود؟
    • مجید IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      18 8
      اولا وزارت اطلاعات گفته که زن دوم نجفی هیچ ارتباطی با وزارت اطلاعات نداشته. دوما این احتمال هم هستش که نجفی زن خودش نکشته فقط قتل به گردن گرفته تا یکسری چیزهای که ما نمی دونیم ولی خودشون میدونن برملا نشه.ظاهرا قاتل یا قاتلین راحت دارن برا خودشون می چرخن...
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    51 77
    زنه بهش نارو زده بوده و یه چهره دیگه نشان داده بوده درحالی که یه چیز دیگه بوده .... اینم انتقام گرفته و حسابی دلش خنک شده
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      20 24
      خفه خون بگیر آشغال اصلاح طلب
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      11 10
      01:04 زنش اصولگرا بوده؟ واسه چی بهت برخورده؟
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    مشرق خسته نمیشی این همه دروغ مینویسی..؟؟؟
    • محمد IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      36 16
      شما برو تو همون سایت های زنجیره ایتون حقیقت بخون اینجا چه غلطی میکنی
    • سید IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      37 17
      اصلاح طلبان تهوع آور با این گندی که به جانشان زده اند، بهتر است سرشان را بگذارتد و بمیرند!
    • BE ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      21 7
      چی ‌شده کم آوردی میخوای فحش بدی؟!!
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      24 7
      از خرییت خسته نمیشی
  • پارسا IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    53 3
    یا ستار انقدر پوشاندی که باورمان شد هیچ عیبی نداریم . پاسخ من به هر اظهار نظری باندی و جناحی
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      6 13
      همین باورت شده هیچ عیبی نداری که اسم خودت را گذاشتی پارسا !
  • س IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    90 30
    نجفی که روزگاری در شهرداری تهران به دنبال ایجاد یک شهر امن برای زنان و دختران بود، همسر محبوب خود را خانه به قتل رسانده است. خود این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که برخی چهره‌های اصلی اصلاح طلبان تا چه میزان در شعارهای خود برای مردم جدی هستند
    • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      3 6
      واقعا جالب بود. احسنت
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    20 11
    قوه قضائیه باید با قاطعیت حکم اعدام را صادر کند و نگذارد قاتل و حامیانش با ترفندهای گوناگون و حتی شاید به زور حکم رضایت خانواده خانم استاد رو بگیرند و قاتل رو تبرئه کنند ...
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      7 16
      الان زمان آزمایش و...آقای رییسی هست.
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      6 6
      چشم،قاضی القضات فقط منتظر امر جنابعالی بودن.
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      9 6
      نجفی بیگناهه و سریعا ازاد خواهد شد
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    27 18
    آدم یاد فیلم " بدون دخترم هرگز " میفته که زنه با خدعه وارد زندگی یک نخبه ایرانی میشه و بعد جمع کردن اطلاعات برای ضربه و دشمنی با مردم ایران فیلم می سازه و جنجال به پا میکنه! امیدوارم این طور نباشه، هر چند توی این قتل انگار هر دو پنجاه/ پنجاه درصد مقصرند!
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      5 10
      نه اشتباه به عرضتون رسوندن! زیاد از این دعواها در خاحواده ها داشتیم و نتیجه ش مشخصه حکم جناب تکنو کرات چپی "اعدام" هست و هیچ سناریوی مسخره ای این رو تغییر نمیده
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      6 4
      حالا لطفا بفرمایید چه اطلاعات خاصی از نجفی داشته که نباید فاش می شده!
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    7 13
    جرم علی فروغی برای قائم مقام کردن فردوسی پور بیشتر از قاتل بوده از نظر افساد طلبان خشنونت طلب
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      11 7
      حیف عادل نیستش حواشی بازی پرسپولیس سپاهان رو بررسی کنه
  • DE ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    30 16
    علت خونسردی ایشان به این خاطره که خیالش راحت راحت شده که اسرارش رو دیگر کسی فاش نمیکنه . مقتول یک راز بزرگی از شوهرش داشته و خواسته این راز رو فاش کنه . حالا این راز چی بوده که بخاطرش قتل شده ؟؟ بنده عرض میکنم ارتباط آقایون با اسرائیل است .
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      16 5
      شما کاراگاه گجتی
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      2 8
      احسنت . درست میگی
  • NL ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    3 10
    یه سبک کره مربایی هست که باعث آرامش و لبخند میشه برا از خود متشکر ها همون خود عقل کل و ویژه پندارها که همیشه به بن بست میرسن با شیون تو بوغ و کرنا بقیه رو متهم می کنن و نهایتش پاچه پارگی در قتل هر کی منو نخواد بره جهنم
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    13 15
    لطفا تصفیه حساب سیاسی نکنید این قضایا گريبانگير هردو جریان هست اگه جریان اصول گرا عملکرد درستی داشت انتخابات های اخیر نمی باخت که اینها بیان راس کار
  • مرتضى IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    14 10
    مشرق بسه واقعا خسته نشدىد همه اتفاقات رو جناحى ميبينيد مواظب باشيد باعث خنده مردم نشيد
  • داود IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    16 8
    بالاترین شرط ایمان حق پرستی و انصافه،این بیجاره تسلیم محض شده بود،از شکستن انسان ها خوشحال نشویم.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    8 13
    روحیه افساد طلبان هرکاری را باکمال خونسردی انجام دادن.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    11 3
    چون آتش زیر خاکستر است یک هو طغیان‌میکند
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    15 1
    این خونسردی نشون دهنده اینه که انگار اصلا آدمی نکشته نه چیز دیگه.برداشت من اینه
  • ساسان IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    14 8
    کار آقای نجفی مستحق مجازاته اما افسار این مدل زنها هم باید یجوری کشیده بشه که جناب نجفی استارتشو به بدترین وجه ممکن زد
  • احسان IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    19 11
    واقعا خجالت بکشین با این حرفاتون.همه چیزو سیاسی جلوه می دین.فقط میتونم بگم خجالت بکشین.
  • بهزاد RU ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    11 12
    نجفی هر کی و هر سمتی هم داشته با اون وکلای از خدا بی خبر و شریک دزد، سزای عملش اعدام هست.
  • داود IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    15 9
    نگارنده خیلی بی انصافی و خبیث
  • مهماندار هواپیما IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    11 13
    شاید بار اولش نبوده
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      8 1
      شما ها رو زیاد سکته داده بار اولش نیست
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    14 18
    مرده شور هر چی مرد و زن شهوت ران و هوس باز که ... ببرن.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    7 7
    مرده شور هر چی مرد و زن شهوت ران و هوس باز که ... ببرن.
    • نازی IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      8 3
      کاملا با نظرت موافقم متاسفانه این مدل افراد زیااااااد شدن خیلی زیاد و نمیگذارن ماها سالم زندگی کنیم مخصوصا اگه زن باشیم همش به شوهرانمون چشم دارن و دنبال صدمه زدن به زندگی بقیه
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    6 5
    بابا تحلیل!!!! دگیر میترا تهدیدی برای زندگی سیاسی وی باشد!!!! زندگی حیاتی اش هم به خطر افتاده
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      4 8
      پس ببین چه اطلاعاتی بوده است که می ارزد نجفی تبدیل به قاتل بشود اما آن اطلاعات لو نرود...
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    9 6
    به نظر من بهترین واکنس به این ماجرا بجای شاخ و برگ دادن حمله به روزنامه های اصلاخات است که اگر قالیباف بود چه می کردند؟ در قالب تیترهای آن رزونامه ها و کارکیاتور
    • حسن IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
      1 2
      چی برای گفتن هست
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    9 4
    نویسنده متن مقاله شیطان و بی‌شرف است. والسلام
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      4 7
      بی شرف تر از شما اصلاحطلبان فقط خودتان هستید!
  • ناشناس IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    6 5
    من هیچ گرایش سیاسی ندارم . و ایضا سیاستهای اصلاح طلبان را که یکی به میخ میزنند یکی به نعل . و در هنگامی که کارها دستشان است پاک دست و پاک نیت نیستند را هم اصلا قبول ندارم. ولی خیلی زشته که روی جنازه مردم بخواهیم بهره برداری سیاسی و تسویه حساب بکنیم . و دم از اخلاق و اصولگرایی هم بزنیم . به قول معروف دنیا گرد است !! و همه ما در معرض خطرات و همزات شیاطین هستیم !
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    11 2
    آخه احمق، الان حکمش اعدامه خیالش راحت شد که دیگه اسرارش بر ملا نمیشه؟ واقعا گاو از شماها شعورش بیشتره!
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    8 9
    اگه پرستو(جاسوس) بود که دیگه نیاز نبود به خبرگزاری اطلاعات بده مستقیما و پنهانی به ارگان مربوطه اطلاعات می رسوند. این اصلاح طلبها از پهن آفریده شده اند.
    • US ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      4 1
      نابغه جنگ رسانه ای هم یه قسمت از بازیه
  • FI ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    6 12
    نجفی وزیر دولت رجایی و باهنر بوده، وزیر دولت سازندگی بوده؛ نکنه میخواهید واقعیات را هم انکار کنید و تاریخ جدیدی بنویسید. خیلی خوب میشد این مدیران شایسته که میفرمایید البته از نوعی که هم تخصص داشته باشن و هم تعهد را به ما هم معرفی کنید. در این 40 سال گویی کسی پیدا نشده!!! یکبار دیگر هم گفتم تنها شخصیت کاریزماتیک فعلی برای جامعه رهبر ه و واقعا برای بعد کسی وجود نداره!! حتی در رده آبدارچی سازمانها!!
    • RO ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      3 4
      نجفي وزير رجايي نبوده او سال ٦٧اخرين سال مير حسين وزير شده تا پايان دولت منحوس هاشمي لطفا تاريخ را تحريف نكنيد
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      3 2
      کشمیری هم پیشنماز شهید رجایی بود و رجایی به او اقتدا می کرد!
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    6 5
    خونسردی اش بخاطراین است که بعضی سیاسیون و...... پشت سرش هستند و اخرش مقتول را مقصر و ایشان حاکم می شود
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    15 3
    امام علی هزار بار گفته قضاوت نکنید لطفاً مشرق یکم آدم باش
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    9 0
    بار کج به منزل نمیرسه. بار نجفی و میترا استاد، هر دو کج بود.
  • زیبا ایرانی IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    5 13
    این جماعت به ظاهر اصلاح طلب به زن مثل موجودی حقیرتر از مرد نگاه میکنند که باید تمام و کمال در اختیارشان باشد ……!!! و الا مرگ کمترین مجازات اوست بیچاره بعضی زنان خام اندیش جامعه ایران که فریب شعارهای فمینیستی و ظاهر فریب این جماعت منافق و بی اعتقاد به احکام اسلامی و انسانی را می خورند.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      5 6
      در این موضوع چه اصولگرا و چه اصلاح طلب تفاوتی با هم ندارند، منتها اصلاح طلب ها عقاید واقعی خودشان را پنهان میکنن و اینطور رأی میارن!
  • عبدالله مومن IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    2 11
    آه هزاران دانشجوی بورسیه که نجفی با ستمگری و برای رضایت دل دولت. مانع تحصیل شان شد. بالآخره دامنش را گرفت
  • حبیب DE ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    19 9
    خونسردی او به دلیل تخلیه خشمی است که باعثش ظلم مقتوله است. ظلم و خیانت زن اگر بدون جواب بماند مرد را صد هزار سال پیر می کند. من ۵۹ سال دارم و دردناکتر از ظلم زن به مرد ندیدم بخصوص اگر مرد نتواند از خود دفاع کند یا ملاحظه فرزندان مطرح باشد. فکر کنید چرا خدا در قران مخاطبش مرد ها هستند.
    • RO ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      6 5
      ٦٠سالته انقدر خام و كتره اي نظر ميدي!!عزيزم نجفي غلط كرد به زن اولش خيانت كرد كه به قول شما گرفتار ظلم زن بشه!!پس اول خائن و ظالم خودشه!!!
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      6 8
      خدا لعنتت کند. این زن خیلی مظلوم واقع شد. اصلاح طلبان برای دفاع از نجفی هر تهمتی که دستشان رسید به این زن مقتول بیچاره که دستش هم از دنیا کوتاه است زدند.
  • AE ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    2 5
    مشرق خیلی آدم که حرف همه رو منتشر می‌کنه نه گزینشی.والا میتونست مثل بقیه هرکس ازش تعریف و تمجید می‌کنه منتشر کنه از خوبیش که نظرات همه را منتشر می‌کنه.پس توخطاب قرار دادن مشرق دقت کنید وخوب خطاب کنید که لیاقتش خوب خطاب کردن وخدا را بالای سر ببینید.
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    7 3
    حالم از مشرق به هم خورد.چه قدر شما پست فطرتید.
  • IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    7 2
    عقده ای!یه کم از کبهان یاد بگیر.
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    3 4
    واقعا که کشته شده قاتل اعدامش کنن جلو اسرار را اینطوری میگیرن کسی که مخ هوشمند داره اینطور تابلو بکشه احمق خدا لعنت کنه شما فندق مغزهای منافق
  • ایران IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    8 2
    واقعا باعث تاسفی مشرق..... چه چیزهایی رو بهم ربط میدی...یکمی هم اخلاق رسانه ای داشته باش..
  • ایران IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    7 2
    واقعا باعث تاسفی مشرق..... چه چیزهایی رو بهم ربط میدی...یکمی هم اخلاق رسانه ای داشته باش..
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    8 4
    مث کفتار افتادید وسط که بگید شما اصولگراها خوبین
  • FR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    5 1
    کی گفته که تعدادشان معدود است مدیران این تیپی؟ از یک طرف داری میگی اصلاح طلبان نوکیسه ، حداقل هزاران نفر مدیر این رفتاری داریم . قاطبه انها بدین صورتند به والله
  • ا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    8 5
    نجعی بخدا توکل دارد و می داند آخر کار چه می شود
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
      4 5
      چه قاتل خدا شناسي !!!!نوبره
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    6 5
    از کرباسچی ها و نجفی ها و دزدها و قاتل ها و اصلاح طلب ها فقط باید به خدا پناه برد
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    5 6
    اعدام باید گردد
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    4 6
    باید فورا نجفی بجرم قتل انسانی بی گناه اعدام بشود .
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    5 6
    واقعا باید تاسف به حال این مردم و مملکت خورد که : هاشمی رفسنجانی سالها این قاتل و سایر رانت خواران فاسد و جانی دیگر را برای قدرت طلبی خودش به مناصب بزرگ کشوری منصوب کرد .
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    4 0
    اين پروژه مثل همان قتل هاي زنجيري برنامه ريزي شده است
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    0 8
    ما اگر شهردارمان قالیباف باشد که مایه افتخاراست. اما مسئله اثبات خوبی ما نیست . گند اصلاحات را نمی شود جمع کرد.
  • رقیه IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    0 6
    خدا لعنت کنه هاشمی رو .اینا همه تربیت شده هاشمی هستن.همه برای هاشمی یه لعنت بفرستین الهی جاش جهنم باشه.یه ایران نابود کرد
  • كريم IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    1 6
    باسلام: علت خونسردي نجفي به اين علت است كه با قتل همسر دومش به آرامش رسيده است زيرا او ديگر زنده نيست تا بتواند اسرار بوداري را كه به خاطر‌ آن به قتل رسيد افشا كند.
  • م. ف IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    4 0
    این یه موضوع خانوادگی هست واکثر افرادی که دچار ازدواج دوم شده انده اند دچارمشکلاتی میشن نجفی هم که از مشکلات سیاسی وخانوادگی خسته بوده نا خواسته تصمیم به این کار گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس