کد خبر 963242
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
نجفی

این روزها ماجرای هولناک قتل همسر دوم محمدعلی نجفی توسط او داغ ترین بحث همه رسانه‌ها است. و در همین بزنگاه‌هاست که مردم می‌توانند عیار انصاف و اخلاق جریانهای سیاسی را محک بزنند.

به گزارش مشرق، علی صدرنیا در یادداشتی نوشت:

آنطور که من از همان ساعات اول انتشار این خبر دیدم، بسیاری از چهره‌های اصولگرا موضع اخلاقی را برگزیدند و موج‌سواری سیاسی با این موضوع را ناصحیح خواندند. اما بعضا رسانه‌ها و اشخاصی هم بودند که این پرونده جنایی و خانوادگی را موقعیت مناسبی برای کوبیدن جریان سیاسی مخالفشان یافتند. یادآوری این حدیث امیرالمومنین که "از به زمین خوردن دیگران شاد مشو؛ زیرا تو نمی دانی که زمانه با تو نیز چه خواهد کرد" و این حدیث امام صادق که "اگر انسانی، انسانی را بخاطر گناهی سرزنش کند، نمیرد تا به آن گناه مرتکب شود" می‌تواند چراغ راه چهره‌ها و رسانه‌های اصولگرا باشد. ضمن اینکه همه ما باید بدانیم بی‌اخلاقی رسانه‌ای، با خودش بی‌برکتی می‌آورد، و با روش ناحق نمی‌توان انتظار نیل به هدف حق را داشت.

اما از سوی دیگر اصلاح‌طلبان و رسانه‌های‌شان هم امروز در همین آزمون تاریخی انصاف و اخلاق قرار دارند؛ رسانه‌هایی که در چند روز گذشته برای فرار از عواقب این فاجعه، خبرها و شبهه‌های متعددی را تولید کرده‌اند؛ از تهمت‌های جنسی و تهمت خیانت بستن به مقتوله و حق قتل دادن به نجفی، تا زدن برچسب مامور امنیتی به همسر دومی نجفی، و تا این شایعه که اصلا نجفی قاتل نبوده و صرفا قتل را به گردن گرفته!

مردم دارند چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح طلب را هم می‌بینند؛ و با خود فکر می‌کنند وقتی این جریان سیاسی در مقابل ماجرایی به این روشنی، که نجفی خودش با پای خودش به آگاهی رفته و علنا و با جزئیات به نحوه قتل اعتراف کرده، اینچنین دروغ‌بافی می‌کنند و برای فرار از واقعیت هزار روایت متناقض می‌تراشند، در ماجراهای دیگر که مساله به این اندازه روشن نیست چه مقدار توانایی دروغ‌بافی دارند؟ و چقدر می‌شود به روایتهای‌شان اعتماد کرد؟!

بهتر است چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح طلب هم یک نفس عمیق بکشند، با قضیه کنار بیایند و به آسیب شناسی این اتفاق هولناک بپردازند تا صحنه سیاسی کشور بار دیگر گرفتار چنین فجایعی نشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AE ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    13 8
    توروایت آمده هرکس کسیرا متهم کند نمیرد تاباآن بهتان از دنیا رود.افساد طلبان با تهمت های که به آن مقتوله زدند منتظر این سرنوشت باشند.
  • کیا IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    0 3
    منافقین بدتر از ملحدین و فاسقین بدتر از منافقین ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس