کد خبر 958254
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
دُم خروس پرداخت ارز دولتی به ایرلاین‌های داخلی+ جزئیات

در حالی سال گذشته شرکت‌های هواپیمایی بارها از احتمال لغو پروازها به دلیل عدم تخصیص ارز خبر داده و نسبت به آن گلایه می‌کردند که فهرست بانک مرکزی نشان می‌دهد ایرلاین‌های داخلی سال ۹۷ بارها و بارها ارز دولتی دریافت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، تقریباً تمام سال گذشته هم دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و هم مدیران ذی‌ربط در حمل‌ونقل هوایی مسافری بارها و بارها از عدم تخصیص ارز دولتی به ایرلاین‌ها گلایه‌ها کردند. در این راستا در یک برنامه هماهنگ اظهارنظرهای متعددی در رابطه با به مشکل خوردن خدمات‌رسانی شرکت‌های هواپیمایی از سوی دست‌اندرکاران این بخش بیان می‌شد. به‌عنوان نمونه تیرماه سال گذشته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در نشست خبری از احتمال لغو پرواز ایرلاین های داخلی به دلیل عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی خبر داده و گفته بود: طی یکماه اخیر بانک مرکزی به اکثر درخواست ها به بهانه تکمیل مدارک رسیدگی نکرده است.

بیشتر بخوانید:

مقصود اسعدی سامانی افزود: شرکت های هواپیمایی با توجه به سیاست های جدید ارزی توانستند با پیگیری های انجمن شرکت های هواپیمایی موارد مصرفی ارزی خود را به بانک مرکزی ارائه کنند و با همکاری بانک های عامل در مقطعی این تخصیص ارز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از یکماه پیش (خردادماه ۹۷) دچار محدودیت در تخصیص ارز شدیم، تصریح کرد: اکثر درخواست های ارائه شده به بانک مرکزی به بهانه تکمیل مدارک رسیدگی نشده و به ایرلاین ها تخصیص ارز صورت نگرفته است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه «عدم تخصیص ارز باعث لغو پرواز تهران-استانبول کیش ایر (سه روز پیش) شد»، تصریح کرد: چنانچه بانک مرکزی در تخصیص ارز سرعت عمل نشان ندهد شاهد لغو پرواز هواپیماهای اجاره ای شرکت های هواپیمایی داخلی خواهیم بود. ایرلاین های ایرانی امکان تامین ارز به صورت آزاد را ندارند و محدودیت های اخیر مشکلات زیادی را برای ایرلاین ها به وجود آورده است.

این در حالی است که به تازگی بانک مرکزی لیست فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی را منتشر کرده که در آن علاوه بر نام ایرلاین‌های خارجی که جای تامل دارد، نام شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز به چشم می‌خورد. بازه زمانی لیست مذکور از فروردین ۹۷ تا ۱۱ اردیبهشت ۹۸ است. در واقع زمانی که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در نشست خبری عدم دریافت ارز توسط بانک مرکزی خبر داده بود همچنان به ایرلاین‌ها ارز دولتی تخصیص می‌یافت که در ادامه تصاویر نمونه‌هایی از آن می‌آید؛

 در فهرست بانک مرکزی شرکت‌های هواپیمایی کیش ایر، ماهان، ساها، زاگرس، قشم، سپهران، آتا، جمهوری اسلامی ایران (هما) و … ارز دولتی دریافت کرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس