کد خبر 957891
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
هفته نامه صدا تعطیل شد

در اوج جنگ سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای آمریکا علیه ملت ایران، یک نشریه ایرانی عملیات رسانه‌ای دشمن را در داخل تکمیل می‌کند.

به گزارش مشرق، «عبدالمطهر محمدخانی» فعال رسانه‌ای با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود، با انتقاد شدید از همنوایی نشریه «صدا» متعلق به اصلاح‌طلبان با دشمنان در پروژه جنگ هراسی، نوشت:

صفحه اول هفته‌نامه صدا. با یک تصویر لانگ شات از یک دریای آزاد که در دور دست آن یک ناو هواپیمابر و چندین ناوچه نظامی بر روی آب، در حالی که آسمان بالای سرشان هم با انواع هواپیماهای جنگنده پر شده، به سمت دوربین (شما، یا در واقع ملت ایران) در حال حرکتند.‌

گویی همین چند ساعت دیگر قرار است این لشگر اعداء به ما برسند و همه هست و نیست ما را به آتش بکشند. تصویر فقط یک مارش نظامی کم دارد که آن هم به خاطر محدودیت نشریه کاغذی است.

شبیه فیلم‌های هالیوودی وقتی ارتش ایالات متحده را در چشم مخاطب پر هیبت و پر ساز و برگ تصویر می‌کنند. شبیه نبرد نرماندی در فیلم نجات سرباز رایان یا حمله نیروی دریایی آمریکا به اوکیناوا در فیلم سه تیغ هکسا. همان‌قدر پرصلابت و باشکوه اما در قالب عکس.


وسط تصویر هم با قلم درشت نوشته شده دوراهی جنگ و صلح کلمه جنگ را هم قرمز نوشته‌اند تا مبادا از حداکثر میزان اثرگذاری و وحشت آفرینی بر مخاطب ایرانی غفلتی صورت گرفته باشد.

زیر آن تیتر بزرگ هم از «تلاش میانه‌روها برای نجات ایران» نوشته‌اند. نجات از جنگ با استفاده از مذاکره. پیام‌ها اینقدر شفاف و صریح است که جای هیچ ابهامی باقی نمی‌گذارد.

این صفحه در تاریخ مطبوعات ایران و بلکه به عنوان یکی از نشانه‌ها در تاریخ سیاسی این دهه خواهد ماند. اینکه چطور در اوج جنگ سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای آمریکا علیه ملت ایران، یک نشریه ایرانی عملیات رسانه‌ای دشمن را در داخل تکمیل می‌کند. جنگی که حتی جناب روحانی، رئیس‌جمهور به قول این نشریه، میانه‌روی کشورمان هم به آن تصریح کرده است.

منتقدان پرزیدنت ترامپ در آمریکا می‌گویند او در قبال ایران نه توان آغاز جنگ دارد و نه تمایلی به آن. اما از تاکتیک همیشگی خود یعنی حداکثری کردن تهدیدات برای کشاندن طرف مقابل به میز مذاکره و دریافت بیشترین امتیازات استفاده می‌کند. هرچه وحشت بیشتر، امتیاز بیشتر. مهمترین ابزار این تاکتیک هم جنگ روانی با استفاده از رسانه‌هاست. بیشتر از این چه می‌توان گفت؟

راستی به دو تیتر دیگر همین صفحه، کمی پایین‌تر از تصویر آن ناو آمریکایی دقت کنید: «بستن تنگه هرمز منجر به جنگی گسترده می‌شود» و «راه‌های تعامل تهران-واشنگتن باید در سطوح عالی گشوده شود». این آخری که از بیخ یادداشت یک آمریکایی است! مشاور جو بایدن کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا.

چه می‌توان گفت غیر از این جمله که: هفته‌نامه صدا، ارگان رسمی کاخ سفید، به صاحب‌امتیازی دونالد ترامپ و مدیرمسئولی جان بولتون منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    47 4
    من بعنوان یه مخاطب این تصویر رو ببینم ، همه پیامهایی که گفتید رو متوجه میشم ، اما به هیچ هم نمیگیرم. اونایی که میترسن زیاد جیغ میزنن.
    • دیدگا IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
      53 2
      چرا اینقدر رسانه ها در ایران بی در و پیکرن؟! یعنی کسی نیست به اینها رسیدگی کنه؟
    • AE ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
      12 0
      یادم افتاد به تیتر خبر مرگش که آقایان آن را مخل امنیت ملی دانستند و دستور توقیفش را صادر کردند که مبادا به تریش قبای پادشای وهابی بر نخورد .... حالا با این تصویر و متن نمی دانم امنیت ملی به کشک و پشم تبدیل می شود یا نه
  • DE ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    60 2
    قبل از حرکت منتظر موشک ها باشند. اولین قربانیان بستن تنگه هرمز امریکایی ها هستند.
  • FR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    64 6
    خاک بر سر پیاده نظام آمریکایی در ایران !
  • ناشناس IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    53 4
    فقط باید این بی شرفهای خائن نفوذیی را خفه کنند...
  • رضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    40 3
    اينها با همين فريب كاري ها باعث تصويب برجام به دولت و ملت جمهوري اسلامي شدند.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    39 1
    بعضی این اصلاح طلبها مصداق بارز منافق هستندو ستون پنجم دشمن
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    34 1
    خاک توسرخاک برسرشون کنند
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    23 0
    يعني خاك بر سر كد خدا پرست كاتا كله چومپرت منافق و ترسو تون كنن اصلاح طلب هاي مزدور وستون پنجمي.
  • DE ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    5 0
    لطفا قوه قضائیه برای این خائنین وطن فروش و مردم فروش دادگاهی تشکیل بده و مردم علیه این نشریه یک طومار بالا بلند نوشته و امضاء کرده به مجلس محترم و قوه قضائیه بدهند. ما با این تروریست های مطبوعاتی مشکل داریم.
  • علی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    18 0
    .... یا بار دیگر ایران را از جنگ نجات میدهند!!!!!!!!! پوکیدم ازخنده خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ وای خدا عجب اُسکولایی هستن اینا دیگه
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    15 0
    اخه چرا برادر؟ اگه اشکهای نظامیان آمریکا رو ندیده بودید به شما حق می دادم که از وق وق کردن یک سگ بلرزید و جیغ بزنید، اما حالا که اشکشون رو دیدید چرا؟ یک جو مردانگی داشته باشید عزیزان
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    11 0
    خوشحالند که اربابشان دارد می آید. اما بعدش گریه خواهند کرد چون بی ارباب می شوند.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    10 0
    من ازشما تعجب میکنم که اجازه میدیدن این جاسوسها وعوامل استکبار بیخ گوشتون تو ابن مملکت جولان بدن
  • AU ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    8 0
    چرا با این ... ها برخورد نمیشه!
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    1 2
    مشکلات مملکت حل شد. حالا برید آماده جنگ بشید.
  • مصطفی IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    9 0
    با این ترس و لرز اصلاح طلب ها از جنگ؛ باز موج گرانی پوشک در کشور راه می افته!
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    1 0
    کی از جنگ میترسه تا بدم گوشاشو ببرن ولی اگه کسی آشنایی داره یه سفارشی بکنه حقوقمو اینقدر زیاد کنن که مث سه سال پیش که800میگرفتم بتونم مایحتاج زندگیمو تهیه کنم الان یک ونیم شده نه گوشت میتونم بخرم ونه مرغ تازه مادر بچه هام وقتی ازاین تخم مرغ پلاستیکیای چینی برام سرخ میکنه میگم یه پیاز برام بیار میگه پیاز نداریم گرونه
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    2 0
    این هفته نامه با خودش چند چنده؟؟!! تو کشور ما چاپ میشه یا ....؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس