هفته‌نامه «صدا»

وکیل مدیرمسئول نشریه صدا از رفع توقیف نشریه صدا و تشکیل پرونده قضایی برای مدیرمسئول این نشریه به اتهام تبلیغ علیه نظام خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدعلی مجتهدزاده وکیل مدیرمسئول نشریه صدا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «همین امروز که با مساعدت مسئولان عالی قضائی و بالاخص سرپرست محترم دادسرای فرهنگ و رسانه دستور رفع توقیف هفته نامه صدا صادر شد، تفهیم اتهام تبلیغ علیه نظام در سی و هشت بند به جناب راعی مدیرمسئول هفته نامه انجام شد.»

بیشتر بخوانید:

شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه ۲۱ اردیبهشت ماه توقیف هفته‌نامه صدا را ابلاغ کرده بود.

پیشتر غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه درباره توقیف نشریه صدا گفته بود: تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات صراحت دارد که مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم الاتباع است و در صورت تخلف؛ دادگاه می‌تواند نشریه متخلف را موقتاً تا دو ماه توقیف کند. ابلاغ این مصوبه با قوه قضاییه نیست؛ بلکه با شورای عالی امنیت ملی و حسب مورد با وزارت ارشاد است؛ بنابراین ما در قوه قضاییه تکلیفی در رابطه با این مصوبه نداریم.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: بر این اساس توقیف یک نشریه به سبب تخلف از مصوبه شورای عالی امنیت ملی، موقت است و سقف این توقیف نیز در قانون جدید دو ماه در نظر گرفته شده است. در مورد نشریه صدا نیز قرار شد همین اتفاق رخ دهد بنابراین این نشریه رفع توقیف خواهد شد و به حیات خود ادامه می‌دهد؛ البته رسیدگی به تخلفات آن در دادگاه و با حضور هیئت منصفه انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس