کد خبر 957763
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
اثبات ناتوانی رژیم صهیونیستی و توانمندی‌های مقاومت

دور اخیر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عجر و ناتوانی دشمن صهیونیستی در تغییر معادلاتی را نشان داد که پیشتر مقاومت فلسطین این معادلات را در بازدارندگی از طریق رویارویی قدرت با قدرت ایجاد کرده بود .

به گزارش مشرق، دور اخیر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عجر و ناتوانی دشمن صهیونیستی در تغییر معادلاتی را نشان داد که پیشتر مقاومت فلسطین این معادلات را در بازدارندگی از طریق رویارویی قدرت با قدرت ایجاد کرده بود و اینکه موشک‌های مقاومت آماده درهم کوبیدن شهرک‌های صهیونیست نشین و مواضع و پایگاه های نظامی اسرائیلی است هر چند احتمال حمله جنگنده های دشمن به ساختمان های مسکونی برای کشتار غیرنظامیان بی دفاع بدون تحقق هر گونه دستاورد در سطح میدانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید

مأموریت رسانه های عربی در قبال تل آویو

درتحلیلی در المنار آمده است تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سایه ناتوانی نیروی هوایی رژیم در یکسره کردن هرگونه نبرد دررویارویی با مقاومت فلسطین صورت گرفت، مقاومتی که میدان را در چنگ خود دارد و قادر به شلیک همزمان و فراوان موشک‌هاست و دشمن را در صورت ادامه تجاوز خود از خطوط قرمز به ویژه تشدید محاصره نوارغزه تنبیه خواهد کرد، محاصره نوار غزه با توجه به بحران های انسانی و اجتماعی و بهداشتی که به همراه دارد، سبب تشدید رنج مردم فلسطین به ویژه با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان شده است، نکته قابل توجه در این زمینه این است که اکثر رژیم‌های عربی و کشورهای اسلامی در قبال تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی آن هم در شامگاه آغاز ماه مبارک رمضان سکوت کرده بودند.

سئوالات متعددی مطرح شده است که دشمن از تجاوز اخیرخود به غزه چه چیزی کسب کرد؟ آیا این تجاوز به مخدوش شدن وجهه ارتش رژیم اسرائیل منجر شد که در برابر مقاومت دست بسته است؟ آیا سبب تقویت جایگاه مقاومت فلسطین شد و آیا این رژیم ناتوان می‌تواند جنگ دیگری را علیه لبنان و مقاومت آن شعله‌ور کند، در حالی که قادر به تحقق هیچ پیشرفت و دستاوردی در غزه نیست؟

حسن حجازی تحلیلگر امور عبری شبکه المنار در این زمینه می گوید دشمن اسرائیلی بار دیگر در رویارویی با مقاومت فلسطین شکست خورد. تمام آنچه طی روزهای گذشته رخ داد، ناتوانی دشمن را در تحمیل خواسته های خود بر گروه های مقاومت و ملت فلسطین در نوار غزه نشان داد. مقاومت معادلات بازدارندگی را تثبیت و تاکید کرد که قادر و آماده است به هرگونه تجاوز اسرائیلی پاسخ دهد وادامه نقض تفاهمات درباره آتش بس از سوی دشمن با واکنش مناسب و قاطع مقاومت روبرو خواهد شد.

حجازی افزود مقاومت فلسطین بر ادامه حمایت از راهپیمایی بازگشت در برابر هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی تاکید کرده است. وی گفت توافق به دست آمده درباره آتش بس، شکننده است، زیرا دشمن ممکن است هر لحظه بازگردد و فلسطینیان را در نوار غزه به ویژه در راهپیمایی های بازگشت هدف حملات خود قرار دهد.

وی به شیوه جدید نظامی که مقاومت طی روزهای اخیر به کار برد، اشاره کرد و آن شدت آتش و شلیک پیاپی و گسترده موشک بود تا سامانه گنبد آهنین اسرائیل نتواند موشک‌ها را رهگیری کند و در نتیجه منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی در شهرک های صهیونیست نشین شد. این تحلیلگر اظهار داشت سخن از وجود موشک های منحصر به فرد و جدید مقاومت است که دارای قدرت تخریبی است، برخی کارشناسان گفته اند که دشمن برای هدف قرار دادن این موشک‌ها در تلاش برای کاهش زیان هایی که به شهرک ها وارد شد، تلاش کرد.

واقعیت این است که دشمن اسرائیلی در بن بست واضحی به سبب ضعف در رویارویی با توانمندی های مقاومت به سر می برد، توانمندی های مقاومت با گذشت زمان چه در فلسطین یا لبنان افزایش یافته است، دشمن که با همدستی عربی و غربی، محاصره شدیدی را علیه نوار غزه اعمال کرده، قادر به رویاروی با این مقاومت نیست، با وجود تمام شرایط دشواری که گروه‌های فلسطینی در سایه آن فعالیت می‌کنند، چطور ممکن است ارتش اسرائیل با توانمندی های مقاومت لبنان روبرو شود که تجارب موفقیت آمیزی فراوانی را به دست آورده که نبرد با تروریسم تکفیری در سوریه یکی از این تجارب موفق است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنان اخیر خود در مراسم سومین سالگرد شهادت سید مصطفی بدرالدین از فرماندهان مقاومت گفته بود مقاومت قدرت ورود به الجلیل (در مناطق اشغالی) را دارد. وی این سئوال را مطرح کرد اسرائیلی که از ورود به نوار غزه ناتوان است، آیا قادر است به جنوب لبنان وارد شود؟ نصرالله افزود من از طرف برادران شما در مقاومت اسلامی بار دیگر تاکید می کنم که تیپ‌ها و لشگرهای اسرائیلی در صورتی که فکر ورود به جنوب لبنان را در سر بپروانند، در مقابل دیدگان جهانیان متلاشی و نابود خواهند شد.

دبیرکل حزب الله بار دیگر معادله آمونیاک موجود در حیفا را یادآوری کرد که مقاومت قادر است آن را با موشک منحصر به فرد ودقیق هدف قرار دهد. این مسئله تاکید می‌کند که اسرائیل در برابر مقاومت ناتوان و دست بسته است، مقاومت که توانمندی‌اش در تمام زمینه‌ها افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس