کد خبر 957372
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
حمله فلسطین

یک رسانه لبنانی با تأکید بر پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در تجاوزات دوروزه اخیر به غزه نوشت رویارویی اخیر میان مقاومت و دشمن با یک امتیاز به‌نفع مقاومت به پایان رسید.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار در گزارشی نوشت طی دو روز گذشته در تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی نوار غزه، 27 شهروند فلسطینی شهید و 150 نفر دیگر زخمی شدند، اما گروه‌های مقاومت در مقابل این تجاوزات دست‌بسته نماندند و مناطق صهیونیست‌نشین به‌ویژه‌ شهرک‌های اطراف نوار غزه را با صدها موشک هدف قرار دادند که در نتیجه آن، علاوه بر ایجاد حالتی از رعب و وحشت میان صهیونیست‌ها و فرار آنها به پناهگاه‌ها، چهار صهیونیست به هلاکت رسیدند و 130 نفر هم زخمی و مصدوم شدند.

رویارویی اخیر میان مقاومت و دشمن با یک امتیاز به‌نفع مقاومت به پایان رسید، هرچند در نتیجه تجاوزات نظامی شدید دشمن، خسارت‌های فراوانی وارد شد، هر دو طرف هم یقین دارند که رویارویی قریب الوقوع و قدرتمندی رخ خواهد داد، ولی زمان وقوع جنگ مشخص نیست، این در حالی است که گروه‌ها به میانجی‌گران یک هفته برای اتمام بخش اساسی تفاهمات مهلت داده‌اند.

با وجود حالت آرامشی که نوار غزه از بامداد روز دوشنبه پس از اعلام دستیابی به آتش‌بس همزمان میان گروه‌های مقاومت فلسطین و دشمن اسرائیلی به‌سر می‌برد، مقاومت همچنان در آماده‌باش بسیار بالا با ادامه هوشیاری در تمام زمینه‌ها از ترس خیانت مجدد اسرائیل و ازسرگیری تنش‌آفرینی رژیم به‌سر می‌برد. منابع آگاه تأکید می‌کنند داده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اشغالگران تمایلی به اجرای آنچه توافق شده، ندارند و به همین سبب گروه‌ها، یک هفته برای اجرای مفاد اساسی تفاهمات مهلت داده‌اند، همزمان با این تحول، شاهد اظهارات تکراری اسرائیلی‌ها هستیم مبنی بر اینکه دوره درگیری اخیر هنوز پایان نیافته است، علاوه بر آن باید به ادامه گسیل شدن نیرو و تجهیزات ارتش دشمن به مرزهای نوار غزه اشاره کرد، که با توجه به این شرایط، مقاومت همچنان به آمادگی‌های خود برای احتمال ازسرگیری رویارویی ادامه می‌دهد، این نکته‌ای است که یک منبع در اتاق عملیات مشترک مقاومت به الاخبار گفته است.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل اینگونه از خودش دفاع می‌کند +عکس

جهاد اسلامی: با بمباران تل‌آویو چند ساعت فاصله داشتیم

منشأ ترس اسرائیل از غزه

لاپید خطاب به نتانیاهو: تو در برابر حماس تسلیم شدی

این منبع خاطرنشان کرد با وجود ارزیابی‌های مقاومت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دشمن هیچ تصمیمی ندارد که در حال حاضر یا در آینده نزدیک به‌سمت رویارویی نظامی گسترده حرکت کند، با این حال، فرماندهی مقاومت تدابیر امنیتی گسترده‌ای را برای مقابله با تجاوز احتمالی دشمن و هدف قرار دادن فرماندهان بزرگ از سوی دشمن با هدف بهبود وجهه‌اش در مقابل جامعه صهیونیستی پس از ضربات دردناکی که در رویارویی اخیر متحمل شد، اتخاذ کرده است.

این منبع همچنین از هشدارهایی خبر داد که مقاومت آن را به میانجی‌گران فرستاده است مبنی بر اینکه اشغالگران باید به تعهدات خود عمل کنند در غیر این صورت امور به‌سمت تنش حرکت خواهد کرد و موج آتی بزرگتر و شدیدتر و قوی‌تر خواهد بود و پاسخ به سیاست ترورها هم بسیار متفاوت خواهد بود تا حدی که ضربات بزرگی به منطقه مرکزی دشمن به‌ویژه شهر تل‌آویو وارد خواهد شد و از ابزارهای نظامی دیگری هم استفاده خواهد شد، این منبع به ماهیت این اقدامات اشاره نکرد.

اما در زمینه میانجی‌گری‌ها، نیکلای ملادینف فرستاده سازمان ملل در روند به‌اصطلاح صلح روز گذشته وارد قاهره شد تا در این سفر که دو روز طول می‌کشد، با مقامات مصری درباره تثبیت آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کند، در عین حال منابعی در جنبش حماس فاش کردند که محمد العمادی نماینده دولت قطر ممکن است اواخر هفته جاری وارد غزه شود تا کار توزیع کمک‌های قطر میان خانواده‌های فقیر و کارمندان را آغاز کند که این مسئله جزئی از تفاهماتی است که قبلاً به دست آمده است، ولی دشمن تا پیش از تنش‌آفرینی اخیر در اجرای آن کارشکنی می‌کرد، این در حالی است که شبکه عبری کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، با ورود 30 میلیون دلار از کمک‌های دوحه به غزه به‌عنوان بخشی از تفاهمات موافقت خواهد کرد. شیخ تمیم بن حمد امیر قطر از کمک 480 میلیون دلاری برای حمایت از ملت فلسطین و بودجه تشکیلات خودگردان و برنامه‌های سازمان ملل خبر داده بود که به‌گفته حسین الشیخ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح،‌ 180 میلیون دلار از این کمک‌ها به نوار غزه و 300 میلیون دلار هم به خزانه تشکیلات خودگردان اختصاص یافته است.

درباره تفاهمات دیگر، همچنان راه‌ها به‌روی کالاها و منطقه ماهیگیری هم بسته است، ولی روزنامه هاآرتص از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشته است که نتانیاهو با ازسرگیری ورود کامیون‌های سوخت به نوار غزه بر اساس تفاهمات آتش‌بس که با نظارت مصر و سازمان ملل به دست آمده، موافقت کرده است.

این روزنامه افزود احتمال ازسرگیری ورود کالاها از روز پنجشنبه این هفته در ساعات پایانی شب یعنی پس از پایان زمان بسته شدن کامل کرانه باختری و نوار غزه وجود دارد. رژیم صهیونیستی به‌بهانه برگزاری مراسم نظامیان به هلاکت رسیده خود و همچنین سالروز اشغال سرزمین فلسطین، این مناطق را بسته است.

با وجود تمام آنچه گفته شد، اظهارات نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده رویکرد این رژیم برای حرکت به‌سمت تنش‌آفرینی در آینده نزدیک حکایت می‌کند، به‌ویژه آنکه نتانیاهو گفته است "نبرد با غزه هنوز پایان نیافته و مستلزم صبر و دوراندیشی است و دستوراتی به ارتش برای حفظ استحکامات و تقویت نیروهای زرهی و توپخانه‌ای داده‌‌ام". همچنین اشاره‌‌های محافل صهیونیست به احتمال فروپاشی آتش‌بس و شعله‌ور شدن آتش رویارویی جدید ادامه دارد که در این زمینه عاموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص پیش‌بینی کرده است که رویارویی اسرائیل با حماس و جهاد اسلامی به‌زودی رخ دهد.

وی افزود ارتش اسرائیل از احتمال عملیات نظامی گسترده در نوار غزه طی ماه‌های آینده سخن گفته است، اما رونی دانیل تحلیلگر ارشد نظامی کانال دوازدهم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی گفته است هر کس گمان کند که تنش‌آفرینی اخیر منجر به حالتی از ثبات خواهد شد، ناامید خواهد شد. وی علت آن را به بازگشت راهپیمایی‌های بازگشت مرتبط دانست که جمعه آتی برگزار خواهد شد.

در مقابل، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از موفقیت خود در پشت سر گذاشتن و عبور از سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی خبر داد. ابوعبیده سخنگوی این گردان‌ها در توئیتی نوشت گردان‌های قسام به‌فضل الهی موفق به عبور از آنچه گنبد آهنین نامیده می‌شود، با تکیه بر تاکتیک پرتاب ده‌ها موشک به‌صورت یکجا شدند. وی افزود شدت آتش و قدرت تخریب بالای موشک‌ها که گردان‌های قسام وارد خط نبرد کرد، موفق شد خسارت‌ها و ویرانی بزرگی برای دشمن به‌بار آورد که محاسبات آن را برهم زد و آشفته کرد.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم در جریان نبرد اخیر از موشک جدیدی رونمایی کرد که برای اولین بار استفاده کرده است، نام این موشک، بدر سه بود که حامل کلاهک انفجاری بزرگ است. این گردان‌ها به دشمن هشدار داد که در آینده غافلگیری‌های بزرگ رخ خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس