کد خبر 953608
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
سرگئی شویگو نمایه

وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) گفت:روسیه برای روابط دوستی و همسایگی خوب با کره‌شمالی ارزش قائل است. ما آمادگی خودمان را برای همکاری بیشتر ابراز می‌کنیم.

به گزارش مشرق، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در کنفرانس امنیتی مسکو گفت: به دنبال خروج آمریکا از پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد موسوم به آی‌ان‌اف، آشکار شد که تولید اینگونه از تسلیحات علیه تضعیف بازدارندگی بالقوه روسیه و چین است.

شویگو تاکید کرد: با این حال اسناد مفهومی آمریکا رسماً ماهیت ضد روسی این سامانه‌های دفاع هوایی را تصریح می‌کند. هیچ نوعی از سامانه‌های دفاع هوایی به صورت ۱۰۰ درصد غیر قابل نفوذ نیست و روسیه به درستی از آن مطلع است. سامانه‌های دفاع هوایی این امکان را دارند که در کوتاه‌ترین زمان توسعه یافته و به خدمت گرفته شوند. روسیه این کار را انجام داده است. ماهیت ثبات‌سازی دفاع هوایی کاملاً مشخص است.

بیشتر بخوانید:

آزمایش 300 سلاح جدید روسی در سوریه

او همچنین تاکید کرد، کل ناتو روسیه را به عنوان رقیب اصلی خودش در نظر می‌گیرد. شویگو گفت: نیت تعریف روسیه به عنوان تهدید اصلی علیه غرب، مجموع سیاست ناتو را در بر می‌گیرد. این بر اصل "خودت بساز و باور کن" استوار است. به عبارت دیگر، آنها خودشان تهدید روسیه را ایجاد کردند و خودشان را با آن می‌ترسانند. اقدامات ناتو نظیر توسعه زیرساخت نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه و تقویت فعالیت در دریای سیاه و دریای بالتیک نیازمند پاسخ‌های متقضی است چرا که به تشدید تنش‌ها منجر می‌شود.

در همین حال نو کوآنگ چول، وزیر دفاع کره‌شمالی به سرگئی شویگو گفته است پیونگ‌یانگ به همکاری سازنده با روسیه در امور دفاعی و امنیت بین‌المللی امید دارد. او گفت: ما به گفت‌وگوهای مثمرثمر و همکاری امید داریم. ما به شرکت در تقویت امنیت بین‌المللی اطمینان داریم.

شویگو هم به همتای خود از کره‌شمالی از آمادگی مسکو برای همکاری بیشتر خبر داد. به گفته شویگو، روسیه برای روابط دوستی و همسایگی خوب با کره‌شمالی ارزش قائل است. ما آمادگی خودمان را برای همکاری بیشتر ابراز می‌کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس