کد خبر 690721
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲

منابع نظامی کره جنوبی روز دوشنبه از برنامه ریزی این کشور برای انجام آزمایش یک فروند موشک بالستیک خبر داده اند که گفته می شود در پاسخ به آزمایش اخیر همسایه شمالی انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، کره شمالی دیروز (یکشنبه) یک فروند موشک بالستیک میان برد مدل «موسودان» را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد که می گوید موفقیت آمیز بوده و قادر به حمل کلاهک هسته ای است.
 
امروز (دوشنبه) یونهاپ از قول منابعی از وزارت دفاع کره جنوبی گزارش کرده است که سئول نیز در واکنش به این اقدام پیونگ یانگ در حال بررسی انجام آزمایش موشکی بالستیک است.
کره جنوبی بر اساس این گزارش احتمالا قصد دارد یک موشک بالستیک از مدل «هیون مو ـ ۲ آ» با برد ۳۰۰ کیلومتر و یا «هیون مو ـ ۲ بی» با برد ۵۰۰ کیلومتر را آزمایش کند.
 
کره جنوبی در حال ساخت یک موشک بالستیک است که بردی معادل ۸۰۰ کیلومتر دارد و می گوید در مراحل نهایی تولید قرار دارد و احتمال آزمایش این موشک نیز منتفی نیست.

* آزمایش موشکی پیونگ یانگ و بی ثباتی بازارهای مالی کره جنوبی
 
امروز همچنین وزارت دارایی کره جنوبی در بیانیه ای با محکوم کردن چنین اقدامی از سوی کره شمالی اعلام کرد که تکرار اینگونه تحرکات توسط پیونگ یانگ برای بازارهای مالی و تجاری این کشور بی ثباتی به دنبال می آورد.
 
همزمان «کیم ایل هو» وزیر دارایی این کشور در مصاحبه ای گفته است، این وزارتخانه برای اتخاذ اقدامات لازم دست بکار خواهد شد.
 
وی افزود: هر بار کره شمالی دست به چنین آزمایش های موشکی و یا آزمایش های اتمی می زند تاثیراتی بر بازار مالی کشور بر جا می گذارد که البته محدود است اما باید کنترل شود.
 
وزارت دارایی کره جنوبی تاکید کرده است که همه نهادها باید برای مهار تاثیرات منفی این اقدامات و تهدیدهای کره شمالی آماده باشند.
 
از سوی دیگر امروز «جونگ جون هی» سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی که روابط دو کره را مدیریت می کند گفت که ما احتمال می دهیم چنین آزمایش هایی در آینده ادامه یابد و این شروع چنین شلیک هایی در سال ۲۰۱۷ میلادی است.
 
وی گفت که ارتش کره جنوبی در آماده باش بسر می برد و این کشور آزمایش روز یکشنبه موشک بالستیک کره شمالی را یک تهدید بسیار جدی امنیتی و نظامی تلقی می کند.
 
سخنگوی کره ای تصریح کرد که چنین آزمایشی نشان می دهد کره شمالی همچنان برای تبدیل شدن به یک قدرت دارای تسلیحات اتمی تلاش می کند و از این هدف دست برنداشته است.
 
این آزمایش در شرایطی انجام می شود که کره جنوبی و‌ آمریکا خود را برای برگزاری بزرگترین رزمایش سالانه در شبه جزیره کره در ماه آینده میلادی آماده می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس