کد خبر 950274
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
بازداشت کودک فلسطینی - کراپ‌شده

اسیران دربند اشغالگران قدس امروز پنجمین روز اعتصاب نامحدود خود را با هدف تحقق خواسته‌های مشروعشان پشت سر می‌گذارند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های فلسطینی، اسیران فلسطینی امروز جمعه به اعتصاب نامحدود خود در پنجمین روز پیاپی ادامه می‌دهند.

اسیران فلسطینی از روز دوشنبه ۱۹ فروردین اعتصاب غذای تمام عیار خود را در پی مخالفت اداره زندان های رژیم صهیونیستی با خواسته هایشان آغاز کردند که این اعتصاب غذا با عنوان نبرد کرامت ۲ آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

شهادت کودک فلسطینی در شمال غزه

کودکی که اینگونه از سرزمینش دفاع می‌‎کند +عکس

۲۰۱۸ مرگبارترین سال برای کودکان فلسطینی

اسیران فلسطینی دربند اشغالگران خواستار برچیده شدن دستگاه‌های پارازیت بر تلفن‌های همراه شده بودند که اداره زندان های اشغالگران اخیراً نصب کرده اند، آنها تاکید کرده بودند در صورتی که به خواسته های آنها در مدت یک هفته پاسخ داده نشود، اعتصاب غذای خود را تشدید خواهند کرد و حتی از نوشیدن آب هم خودداری خواهند کرد.

آغاز پویش همبستگی با اسیران فلسطینی در بیروت

هفتمین پویش بین المللی همبستگی با اسیران فلسطینی با شعار «همه با هم برای شکستن زنجیرهای اسارت مبارزه می‌کنیم» در پایتخت لبنان آغاز به کار کرد. این پویش همزمان با اعتصاب غذای نامحدود اسیران فلسطینی در زندان‌های اشغالگران صهیونیست آغاز شده است.

این پویش با هماهنگی موسسه بین المللی همبستگی با اسیران و نهادهای فعال در امور اسیران در لبنان و با نظارت نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به راه افتاده است و در حاشیه آن، گزارشی درباره اوضاع اسیران فلسطینی در سال ۲۰۱۸ قرائت شد.

فواد الحرکه رئیس سندیکای مطبوعات لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت گفت مسئله اسیران باید به یک محور اهتمام روزانه تبدیل شود و توجه جهان عرب و غرب را به خود جلب کند و حالت موقت و موسمی به خود نگیرد.

وی از دولت‌های عربی و اسلامی خواست نقش خود را در خصوص اسیران فعال کرده و صدای اسیران را به جهانیان برسانند.

مصطفی الفوعانی رئیس هیئت اجرایی جنبش امل لبنان هم پیام نبیه بری رئیس پارلمان این کشور را قرائت کرد که طی آن بر ضرورت یکپارچه شدن تلاش‌های همه اسیران و کنار گذاشته اختلافات با هدف شکستن زنجیرهای اسارت آنها تاکید کرد.

وی خطاب به اسیران گفت با دندان‌ها و ناخن‌هایتان و با وحدت داخلی‌تان بجنگید و مبارزه کنید، این توصیه نبیه بری است. این دشمن تنها زبان مقاومت را می‌فهمد، مقاومتی که قدرت و مشروعیت خود را از ملت‌های آزاد گرفته است.

عباس قبلان آزاده لبنانی و رئیس هیئت ملی اسیران لبنانی در زندان های اسرائیل بر ضرورت حمایت از مقاومت به عنوان راهی برای آزادی اسیران و تقویت وحدت ملی تاکید کرد و هشدار داد دشمن برای رهایی از بار مسئله اسیران تلاش می‌کند، زیرا محور رویاروی را تشکیل می‌دهند و کوتاهی در پاسخ به تجاوزات دشمن به زیان اسیران تمام خواهد شد.

فهد حسین رئیس موسسه بین المللی همبستگی با اسیران هم با اشاره به تحولات اخیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی و ضرب و شتم اسیران و تیراندازی به آنها گفت شرایط جسمانی ده‌ها نفر از اسیران به سبب ضرب و شتم آنها از سوی اشغالگران وخیم است.

وی تاکید کرد همه با هم باید برای شکستن زنجیرهای اسارت و توقف اقدامات ظالمانه اشغالگران علیه آنها تاش کنیم. وی خواستار حمایت بین المللی از اسیران شد و از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست از اوضاع اسیران اطلاع پیدا کرده و زمینه درمان فوری آنها را فراهم کند.

فهد حسین خواستار ارجاع مسئله اسیران فلسطینی به دادگاه جنایی بین المللی و بازخواست مسئولان نقض حقوق آنها شد.

بازداشت یک کودک فلسطینی مجروح برای سومین بار

خبر دیگر اینکه نظامیان رژیم اشغالگر قدس امروز جمعه یک کودک مجروح را بازداشت کردند و شهروند دیگری را در روستای النبی صالح در شمال غربی رام الله مورد ضرب و شتم قرار دادند.

محمد التمیمی از فعالان جنبش مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک‌سازی اظهار داشت اشغالگران، محمد فضل التمیمی کودک مجروح را پس از یورش به منزل خانواده‌اش و حمله به وی بازداشت کردند. نظامیان صهیونیست همچنین به محمود التمیمی با گاز فلفل حمله کردند که در پی استنشاق این گاز به بیمارستان برای مداوا منتقل شد.

التمیمی افزود ارتش رژیم اشغالگر خانواده های مهند و ماهر التمیمی را به انجام اقدامات تنبیهی در صورت تسلیم نشدن آنها تا ساعت ۱۴ جمعه تهدید کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدتی است که دست به بازداشت گسترده در روستای النبی صالح زده و عمداً کودکان را هدف قرار داده و آنها را بازداشت می‌کند.

زخمی شدن یک چوپان به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست

خبر دیگر اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی یک چوپان فلسطینی را در شرق غزه هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهاب، منابع محلی گفتند امروز جمعه یک چوپان در شرق غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شد. این شهروند فلسطینی در نزدیکی ملکه در شرق غزه کار می‌کرد که هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس