کد خبر 1023900
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
زندان

سازمان‌های حقوق بشری فاش کردند نظامیان رژیم جنایتکار صهیونیستی از روش‌های جدید برای شکنجه زندانیان فلسطینی استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان‌های حقوق بشر فعال در فلسطین اشغالی فاش کردند نظامیان رژیم جنایتکار صهیونیستی از روش‌هایی جدید برای شکنجه شدید زندانیان فلسطینی از جمله دانشجویان و فعالان سیاسی استفاده می‌کنند.

این سازمان‌ها اعلام کردند این درحالی است که مقامات رژیم جنایتکار صهیونیستی، اطلاعات مربوط به شکنجه بازداشت شدگان را از وکلای آن‌ها پنهان و این اطلاعات را سانسور می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی، اسرای فلسطینی را چگونه شکنجه می‌کند؟

الجزیره گزارش داد نظامیان اشغالگر هر روز با یورش به خانه‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس، شماری از اعضای خانواده‌ها را بازداشت می‌کنند، هرچند اوضاع این فلسطینی‌ها پس از بازداشت وخیم می‌شود. بازداشت شدگان فلسطینی خودشان می‌گویند، که داخل بازداشتگاه‌های اشغالگران، با چه شکنجه‌هایی روبرو می‌شوند.

در چند هفته اخیر، ده‌ها نفر از بازداشت شدگان جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، با شیوه‌های وحشیانه شکنجه شده اند. سازمان‌های حقوقی تاکید کردند، اصلی‌ترین این اسیران، سامر عربید است که ۴۸ ساعت پس از بازداشت در رام الله، به علت وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد. ۹۵ درصد از بازداشت شدگان فلسطینی، به شیوه‌های مختلف شکنجه می‌شوند. سازمان‌های حقوقی، نقاشی‌هایی را از شیوه‌های جدید شکنجه در زندان‌های اسرائیل، پخش کردند.

صالح حجازی، نماینده سازمان عفو بین الملل گفت: ”این سال‌ها ثابت شده است که دستگاه قضایی و قوانین اسرائیلی، توانایی جلوگیری از نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها را ندارند یا اینکه اراده‌ای در این باره وجود ندارد. “

الجزیره اعلام کرد تحرکات سازمان‌های مدافع حقوق بشر، نتوانسته است در برابر سیاست بازداشت فلسطینی‌ها بازدارندگی ایجاد کند. حدود ۵ هزار فلسطینی در بازداشتگاه‌های اسرائیل نگهداری می‌شوند که با شیوه‌های مختلف شکنجه روبرو هستند.

نظامیان جنایتکار صهیونیستی با ادامه شکنجه اسیران فلسطینی، قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارند و با این حال شیوه‌های جدید شکنجه جسمی و روانی ابداع می‌کنند. فلسطینی‌ها در این شرایط از دادگاه بین المللی کیفری لاهه می‌خواهند به سرعت به جنایت‌های سران اشغالگر رسیدگی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    5 1
    چرا اینطور تیتر می زنید دزد وقت مردم نباشید
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    1 0
    رسواشون کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس