انتخابات اسرائیل - نمایه

نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات سراغ تروریست‌هایی به نام «اتسما یهودیت» رفته که ریشه در بروکلین آمریکا دارند و در بیان اسحاق رابین، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، تف سربالای اسرائیل هستند.

سرویس جهان مشرق - این‌که رژیم صهیونیستی یک رژیم تروریست و کودک‌کش است، این‌که ایالات متحده بزرگ‌ترین حامی دولتی این رژیم تروریستی است، و این‌که حمایت‌های دولت ترامپ از نتانیاهو نقش مستقیمی در پیروزی حزب سرکرده تروریست‌ها در انتخابات پارلمانی رژیم تروریستی صهیونیستی داشته بر هیچ‌کس پوشیده نیست. به علاوه، خود آمریکایی‌ها و حتی خود صهیونیست‌ها [۱] هم به صحت این گزاره‌ها اذعان دارند. با این وجود، آن‌چه در گزارش پیش رو به آن می‌پردازیم بُعد دیگری از بدنه تروریستی رژیم صهیونیستی و روابط شخص نتانیاهو با تروریست‌هایی است که اتفاقاً زادگاه‌شان آمریکاست.

مجله «فارن‌پالسی» آمریکا روز دوشنبه، ۸ آوریل ۲۰۱۹ (۱۹ فروردین ۹۸)، یعنی یک روز پیش از آغاز رأی‌گیری در فلسطین اشغالی، گزارشی منتشر کرد که در آن درباره توسل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به یکی از احزاب تروریستی و افراط‌گرا در فضای سیاسی این رژیم با هدف تضمین پیروزی در انتخابات توضیح داده شده است. این گزارش به قلم «زاک دورفمن [۲] » عضو ارشد «شورای اخلاق در امور بین‌المللی کارنگی» و کارشناس سیاست خارجی آمریکا و تحت این عنوان نوشته شده است: «شرکای راست افراطی نتانیاهو زاده تروریست‌های آمریکایی هستند [۳] ».

حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در غزه که یک زن باردار و یک کودک ۱۸ ماهه در آن کشته شدند؛ نمونه‌ای از جنایات تروریست‌های صهیونیستی [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› مسابقه کودک‌کشی رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی با سلاح‌های آمریکا

دست نتانیاهو در دست تروریست‌ها در انتخابات رژیم صهیونیستی

گزارش فارن‌پالسی این‌گونه آغاز می‌شود:

سیاست در اسرائیل اغلب شامل هم‌خوابی‌های عجیب [و روابط غریبی] بوده است. با این حال، احتمالاً هیچ ائتلافی عجیب‌تر (یا ناخوشایندتر) از آن چیزی نیست که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیش از انتخابات ۹ آوریل تشکیل داده است. به موجب توافقی که ماه فوریه توسط نتانیاهو سامان‌دهی شد، «اُتسما یِهودیت [۴] » [به معنای «قدرت یهودی [۵] »] حزب سیاسی نژادپرستی که با تروریسم هم پیوندهایی دارد به حزب «خانه یهودی» که عرفاً بیش‌تر محافظه‌کار و مذهبی است، پیوست تا فهرست واحدی در حمایت از نتانیاهو تدوین شود. این قمار نتانیاهو، مرزهای اخلاقی‌ای را دریده است که سیاستمداران اسرائیلی، از جمله حزب محافظه‌کار خود نتانیاهو یعنی «لیکود»، ده‌ها سال بود جرأت نکرده بودند آن‌ها را زیر پا بگذارند.

نویسنده گزارش درباره سابقه حزب تروریستی اتسما یهودیت توضیح می‌دهد:

اتسما یهودیت یا «قدرت یهودی» در واقع صرفاً جدیدترین چهره همان حزب قدیمی «کاخ [۶] » است، جنبش رادیکالی که ده‌ها سال پیش توسط خاخامی به نام «مئیر کاهان [۷] » بدنام‌ترین یهودی افراط‌گرای نیمه دوم قرن بیستم، تأسیس شد. نتانیاهو با دادن شانسی برای حضور در دولت به حزب اتسما یهودیت، مهر تأیید بر حزبی زده که همان اندازه ریشه در تروریسم دارد که حماس [به زعم نویسنده] تروریستی است. اعلامیه ۷ آوریل نتانیاهو مبنی بر این‌که [در صورت پیروزی حزبش در انتخابات] کرانه باختری را به اسرائیل خواهد افزود [۸] ، صرفاً تأکیدی بر همین واقعیت بود، چراکه اتسما یهودیت کرانه باختری را بخشی از مناطق تحت اختیار اسرائیل به موجب حکم الهی می‌داند.

نتانیاهو وعده داده است اگر دوباره نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شود، کرانه باختری را بخشی از فلسطین اشغالی کند [+]

در همین‌باره بخوانید:

›› جنجالی‌ترین شهرک‌های رژیم صهیونیستی در کجا ساخته شده‌اند؟ +تصاویر ماهواره‌ای

«اتحادیه دفاع یهودی»: تروریسم صادراتی آمریکا به رژیم صهیونیستی

دورفمن خاطرنشان می‌کند: «با این حال، آن‌چه که در میان سیل تحقیرهای به‌حق نتانیاهو به خاطر اقدام اخیرش [۹] (و تسریع در محکومیت گسترده وی توسط گروه‌های یهودی چپ و راست، هم در اسرائیل [۱۰] و هم در آمریکا [۱۱] ) گم شده، میراث بزرگ‌تری است که از کاهان به جای مانده است؛ میراثی که همان اندازه که یک داستان خاورمیانه‌ای است، یک داستان متعلق به آمریکای شمالی هم هست.» وی سپس خلاصه‌ای از سرنوشت مئیر کاهان را ارائه می‌دهد که در آن ریشه‌های آمریکایی این ماجرا برجسته‌تر شده‌اند:

کاهان یک آمریکایی و متولد بروکلین بود. واقعیت این است که کاهان پیش از آن‌که آمریکا را در سال ۱۹۷۱ به مقصد اسرائیل ترک کند [۱۲] ، «اتحادیه دفاع یهودی [۱۳] » را تأسیس کرد که یکی از پرکارترین گروه‌های تروریستی مستقر در آمریکا طی دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ بود. اتحادیه دفاع یهودی شاید تنها گروه تروریستی بومی آمریکایی باشد که توانسته با موفقیت به خارج از این کشور مهاجرت کند و در کشور میزبان جدید خود (در این مورد، اسرائیل) تخم بی‌ثباتی، افراط‌گرایی و خشونت را بپاشد. این گروه یادآور ناخوشایندی از این واقعیت است که تروریسم می‌تواند مانند سرطان از یک نقطه به نقطه دیگر سرایت کند و در تمام انواع جوامع، از جمله جوامع دموکراتیک، گسترش یابد.

صهیونیست‌های افراطی با تصویری از «مئیر کاهان» و پلاکاردی که می‌گوید: «خون یهودی رها نخواهد شد» [+]

عملیات تروریستی «اتحادیه دفاع یهودی» علیه منافع ایران در آمریکا

فارن‌پالسی عقاید تروریستی، نژادپرستانه و افراط‌گرایانه اتحادیه دفاع یهودی را نیز این‌گونه توصیف می‌کند:

اتحادیه دفاع یهودی که سال ۱۹۶۸ تأسیس شده بود و در شهرهای بزرگ سراسر آمریکا حامیانی داشت، ابتدا خشم خود را روی اتحاد جماهیر شوروی (که آن زمان سپس جمعیت بزرگ یهودیان خود را سرکوب می‌کرد) و دولت‌های عربی و گروه‌های دیگر مخالف اسرائیل متمرکز کرد. (اوایل دهه ۱۹۷۰ حملات اتحادیه دفاع یهودی علیه تأسیسات متعلق به شوروی در آمریکا آن‌چنان اختلال‌آور بودند که حتی هنری کیسینجر، مشاور امنیت ملی وقت هم پس از شنیدن خبر اعلام جرم علیه کاهان، از این اتفاق ابراز خرسندی کرد [۱۴] .) اتحادیه دفاع یهودی هم‌چنین به نوعی غیرلیبرال و فاشیستی از صهیونیسم اعتقاد داشت که خواستار پاک‌سازی قومیتی دسته‌جمعی فلسطینیان بود.

این مجله آمریکایی به سابقه عملیات‌های تروریستی اتحادیه دفاع یهودی، از جمله در هدف قرار دادن منافع ایران در آمریکا نیز اشاره می‌کند:

اتحادیه دفاع یهودی طی حدود سه دهه کمپین تروریستی خشونت‌آمیزی را در خاک آمریکا اجرا کرد که شامل ده‌ها مورد بمب‌گذاری، اعمال خراب‌کارانه و اقدام به هواپیماربایی و آدم‌ربایی در هر دو ساحل [شرق و غرب آمریکا] می‌شد. تأسیسات دیپلماتیک متعلق به شوروی و کشورهای خاورمیانه و شرکت‌های وابسته به این دولت‌ها اهدافی بودند که مکرراً مورد هدف قرار می‌گرفتند. به عنوان نمونه، اتحادیه دفاع یهودی تنها در سال ۱۹۸۱، در یک بانک ایرانی در سان‌فرانسیسکو بمب‌گذاری کرد، یک بمب لوله‌ای را روی خودرویی متعلق به هیأت نمایندگی شوروی در سازمان ملل در نیویورک کار گذاشت و به سوی دفتر گردشگری دولت مصر در منهتن کوکتل مولوتف پرتاب کرد؛ علاوه بر شماری دیگر از عملیات‌های خشونت‌آمیز.

تصاویر «بنیامین نتانیاهو» زیر پای حامیان حزب «لیکود»، شب انتخابات پارلمانی [+]

اذعان اف‌بی‌آی به تروریستی بودن «اتحادیه دفاع یهودی»

در ادامه گزارش می‌خوانیم:

اتحادیه دفاع یهودی در اولین عملیات شناخته‌شده بمب‌گذاری‌اش در سال ۱۹۷۲ دفاتر یک آژانس استعدادیابی مستقر در نیویورک را منفجر کرد که در یک برنامه تبادل فرهنگی با اتحاد جماهیر شوروی شرکت کرده بود. در نتیجه این عملیات، یک کارمند اداری کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند. سال ۱۹۸۲ اعضای اتحادیه دفاع یهودی یک رستوران عربی را در خیابان «آتلانتیک» در بروکلین به آتش کشیدند که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۸ نفر دیگر شد. «اد کوک» شهردار نیویورک (که خودش هم یهودی بود) این عملیات را «اقدامی وحشیانه» نامید و با استفاده از عبارت «هم‌ردیف سازمان آزادی‌بخش فلسطین، ارتش آزادی‌بخش سیاه، ارتش موقت جمهوری‌خواه ایرلند، و نیروهای مسلح آزادی‌بخش ملی (سازمان جدایی‌طلب پورتوریکویی)» برای توصیف اتحادیه دفاع یهودی، به این سازمان حمله کرد.

فارن‌پالسی ادامه می‌دهد:

اما این‌ها موجب نشد تا پیروان کاهان فعالیت‌های خود را متوقف کنند. سال ۱۹۸۵ اتحادیه دفاع یهودی یک فرد متهم به همکاری با نازی‌ها را مقابل درِ خانه‌اش در نیوجرسی ترور کرد و دست به بمب‌گذاری در دفتر یک گروه حقوق مدنی عربی-آمریکایی در جنوب کالیفرنیا زد که منجر به کشته شدن «الکس عوده» مدیر [فلسطینی-آمریکایی] این گروه و زخمی شدن ۷ نفر دیگر شد. اعضای اتحادیه دفاع یهودی حتی همین اواخر، دسامبر سال ۲۰۰۱، هم توطئه چیده بودند تا در یک مسجد بودجه‌بگیر سعودی و در دفاتر «دارل عیسی» نماینده جمهوری‌خواه اصالتاً لبنانی کنگره در جنوب کالیفرنیا بمب‌گذاری کنند. با این وجود، اف‌بی‌آی [که بارها اتحادیه دفاع یهودی را سازمانی تروریستی دانسته است [۱۵] ] مظنونین این عملیات‌ها را قبل از این‌که بتوانند عملیات خود را انجام دهند، دست‌گیر کرد.

نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات دست به دامن تروریست‌های آمریکازاده شد [+]

نفوذ تروریسم آمریکایی در سیاست رژیم صهیونیستی

دورفمن در بخش دیگری از گزارش خود، سرنوشت مئیر کاهان و نحوه صادرات تروریسم اتحادیه دفاع یهودی از آمریکا به فلسطین اشغالی را نیز تشریح می‌کند:

سال ۱۹۷۱، کاهان به ارتکاب توطئه مسلحانه فدرال اعتراف کرد و به قید وثیقه آزاد شد. وی خیلی زود به اسرائیل گریخت، جایی که جنبش او (که در ابتدا به عنوان یک ایدئولوژی خارجی، یعنی آمریکایی، بدون هیچ‌گونه حمایت داخلی در اسرائیل تلقی می‌شد) محدود به گروه کوچکی از شهرک‌نشینان فرامذهبی به مرکزیت منطقه اشغالی کرانه باختری بود. کاهان تقریباً بلافاصله پس از مهاجرت به اسرائیل تصمیم گرفت وارد انتخابات سیاسی شود، و بالأخره سال ۱۹۸۴ موفق به کسب یک کرسی در پارلمان اسرائیل تحت پرچم حزب خودش یعنی «کاخ» شد. البته قانون‌گذاران اسرائیلی با او به عنوان یک فرد منفور رفتار می‌کردند.

نویسنده گزارش در اشاره به این‌که حتی خود صهیونیست‌ها هم فعالیت‌های سیاسی حزب کاهان در فلسطین اشغالی را ممنوع کرده بودند، می‌نویسد:

مقامات انتخاباتی اسرائیل سال ۱۹۸۸ با اشاره به نژادپرستی و تحریک حزب «کاخ» به خشونت علیه فلسطینی‌ها، دخالت این حزب در فعالیت‌های سیاسی در اسرائیل را ممنوع کردند. با گذشت زمان، پیروان کاهان در قالب احزاب مختلف و تحت نام‌های متفاوتی دوباره دور هم جمع شده‌اند، اما هیچ‌گاه در ائتلاف‌های انتخاباتی گنجانده نشده‌اند. (ماه مارس [سال ۲۰۱۹]، کمیته مرکزی انتخابات اسرائیل با رأیی نزدیک، با ممنوعیت رقابت حزب اتسما یهودیت در انتخابات مخالفت کرد [۱۶] .) کاهان سال ۱۹۹۰ توسط یک افراط‌گرای عرب [به عقیده نویسنده] در شهر نیویورک ترور شد، اما کاهانیسم هم‌چنان به حیات خود ادامه می‌دهد.

تبلیغات حزب تروریستی «اتسما یهودیت» در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی [+]

در همین‌باره بخوانید:

›› به ارتش اسرائیل کمک کنید و تخفیف مالیاتی بگیرید

تُف سربالای نتانیاهو روی رژیم صهیونیستی

گزارش فارن‌پالسی تأثیر تفکرات کاهان بر عملیات‌های تروریستی توسط صهیونیست‌ها طی سال‌های بعد را این‌گونه یادآور می‌شود:

سال ۱۹۹۴، «باروخ گلدشتاین» یک [پزشک یهودی و] کاهانیست متولد بروکلین ساکن یکی از مناطق افراطی در کرانه غربی، وارد بخش مسلمانان در «غار مخپلا» [«حرم ابراهیمی»] در «حبرون» [«الخلیل»] شد و روی مردم آتش گشود و ۲۹ نمازگزار را کشت. اسحاق رابین، نخست‌وزیر وقت اسرائیل که از این حادثه [در ظاهر] خشمگین و منزجر بود، گلدشتاین را یک «قاتل پست» و کاهانیست‌ها را «توطئه‌ای خارجی» و «علف هرز» توصیف کرد [۱۷] . سال بعد، رابین (که آن زمان به شدت روی روند صلح اسلو متمرکز بود) توسط «ایگال عمیر» یک افراط‌گرای جناح راستی که دیدگاه‌هایش با کاهانیست‌ها منطبق بود، ترور شد. طی یک دهه گذشته، شهرک‌نشین‌های رادیکال کاهانیست، از جمله [«مئیر اتینگر»] نوه خود «مئیر کاهان»، رهبری حملاتی را علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری به عهده داشته‌اند که [در اشاره به هزینه‌ای که بابت تخریب شهرک‌های غیرقانونی به فلسطینی‌ها تحمیل خواهند کرد [۱۸] ] به اصطلاح حملات «اتیکت قیمت» نام‌گذاری شده‌اند و شامل عملیات‌های مرگ‌بار آتش‌افروزی نیز بوده‌اند.

نویسنده گزارش سپس هشدار می‌دهد که سیاست‌های رژیم صهیونیستی روزبه‌روز شباهت بیش‌تری به آموزه‌های تروریستی کاهان پیدا می‌کنند:

با گذشت زمان، سیاست‌های اسرائیل به طور فزاینده‌ای با دیدگاه‌های کاهان مطابقت پیدا کرده و به این ترتیب راه را برای تداوم اشغال سرزمین فلسطین و به وجود آوردن جنبش نژادی-ناسیونالیستی جنگ‌طلبانه‌ای هموار نموده‌اند که [به زعم نویسنده گزارش] رهبران پیشین سوسیالیستی صهیونیستی اسرائیل اگر در قید حیات بودند، از آن متنفر می‌بودند. «ایهود اسپرینزاک» که استاد «دانشگاه عبری» و در حوزه جناح راست افراطی در اسرائیل متخصص بود، پس از ترور کاهان در سال ۱۹۹۰ به نیویورک‌تایمز گفت: «(کاهان) احزاب قابل‌احترام‌تر در اسرائیل را وادار به تغییر کرد [۱۹] . بسیاری از اسرائیلی‌هایی که هرگز حاضر نمی‌شدند به کاهان رأی بدهند، اکنون به زبان کاهان صحبت می‌کنند.» پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰، سیاست‌های اسرائیل بیش از پیش به جناح راست متمایل شده و پذیرش حزب اتسما یهودیت توسط نتانیاهو که می‌توان گفت با هیچ مقاومتی هم مواجه نشد، نشان می‌دهد که چگونه دیدگاه مسموم کاهان به شکلی آهسته، اما پیوسته، در متن سیاست اسرائیل نفوذ کرده است.

«باروخ گلدشتاین» تروریست صهیونیستی که سال ۱۹۹۴ مرتکب قتل‌عام وحشیانه مسلمانان در الخلیل شد، یک کاهانیست بود [+]

در همین‌باره بخوانید:

›› مذهبیون افراطی کنترل رژیم صهیونیستی را به دست گرفته‌اند

فارن‌پالسی گزارش خود را این‌گونه به پایان می‌برد:

کاهانیست‌ها از نظر رابین، چنان‌که آن‌ها را پس از قتل‌عام سال ۱۹۹۴ در الخلیل نام‌گذاری کرده بود، «حماس یهودی» بودند. رابین [به عقیده نویسنده] نه اغراق می‌کرد و نه اشتباه. کاهانیست‌ها نشانه مداومی از این واقعیت هستند که تروریسم و افراط‌گرایی می‌تواند در هر نقطه‌ای، حتی در «یشیوا» های بروکلین [آموزشگاه‌های سنتی یهودی] یا در شهرک‌های خالی از آسایش بر فراز تپه‌های کرانه باختری، ریشه بدواند. رابین در عبارتی که به نظر می‌رسید هم دعا باشد و هم نفرین، درباره کاهانیست‌ها گفته بود: «یهودیت شما را به بیرون تُف خواهد کرد.» اکنون نتانیاهو با مانور انتخاباتی خود، جهت این تف را [به سمت خود اسرائیل] تغییر داد و به این ترتیب هم خودش را به شدت کثیف کرد و هم ملت پیشاپیش ضعیف‌شده اسرائیل را مریض‌تر از قبل.


[۱] Israel Is the Terrorist Link

[۲] Zach Dorfman Link

[۳] Netanyahu’s Far-Right Partners Were Birthed by U.S. Terrorists Link

[۴] Otzma Yehudit Link

[۵] قدرت یهودی لینک

[۶] Kach and Kahane Chai Link

[۷] مئیر کاهان لینک

[۸] As Netanyahu Seeks Re-election, the Future of the West Bank Is Now on the Ballot Link

[۹] Prominent Jewish Group Changes Course, Denounces Far-right Party Courted by Netanyahu Link

[۱۰] Jewish Groups Speak Out Against Union of Bayit Yehudi with Otzma Party Link

[۱۱] 'Racist and Reprehensible': AIPAC Slams Kahanist Party Backed by Netanyahu Link

[۱۲] For U.S. Jewry, Kahanist Caper Casts Netanyahu as Prince of Darkness and Trump on Steroids Link

[۱۳] اتحادیه دفاع یهودی لینک

[۱۴] Transcript of a Telephone Conversation Between Attorney General Mitchell and the President’s Assistant for National Security Affairs (Kissinger) Link

[۱۵] Jewish Defense League Link

[۱۶] Election Committee Votes to Let Otzma Yehudit Run Link

[۱۷] Rabin Urges the Palestinians To Put Aside Anger and Talk Link

[۱۸] What is 'Price Tag'? Behind the Israeli Extremist Movement Link

[۱۹] In Israel, Kahane's Ideas Have Taken On A Life of Their Own Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • آرش خراط IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    سلام لطفا از نتانیاهو عکس چاپ نکنید. ممنون
    • حسین PL ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
      10 94
      منافقین و هاسبارای اسراییل به شدت فعال هستند در قسمت نظرات خبرگزاریهای ایرانی چه در نظر گذاشتند و چه در منفی و مثبتها
  • RO ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    8 95
    این مطالب بیشتر در تطهیر دولت جعلی اسراییل بود و انداختن همه جنایات آن به گردن یک گروه کوچک بی اهمیت.
    • حسین عزیزی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
      5 91
      ماهیت و مبنا و ریشه رژیم آدم کش صهیونیستی ، تروریستیه و انگار نطفه شون رو با وحشی گری و خشونت بستن ولا غیر. حتی اگه رسانه های غربی بخواهند در لابلای مطالبشون و با ترفندهای رسانه ای و مطبوعاتی این خبیثان بالفطره رو تطهیر کنند موفق به این کار نخواهند شد.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    9 81
    مرسی از اطلاعات جالبتون هیچی از این گروه نمی دونستم
  • حسین PL ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    8 80
    بسیار عالی، این گروهها و سیاستهای،دیوانه وارشون عمر اسرائیل را کم و کمتر میکنه ، تنش زیاد میشه مهاجرت معکوس تشدید میشه و حتی بسیاری از ساکنان سرزمین های اشغالی از اسرائیل متنفر میشن
  • DE ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    10 93
    نتانیاهو؟ او یک احمق است
  • DE ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    9 91
    خدا بیامرزه اون مرحوم رو که این حیوانات رو در کمپ نگهداری میکرد و ازشون کار اجباری میکشید چون میدانست که این جانوران نباید آزاد باشند .
  • GB ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    2 27
    یهودی؟
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    5 38
    خنده داره اما اسرائیل بهترین دموکراسی منطقه را داره چندین حزب با هم جدال می کنند همین نتانیاهو برای پیروزی مجبور شد کلی کار انجام بده رفت پیش پوتین قول گرفت نیروهای ایران را از سوریه خارج کنه رفت پیش ترامپ مجبورش کرد جولان را بده اسرائیل و سپاه رو تروریستی بنامه وگرنه تا چند وقت پیش حتی خطر انحلال کابینه اش بود
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    10 85
    یعنی به نهایت بدبختی گرفتار شده که متوسل به تروریست های آمریکایی شده.کلا عکس این شیاطین چاپ نشه بهتره.ترامپ.پمپ...نتانیابو...
  • DE ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    3 21
    واقعا اینطوریه؟!!!!!!!!!!!
  • LB ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    11 63
    رژیم اشغالگر قدس تنها جاییه که هرچقدر بیشتر وحشی باشی و وعده آدمکشی بیشتری بدی، بیشتر رای میاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس