کد خبر 948743
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
گمیشان؛ کماکان در سیل

سرپرست استانداری گلستان گفت:با لایروبی کانال‌ها و دهانه گرگانرود سرعت تخلیه آب از گمیشان افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، میرمحمد غراوی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آب‌گرفتگی در شهرستان‌های سیل‎زده استان گلستان اظهارداشت: با لایروبی کانال‌ها و دهانه گرگانرود سرعت تخلیه آب از گمیشان افزایش یافته است.

وی درباره بالاآمدن دوباره آب در برخی از نقاط شهر آق‌قلا گفت: در شهرستان این شهرستان آورد رودخانه‌ها ناشی از برفاب و فعالیت سامانه بارشی است.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی حجت‌الاسلام رئیسی با مردم سیل زده گلستان

تعداد خانه‌های آسیب دیده در سیل چقدر است؟

نحوه دریافت تسهیلات بلاعوض توسط سیل‌زدگان

سرپرست استانداری گلستان بیان داشت: پس از عبور این سامانه تلاش می‌کنیم با سرعت هرچه بیشتر آب موجود در منازل و معابر شهر آق‌قلا را خارج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در پی دستور و انتخاب استاندار خراسان رضوی به عنوان معین گلستان از سوی وزیر کشور، ماشین‌آلات و تجهیزات تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها در ادامه امدادرسانی در گلستان حضور خواهند داشت.

غراوی با بیان اینکه امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گلستان از طریق تعیین استان معین و با استفاده از طرفیت‌های ملی ادامه دارد، اظهارداشت: ماشین‌آلات و امکانات لجستیکی خراسان رضوی نیز در دو روز آینده وارد استان گلستان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان گفت: با توجه به فعالیت این سامانه که امروز و فردا در گلستان فعال است، ۴۰ میلی‌متر باران در استان خواهد بارید.

غراوی اظهارداشت: برای اینکه جلوی ورود رواناب به شهر آق‌قلا گرفته شود با استفاده از توان مهندسی در حال ایجاد کانال و دایک حفاظتی در روستای یلمه‌خندان هستیم تا از ورود دوباره آب به شهر جلوگیری کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • زهرا خاتون IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    چرا از تجربیات کشورهای پیشرفته مثل ژاپن و آمریکا الگو ب داری نمی کنیم ؟این کارها چیه تو هراره سوم میلادی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس