
وي ادامه داد: براساس اين ايده قرار بود اگر کارهاي توليد شده به دليل سرعت نگارش از غنا و کيفيت کافي برخوردار نبود، ويراستاران زبدهاي در اين مجموعه حضور داشته باشند و به کمک نويسندگان بيايند، اما با برگزاري جلسات مختلف، اين نتيجه حاصل شد که کارها با بهکارگيري تمام ظرفيتهاي توليد محتوا، فاخر و ارزشمند نخواهد شد.
* سامانهاي که تغيير کاربري داد
مدير بازرگاني موسسه عماد خاطرنشان کرد: با اين نتيجه، قرار شد تا سامانه ملي اورژانس کتاب، يک سامانه خدماتي باشد و به اطلاعرساني اخبار و رويدادهاي حوزه کتاب و تهيه کتاب براي مخاطبان بپردازد و از توليد محتوا در قالب کتاب، فاصله بگيرد.
رستمي با بيان اينکه اين سامانه فعلاً به صورت آزمايشي به ثبت سفارش مراجعان ميپردازد، گفت: اين کار به صورت شبانهروزي و 24 ساعته انجام ميشود که در ساعت اداري با ارتباط تماسگيرندگان با اپراتور و بعدش از طريق تلفن گويا و پيامگير دنبال خواهد شد.
وي با بيان اينکه تازهترين کتابها در حوزههاي علوم انساني و اسلامي، دفاع مقدس و انقلاب اسلامي در اين سامانه عرضه ميشود، اظهار داشت: سامانه ملي اورژانس کتاب در حد امکان، تمام کتابهاي مورد نياز تماسگيرندگان را تهيه ميکند، منتها اولويت آن، ارائه کتاب در همين چهار حوزه است.
* ارتباط چهره به چهره با خوانندگان کتاب
مدير سامانه ملي اورژانس کتاب اضافه کرد: سياست ما با ساير سايتها و مراکز عرضه کتاب متفاوت است. بازار کتاب در انديشه وارد کردن کتاب به دستگاههاي پخش و دغدغه ما ارتباط چهره به چهره با مخاطب، حتي در دورترين نقطه کشور است. به همين دليل است که هرکس با سامانه تماس بگيرد، حتي اگر در دورترين نقطه کشور هم باشد، بسته مورد نظرش به صورت مستقيم برايش ارسال ميشود.
رستمي تأکيد کرد: تلاش ما اين است که قيمت تمام شده هر کتاب، نهايتاً همان رقمي باشد که پشت جلد کتاب درج شده است. چرا که يک حداقل تخفيف براي کتابها در نظر گرفتهايم و حتي هزينه پستي ارسال کتاب را هم در مواردي نميگيريم.
وي با اشاره به اينکه سامانه ملي اورژانس کتاب با ناشران مختلفي در ارتباط است، ادامه داد: ما از هر ناشر حدود 25 درصد تخفيف ميگيريم که گاهي کتاب با هزينه پستياش باز هم با 10 درصد تخفيف به دست مخاطبان ميرسد.
* همکاران سامانه، بسيجيوار کار ميکنند
مدير سامانه ملي اورژانس کتاب با تأکيد بر اينکه 80 درصد همکارانش بسيجيوار به همکاري با سامانه ادامه ميدهند، گفت: سامانه ملي اورژانس کتاب با هزينهها و دستمزدهاي حداقلي فعاليت ميکند.
وي همچنين درباره بخشهاي سامانه گفت: مجله صوتي، کتاب صوتي و معرفي کتاب هفته از بخشهاي سامانه است که البته مجله صوتي هنوز پا نگرفته است. در اين بخش قرار است اخبار حوزه کتاب به علاقهمندان ارائه شود و آنان بدانند در عالم کتاب چه خبر است.
* تا آخر مهر، آزمايشي هستيم
رستمي با بيان اينکه کتاب صوتي و کتاب هفته راهاندازي شدهاند، خاطرنشان کرد: سامانه ملي اورژانس کتاب تا آخر مهرماه به صورت آزمايشي فعاليت خواهد کرد. سپس مصمميم که بازخورد فعاليت سامانه را از مخاطبان دريافت کرده و ضعفها و اشکالات آن را برطرف کنيم.
وي اظهار داشت: معرفي کتاب صوتي، فعال است و به صورت افکتيو در استوديو تهيه شده که زمان معرفي هر کتاب بين 30 تا 40 ثانيه است. سيرهاي مطالعاتي مختلفي در اين بخش معرفي ميشود و کتابهايي که معرفي شوند، لزوماً در انبار ما موجود است.
وي در پايان گفت: اين سامانه با شماره تلفن 85570 در دسترس علاقهمندان است و شهرستانيها صرفاً با گرفتن پيش شماره تهران (021) ميتوانند با سامانه ملي اورژانس کتاب ارتباط برقرار کنند.