کد خبر 946674
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۸
حمله شیمیایی

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از دریافت اطلاعاتی مبنی بر تدارک تروریست‌ها برای انجام حمله شیمیایی در استان ادلب خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه گفت که شبه نظامیان و کلاه سفیدها در حال برنامه ریزی برای انجام یک حمله شیمیایی در ادلب هستند.

براساس این گزارش، ادلب جزو آخرین مناطقی است که همچنان بخشی از تروریستها مانند جبهه النصره هنوز در آنجا حضوری فعال دارند. هرچند که این افراد با هماهنگی مقامات سوریه از دیگر مناطق به آنجا منتقل شده‌اند.

نبنزیا افزود: تروریستهای «هیئة تحریر الشام» کنترل 90 درصد از استان ادلب را در اختیار دارند و طی ماههای اخیرا مرتبا حملاتی را علیه نیروهای سوری ترتیب داده‌اند. ما عمیقا نگران اطلاعاتی هستیم که از تدارک تروریستهای تحریر الشام با حمایت کلاه سفیدها برای انجام اقداماتی با استفاده از گازهای سمی خبر میدهد. 

بیشتر بخوانید:

حمله شیمیایی تروریست‌های سوریه به شمال «حماه»

جنگنده‌های «سوخو-۲۵» روسیه به سوریه بازگشتند

پاسخ محکم ارتش سوریه به تروریست‌های ادلب

اوایل سال جاری میلادی نیز وزارت خارجه روسیه از استقرار تجهیزات کلاه سفیدها در چندین بیمارستان در استان ادلب خبر داده بود. مسکو گفته بود این افراد به دنبال استفاده از گازهای شیمیایی و نسبت دادن آن به نیروهای ارتش سوریه هستند. 

پیش از این کشورهای غربی با ادعای انجام حملات شمیایی توسط ارتش سوریه چندین بار به خاک سوریه حمله موشکی کرده‌اند. 

اولین بار، فروردین ماه سال ۱۳۹۶ بود که آمریکا به بهانه حمله شیمیایی در «خان شیخون»، به پایگاه هوایی «الشعیرات» ارتش سوریه در در استان حمص حملات موشکی کرد. 

دومین حمله به بهانه سلاح‌های شیمیایی، ۲۵ فروردین سال 1397 توسط سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام شد و آنها جمعا ۱۰۰ موشک به سوریه شلیک کردند.

این درحالیست که دولت سوریه در سال ۲۰۱۴ بر اساس توافقی میان آمریکا و روسیه زرادخانۀ تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحویل داد. دمشق همچنین بارها دربارۀ تسلیحات شیمیایی معارضان و تروریست‌ها و امکان استفاده از این تسلیحات در مناطق غیرنظامی هشدار داده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس