کد خبر 950991
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
گروه تروریستی النصره

گروه تروریستی النصره برای انجام حملات شیمیایی در مناطق کاهش تنش در سوریه آمادگی‌های خود را افزایش داده است.

به گزارش مشرق، منابع آگاه در ادلب به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که چند روز قبل نشستی بین دو سرکرده طراز اول گروه تروریستی هیئة تحریر الشام (جبهة النصره) و عناصر گروه تروریستی موسوم به کلاه‌سفیدها و دو سرکرده از گروه‌های تروریستی جیش العزه و الحزب الاسلامی الترکستانی در ادلب برگزار شده است.

این منابع تأکید کردند که در این نشست مأموریت‌ها به عناصر مسلح در ۶ منطقه که طی ماه‌های گذشته بمب و خمپاره‌های حاوی مواد شیمیایی سمی به آن انتقال شده است ابلاغ شده است که این ۶ منطقه در حومه شمالی حماه، سهل الغاب، حومه لاذقیه، دو حومه جنوبی و جنوب شرقی ادلب واقع شده است. طی ماههای اخیر کپسول‌های حاوی گاز کلر و خمپاره‌های حاوی مواد شیمیایی سمی ذخیره‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید:

بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب در تونس

این منابع گفتند که در جریان این نشست توافق شد که همزمان با هرگونه تلاشی که ارتش سوریه و هپیمانان برای پیشروی به‌سمت مواضع عناصر مسلح در طول جبهه حومه ادلب تا حماه و حومه لاذقیه انجام دهند فوراً حمله شیمیایی صورت گیرد.

به‌گفته این منابع در جریان این نشست بی‌سیم‌های پیشرفته‌ای بین افراد حاضر توزیع و قرار شد که از طریق این تجهیزات ارتباطی تبادل اطلاعات و دستورات بین فرماندهان گروه‌های تروریستی صورت گیرد.

منابع محلی در ادلب چهارم ماه جاری میلادی گفتند که عناصر مسلح هیئة تحریر الشام و عناصر مسلح الحزب الترکستانی در یکی از مقرهای این هیئت در منطقه سهل الروج در غرب ادلب حدود ۱۲۰ خمپاره را به مواد شیمیایی سمی آمیخته‌اند و کارشناسان مواد شیمیایی از بلژیک بر این کار نظارت کرده‌اند.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیست و چهارم اسفند ماه گذشته گفت که تروریست‌های وابسته به النصره با برخورداری از حمایت کلاه‌سفیدها خود را برای اجرای نمایشی جدید حمله شیمیایی با هدف متهم کردن دولت سوریه به انجام آن آماده می‌کنند.

آمریکا، فرانسه و انگلیس در نتیجه شکست سیاست‌های خود در سوریه، مزدوران تروریست خود و در رأس آنها تروریست‌های کلاه‌سفید را برای اجرای نمایش استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه با هدف متهم کردن دولت سوریه به آن به‌خدمت گرفته‌اند.

لازم به یادآوری است که در حمله شیمیایی گروه‌های تروریستی به شهر حلب در تاریخ ۲۴ نوامبر سال گذشته میلادی آنها از گاز کلر استفاده کردند که در نتیجه آن ۱۰۷ نفر از ساکنین این شهر، از جمله زنان و کودکان، آسیب دیدند. در پاسخ به این جنایت، ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در نزدیکی شمال این شهر را هدف قرار داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس