کد خبر 945612
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
برنی سندرز

دست‌کم ۵ نفر از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفته‌اند در صورت پیروزی در این رقابت مشارکت کشورشان در توافق هسته‌ای با ایران را احیا خواهند کرد.

به گزارش مشرق، دست‌کم پنج نفر از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته‌اند در صورت پیروزی در انتخابات سال ۲۰۲۰، بدون پیش‌شرط به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای با ایران بازخواهند گشت.

المانیتور از "برنی سندرز"، نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنا، "الیزابت وارن"، نماینده ماساچوست در سنا و "کامالا هریس"، نماینده کالیفرنیا در این مجلس نام برده است.

طبق این گزارش، شماری از گروه‌های حامی توافق هسته‌ای تلاش‌هایشان برای اعمال نفوذ روی نماینده‌های دموکرات، قبل از اولین مناظره انتخاباتی در ماه ژوئن را شدت بخشیده‌اند. المانیتور می‌گوید مطلع شده گروهی موسوم به "اقدام برای امنیت ملی" اقدام به توزیع یادداشتی در میان تمامی نامزدهای حزب دموکرات کرده و از آنها خواسته‌اند در صورت پیروزی در انتخابات به توافق هسته‌ای برجام بپیوندند.

بیشتر بخوانیم:

خبر خوب برای یمنی‌ها از آمریکا

«ند پرایس»، از مقام‌های دولت سابق آمریکا و مدیر گروه سیاسی "اقدام برای امنیت ملی" گفت: «نمی‌خواهیم درباره گفت‌وگوهای محرمانه صحبت کنیم ولی پیامی که ما ارسال کرده‌ایم ساده و روشن است. اگر ایران کماکان به برجام پایبند بماند دولت بعدی بایستی به توافق هسته‌ای برگردد و از دیپلماسی اصولی برای مذاکراه بر سر توافقی متعاقب جهت حفظ توافق هسته‌ای برای درازمدت استفاده کند.»

یک سخنگوی هریس گفت او "در صورتی که آمریکا بتواند پایبندی ایران را تأیید کند به این توافق بازخواهد گشت. ایشان معتقد ست ما بایستی برای مبارزه با رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه وارد دیپلماسی شدید و فشرده شویم.»

یک سخنگوی الیزابت وارن هم در اظهاراتی مشابه گفته در صورتی که ایران به مفاد توافق پایبند بماند او هم به بازگشت آمریکا به برجام معتقد است. سخنگوی برنی سندرز هم گفت: «سناتور سندرز در کسوت رئیس‌جمهور به برجام بازخواهد گشت و آماده خواهد بود با ایران بر سر مجموعه‌ای از مسائل دیگر گفت‌وگو کند. بازگشت به برجام به معنی پایبندی آمریکا به تعهداتش در برجام است که رفع تحریم‌ها را هم شامل می‌شود.»

«وین مسام»، شهردار سابق فلوریدا نیز گفته در صورتی که در انتخابات موفق شود بازگشت به برجام را جزو اولویت‌های خود قرار خواهد داد.

«جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا که قرار است نامزدی‌اش را به زودی اعلام کند هم یکی از حامیان برجام است. او اخیراً گفت: «صحبت از توافق بهتر توهم است. رسیدن به این هدف (توافق با ایران) مستلزم سال‌ها فشار تحریم‌، دیپلماسی فشرده و حمایت جامعه بین‌المللی بود. امروز هیچ‌کدام از اینها برقرار نیستند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    14 29
    اگه بشه چه قدر قیافه دلواپسان دیدنی میشه
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
      15 7
      تو از اون ادمایی هستی که 100 بار از یه سوراخ گزیده میشن
    • حیدر IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
      11 6
      الان که قیافه ساده لوح هایی مثل تو دیدنی تره
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
      12 9
      مگه از برجام خارج شدن قیافه اسهال طلبان طوری شد!؟
  • دیده بان IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    49 22
    همه این بازیها برای فریب مردم ایرانه تامجددا دولتی درایران روی کاربیاد که مثل دولت فعلی ذلیل آمریکا باشه!!!
  • دیده بان IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    26 17
    همه این بازیها برای فریب مردم ایرانه تامجددا دولتی درایران روی کاربیاد که مثل دولت فعلی ذلیل آمریکا باشه!!!
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    10 2
    بزک نمیر بهار میاد
    • احمدی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
      2 2
      وطن فروشان بی عیرت دل به چی خوش میکنند
  • ناشناس IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    14 6
    بازم یه بازی دیگه. از امریکا توقعی نیست مطابق طینتش رفتار میکنه .حیرتم از اون احمقای داخلیه که هنوز حرف اینا رو باور میکنن.
    • حسن IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
      2 1
      واقعا این لیبرال جماعت تاابد درجاهلیت خواهند ماند ،
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    3 0
    فهمیدن مردم ایران چقدر ساده هستن و میشه هزار بار از یه سوراخ گزیدشون
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    2 0
    اینم یه شگردجدیده تاسال2020دولت مردم روبدینوسیله سرکاربزاره
  • علی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    1 0
    هر چیزی بها دارد بهای ازادی و مستقل بودن همین است ولی اگر مسئولان بی تدبیر و بی لیاقت هنری داشتند با استقامت کردن وضعیت مردم خیلی بهتر از امروز بود
  • داریوش DE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    5 0
    اینها اگر سر کار بیان باز حرف دیگری خواهند زد. به نظر من ایران بمب اتم درست کنه تا حال همه اینها را بگیره. آمریکا فقط حرف زور حالیشه. مرگ بر آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس