کد خبر 960462
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
برنی سندرز

سناتور ارشد دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در یک مصاحبه ضمن انتقاد تند از مواضع واشنگتن در قبال تهران تاکید کرد: «باید به عربستان سعودی بگوییم با ایران مذاکره کند».

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» سناتور ارشد و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» از مواضع دولت «دونالد ترامپ» در قبال ایران و عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد.

این قانونگذار نام‌آشنای آمریکایی در این مصاحبه ضمن دفاع از مواضع سیاست خارجی خود طی سال‌های گذشته گفت: «من علیه جنگ عراق (در سال ۲۰۰۳) رای دادم و برای بیرون کشیدن ایالات متحده از جنگ یمن که موجب تخریب باورنکردنی در این کشور شده، هر کاری که در توانم بوده انجام داده‌ام و برای اینکه ما درگیر جنگ با ایران نشویم، من هر کاری در توانم باشد انجام خواهم داد».

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید: ترامپ تصمیم‌گیر نهایی درباره ایران است

ترامپ: چین آرزو می‌کند بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شود

سندرز: پمپئو مردم آمریکا را درباره ایران فریب می‌دهد

خبرنگار نیویورک تایمز از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوال کرد که «سیاست خارجی دولت برنی سندرز» و دیپلماسی مدنظر این دولت چگونه خواهد بود؟

سندرز گفت: «دیپلماسی (دولت سندرز) یعنی، کار کردن با متحدانمان در تلاش برای حل منازعات بسیار مشکل‌ساز بین‌المللی که در سراسر جهان وجود دارد، یعنی تخصیص منابع مالی برای وزارت خارجه (آمریکا)، داشتن بهترین دیپلمات‌ها».

وی افزود: «همین الان اینطور به نظر می‌رسد که جان بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) در حال تحریک جنگ با ایران است. به نظر من، کاری که ما باید بکنیم این است که به عربستان سعودی که یک رژیم مستبد و قاتل است، بگوییم که آنها به منظور ایجاد صلح در منطقه باید شروع به نشستن بر سر میز و مذاکره با ایران کنند، نه اینکه ما خودمان شرایط بسیار بی‌ثبات کنونی را بدتر کنیم».

سندرز پیش از این بارها در مخالفت با تنش‌آفرینی‌های اخیر دولت آمریکا در قبال ایران از یک سو و همچنین حمایت‌های همه‌جانبه دولت ترامپ از عربستان سعودی و جنگ یمن موضعگیری کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    8 0
    از اونجایی که انتخابات امریکا تحت سیطرۀ صهیونیست‌هاست! معلومه که این (سندرز) رای نمیاره و مجدداً همین ترامپ روانی یا روانی‌تر از ترامپ سر کار میــــاد
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    0 1
    حالااگه سنت کفاف کنه تا2020
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    8 0
    بدبختی و حماقت صعودی چقدر است که امریکایی ها باید به انها بگویند با چه کسی مذاکره کنند. ال سعود ادعای اسلام و مسلمانی دارد که صهیونیست ها یا مسیحی ها به انها فرمان میرانند؟
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    2 0
    این رییس جمهور بشه خوبه ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس