روزنامه

روزنامه اصلاح‌طلب درخواست سردار آزمون از مجری زن برای رعایت پوشش موجه در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی را، تحقیر فرهنگی ملت ایران معرفی کرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** درخواست سردار آزمون از مجری زن برای پوشش مناسب موجب تحقیر فرهنگی ملت ایران شد!

روزنامه بهار در یادداشتی نوشت:

«فوتبالیستی که به سبب کسب نام و نشانی ورزشی به خود اجازه می‌دهد تا با طرح درخواستی ظاهراً خیرخواهانه، امکان مشاهده کامل پخش مستقیم قرعه کشی جام جهانی را با تحقیر فرهنگی یک ملت معاوضه نماید... سردار آزمون با طرح درخواستی ساده‌انگارانه از مجری زن برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی جهت رعایت پوشش مناسبی که امکان پخش زنده برنامه را در ایران مهیا کند، بار دیگر نوک پیکان انتقادات را به سوی تصمیم‌گیرندگانی نشانه رفته است که گویا تحقیر فرهنگی ایران در عرصه‌های جهانی برایشان از کمترین درجه اهمیت برخوردار است».

عناوین اخبار روزنامه بهار در روز شنبه ۱۱ آذر :

این روزنامه اصلاح طلب در همین یادداشت، امتناع ورزشکاران ایرانی از مسابقه با نمایندگان رژیم کودک کش اسرائیل را نیز نقد کرده و تاکید دارد که در تمامی کشورها، ورزش به عنوان امری با کارکردهای حقوق بشری و بدون در نظر گرفتن الزامات سیاسی پذیرفته شده است.

در روزهای گذشته، یکی دیگر از روزنامه‌های اصلاح طلب نیز در گزارشی با عنوان «می‌بازیم؛ چون سیاستمداران ما افسانه می‌بافند» نوشته بود: «ورزش تنها عرصه‌ای‌ست که باید با تمام قوا از آن سیاست‌زدایی و ایضاً ایدئولوژی‌زدایی کرد... آنچه بدیهی است، این است که تا سیاست‌مداران ما به جای دیدن حقیقت، ره افسانه بزنند، خواهیم باخت؛ چه خودمان با میل و اراده و چه با دستور و بخشنامه؛ در همه میدان‌ها».

این روزنامه اصلاح طلب به صورت تلویحی تاکید کرده بود که باید با نظم جهانی هماهنگ شویم.

اصلاح طلبان به دفعات ثلبت کرده‌اند که منافع ملی و عزت مردم ایران هیچ جایگاهی در منظومه فکری‌شان ندارد.

** اگر آمریکا راضی شود، مشکلی برای برجام منطقه‌ای نداریم

روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «آیا می‌توان "برجام منطقه‌ای" را متصور بود؟» نوشت:

«ایران یک‌بار چنین الگویی (برجام) را در رابطه با توانایی هسته‌ای خود آزموده است. گرچه دستاورهای هسته‌ای ایران در مذاکرات برجام پس از آمدن ترامپ با چالش‌هایی مواجه شد اما همچنان بسیاری از این می‌گویند که الگوی برجام با همه کاستی‌هایش الگوی موفقی در حل‌وفصل چالش‌ها است. حال باید پرسید آیا می‌توان مذاکراتی را متصور بود که به یک برجام منطقه‌ای بیانجامد؟ گرچه یکی از لوازم تعمیم آن الگو به دیگر حوزه‌ها، وجود اراده نزد دو طرف است. چه اینکه به نظر می‌رسد نزد طرف آمریکایی چنین اراده‌ای در حال حاضر وجود ندارد».

عناوین اخبار روزنامه همدلی در روز شنبه ۱۱ آذر :

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که برجام پس از آمدن ترامپ با چالش مواجه شده است. این در حالی است که برجام از روز اول اجرا- دی ماه ۹۴- در دولت اوبامای مؤدب و باهوش- به تعبیر مقامات ارشد دولت آقای روحانی- با چالش مواجه شد.

دولت اوباما در اولین روز اجرای تعهدات، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد. غارت ۲ میلیارد دلاری اموال ایران، قانون محدودیت ویزا، استمرار تحریم سوئیفت، تصویب بیش از ۸۰ طرح ضد ایرانی در کنگره و همچنین تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران نیز در دولت اوباما انجام شد.

اصلاح طلبان به شدت در تقلا هستند تا با معرفی ترامپ به عنوان یک استثنا، چهره استکبار را بزک کنند. این در حالی است که اوباما با حیله گری می‌کوشید تا با استفاده از دروغ‌ها و مکرهای متعارف خویش، چهره‌ای زیبا از هیولای بدسیرت آمریکا به نمایش بگذارد، چهره‌ای که می‌توانست ساده‌دلان و خوش‌خیالان را خام کند و فریب دهد. در مقابل، ترامپ نماد جنون آمریکایی و کابوی قرن بیست و یکمی است که ماهیت آمریکا را به نمایش گذاشت.

ترامپ هراسی با هدف تبرئه سیستم حاکمه آمریکا توسط اصلاح طلبان در داخل کشور در حالی است که ترامپ- به عنوان نماینده جمهوری خواهان- و اوباما- به عنوان نماینده دموکرات‌ها- در هر موضوعی با هم اختلاف داشته باشند، در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان هیچ اختلافی با هم ندارند.

در حالی که ترامپ در رقابت‌های ریاست جمهوری سال گذشته، سیاست‌های دولت اوباما را زیر سؤال برده و قول داده بود سیفون را در کاخ سفید خواهد کشید، در موضوع ایران، مسیر اوباما را ادامه داد.

فضاسازی امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای درخصوص مذاکرات منطقه‌ای و موشکی یادآور عملیات روانی ۴ سال قبل آنها برای تشویق مردم به گذشتن از حقوق خود به امید برداشته‌شدن تحریم‌ها است. در همان برهه این روزنامه‌ها تیتر زدند که «تحریم‌ها به تاریخ پیوست» و «صبح بدون تحریم» فرا رسید. اما نه تنها تحریم‌ها به تاریخ نپیوست، بلکه با زیرساختی گسترده‌تر و تحت عنوان «مادر تحریم‌ها» بازگشت.

در حقیقت، همان جماعتی که با نسخه پیچی انفعال، مادر تحریم‌ها را سوغات آوردند، حال قصد دارند تا با بازی در زمین دشمن، خسارت محض برجام را به دیگر مؤلفه‌های قدرت ایران تعمیم دهند.

** دولت، «گرم کردن سر جوانان» را اشتغال‌زایی معرفی کرده است!

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «تفاوت شغل و سرگرمی» نوشت:

«گزارش یکصد روزه رییس‌جمهور مهم‌ترین برنامه اشتغال‌زایی دولت را «کارورزی» معرفی کرده است. در این گزارش کارورزی در صدر برنامه‌های اشتغال‌زایی مطرح شده... رییس‌جمهور می‌گوید:"طرح کارورزی برای ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است". ظاهراً در این گزارش «گرم کردن سر جوانان»، اشتغال‌زایی برداشت شده است. این دو مفهوم از نظر اقتصادی تفاوت‌هایی اساسی دارند... قانون کار ایران نیروی کاری را به عنوان شاغل به رسمیت می‌شناسد که ماهانه کمتر از حداقل‌مزد دریافت نکند و بیمه تأمین اجتماعی داشته باشد. کارورزی شغل‌هایی ایجاد می‌کند که در آنها نیروی کار درصدی از رقم حداقل‌مزد را دریافت می‌کند و کارفرما مکلف به پرداخت حق بیمه نیست...این طرح در اساس با قانون بالادستی‌اش (قانون کار) در تعارض است. در این قانون مبحثی ۱۱ ماده‌ای با نام «کارآموزی» وجود دارد که محدوده‌های حقوقی استخدام نیروی کاری که نیازمند آموزش است را مشخص می‌کند. دولت تلاشی برای تغییر این قانون انجام نداده بلکه طرحی را اجرا می‌کند که این مواد قانونی را خنثی و بلااستفاده کرده است».

عناوین اخبار روزنامه اعتماد در روز شنبه ۱۱ آذر :

گفتنی است روحانی-۷ اردیبهشت ۹۶- در پایان ضبط برنامه انتخاباتی خود در استودیوی سیما در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره جزئیات و اولویت‌های برنامه صد روزه‌اش پس از انتخاب شدن، گفت: «نخستین برنامه‌ای که در صد روز انجام خواهد شد و نهایی خواهیم کرد، برنامه‌ای تحت عنوان کارورزی است که مخفف آن کاج است».

روزنامه شرق- ۱۵ آبان ۹۶- در گزارشی نوشت:

«۲۶ شهریورماه بود که اجرای دو برنامه ملی ایجاداشتغال در مراسمی رسماً کلید خورد و یک تفاهم‌نامه میان سازمان برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور محمدباقر نوبخت، علی ربیعی و ولی‌اله سیف به امضا رسید؛ در این مراسم محمدباقر نوبخت، رئیس‌سازمان برنامه‌و بودجه از واریز صد میلیارد تومان از منابع ۵۰۰ میلیاردی اجرای برنامه‌اشتغال فراگیر به عنوان مرحله اول برای اجرای طرح کارورزی در شب پیش از آن (۲۵ شهریور) به حساب وزارت کار خبر داد. هرچند در مراسم رونمایی از بسته‌اشتغال روستایی، رئیس‌سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد صد میلیارد برای اجرای بسته‌اشتغال فراگیر اختصاص یافته است اما تا امروز ریالی از این مبلغ به وزارت کار پرداخت نشده است.»
آن‌طور که از سخنان دولتمردان برداشت می‌شود، گویی به‌جای آنکه در عمل به دنبال راهی برای کاهش بیکاری باشند، با آمارسازی سعی در کم کردن تعداد بیکاران دارند.
گفتنی است در حالی روحانی وعده داده بود که با طرح «کاج» بحران بیکاری جوانان را حل می‌کند که ۴ طرح قبلی وی برای‌اشتغالزایی از جمله «تکاپو» و «حرکت» با شکست مواجه شد.

** نماینده فراکسیون امید: اصلاحات در عربستان، رضاخانی است

«پروانه سلحشوری» رئیس فراکسیون زنان مجلس و عضو فراکسیون امید در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«به‌نظر من اصلاحات در عربستان، رضاخانی است. این اتفاقات در عربستان دست‌کم در کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد. اصلاحات به هیچ‌وجه با امر و دستور و بخشنامه نمی‌شود. بلکه جامعه باید از مراحل سنتی اقتدارپذیر عبور و آمادگی انجام اصلاحات، آن هم از شکل پایین به بالا را داشته باشد. باید مراقب تحولات بیرونی باشند تا تحولات درونی ملت، آسیب‌پذیری کمتری داشته باشند. البته منکر وجود برخی نگاه‌های خاص در کشور نیستم اما قیاس میان وضعیت بانوان تحصیلکرده ایرانی با بانوان عربستانی که به‌تازگی اجازه ادامه تحصیل و رانندگی یافته‌اند را به هیچ‌وجه، صحیح و منصفانه ارزیابی نمی‌کنم».

عناوین اخبار روزنامه آرمان امروز در روز شنبه ۱۱ آذر :

این اظهارنظر نماینده فراکسیون امید در حالی است که در ماههای گذشته، رسانه‌های اصلاح طلب همصدا با بی بی سی و صدای آمریکا و رسانه‌های معاند و به اعتبار پخش آواز خواننده زن مصری از تلویزیون عربستان، برگزاری چند کنسرت و دادن مجوز حضور زنان در استادیوم فوتبال، کشف کردند که آل سعود، اصلاح طلب، حقوق بشری و متمدن شده است!

در همان برهه کارشناسان تاکید کردند که تغییرات صورت گرفته در ساختار عربستان بویژه در حوزه زنان بیش از هر چیزی برگرفته از رفتارهای فریبکارانه سعودی برای سرپوش گذاشتن بر سرکوب مردم و بهبود چهره خود بعد از رسوایی کشتار در یمن و حمایت از تروریسم است.

** هراس اصلاح طلبان از کارنامه خالی

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «پرواز وعده‌ها» نوشت:

«صادق زیباکلام در ذکر دلایلش برای استعفای اسحاق جهانگیری در همین روزنامه از عدم وجود دورنمای امیدبخش برای بهبود شرایط و موفقیت‌های اقتصادی دولت دوازدهم سخن می‌گوید. عملکرد تیم اقتصادی که بخش عمده‌ای از گزارش تلویزیونی صد روزه رئیس جمهور را در بر گرفت، یأس اصلاح طلبان را از این شراکت پرهزینه با اعتدالیون عمیق‌تر کرد».

عناوین اخبار روزنامه آفتاب یزد در روز شنبه ۱۱ آذر :

گفتنی است اصلاح طلبان که روزی خود را عامل رأی آوردن رئیس‌جمهور می‌دانست و سهم خود را تمام و کمال از دولت دریافت کرد، حال با مشاهده واقعیت‌های جامعه، به مرزبندی با دولت برآمده است.

مدتی است که تعدادی از صاحبنظران اصلاحات در تلاشند هر طور شده خط‌کشی با دولت را پر رنگ و سهم خود را در بروز مشکلات امروز کشور کمرنگ کنند، چرا که ایجاد این تصور در جامعه را به نوعی برگ برنده خود در انتخابات آینده می‌دانند.

بی مسئولیتی اصلاح طلبان و بی توجهی به دغدغه‌ها و مشکلات مردم از سوی این جریان در حالی است که تنها ۱۰۰ روز از آغاز به کار دولت دوازدهم سپری شده است.

نوع رفتار اصلاح‌طلبان با دولت دوازدهم، ادامه راهی است که اصلاح‌طلبان در دولت یازدهم دنبال کردند و نتیجه آن، ناکارآمدی اقتصادی، بر زمین ماندن بسیاری از وعده‌ها، تحمیل تحریم‌های بیشتر به جای لغو تحریم‌ها و حاشیه‌سازی‌های مصنوعی بود که اتلاف نیروی دولت و هزینه شدن امکانات و ظرفیت‌ها در جاده‌های فرعی را به دنبال داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مجتبی IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    98 23
    واقعاً متأسفم برای این روزنامه های اصلاح طلب که همین طوری غرض ورزانه در مورد همه عرصه ها اظهارنظر می کنند حالا هم که به مسئله ورزش می پردازند.جایی که اخلاق و منش پهلوانی جای قهرمانی را می گیرد آقایان انتقاد می کنند که چرا کریمی کشتی گیر ما جلوی اسرائیلی ها کشتی نگرفته و یا چرا مجری قرعه کشی لباس مناسب تری را پوشیده تا قابل پخش باشد. نه تنها در صداوسیما بلکه شأن ایرانی و اسلامیت ما اجازه بازدید از این صحنه ها را ندارد برای مردم ایران زمین!
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    البته من کلاً اصلاح طلب ها رو قبول ندارم اما با این حرف موافق هستم. نباید به دیگران بگیم چی کار بکن چی کار نکن. اعتقادات ما خواسته خود ما هستند و باید به جامعه این فرهنگ رو تزریق کرد که اگر کسی بر خلاف میل ما عمل کرد حق حمله به او رو نداریم تا داستان مجری برزیلی دوباره تکرار نشه و اگر کسی هم خوب پوشید مثل این دفعه باز شاهد حمله به صفحه طرف برای تشکر نوشتن نباشیم.
  • کاظم غفاری IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    69 9
    در موقع مذاکرات هم احساس غرور می‌کردم که همه جهان در مقابل ایران قرار گرفتند و بحث می کردند اما حالا وقتی به تیتر برخی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب نگاه می کنم واقعاً‌ تأسف می‌خورم
  • حسین2 IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    33 7
    هیچ اصلاحاتی در عربستان در کار نیست... هرچه هست سیاست فریبکارانه و روبه صفتانه انگلیسی بن سلمان است...
  • م IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    37 9
    تا کی کشور و نظام باید در برابر این لجن پراکنی این روزنامه ها سکوت کنند؟
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    38 8
    چه جالب،این اصلاح طلبا چون مجری لباس نامتعارف نپوشیده،عصبانی شدند
  • حسین2 IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    25 5
    مدتی است که تعدادی از صاحبنظران اصلاحات در تلاشند هر طور شده خط‌کشی با دولت را پر رنگ و سهم خود را در بروز مشکلات امروز کشور کمرنگ کنند، چرا که ایجاد این تصور در جامعه را به نوعی برگ برنده خود در انتخابات آینده می‌دانند؛ متأسفانه این حربه شیطانی اصلاح طلبان شده است
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    7 8
    اتفاقا این از افتخارات نظام ما هستش که اینها اینطور راحت نظرشون رو بیان میکنن. این دیگه به کارای فرهنگی حکومت برمیگرده که مردم رو از نظر سطح سواد و آگاهی بالا ببره تا خودشون متوجه اشتباه و یا درست بودن تحلیلها بشن. البته همه کار رو هم رو دوش حکومت نباید انداخت و مردم هم کمی همت کنن و سطح مطالعه رو بالا ببرن، چه مخالف، چه موافق ایده‌هامون. مخالفت بکنیم اونهم نه از سر اینکه چون مخالف ما حرف میزنه پس غلطه، بلکه با ارایه دلیل طرف مقابل رو توجیه کنیم.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    25 9
    کلا یک عده با اصل دین و انقلاب مشکل دارند حالا اسمش ر وبزار اصلاحات یا هرچی
  • سبوس IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    13 5
    به نظر من باید برخورد را جدی کرد و الا درست نمیشه چیزی
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    13 3
    «۲۶ شهریورماه بود که اجرای دو برنامه ملی ایجاداشتغال در مراسمی رسماً کلید خورد
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    1 2
    باید طرح های اشتغال زایی زیاد شوند . راه دیگری نیست وضع اشتغال خرابتر نشه
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    1 2
    من هم حاضرم برای ایجاد صثندوق کمک ملی به جوانان کمک کنم
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    8 1
    باید همه مردم را وارد کار کنیم و از همه کمک بگیریم برای حل مشکلات
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    15 9
    دولت شکم سیرها توان کار ندارند هرچند هم تلاس میکنند اما کلا توان ندارند
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    17 7
    من با این وجود دیگر در ایران نمیمانم میروم افغانستان یا پاکستان باربری
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    12 8
    همین چند ماه پیش این اصلاح طلبان از اصلاحات در عربستان کلی تعریف و تمجید کردند
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    15 9
    میگن باید اسرائیل رو به رسمیت بشناسیم، حجاب رو مسخره میکنن،اسمشم گذاشتن اصلاحات
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    16 3
    غربگرایان روحیه مبارزه در شرایط سخت را ندارند و نه تنها از ترس مرگ خودکشی می‌کنند؛ بلکه روحیه و غرور ملی را تضعیف و تسلیم طلبی را ترویج می‌نمایند.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    10 4
    ذلت و حقارت، پیشنهاد همیشگی اصلاح طلبان به مردم
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    14 3
    یکی نیست بگه اگه دست آمریکا واسرائیل به ایران برسه اول خودهمین اصلاح طلبا رو میفرسته اون دنیا شما که از صدام وقذافی بیشتر خدمتوشونو نکردین
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    10 3
    ما قبل از این که به فکر نابودی اسرائیل در خارج از مرزهایمان باشیم باید به فکر نابودی تفکر صهیونیزم در داخل مرزهایمان باشیم
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    21 9
    رژیم کودک کش اسرائیل،25 سال آینده را نخواهد دید
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    3 0
    چرا میگید اصلاح طلبان ؟!!!! باور کنید افساد طلبان بیشتر بهشون میاد .
  • مسعود US ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    1 0
    سردار آزمون . تورو خدا یه کم هم ازاین توصیه ها به بعضی البته به بعضی از خانم ها ایرانی هم بکن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس