یمن (2).jpg

گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات گسترده ای را در شمال استان البیضاء علیه مواضع نیروهای مزدوران ائتلاف آغاز کردند.

به گزارش مشرق، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات گسترده‌ای را در شمال استان البیضاء علیه مواضع نیروهای مزدور ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی عملیات را از دو محور در حومه جنوبی بخش مهم و راهبردی «قانیه» علیه نیروهای مزدور ائتلاف انجام دادند و در همان گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

عکس: اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر توانستند نیروهای مزدور را عقب برانند و یکی از پایگاه‌های نظامی را در این محور بازپس بگیرند.

دهها تن از مزدوران ائتلاف در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند و سایر نیروها پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند؛ تعدادی از خودروهای نظامی مزدوران در این محور هدف قرار گرفت و منهدم شد.

از جبهه «ناطع» در شمال شرق استان البیضاء خبر می‌رسد، نیروهای یگان مهندسی در جریان یک عملیات دقیق موفق شدند گروهی از نیروهای مزدور ائتلاف را در کمین گرفتار و ضربات مهلکی به آنان وارد کنند.

به گزارش مشرق، مزدوران ائتلاف در این محور درصدد بودند حملاتی را علیه نیروهای یمنی انجام دادند اما در تله‌های انفجاری کار گذاشته شده گیر افتادند و شماری از آنان کشته و زخمی شدند و در نهایت ناکام ماندند.

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله تلاش می‌کنند مناطق اشغالی را در بخش‌های «قانیه، ناطع و نعمان» بازپس بگیرند و نیروهای مزدور ائتلاف را به سمت استان‌های «مآرب و شبوه» عقب برانند تا امنیت کمربند شمالی استان البیضاء به طور کامل تأمین شود.

عکس: اعلام الحربی

خبرها حاکیست، تحولات میدانی در جبهه‌های شرقی و جنوبی از جمله مناطق «صومعه و جنوب ذی نائم» تغییر محسوسی نکرده و درگیری‌ها میان نیروهای یمنی و مزدوران به صورت پراکنده در جریان است.

در حال حاضر، ۸۰ درصد از مساحت استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی از جمله «شهر البیضاء، الرداع، ملاحم، واسط، قزن عطا، خیران، العقله، ناطع، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و …» در کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله است.

بخش‌هایی از شمال، شرق و جنوب هم که معادل حدود ۱۷ درصد از مساحت کل استان است در اشغال نیروهای مزدور است؛ حدود ۳ درصد از خاک استان البیضاء شامل مناطق شمال غربی استان ازجمله حومه الرداع و قیفه در اشغال گروه‌های تروریستی داعش و القاعده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    14 6
    حوثی ها هر روز کوچکتر از دیروز
    • مرتضی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
      2 4
      ان الله مع الصابرين
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    فقط در مناطق کوهستانی حتی ابین و شبوه و لحج پیشروی نمایند- شبانه پرتحرک و کوچک و مستمر حمله نمایند
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    4 0
    نیروهای ائتلاف به صنعا خیلی نزدیک شدن.احتمال سقوط هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس