یمن1 (2).jpg

مزدوران ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در سال های گذشته تلاش زیادی کردند تا راهی را برای پیشروی به سمت عمق پایتخت یمن باز کنند اما تاکنون با مقاومت روبه رو شدند و ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، مزدوران ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در سال‌های گذشته تلاش زیادی کردند تا راهی را برای پیشروی به سمت عمق پایتخت یمن باز کنند اما تاکنون با مقاومت روبه رو شدند و ناکام ماندند.

بخش نهم در شمال شرق استان صنعاء منطقه‌ای به شمار می‌آید که مزدوران ائتلاف برای شروع حملات انتخاب کردند اما در ۴ سال گذشته هرچه زدند به در بسته خورد و تلاش‌های آنان برای اشغال این بخش به نتیجه‌ای نرسید.

براساس اطلاعات به دست آمده، بخش نهم در روزهای گذشته نیز شاهد درگیری‌های نفس گیری بود و مزدوران ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی، حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله انجام دادند.

عکس: اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، مزدوران ائتلاف با انجام جملات گسترده درصدد بودند تا منطقه «الحول» را در بخش نهم به اشغال دربیاورند اما نیروهای یمنی در این محور از مواضع خود دفاع و عقب نشینی نکردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله سرانجام پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند حملات مزدوران ائتلاف را در حومه غربی منطقه «الحول» به طور کامل دفع کنند و تسلط و اشراف خود را در این محور حفظ کنند.

منطقه «الحول» در بخش نهم (شمال شرق استان صنعاء) شامل دهها بلندی و ارتفاع است و بر مناطق حومه اشراف کامل دارد و همین مسئله اهمیتش را برای طرفین درگیر چند برابر کرده است.

اگر چه تحولات میدانی در حومه غربی منطقه «الحول» به سود نیروهای یمنی تمام شد اما نیروهای مزدور پس از درگیری‌های سنگین در محور شمال غرب منظقه الحول توانستند کوه «السلطاء» را به اشغال دربیاورند.

خبرها حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در تلاش هستند با ضدحملات کوتاه اما مستمر پیشروی مزدوران ائتلاف را در این محور متوقف کنند و سپس در یک عملیات معکوس دوباره کوه «السلطاء» را بازپس بگیرند.

یک منبع میدانی که از نزدیک در جریان جزئیات درگیری‌های شمال شرق استان صنعاء است به مشرق اعلام کرد: نیروهای یگان مهندسی هم شانه به شانه نیروهای عملیاتی در میدان نبرد حاضر هستند و ضربات مهلک را به مزدوران وارد کرده اند.

این منبع میدانی به یکی از عملیات‌های موفق نیروهای یگان مهندسی در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: گروهی از نیروهای مزدور در تلاش بودند که به منطقه «القتب» نفوذ کنند اما در کمین نیروهای یگان مهندسی گرفتار و نقره داغ شدند.

وی از کشته و زخمی شماری از مزدوران ائتلاف در جریان این کمین خبر داد و گفت: نیروهای یگان مهندسی خسارت‌های سنگینی را هم به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور وارد کردند و سایر آنان هم که جان سالم به در بردند مجبور به فرار از منطقه شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای یگان‌های موشکی و توپخانه ای نیز مانند سایر رزمندگان یمنی حضوری قدرتمند در میدان نبرد دارند و با شلیک‌های دقیق موفق شدند اردوگاه مزدوران ائتلاف را به چالش بکشانند.

عکس: اعلام الحربی

براساس اخباری که منابع میدانی در اختیار مشرق گذاشته اند، یگان‌های موشکی و توپخانه ای پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع مزدوران ائتلاف را به شدت در منطقه «حریب» در بخش نهم هدف قرار دادند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کردند.

قدرت نمایی نیروهای یمنی در منطقه «حریب» فقط مختص به یگان‌های موشکی و توپخانه ای نبود و نیروهای تک تیرانداز هم که در بخش نهم حضوری مقتدرانه دارند در این محور موفق شدند یک شکار قابل توجه کنند.

نیروهای یگان تک تیرانداز در جریان عملیات ویژه در منطقه «حریب» توانستند حداقل ۱۵ تن از نیروهای مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی را از پای درآورند و به هلاکت برسانند و تجهیزات نظامی زیادی را هم منهدم کنند.

به گفته منابع میدانی، درگیری‌های در سایر مناطق بخش نهم از جمله محورهای شمال غرب و جنوب غرب در جریان است اما تغییر محسوس میدانی در این نقاط به وجود نیامده است و نیروهای یمنی ابتکار عمل را در دست دارند.

در حال حاضر، حدود ۱۰ درصد از مساحت بخش نهم در شمال شرق استان صنعاء در اشغال نیروهای مزدور است؛ بخش مهم و راهبردی نهم، دروازه ورود به شهر صنعاء از محور شرقی محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    7 11
    صنعا هم داره ازاد میشه به دست نیروهای ازادی بخش
    • کاسر العین IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      0 0
      خداوند یمن را نجات می دهد.
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    13 15
    كاش راهي وجود داشت تا جمهوري اسلامي ميتوانست به رزمندگان يمني كمك رساني كند
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    4 4
    خبر نداشتم تا صنعا پیشروی کرده اند از بس مشرق یه طرفه گزارش میره آفرین بر مکه و مدینه نشین ها
    • ستار IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
      4 3
      آفرين بر تلاويو و واشنگتن نشينها...
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    4 8
    امریکا بی خود امیدوار به پیروزی این شاهزاده احمق ایستاده باید سریع ترمز این جنگ را بکشد
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
    0 0
    بزودی یمن ازاد میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس