یمن (2).jpg

درگیری بین رزمندگان یمنی با مزدوران وابسته به ائتلاف در محورهای مختلف استان تعز در جریان است.

سرویس جهان مشرق: در جنوب یمن واقع شده و حدود ۴۵ درصد از مساحت اش در کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله است و ۵۵ درصد دیگر از خاک آن در اشغال نیروهای مزدور ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی است.

نیروهای یمنی کنترل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی این استان از جمله «الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و…» را در دست دارند و از سویی دیگر مزدوران ائتلاف نیز مناطق غربی و جنوبی مانند «المخاء، المسراخ، التربه، ذیاب و پایگاه خالد بن ولید» را به اشغال درآورده اند.

بیشتر بخوانید:

درگیری‌های سنگین در دروازه شرقی پایتخت یمن/ «السلطاء» به اشغال درآمد؛ حملات در « الحول» دفع شد + نقشه میدانی

صحبت درباره استان تعز است و عملیات‌های مشترک یمنی در محورهای مختلف برای بازپس گیری مناطق اشغالی در جریان است و در حال حاضر تمامی نگاه‌ها به بخش «صبر» در نزدیکی مرکز استان معطوف شده است.

عکس: اعلام الحربی

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله درصدد هستند حومه شرقی بخش «صبر» را به کنترل خود دربیاورند و براساس آخرین اطلاعات به دست آمده عملیات گسترده‌ای را علیه نیروهای مزدور ائتلاف ترتیب داده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی حملات گسترده خود را از چند محور آغاز کرده اند و در همان گام نخست پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را درهم بشکنند و پیشروی کنند.

خبرها حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با عقب راندن مزدوران ائتلاف توانستند چند مقر نظامی و ارتفاع را در حومه شرقی بخش «صبر» از اشغال خارج کنند و به کنترل خود دربیاورند.

یک منبع میدانی حاضر در منطقه در گفت وگو با مشرق از کشته و زخمی شدن دهها تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری‌ها خبر داد و اضافه کرد: مواضع نیروهای یمنی در مناطق تازه آزاد شده تثبیت شده است.

این منبع میدانی افزود: از سویی دیگر شمار زیادی از مزدوران ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی نیز حملات گسترده‌ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی در منطقه «الشقب» از توابع بخش «صبر» انجام دادند که با واکنش قاطع مواجه شدند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای یمنی مستقر در منطقه از همان ابتدا تحرکات مزدوران ائتلاف را در این محور رصد کردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و ضربات مهلکی به آنان وارد آورند.

عکس: آرشیو

این منبع میدانی به تحولات در سه راهی راهبردی «الوازعیه» در محور شرقی پایگاه «خالد بن ولید» در جنوب غرب استان تعز اشاره کرد و افزود: گروهی مشترک از نیروهای یمنی عملیات گسترده و غافلگیرانه ای را هم در این محور علیه نیروهای مزدور ائتلاف ترتیب دادند.

وی با بیان اینکه شماری از نیروهای مزدور در جریان درگیری‌ها در سه راهی الوازعیه کشته و زخمی شدند، گفت: رزمندگان یمنی در این محور خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، یگان توپخانه ارتش و مقاومت انصارالله مواضع نیروهای مزدور ائتلاف را در حومه منطقه «حیفان» در محور جنوب شرق استان تعز به شدت هدف قرار داد و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کرد.

نباید فراموش کنیم که استان تعز مناطق جنوبی غربی یمن را به بخش‌های غربی از جمله استان ساحلی الحدیده متصل می‌کند و همین مسئله اهمیتش را برای طرفین درگیر چند برابر کرده است و از همین رو به عنوان شاهرگ جنوبی یمن به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    12 4
    خدایا رزمندگان یمنی را کمک کن و مردم یمن را از ظلم آل سعود و آل نهیان نجات بده و این دو ذکر شده اخیر را نابود کند
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    10 9
    خدا رزمندگان اسلام را در هر نقطه از جهان پيروز بدارد.آمين
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    4 9
    خواهش میکنم ای دولت ومردم آزاده ایرانی ازهر لحاظی به مردم یمن کمک کنید همه ما مسولییم برای اینکه از پل صراط زودتر رد شویم به مردم یمن کمک کنید فردا گریبانگیر خودمان میشود
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    2 3
    راه حل یمن حملات 1- شبانه 2- مستمر همه شبه 3- کوچک 4- در تمامی خطوط برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
    2 1
    خوب چرا با پهباد چیپ های موشک های ضدزره هدایت سیمی را به یمنی ها نمی رسانید مثل آی سی های تاو و کورنت و مالیوتکا
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
    0 0
    باید یمنی ها تمامی مناطق کوهستانی را در حجه و جیزان و صنعا آزاد نمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس