نجران14.jpg

گروهی مشترک از رزمندگان یمنی موجود در جنوب غرب استان نجران عربستان، حمله گسترده ای را علیه مواضع مزدوران چند ملیتی سعودی انجام دادند.

به گزارش مشرق، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله از مناطق تحت سیطره در استان نجران عربستان، حمله گسترده‌ای را علیه مواضع مزدوران چند ملیتی سعودی در منطقه «الطلعه» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند مزدوران سعودی را در این محور عقب برانند و مناطق از دست رفته را دوباره به کنترل خود دربیاورند.

بیشتر بخوانید:

وحشت در اردوگاه سران سعودی/ شیپور مرگ در جنوب شرق استان جیزان عربستان به صدا درآمد + نقشه میدانی و عکس

قابل ذکر است مزدوران سعودی در روزهای گذشته با انجام حملات گسترده از سه محور توانسته بودند برخی نقاط را در منطقه «الطلعه» به کنترل درآوردند اما نیروهای یمنی در این عملیات دوباره بر این مناطق سیطره پیدا کردند.

عکس: اعلام الحربی

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیات چند روز گذشته مزدوران را نیز برای تصرف مناطق «رشاحه و الشبکه» با وجود حملات سنگین جنگنده‌ها و بالگردهای سعودی ناکام گذاشتند و واکنش قاطع نشان دادند.

به گزارش مشرق، دهها تن از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

یگان موشکی و توپخانه نیروهای یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع مزدوران را در حومه کوه «السدیس» هدف قرار دادند و خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند؛ شماری از مزدوران در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

نیروهای مزدور با پشتیبانی یگان‌های توپخانه، موشکی، جنگنده‌ها و بالگردهای سعودی درصدد هستند مناطق از دست رفته را در جنوب غرب استان نجران به کنترل دربیاورند اما تاکنون ناکام مانده‌اند و در هفته‌های گذشته نیز تلفات زیادی متحمل شده‌اند.

عکس: اعلام الحربی

مزدوران سعودی تلاش می‌کنند با بازپس گیری تمامی نقاط در استان نجران، راه را برای پیشروی بیشتر در شمال شرق استان صعده یمن باز کنند و نفوذ خود را از حومه منطقه «الصوح» تا مناطق غربی گسترش دهند.

نیروهای یمنی نیز همزمان با انجام عملیات‌های مستمر و غافلگیرانه درصدد هستند بخش‌های بیشتری را در جنوب غرب و جنوب استان نجران به کنترل درآوردند تا فشار را بر مزدوران سعودی در مناطق «الصوح و البقع» در شمال شرق استان صعده چند برابر و آنان را از محور شمالی محاصره کنند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، استان نجران در جنوب عربستان واقع شده و هم مرز با استان‌های الجوف و صعده (مهمترین و اصلی ترین پایگاه انصارالله) یمن است؛ بخش‌هایی از مناطق جنوب غربی استان نجران در کنترل رزمندگان انصارالله و ارتش یمن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    11 43
    ثروت عربستان تمامی ندارد و بعد از گذشت 4 سال هنوز هم در چندین جبهه در حال خریدن نیروهای افریقایی برای جنگ با یمنیهاست و در این مدت نقشه سبز یمنیها را دایره قرمز رنگ نیروهای یمنی طرفدار منصور هادی و عربستان دور تا دور گرفته اند
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    12 82
    درود بر رزمندگان یمنی
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    10 81
    چرا هر سری مشرق از پیشرفت حرف میزنه نقشه قرمز بیشتر میشه
  • امین IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    0 6
    یمنی ها هم باید تا ۱۴۰۰ صبر کنند تا بتونیم کمکشون کنیم
  • محمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    0 1
    تا وقتی دولت تدبیر وامید سر کار است کمکی از ایران به یمن نخواهد رسید اما بعدش وای به حال عربستان و هم پیمانانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس