کد خبر 942467
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
آیت الله مکارم شیرازی

یکی از مراجع تقلید لزوم نظارت بر برنامه‌ها، کتاب‌ها و اساتید رامورد تاکید قرار داد وگفت: اگر این سه مورد چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه‌ها اصلاح شود تمام آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اصلاح می‌شود.

به گزارش مشرق، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش و معاونان، با بیان توصیه‌هایی مهم خطاب به متولیان این وزارتخانه، بیان کرد: حوزه فعالیت آموزش و پرورش از تمام حوزه‌ها حساس‌تر و مهم‌تر است؛ فرزندان این آب و خاک امانت‌های الهی در دست شما هستند و باید حق این مهم را ادا کنید.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان برای ضربه زدن به این مقطع چشم دوخته‌اند، گفتند: دشمنان قبل از اینکه سراغ دیگر مقاطع بروند، سراغ دانش آموزان می‌روند، بنابراین حساسیت حوزه کاری شما بسیار زیاد است و به همین میزان باید مراقبت شما افزایش یابد.

این مرجع تقلید لزوم نظارت بر برنامه‌ها، کتاب‌ها و اساتید را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر این سه مورد چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه‌ها اصلاح شود تمام آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اصلاح می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله مکارم: استفاده تجاری از مساجد ممنوع

آیت‌الله مکارم‌: عزمی برای اصلاح فضای مجازی وجود ندارد

وی خواستار تعیین کمیته‌ها و گروه‌هایی جداگانه به منظور نظارت دقیق بر سه بخش مذکور شد و ابراز کرد: هر کدام از این عرصه‌ها دچار مشکل شود، در فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش خلل وارد می‌شود؛ به صورت مداوم این سه بخش را مورد نظارت و سالم سازی قرار دهید.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید از ظرفیت و توانمندی‌های حوزه به بهترین شکل ممکن بهره بگیرد، گفت: تنها به برنامه‌های کلاسی بسنده نکنید در این زمینه برنامه ریزی هدفمند و حساب شده به منظور تبیین معارف اسلامی و دینی را به شما توصیه می‌کنیم.

وی افزود: نقشی که در دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان بر دل‌های دانش آموزان نقش بسته می‌شود، ماندگار و ثابت است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین بر لزوم مراقبت نسبت به نفوذی‌ها را به وزیر آموزش و پرورش توصیه و تاکید کرد: در هر تشکیلاتی ممکن است نفوذی‌هایی باشند، نفوذی‌ها در هر کجا رخنه کرده‌اند ضربه خود را زده‌اند؛ بنابراین همه باید در این خصوص بویژه در مقطع حساس کنونی حساس و هوشیار باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    1 0
    امان.که نفوذی.زیاد‌است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس