مکارم شیرازی نمایه

مرجع تقلید شیعیان از بی‌توجهی مسئولان نسبت به وضعیت فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: حقیقت این است که آسیب‌های فضای مجازی راه اصلاح و بهبود دارد اما عزمی در بین مسئولان برای آن نیست.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در آیین رونمایی از تولیدات مرکز فناوری و پایگاه اطلاع‌رسانی معظم‌له که در مدرسه امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات اعتقادی و اخلاقی از معضلات جامعه امروز است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی و درک درست از شرایط زمانه افزود: انسانی که نسبت به مسائل مختلف روزگار درک درستی داشته می‌تواند از بسیاری از مشکلات پیش روی خود گذر کند، در منطق اسلام عالم به زمانه‌بودن بااطلاع درست از شبهات، مشکلات و خطرات هم‌ردیف است.

بیشتر بخوانید:

توصیه آیت‌الله مکارم درباره بیانیه اخیر رهبرانقلاب

آیت‌الله مکارم: عربستان زادگاه تکفیری‌هاست

خطر تندروی‌ها برای نظام بیشتر از دشمنان خارجی است

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: حجم مشکلات اخلاقی و اعتقادی موجود در سطح جامعه نسبت به دوران سابق بیشتر شده، ازآنجایی‌که دشمنان بیشترین ضربات را از نظام اسلامی خورده‌اند بیشترین فشار و توطئه‌ها را نیز برای ایران برنامه‌ریزی می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه تأکید کرد: برخورد منفعلانه با مشکلات و ابراز عجز و ناتوانی برای حل آن‌ها عمل شایسته نیست، در کنار برخورد منفعلانه برخی افراد عده‌ای نیز به سمت مشکلات تهاجم برده و با کمک به فرهنگ غنی ملی و ایمان به خداوند درصدد حل آن برمی‌آیند، خداوند نسبت به یاری مؤمنان به‌شرط استقامت در برابر مشکلات وعده نصرت داده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: دشمن چون ضربه سنگینی از انقلاب اسلامی خورده در پی انتقام و جبران است، مسئولان و ملت ایران با تلاش مضاعف می‌توانند مشکلات را حل کرده و از این مرحله حساس عبور کنند.

وی با تأکید بر جنگ اقتصادی تمام‌عیار دشمن ابراز کرد: دشمن از جنگ نظامی با ایران کاملاً ناامید شده و از همین رو به جنگ اقتصادی و فرهنگی روی آورده است، در وضعیت کنونی خارج‌نشینان خودفروخته که مزدور بیگانه شدند، منافقان و کارشکنان داخلی و فضای مجازی سه عنصر و بستر توطئه و حمله دشمن به اقتصاد و فرهنگ کشور هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز کرد: با محدودکردن فضای مجازی برخی از کسب‌وکارهای موجود در آن از بین می‌رود و هیچ فردی نیز راضی به این عمل نیست، سخن ما در این باب کاستن از آسیب‌ها و اصلاح زهرهای موجود در این بستر است.

وی از بی‌توجهی مسئولان نسبت به وضعیت فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: حقیقت این است که آسیب‌های فضای مجازی راه اصلاح و بهبود دارد اما عزمی در بین مسئولان برای آن نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • JP ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    0 2
    برای چندمین بار نظر میذارم امیدوارم نمایش داده بشه.فضای مجازی طوری شده که قشر کودک و نوجوان براحتی با یک کلیک به مطالب مستهجن و فساد انگیز دسترسی داره.میتونم هزاران لینک اینجا بذارم تا خودتون ببینید!! ولی خوب کار درستی نیست! فقط بدونید این قشر که فاسد شد دیگه فرهنگ ملی و دینی فاتحه اش خونده شده.حتی فیلم پورن به اسم آموزش ویکی پدیا و بقیه جاها در دسترسه! کجای کارید! این غیر از تبلیغات سایتهاست که برهنگی و بیحجابی و غربی بودن رو تبلیغ میکنند.این غیر از فیلم ها و کلیپهای سایتهای اشتراک فیلمه که ابتذال و فحشا رو ترویج میکنند.غیر از سینمای فاسد غیر از کتابهای مبتذل غیر از نوشته ها و کامنتها و فحشهای زیر شکمی که در سایتهای داخلی براحتی منتشر میشه.بله غیر از اینها مطالب مستهجن به یمن این دولت در اختیار قشر کودک و نوجوانه و آزادی دسترسی به اونها برسمیت شناخته شده که حتی برای فرهنگ ایرانی خط قرمز بود چه برسه حکومت دینی!
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    3 1
    فضای مجاری را بستیم مشکل حل می شود. تجربه ویدئو کافی نبود یادتان هست اوایل انقلاب تیونر(کانال) UHFرا از تلویزیون باز می کردند اتفاقی افتاد . آزموده را آزمودن خطاست
  • علی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    1 1
    کاملا با نظرات آیت اله مکارم موافقم.فضای مجازی خطری برای خانواده ها هست.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    5 0
    مسوولین مربوط به دنبال تغییر ذائقه و اعتقادات و رفتار و سبک زندگی مردم به سمت غرب هستند تا برای استحاله نظام بستر سازی لازم انجام شود.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    4 2
    کاش بجای فضای مجازی نگران فضای راسنین باشیم
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    0 1
    2 سال دیگه صبر کنید... اندکی صبر سحر نزدیک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس