کد خبر 942094
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
یاسر جبرائیلی نمایه

شهربازی معارفی یک گام به سمت تمدن‌سازی اسلامی است. گام اساسی و مهمی هم هست چون شکوفایی ظرفیت‌های ایرانی-اسلامی در حوزه تربیت کودکان است.

به گزارش مشرق، یاسر جبراییلی در اینستاگرام خود با انتشار فیلمی نوشت:

شهربازی‌های موجود در کشور، وارداتی هستند. نه فقط اجناسشان، که فرهنگشان هم وارداتی است. هیجان‌های کاذب، بی‌تحرکی، موسیقی‌های گوش خراش و بازی‌های وحشیانه کامپیوتری. نه آموزشی در کار است و نه شادی و ورزشی. همواره ترجیح داده‌ام بچه‌ها را به پارک‌های محل که چهار تا سرسره و الاکلنگ و تاب دارند ببرم تا این محیط‌های خردکننده اعصاب. اما چندی پیش در سفر به مشهد مقدس، بچه‌ها را به یک شهربازی متفاوت بردم که هنوز شیرینی آن ساعت، زیر زبانشان است.


مدیران شهربازی محبت داشتند و درباره کاری که انجام داده‌اند مفصل گزارش دادند. نه فقط تمامی اسباب این شهربازی کالای ایرانی است، بلکه بازی‌ها هم هوشمندانه طراحی شده‌اند و هم بار آموزشی دارند، هم تحرک و هم هیجان واقعی.


شهربازی معارفی یک گام به سمت تمدن‌سازی اسلامی است. گام اساسی و مهمی هم هست چون شکوفایی ظرفیت‌های ایرانی-اسلامی در حوزه تربیت کودکان است. از برخی مسئولان که اختیارش را داشتند، مصرانه خواسته‌ام که فضایی در تهران و سایر شهرستان‌ها در اختیار مجموعه تبیان بگذارند تا این مدل به سراسر کشور گسترش پیدا کند، اما متاسفانه اهمیت مسئله را درک نکرده‌اند. آنهایی که بودجه‌های فرهنگی در اختیار دارند، اگر می‌خواهند لطفی به فرزندان ایران کنند، این مدل شهربازی را تکثیر کنند.

شنیدم شهربازی ارم در اختیار بنیاد مستضعفان است. از جناب آقای سعیدی‌کیا تقاضا دارم شهربازی وارداتی ارم را با این مدل ایرانی-اسلامی جایگزین کنند تا شروعی باشد برای جایگزینی این مدل بومی و فاخر با فجایع موجود، و دیگر مدیران پیروی کنند.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس