فرشاد مؤمنی

یک کارشناس اقتصادی حامی دولت، برخی اظهارات و اقدامات رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت را خطرناک توصیف کرد.

به گزارش مشرق، فرشاد مؤمنی با انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌جمهور بر شدت گرفتن واگذاری‌ها بویژه دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: آقای رئیس‌جمهور که خودشان حقوقدان هستند فرمان‌های غیرقانونی صادر می‌کنند، می‌گویند هرچه که داریم را می‌فروشیم، کسانی می‌توانند این حرف را بزنند که از تاریخ اقتصادی ایران آگاهی نداشته باشند، وقتی دولت همه چیز خود را می‌فروشد کاری‌های بسیار خطرناکی می‌تواند انجام دهد که بخشی از آنها در وابستگی عمیق و ذلت‌بار ایران به دنیای خارج نمود دارد که ناشی از کسری مالی دولت است و اگر اصل بر استمرار هزینه‌های ناکارآمد دولت باشد و این دولت نتواند آن را از داخل تامین کند به سمت وام‌گیری از خارج حرکت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، وی متذکر شد: متاسفم که بگویم آقای رئیس‌جمهور هنوز نمی‌دانند که حق تعرض به دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی را ندارد، حتی اجازه صدور فرمان در این زمینه را نیز ندارد، این عجیب است که هنوز ایشان نمی‌دانند که بخش بزرگی از دارایی‌های تامین اجتماعی حق‌الناس است و متعلق به کارگران و کارفرمایان است بطوری که اصلا دولت اجازه صدور فرمان در این مورد را ندارد و اگر قرار باشد در این مورد کاری صورت بگیرد باید از طریق فرایندهای خاص انجام شود.

بیشتر بخوانید:

انتقاد شدید کارشناس اقتصادی از روند خصوصی سازی

وی گفت: سهم امور حاکمیتی در سند لایحه بودجه ۹۸ به یکی از پایین‌ترین سطوح در سه دهه اخیر رسیده است و یکی از طنزهای تلخ این است که در شرایطی که کشور با مشکلات زیادی روبرو و تأثیر تحریم‌ها بیشتر شده است عزیزان این صرفه‌جویی‌ها را بیشتر در زمینه بودجه موسسات اندیشه‌ورز و پژوهشی اعمال کرده‌اند، گویی دولت به این جمع‌بندی رسیده است که وقتی کشور در این شرایط است نیاز به اندیشیدن آن هم از نوع کارشناسی هم کاهش می‌یابد.

مومنی گفت: در سند لایحه بودجه شیوه‌های بسیار افراطی خصوصی‌سازی آموزش‌های پایه پیش‌بینی شده که چشم‌انداز بسیار نگران‌کننده‌ای برای آینده کشور می‌تواند داشته باشد. در شرایطی که بنگاه‌های تولیدی شناخته شده و ریشه‌دار کشور ورشکسته می‌شوند، دولت به جای کمک به آنها استراتژی دفع شر را در پیش گرفته است و در ظاهر از این دارایی‌ها خود را خلاص می‌کند بدون اینکه برنامه‌ای در این زمینه ارائه شده باشد. منابع بین نسلی مردم را به شکل غیرشفافی به دیگران واگذار می‌کنند در حالی که این دیگران مشخص نیستند چه کسانی هستند، آیا رئیس‌جمهور و موافقان این سیاست‌ تجربه‌های هفت‌تپه، هپکو و ماشین‌سازی تبریز را نمی‌بینند که کارگران آنها اعتراض کردند و به زبان فارسی گفتند ما را به دولت بازگردانید.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    0 1
    پس مرتضوی چرا تاراج کرد
  • محمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    1 0
    این تامین اجتماعی مردم را ازدست دولت بگیرید
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    0 0
    ایران خودرو وسایپا و شرکتهایی مثل شستا همگی حیات خلوت دولتها برای ریخت و پاش انتخاباتی است و معمولا مسئولین اینها دست نشانده و مطیع ترین افراد مقابل دولتی هاهستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس