سوریه

وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه علت اصلی اوضاع بد اردوگاه آوارگان سوری «الرکبان»، اشغالگری آمریکاست، از ساکنان این اردوگاه خواست به شهرها و روستاهای خود برگردند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه بار دیگر از شهروندان سوری ساکن اردوگاه «الرکبان» خواست به شهرها و روستاهای خود برگردند.

منبعی در وزارت خارجه سوریه شامگاه پنجشنبه (۹ اسفند) از آوارگان سوری ساکن این اردوگاه خواست به خانه و کاشانه خود برگردند و دولت این کشور همه تسهیلات لازم را در اختیار آن‌ها خواهد گذاشت.

این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که دمشق از بازگشت آوارگان سوری به کشور خودشان استقبال می‌کند و دولت خود را موظف به تأمین بازگشت امن آن‌ها به خانه‌ها کرده است.

بیشتر بخوانیم:

۳۴ سال اتحاد سوریه و ایران

وزارت خارجه سوریه می‌گوید دمشق به اوضاع فاجعه‌بار آوارگان سوری در اردوگان الرکبان توجه ویژه‌ای دارد. اردوگاهی که به گفته منبع سوری، از سوی آمریکا و گروه‌های تروریستی تحت امر این کشور اشغال شده و آوارگان سوری در این اردوگاه در معرض انواع تحقیرها و چشیدن طعم گرسنگی هستند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «سوریه بار دیگر موضع خود را تکرار می‌کند و آن اینکه مسئول اصلی فاجعه انسانی که مردم ما در اردوگاه الرکبان با آن روبه رو هستند، اشغالگری آمریکا و [گروه‌های تروریستی] آلات دست این کشور است که با اعمال زور و تهدید مانع از این می‌شوند که آن‌ها این اردوگاه را به رغم وجود گذرگاه‌های امن ترک کنند».

سازمان صندوق کودکان ملل (یونیسف) امروز طی گزارشی اعلام کرد که هر پنج روز، یک کودک سوری در اردوگاه الرکبان جان خود را به دلیل شرایط بد معیشتی از دست می‌دهد.

اردوگاه الرکبان در منطقه التنف واقع در شرق سوریه قرار دارد. این منطقه از زمان ایجاد ائتلاف به اصطلاح ضد داعش تحت اشغال نظامیان آمریکا است و مقام‌های آمریکایی گفته‌اند علیرغم خروج ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی از سوریه، ۴۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس