کد خبر 940501
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
العهد بررسی کرد: پیام های مهم سفر بشار اسد به تهران

یک تحلیلگر مسائل منطقه ای به بررسی پیام‌های مهم سفر بشار اسد به تهران پرداخت و نوشت که این سفر نشان داد رژیم‌های عربی به بهانه احیای مناسبات با دمشق نمی‌توانند ائتلاف میان ایران و سوریه را بشکنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، پس از امضای توافقنامه‌های اقتصادی و استراتژیک بین دمشق و تهران که روند فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی آینده بین دو کشور متحد را روشن کرد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سفری که پیش از این اعلام نشده بود، به تهران رفت و با امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسن روحانی رئیس‌جمهور و تعدادی از مسئولان ارشد این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید

بر اساس این گزارش، سفر مذکور در زمانی حساس انجام شد که دو کشور شاهد چالش‌های استراتژیک بودند. این سفر مجموعه‌ای از پیام‌ها را مخابره می‌کند که می‌توان به اختصار گفت که این پیام‌ها مبتنی بر این است که ائتلاف ایران و سوریه قوی‌تر و مستحکم‌تر از تصور دشمنان است.

عبدالله الاحمد تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک در گفتگو با پایگاه خبری العهد تاکید کرد که سفر بشار اسد به تهران پیام های بسیار مهمی را مخابره کرد و در آینده باعث تصمیم گیری‌ها و اتفاقات بسیار مهمی در منطقه خواهد شد.

وی افزود که ائتلاف استراتژیک عمیقی میان سوریه و ایران وجود دارد، اما پیام مهم این سفر خطاب به کشورهای عربی بود با این مضمون که بازگشت مناسبات سوریه با کشورهای عربی نمی‌تواند به ضرر مناسبات سوریه با ایران یا موضع سوریه درباره معامله قرن و موضوع فلسطین باشد.

این تحلیلگر مسائل منطقه‌ای می‌افزاید که مناسبات سوریه و ایران در یک سو و مناسبات سوریه با کشورهای عربی در طرف دیگر قرار دارد. البته سوریه از احیای مناسبات با کشورهای عربی استقبال می‌کند، اما نمی‌خواهد این مناسبات به تمامیت ملی سوریه و ائتلاف دمشق با تهران آسیب بزند.

الاحمد می‌افزاید که مناسبات سوریه و ایران استراتژیک و غیر قابل سازش است. سیاست‌های واحد و منسجمی در خصوص مسائل سرنوشت‌ساز بین دو کشور وجود دارد، علاوه بر اینکه ایران در جنگ ضد تروریسم در کنار سوریه قرار دارد و تمام تلاش‌های کشورهای عربی برای قطع این مناسبات برای سوریه بی‌اهمیت خواهد بود.

به گفته این تحلیلگر مسائل منطقه‌ای، سفر بشار اسد به تهران فراتر از رویکردهای پروتکلی بود و ثابت کرد که تلاش‌های کشورهای عربی در این چارچوب وقت تلف کردن است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس