کد خبر 940531
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
داورزنی

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش با اینکه ۳۰ سال خدمت را رد کرده است اما هنوز بازنشسته نشده تا ابهاماتی در مورد رفتن او از وزارت ورزش مطرح شود.

به گزارش مشرق، در رابطه با فدراسیون والیبال و تعیین تکلیف مدیریت آن، صحبت‌هایی در رابطه با محمدرضا داورزنی و بازگشت دوباره وی به این فدراسیون مطرح بود هرچند که شخصاً آن را تکذیب و تاکید کرده که اصلاً چنین قصدی ندارد. این مسئله اما موضوع بازنشستگی وی را دوباره به میان آورد؛ موضوعی که از زمان ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها مطرح شد و اینکه این معاون وزیر هم بازنشسته است و باید ترک پست کند.

اگرچه وزارت ورزش در اجرای قانون ابلاغی دولت برای بدنه خود، داورزنی را از معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای کنار نگذاشت و اینگونه نشان داد که وی مشمول قانون نمی‌شود اما همچنان ابهامات در رابطه با محمدرضا داورزنی و وضعیت بازنشستگی اش مطرح است.

بیشتر بخوانید:

داورزنی: اگر دوست دارید بازنشسته می‌شوم

اسبقیان: داورزنی بازنشسته سپاه نیست

قحط الرجال کم بود، قحط النساء هم اضافه شد!

ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع وزارت ورزش در این زمینه شفاف سازی و تاکید کرد: با توجه به شرایطی که آقای داورزنی دارد و آنچه قانون حکم می‌کند، دستگاه ورزش می‌تواند کماکان با وی همکاری داشته باشد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این معاون وزیر ورزش در این زمینه ابتدا به تشریح قانون پرداخت و گفت: قانون خدمات کشوری در رابطه با سنوات خدمت و سن افراد برای بازنشستگی، ۳۰ سال خدمت و ۶۰ سال سن را عنوان کرده است. در این قانون اعلام نشده ۳۰ سال خدمت یا ۶۰ سال سن.

به گفته وی اگر فردی ۳۰ سال خدمت داشته باشد اما به سن ۶۰ سالگی نرسیده باشد، دستگاه مربوطه می‌تواند دو تصمیم را در مورد او اتخاذ کند؛ اینکه وی را حفظ کند یا اینکه او را بازنشسته کرده و اعلام پایانِ همکاری کند. البته این را بگویم که در مورد مشاغل تخصصی با مدرک کارشناسی ارشد به بالا ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سالگی ملاک است.

معاون توسعه وزارت ورزش در این رابطه ادامه داد: آقای داورزنی جزو مدیرانی است که سنوات خدمت بالایی دارد اما هنوز ۶۰ ساله نشدند، وی ۵۸ ساله هستند. وی در شرایط بازنشستگی نیست. بنابراین دستگاه مربوطه که در اینجا وزارت ورزش به حساب می‌آید، به لحاظ قانونی مشکلی برای حفظ وی ندارد.

فرامرزیان در پاسخ به این پرسش که «با این اوصاف و روندی که طی شده، ظاهراً وزارت ورزش قصد و تصمیمی برای بازنشسته کردن داورزنی ندارد؟»، گفت: من در مورد قانون صحبت می‌کنم که بر اساس آن آقای داورزنی بازنشسته به حساب نمی‌آید و مشکل قانونی ندارد. گذشته از همه اینها، وی از مدیران توانمند حوزه ورزش است و تجربه و مدیریت او می‌تواند کماکان کمک حال دستگاه باشد. داورزنی سال‌ها در ورزش مدیریت داشته و خدمات قابل توجهی هم ارائه کرده است.

فرامرزیان تاکید کرد: وزارت ورزش در هر شرایطی تابع قانون است و آن را در مورد همه اجرا خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس